Ola Borten Moe - regjeringens svakeste kort

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Ola Borten Moe - regjeringens svakeste kort

Legg inn av Canucks »

Siden justisminsteren har sin egen tråd for sin festing, som egentlig er en ikke-sak, så syntes jeg at det som er regjeringen sin desidert svakeste kort fortjener sin egen tråd også. Ola Borten Moe, ansvarlig for Høyere Utdanning og Forskning, noe han virker fullstendig ukvalifisert for.

Han er erklært uønsket av studenter ved både UiO og UiB nå også, og sender Norge baklengs inn i fremtiden hva gjelder høyere utdanning. Så er det en som faktisk fortjener kritikk så er det denne mannen som står til terningkast 1, og burde vært byttet ut ved første korsvei.

https://www.vg.no/nyheter/i/y6lGyK/uib- ... m-uoensket

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Canucks skrev: man nov 28, 2022 10:30 pm Siden justisminsteren har sin egen tråd for sin festing, som egentlig er en ikke-sak, så syntes jeg at det som er regjeringen sin desidert svakeste kort fortjener sin egen tråd også. Ola Borten Moe, ansvarlig for Høyere Utdanning og Forskning, noe han virker fullstendig ukvalifisert for.

Han er erklært uønsket av studenter ved både UiO og UiB nå også, og sender Norge baklengs inn i fremtiden hva gjelder høyere utdanning. Så er det en som faktisk fortjener kritikk så er det denne mannen som står til terningkast 1, og burde vært byttet ut ved første korsvei.

https://www.vg.no/nyheter/i/y6lGyK/uib- ... m-uoensket
Knapt nok verd et terningkast den figuren der...

MentalM

Legg inn av MentalM »

Han er definitivt den verste, noe som er smått imponerende å være...

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Henningsen skrev: man nov 28, 2022 10:33 pm
Canucks skrev: man nov 28, 2022 10:30 pm Siden justisminsteren har sin egen tråd for sin festing, som egentlig er en ikke-sak, så syntes jeg at det som er regjeringen sin desidert svakeste kort fortjener sin egen tråd også. Ola Borten Moe, ansvarlig for Høyere Utdanning og Forskning, noe han virker fullstendig ukvalifisert for.

Han er erklært uønsket av studenter ved både UiO og UiB nå også, og sender Norge baklengs inn i fremtiden hva gjelder høyere utdanning. Så er det en som faktisk fortjener kritikk så er det denne mannen som står til terningkast 1, og burde vært byttet ut ved første korsvei.

https://www.vg.no/nyheter/i/y6lGyK/uib- ... m-uoensket
Knapt nok verd et terningkast den figuren der...
Har aldri skjønt hvorfor han er blitt gitt verv i Senterpartiet, skulle ikke være mulig å få de i arv.
Han er fullstendig malplassert i partiet, men det gode er at han er en av de som virkelig drar dem ned nå,
Slagsvold er jo selfølgelig hovedgrunnen, men han er i alle fall i rett parti

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Han klarte å tvinge gjennom en gjenoppretting av campus Nesna da. Hvordan har det gått der?

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Det er han nok ikke . Mjøs er langt verre . Det er en petroholiker som bekler høyere utdanningsministeriet. Det er litt av jobb han tatt på seg.
Det er ganske grusom jobb å skal ta ned aktiviteten så stygt som dagens regjering gjør.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Sentralt medlem i SP-gutteklubben som sendte den famøse melding til Navarsete. Blir deilig å få de under sperregrensen.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Canucks skrev: man nov 28, 2022 10:30 pm Siden justisminsteren har sin egen tråd for sin festing, som egentlig er en ikke-sak, så syntes jeg at det som er regjeringen sin desidert svakeste kort fortjener sin egen tråd også. Ola Borten Moe, ansvarlig for Høyere Utdanning og Forskning, noe han virker fullstendig ukvalifisert for.

Han er erklært uønsket av studenter ved både UiO og UiB nå også, og sender Norge baklengs inn i fremtiden hva gjelder høyere utdanning. Så er det en som faktisk fortjener kritikk så er det denne mannen som står til terningkast 1, og burde vært byttet ut ved første korsvei.

https://www.vg.no/nyheter/i/y6lGyK/uib- ... m-uoensket
Men nå er det mange som anser Justisministeren som det svakeste kortet. Noen mener Huitfeldt. Noen mener Mjøs Persen. Noen mener at til og med statsministeren er det svakeste kortet. Vi trenger da ikke starte ny tråd for hver statsråd vi mener er svak :D

Men regjeringen gjenspeiler jo lederen og kanskje derfor Støre er den svakeste fordi han har så mange medlemmer av regjeringen som blir ansett som svak.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Downlight skrev: man nov 28, 2022 10:42 pm Sentralt medlem i SP-gutteklubben som sendte den famøse melding til Navarsete. Blir deilig å få de under sperregrensen.
Svakt at ingen stod frem, skjønner at de syntes det var rasende festlig i fylla, men da kunne de stått frem å sagt de var sammen om det.
Blir ikke det noen gang gjort er det ingen andre enn Borten Moe som vil stå igjen som avsender hos folket

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

seriemester2013 skrev: man nov 28, 2022 10:49 pm
Downlight skrev: man nov 28, 2022 10:42 pm Sentralt medlem i SP-gutteklubben som sendte den famøse melding til Navarsete. Blir deilig å få de under sperregrensen.
Svakt at ingen stod frem, skjønner at de syntes det var rasende festlig i fylla, men da kunne de stått frem å sagt de var sammen om det.
Blir ikke det noen gang gjort er det ingen andre enn Borten Moe som vil stå igjen som avsender hos folket
Jeg syns ikke man skal skjønne at det var rasende festlig i fylla når man kjenner forhistorien. Ondsinnet var det.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Støre burde nå iallefall ha et par navn som er klare for utskifting. Virker som han prøver å kopiere Erna Solberg, som la åpenbart udugelige folk som Anniken Hauglie få en slags falsk tillit. Dvs. hun fikk tillit i offisielle utsagn, men i realiteten ble hun bare lagt i søppelbøtta til oppbevaring. Og deretter tømt videre ut i avfalls-containeren da folk var opptatt av andre saker.

Lever nå folk som Borten Moe og Persen på den samme typen "tillit"?
Sist redigert av Folk_flesk den man nov 28, 2022 10:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Kul_Djevel skrev: man nov 28, 2022 10:45 pm
Canucks skrev: man nov 28, 2022 10:30 pm Siden justisminsteren har sin egen tråd for sin festing, som egentlig er en ikke-sak, så syntes jeg at det som er regjeringen sin desidert svakeste kort fortjener sin egen tråd også. Ola Borten Moe, ansvarlig for Høyere Utdanning og Forskning, noe han virker fullstendig ukvalifisert for.

Han er erklært uønsket av studenter ved både UiO og UiB nå også, og sender Norge baklengs inn i fremtiden hva gjelder høyere utdanning. Så er det en som faktisk fortjener kritikk så er det denne mannen som står til terningkast 1, og burde vært byttet ut ved første korsvei.

https://www.vg.no/nyheter/i/y6lGyK/uib- ... m-uoensket
Men nå er det mange som anser Justisministeren som det svakeste kortet. Noen mener Huitfeldt. Noen mener Mjøs Persen. Noen mener at til og med statsministeren er det svakeste kortet. Vi trenger da ikke starte ny tråd for hver statsråd vi mener er svak :D

Men regjeringen gjenspeiler jo lederen og kanskje derfor Støre er den svakeste fordi han har så mange medlemmer av regjeringen som blir ansett som svak.
Jeg syntes at denne ministeren for høyere utdanning fortjener en egen tråd, og når jeg mener at det er den svakeste ministeren, og når studentene også virker å mene det så mener jeg det er grunnlag for en tråd rundt han, og hans framferd fra Nesna til dette, altså politiske saker, syntes personlig det er mer interessant enn at justisministeren tar seg en fest. Selvsagt greit nok med tråd om henne også, og ting som hun feiler på. Er jo ikke slik at dette forumet flommer over av tråder enda.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Canucks skrev: man nov 28, 2022 10:53 pm
Kul_Djevel skrev: man nov 28, 2022 10:45 pm
Canucks skrev: man nov 28, 2022 10:30 pm Siden justisminsteren har sin egen tråd for sin festing, som egentlig er en ikke-sak, så syntes jeg at det som er regjeringen sin desidert svakeste kort fortjener sin egen tråd også. Ola Borten Moe, ansvarlig for Høyere Utdanning og Forskning, noe han virker fullstendig ukvalifisert for.

Han er erklært uønsket av studenter ved både UiO og UiB nå også, og sender Norge baklengs inn i fremtiden hva gjelder høyere utdanning. Så er det en som faktisk fortjener kritikk så er det denne mannen som står til terningkast 1, og burde vært byttet ut ved første korsvei.

https://www.vg.no/nyheter/i/y6lGyK/uib- ... m-uoensket
Men nå er det mange som anser Justisministeren som det svakeste kortet. Noen mener Huitfeldt. Noen mener Mjøs Persen. Noen mener at til og med statsministeren er det svakeste kortet. Vi trenger da ikke starte ny tråd for hver statsråd vi mener er svak :D

Men regjeringen gjenspeiler jo lederen og kanskje derfor Støre er den svakeste fordi han har så mange medlemmer av regjeringen som blir ansett som svak.
Jeg syntes at denne ministeren for høyere utdanning fortjener en egen tråd, og når jeg mener at det er den svakeste ministeren, og når studentene også virker å mene det så mener jeg det er grunnlag for en tråd rundt han, og hans framferd fra Nesna til dette, altså politiske saker, syntes personlig det er mer interessant enn at justisministeren tar seg en fest. Selvsagt greit nok med tråd om henne også, og ting som hun feiler på. Er jo ikke slik at dette forumet flommer over av tråder enda.
Har heller ikke sansen for Borten Moe og han er utvilsomt en svak statsråd, men jeg står for at Mehl er den svakeste statsråden. Ser for meg flere utskiftninger. Borten Moe, Mehl, Mjøs Persen blant annet. Håper de ikke tar Tajik inn i varmen igjen. Det betyr døden for denne allerede svake regjeringen. Hun er det vel få i Norge som har noe mer tillitt til nå.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Ole Borten Moe må da som forsknings- og høyere utdanningsminister være en av de mest malplasserte ministeren noen sinne. Hadde han egentlig noe som helst interesse i dette feltet fra før? Det tror jeg ikke. Han ble nok plassert der fordi han måtte bli med i regjeringen på en eller annen måte.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Kul_Djevel skrev: man nov 28, 2022 10:56 pm
Canucks skrev: man nov 28, 2022 10:53 pm
Kul_Djevel skrev: man nov 28, 2022 10:45 pm

Men nå er det mange som anser Justisministeren som det svakeste kortet. Noen mener Huitfeldt. Noen mener Mjøs Persen. Noen mener at til og med statsministeren er det svakeste kortet. Vi trenger da ikke starte ny tråd for hver statsråd vi mener er svak :D

Men regjeringen gjenspeiler jo lederen og kanskje derfor Støre er den svakeste fordi han har så mange medlemmer av regjeringen som blir ansett som svak.
Jeg syntes at denne ministeren for høyere utdanning fortjener en egen tråd, og når jeg mener at det er den svakeste ministeren, og når studentene også virker å mene det så mener jeg det er grunnlag for en tråd rundt han, og hans framferd fra Nesna til dette, altså politiske saker, syntes personlig det er mer interessant enn at justisministeren tar seg en fest. Selvsagt greit nok med tråd om henne også, og ting som hun feiler på. Er jo ikke slik at dette forumet flommer over av tråder enda.
Har heller ikke sansen for Borten Moe og han er utvilsomt en svak statsråd, men jeg står for at Mehl er den svakeste statsråden. Ser for meg flere utskiftninger. Borten Moe, Mehl, Mjøs Persen blant annet. Håper de ikke tar Tajik inn i varmen igjen. Det betyr døden for denne allerede svake regjeringen. Hun er det vel få i Norge som har noe mer tillitt til nå.
Det er helt greit å mene at Mehl er svakest også, syntes ikke hun fremstår som veldig sterk personlig heller, men syntes at noe av kritikken mot henne fremstår som urimelig som det med festingen hennes. som er en ikke-sak, har vært nok av saker hun har vært svak i også, men syntes ikke at hun er like svak som Borten Moe, som i tillegg har fått et minesterie han har null faglig kvalifikasjon fra i tillegg, Mehl har jo bakgrunn innenfor sitt felt, det gjelder ikke Borten Moe.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Det er vanskelig å finne den svakeste i regjeringen. De er flere.
Det er jo kun bøndene som blir tatt vare på av denne regjering.

William_S

Legg inn av William_S »

Ola Borten Moe er ikke bare uinteressert i feltet han er minister for, han aktivt motarbeider den også er vel så å si universielt forhatt av studenter og sektoren. Det er ganske godt gjort.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Er ikke lett å vurdere, men velger Mehl som den dårligste. Ikke bare utføringen med at hun er altfor ung. Støre nedgraderer viktigheten av en statsråds arbeidet når han aksepterer så uerfarne til en post.


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kan godt hende Borten Moe er en dårlig statsråd, men utrolig hvor barnslig disse studentene er. Det viser vel at det er behov for å lære hvordan man opptrer sivilisert i et demokrati på universitetene.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

GoingKronos skrev: tir nov 29, 2022 7:36 pm Kan godt hende Borten Moe er en dårlig statsråd, men utrolig hvor barnslig disse studentene er. Det viser vel at det er behov for å lære hvordan man opptrer sivilisert i et demokrati på universitetene.
Tja. Studentene er ikkje pliktig til å møte statsråden og denne formen for markering forteller ganske mykje om kor dårleg jobb Borten Moe har gjort. Ein ting er når man ikkje får gjennomslag. Langt verre er det når folk opplever han som totalt uinteressert i studentene sin kvardag og kun arrogant.

Det beste for alle partnar hadde enkeleg vært at Borten Moe hadde blitt minister i eit departement som han faktisk bryr seg om. Då kunne studentene fått 1 minister som faktisk var engasjert i fagfeltet han eller hun jobber i

Centrist

Legg inn av Centrist »

GoingKronos skrev: tir nov 29, 2022 7:36 pm Kan godt hende Borten Moe er en dårlig statsråd, men utrolig hvor barnslig disse studentene er. Det viser vel at det er behov for å lære hvordan man opptrer sivilisert i et demokrati på universitetene.
Problematikken bak persona non grata-tematikken er at det setter fokus på noe annet enn hva som skulle vært fokus. Men disse påstandene fra Borten Moe om kansellering, pubertalitet mv. er ene og alene grunnen til hvorfor det ble gjort. Så er det ikke slik persona non grata automatisk betyr at studentparlamentet ved UiO og UiB ikke vil gå i dialog med han. De har vært hos en rekke debatter med han i etterkant av voteringen. Persona non grata ble gjort for å tydelligjøre hvilken ufattelig udugelig statsråd det er tale, og er et kraftig signal. Utover det har jeg ikke lagt noen sterke meninger rundt det utover at det kanskje burde vært gjort på en annen måte. Allikevel er det utrolig hvordan en slik filleting blir blåst ut av proporsjoner.
Solvgutt1 skrev: man nov 28, 2022 10:38 pm Han klarte å tvinge gjennom en gjenoppretting av campus Nesna da. Hvordan har det gått der?
1.-7. trinn: 25 førstevalgssøkere, 30 plasser. 10 kvalifisert
5.-10. trinn: 43 søkere, 40 plasser. 29 kvalifisert
Barnehagelærer: 47 søkere, 30 plasser. 33 kvalifisert

Mener å ha lest en artikkel tidlig høst om at man var under 20 på både 5.-10. trinn og barnehagelærer i faktiske studenter. Noe usikker, men denne suksessen som Borten Moe snakket om er det ihvertfall ikke. En rekke årsaker til det, hovedårsaken muligens at man må reise halve jorda rundt for å komme seg til Nesna.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Skjønner godt at studentene misliker Borten Moe. En total ufordragelig mann ,med null sjarm og medfølelse ,en kald fisk.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Når må vi ikke glemme Trettebergstuen. Støre har ikke fått inn en politiker i regjeringen, men en regelrett aktivist. Hun kjemper kun sine egne personlige kamper.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Jeg har sansen for Tonje Brenna og er den eneste jeg kan se kom kan ta over etter Judas. Men hun er foreløpig en lettvekter og trenger mer erfaring.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Oslogg123 skrev: ons nov 30, 2022 6:46 pm Jeg har sansen for Tonje Brenna og er den eneste jeg kan se kom kan ta over etter Judas. Men hun er foreløpig en lettvekter og trenger mer erfaring.
Hva har du sansen for Tonje Brenna for. Hun eier ikke utdannelse, men er kunnskapsminister. Klønet det til noe dugelig under korona og fremstår som for veik.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Oslogg123 skrev: ons nov 30, 2022 6:46 pm Jeg har sansen for Tonje Brenna og er den eneste jeg kan se kom kan ta over etter Judas. Men hun er foreløpig en lettvekter og trenger mer erfaring.
Ja, hun er en ekte politiker, men altfor lik Støre. Ingen vyer og egen politikk, glir igjennom og vender kappen med vinden.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

GiPazzini_85 skrev: ons nov 30, 2022 6:51 pm
Oslogg123 skrev: ons nov 30, 2022 6:46 pm Jeg har sansen for Tonje Brenna og er den eneste jeg kan se kom kan ta over etter Judas. Men hun er foreløpig en lettvekter og trenger mer erfaring.
Hva har du sansen for Tonje Brenna for. Hun eier ikke utdannelse, men er kunnskapsminister. Klønet det til noe dugelig under korona og fremstår som for veik.
Rotet seg fælt bort med lærerstreiken også.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Bjørn Arild Gram og Ola Borten Moe.
Kan lure på hva de har å gjøre i norges regjering.

https://www.nettavisen.no/nyheter/marke ... -95-961420

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Downlight skrev: ons mar 08, 2023 9:54 pm Bjørn Arild Gram og Ola Borten Moe.
Kan lure på hva de har å gjøre i norges regjering.

https://www.nettavisen.no/nyheter/marke ... -95-961420
Morsom markering. Denne saken. Giske-saken. Nesten litt vanskelig i ettertid å skjønne at AP vant valget.
Men nå sliter de big-time....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»