Viking FK

Svar
Ziggi76

Re: Viking FK

Legg inn av Ziggi76 »

Dr. Peauskeegg skrev: ons nov 30, 2022 5:30 pm
Gorgi skrev: ons nov 30, 2022 5:27 pm
TAdams6 skrev: ons nov 30, 2022 5:16 pm Med den store troppen vi har samtidig som vi helt klart trenger påfyll av kvalitet. Har vi noen vi kan selge? Noen som kan frigjøre plass?
Pattynama? Tvilsomt om noen bruker penger på han
Mai Traore? Tvilsomt om noen bruker penger på han
Torsteinbø. Det blir opp til han om han vil forlate Viking eller ei.
Kabran. Noen som vil bruke penger på han?
Noen andre?
Det gikk noen rykter om Traore og Odd i sommer. Vet ikke hvordan situasjonen er der nå.
De andre du nevner blir nok. Uten å lage rykter kan det jo hende Pattynama finner seg en klubb i Holland. Spørs hva slags signaler han får av Viking.
Brekalo har sagt han vil vekk i vinter, og erstattaren blei henta i sommar. Synd han ikkje hadde ein betre haustsesong, prisen har antakelegvis sunke ein del sidan i sommar. Men han forsvinn vel om nokon smeller 15-20 millionar i bordet, og det frigjer i det minste ein plass på kvoten.
15-20 mill er for lavt. Signalene fra viking har vært klare. Brekalo er med videre om det ikke kommer en ekstraordinært høy sum på bordet.

Fjoråret var et feilskjær, men fremdeles skal stallen til viking være god nok for medalje om det kommer et par skikkelige forsterkninger inn. En spiller som Brekalo kan fort doble sin transferverdi neste år dersom viking kjemper i toppen. Klart taktisk virring fra trenerne kan ødelegge også neste år, men dersom Jensen/Batty plutselig kommer med mer 3-5-2 og variasjon fra kamp til kamp så ryker de ut før sommerferien.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Ziggi76 skrev: ons nov 30, 2022 7:24 pm En spiller som Brekalo kan fort doble sin transferverdi neste år dersom viking kjemper i toppen.
Det har jeg vanskelig for å tro. En 25 år gammel midtstopper som spiller i Eliteserien med ett år igjen av kontrakten utløser neppe de store summene.

Ganske sikker på at Brekalo forsvinner i vinter eller senest i sommer. Sies å være interesse fra nivå to i England. Ikke mange klubber som punger ut store summer der, og han er nok et par år for gammel til at man kan forvente noe særlig mer enn 15 millioner.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Brekalo kan fort forsvinne ja.
Jeg har nevnt det før. Jeg synes egentlig vi skal selge han hvis tilfredsstillende bud kommer.
Skal vi spille 4-3-3, så har vi en utenlandsk stopper for mye. Vi har ikke mulighet å ha den luksusen å ha "landslagsspillere" fra utlandet på benken. Vi har en stopper for mye. Da er det bedre å cashe inn nå og bruke pengene på andre posisjoner selv om jeg selvfølgelig skulle likt å beholdt Brekalo.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: ons nov 30, 2022 9:05 pm Brekalo kan fort forsvinne ja.
Jeg har nevnt det før. Jeg synes egentlig vi skal selge han hvis tilfredsstillende bud kommer.
Skal vi spille 4-3-3, så har vi en utenlandsk stopper for mye. Vi har ikke mulighet å ha den luksusen å ha "landslagsspillere" fra utlandet på benken. Vi har en stopper for mye. Da er det bedre å cashe inn nå og bruke pengene på andre posisjoner selv om jeg selvfølgelig skulle likt å beholdt Brekalo.
Forsåvidt enig i det hvis ikke Stensness blir flyttet opp på midtbanen. Jeg håper mest på det. Husker den gode perioden hans. Fantastiske langballer og enorm til å holde på ballen med motstander i kroppen. Gode egenskaper å ha på midtbanen. Samtidig som vi får veldig god fart sentralt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: ons nov 30, 2022 9:12 pm
TAdams6 skrev: ons nov 30, 2022 9:05 pm Brekalo kan fort forsvinne ja.
Jeg har nevnt det før. Jeg synes egentlig vi skal selge han hvis tilfredsstillende bud kommer.
Skal vi spille 4-3-3, så har vi en utenlandsk stopper for mye. Vi har ikke mulighet å ha den luksusen å ha "landslagsspillere" fra utlandet på benken. Vi har en stopper for mye. Da er det bedre å cashe inn nå og bruke pengene på andre posisjoner selv om jeg selvfølgelig skulle likt å beholdt Brekalo.
Forsåvidt enig i det hvis ikke Stensness blir flyttet opp på midtbanen. Jeg håper mest på det. Husker den gode perioden hans. Fantastiske langballer og enorm til å holde på ballen med motstander i kroppen. Gode egenskaper å ha på midtbanen. Samtidig som vi får veldig god fart sentralt.
Sender de Stensness opp på defensiv midtbane så støtter jeg deg 100%. Da må Brekalo beholdes eller så må Heggheim hentes hjem hvis Brekalo selges. Stensness kan være løsningen.

Vikinggutt

Legg inn av Vikinggutt »

Hvorfor ikke smelle til med en fet kontrakt, og forlengelse på Brekalo, i stedet for å sprenge banken, for å finne en erstatter som gjerne aldri slår til..

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Vikinggutt skrev: tor des 01, 2022 11:21 am Hvorfor ikke smelle til med en fet kontrakt, og forlengelse på Brekalo, i stedet for å sprenge banken, for å finne en erstatter som gjerne aldri slår til..
Hva er en fet kontrakt? Utenlandske spillere tjener mer netto i Sverige og Danmark pga beskatning og da kan man selv tenke hva man har netto andre steder. Viking må jo blåse like mye i lønn fort som det de får for Brekalo for å være konkurransedyktig. Høres livsfarlig ut. Ryker korsbåndet til Brekalo og dere sitter med en lønnspost på 5-6 mill i året er veien kort til skifteretten

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Vikinggutt skrev: tor des 01, 2022 11:21 am Hvorfor ikke smelle til med en fet kontrakt, og forlengelse på Brekalo, i stedet for å sprenge banken, for å finne en erstatter som gjerne aldri slår til..
Når Brekalo begrunner ønsket til å gå videre med at han vil spille på ett høyere nivå mtp på landslaget. Da tror jeg det skal veldig mye til for å få til en forlengelse.
Så da må det være en lovnad om at han skal få gå videre ihht de rette betingelser, men det er jo ikke lov å kontraktsfeste i Norge.

Men i fotball vet man jo aldri.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

En av få norske spisser jeg har tro på kunne vært noe for oss er Henrik Udahl. Synes han har vært imponerende de gangene han har fått muligheten for VIF. Desverre for ham har han til stadighet havnet bak i køen for spisser som har vist seg å være mindre målfarlige, men har ett navn.

Ser han nå er klar for Kamma. Blir spennende å se hva han kan få til når han sannsynligvis blir ett førstevalg, men kanskje ett litt for svakt lag ?

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Nevland virker å være nærmest handlingslammet når det gjelder å handle spillere .Han skal vite hva akkurat hvor mye som skal til før han byr.Det er ikke sånn det skal gjøres for da kan fort de beste spillerne forsvinne før han rekker å komme med første bud(ref Tengstedt).De må bestemme seg for hvilke spillere de vil forsøke seg på og hva de er villige til å betale ,så må de by 50-60% av dette som et utgangspunkt.I stedet for å drive å snuse på Pereira må de levere et bud og så ta det derifra.RBK har behov penger nå, om en mnd har de kanskje solgt Sæter,Hoff eller Holse og da kan de ha råd til å avslå et bud de ville godtatt nå,men ikke vits i å prøve med 2mill liksom.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Tobbis1 skrev: tor des 01, 2022 1:22 pm Nevland virker å være nærmest handlingslammet når det gjelder å handle spillere .Han skal vite hva akkurat hvor mye som skal til før han byr.Det er ikke sånn det skal gjøres for da kan fort de beste spillerne forsvinne før han rekker å komme med første bud(ref Tengstedt).De må bestemme seg for hvilke spillere de vil forsøke seg på og hva de er villige til å betale ,så må de by 50-60% av dette som et utgangspunkt.I stedet for å drive å snuse på Pereira må de levere et bud og så ta det derifra.RBK har behov penger nå, om en mnd har de kanskje solgt Sæter,Hoff eller Holse og da kan de ha råd til å avslå et bud de ville godtatt nå,men ikke vits i å prøve med 2mill liksom.
Har du inside information om hva Nevland har gjort? Viking var vel klare på at de ville holde kortene tett til brystet i dette overgangsvinduet?

Sist jeg leste var det ikke sikkert bud på aktuelle spillere var så langt unna.

Greit å kritisere, men personlig venter jeg til jeg ser resultatet. Men ikke mye lengre enn til når oppkjøringen starter

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Viking har lagt inn bud på Kartum i Kristiansund. De ønsker også Skytta fra Toulouse

https://www.aftenbladet.no/sport/i/0QB7 ... -spilleren

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: tor des 01, 2022 1:51 pm Viking har lagt inn bud på Kartum i Kristiansund. De ønsker også Skytta fra Toulouse

https://www.aftenbladet.no/sport/i/0QB7 ... -spilleren
Spennende. Jeg liker det jeg har sett av Kartum.

Jesman

Legg inn av Jesman »

TAdams6 skrev: tor des 01, 2022 1:51 pm Viking har lagt inn bud på Kartum i Kristiansund. De ønsker også Skytta fra Toulouse

https://www.aftenbladet.no/sport/i/0QB7 ... -spilleren
At de skal ha begge to skjønner jeg lite av. Ikke skjønner jeg hva Skyttä har vist som gjør han så spennende heller. Men det er i alle fall noen nyheter! :-)

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

AxelRudi skrev: lør nov 05, 2022 4:01 pm Hei Viking! Må si dere er en trivelig gjeng!

Skal foreslå ny indreløper til dere, billig og god. Sander Kartum i KBK, tallene hans er ikke langt bak Holse sine bortsett fra antall målgivende. Men det er heller ikke så lett i KBK i år. God defensivt, voldsomt driv og hurtighet med ball, strålende venstrefot og kapteinsemne. Ikke mye videresalg, men en bærebjelke som er KBKs beste spiller og alt for god for obos. Hadde vi ikke hatt Nypan og Broholm som bør inn i laget, hadde jeg ville hatt ham til RBK. Koster neppe mye om KBK går ned.
Hvis Nevland trenger flere tips må han bare ringe. Merkelig at dere ikke var med på Udahl dog, når dere har jaktet spiss så lenge.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Hvorfor Skytte egentlig? Var mildt sagt svak.

tokk

Legg inn av tokk »

Når jeg tenker tilbake på Sandvik så er det egentlig dumt han måtte gå.
Han har lagt myye penger i Viking.
Å kunne nok lagt enda mer inn som leder

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

AllElite skrev: tor des 01, 2022 2:49 pm Hvorfor Skytte egentlig? Var mildt sagt svak.
Jeg synes han var variabel. I perioder i enkeltkamper var han av våre bedre. Var også veldig nær scoring ved flere anledninger de første kampene, men sto noen ben i veien.

En må også legge til grunn at han kom til ett lag blottet for selvtillit og som ikke fungerte. Å forvente at en ung spiller da skal komme inn å utgjøre den store forskjellen er urealistisk.
Jeg synes (i motsetning til flere ser jeg) at det var lett å se at det bodde mye fotball i den gutten.

Mulig Viking ser litt av det samme som Toulouse og det finske U-21 landslaget ser?

Fikk jo faktisk en del spilletid for Toulouse i 21 og viste også målteft på b laget med 3 mål på 4 kamper. 9 mål og 3 assist på 1925 minutt for Ilves i finsk toppdivisjon er jo også bra tall for en spiller som da var en 18-19 år? Scoret sitt første mål i sin første start mot Helsinki som 17 åring.

7 mål og 2 assist på 14 kamper for Finland U-21 også bra tall for en midtbanespiller?
https://www.footballdatabase.eu/en/play ... yerbestops

Så er spørsmålet hvor han passer inn i kollektivet Viking. Det er jeg mer usikker på, men håper man har en plan som er bedre enn i 22

AllElite

Legg inn av AllElite »

Fotballidiot skrev: tor des 01, 2022 3:37 pm
AllElite skrev: tor des 01, 2022 2:49 pm Hvorfor Skytte egentlig? Var mildt sagt svak.
Jeg synes han var variabel. I perioder i enkeltkamper var han av våre bedre. Var også veldig nær scoring ved flere anledninger de første kampene, men sto noen ben i veien.

En må også legge til grunn at han kom til ett lag blottet for selvtillit og som ikke fungerte. Å forvente at en ung spiller da skal komme inn å utgjøre den store forskjellen er urealistisk.
Jeg synes (i motsetning til flere ser jeg) at det var lett å se at det bodde mye fotball i den gutten.

Mulig Viking ser litt av det samme som Toulouse og det finske U-21 landslaget ser?

Fikk jo faktisk en del spilletid for Toulouse i 21 og viste også målteft på b laget med 3 mål på 4 kamper. 9 mål og 3 assist på 1925 minutt for Ilves i finsk toppdivisjon er jo også bra tall for en spiller som da var en 18-19 år? Scoret sitt første mål i sin første start mot Helsinki som 17 åring.

7 mål og 2 assist på 14 kamper for Finland U-21 også bra tall for en midtbanespiller?
https://www.footballdatabase.eu/en/play ... yerbestops

Så er spørsmålet hvor han passer inn i kollektivet Viking. Det er jeg mer usikker på, men håper man har en plan som er bedre enn i 22
Mye nesten, men veldig uferdig. Jeg håper vi ender opp med noe bedre enn han.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Mye nesten, men veldig uferdig. Jeg håper vi ender opp med noe bedre enn han.
Jeg er overbevisst om at Skytta er en spiller som kommer til å spille på ett høyere nivå enn Eliteserien i framtiden.
Eneste problemet er at jeg er usikker på hvordan han passer inn hos oss. Også usikker på om at han allerede nå forsvarer en plass på utlendingskvoten.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: tor des 01, 2022 3:59 pm
Mye nesten, men veldig uferdig. Jeg håper vi ender opp med noe bedre enn han.
Jeg er overbevisst om at Skytta er en spiller som kommer til å spille på ett høyere nivå enn Eliteserien i framtiden.
Eneste problemet er at jeg er usikker på hvordan han passer inn hos oss. Også usikker på om at han allerede nå forsvarer en plass på utlendingskvoten.
Spørsmålet med Skyttä er hvor han skal spille og om han får bruke styrkene sine. Er vel indreløper han bør spille.
En ting er sikkert. Han er en ballspiller. En som er god med ball i beina og han har frekvens fremover. Kan han få bruke disse egenskapene og få noen lekekamerater som også kan slå pasninger framover og ikke bare bakover og på tvers så kan Skyttä bli bra.

Jeg tror den ballbesittende, destruktive fotballen vi spilte i høst ikke passer Skyttä. Han er en offensiv spiller, ivertfall det jeg har inntrykk av. Får Viking inn en spillestil som er mer fremoverrettet og at pasningene og bevegelsene er mye mere offensivt orientert så kan Skyttä bli en bra signering. Men skal vi spille den samme fotballen som i høst, ja da kan han bare bli i Frankrike.

Jeg er i utgangspunktet positiv til Skyttä. Problemet er antall utlendinger.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Hva skal vi med Skytta når vi har Nilsen Tangen. Han er også bedre når vi spiller 4 3 3 og ikke den trege påtversfotballen. I fjor var NT knallgod og får han gleden igjen så er han bedre synes jeg. Skytta er vel ikke god nok til en startpris hvis det kommer flere på midtbanen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Skytta skjønner jeg ikke hva Viking skal bruke til? Der blir en til på utlendingskvoten. De som tar opp noe oksygen der bør være klink i 11eren.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kartum, er han indreløper eller er han den som styrer spillet i midten?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: tor des 01, 2022 10:40 pm Kartum, er han indreløper eller er han den som styrer spillet i midten?
Indreløper. Venstrebeint sådan.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: tor des 01, 2022 10:42 pm
TAdams6 skrev: tor des 01, 2022 10:40 pm Kartum, er han indreløper eller er han den som styrer spillet i midten?
Indreløper. Venstrebeint sådan.
Har jo sett han spille. Men ikke en spiller jeg husker
Måtte google litt. Ser han var endel av Stjørdals Blink laget som var oppe i OBOS. Ble årets spiller i OBOS som Stjørdal spiller, når de greide å unngå nedrykk. Imponerende. Her er begrunnelsen

Sander Erik Kartum, Stjørdals-Blink (6,00 - 28 - 6 - 7 - 2)
Årets børsvinner, til tross for en varierende sesong av klubben hans. Kanskje den spilleren som har prestert jevnest gjennom sesongen, og det i sin første sesong i 1. divisjon. Har et strålende venstrebein og er en mester til å fylle etter i boksen. Har bidratt med tosifret antall målpoeng for et Blink-lag som må spille kvalik for å unngå nedrykk til 2. divisjon. Spørsmålet er om vi får se ham i Eliteserien allerede kommende sesong?

Eliteserien ble det og har levert målpoeng for et lag som har slitt i bunnen. Spennende spiller må jeg innrømme.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Jeg mener jeg nevnte han her inne da han spilte for Stjørdals Blink. Han var veldig god for de.
Han ble i allefall heftig diskutert med en annen som frekventerer forumet. Dog privat.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Ser ingen grunn til at Kartum skulle være vanskelig å få tak i mht økonomi- med mindre han vil noe annet selvsagt. Viking har ikke akkurat sex-appeal for tiden.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Hvis vi mener alvor burde vi gått for Magnus Rets Grødem som sjelden starter for Molde. Han er lik Thorstvedt bare rask. Koster nok endel men gikk billig fra Ulf. 10 mill? Tror selv det ikke er en mulighet men diskuterte dette i går. Det bor mye i han og han er allerede god nok. 7 mål og 4 målgivende i fjor med flest kamper fra benken

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Hva tror vi om Traore til neste sesong?
Om en ser på tallene hans ift spilletid er det faktisk rimelig ekstrem effektivitet. Omtrent 1 målpoeng pr 58 minutt og 1 mål pr 93 minutt spilletid.

Kan han ha et potensiale til å bli en toppspiss om vi får en formasjon, midtbane og kanter til å fungere?
Eller er han kun en potensiell supersub? Eventuelt en vi bør kvitte oss med for å gjøre plass på utenlandskvoteten?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»