Firefox hjelp....

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Firefox hjelp....

Legg inn av return_of_drakkar »

Jeg klarte å klikke på å tilbakestille til standard...
ok...
Har add-ons som står som påslåtte, men hvordan få de tilbake slik at de funker og kan klikkes på...?????

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Løst...

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

return_of_drakkar skrev: lør feb 26, 2022 7:20 pm Jeg klarte å klikke på å tilbakestille til standard...
ok...
Har add-ons som står som påslåtte, men hvordan få de tilbake slik at de funker og kan klikkes på...?????
Har du merket at noen funksjoner ikke fungerer i Firefox mer? Noen youtubevideoer vil ikke kjøre og heller ikke Facetime via Facebook.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

GiPazzini_85 skrev: søn aug 14, 2022 6:07 pm
return_of_drakkar skrev: lør feb 26, 2022 7:20 pm Jeg klarte å klikke på å tilbakestille til standard...
ok...
Har add-ons som står som påslåtte, men hvordan få de tilbake slik at de funker og kan klikkes på...?????
Har du merket at noen funksjoner ikke fungerer i Firefox mer? Noen youtubevideoer vil ikke kjøre og heller ikke Facetime via Facebook.
Facebook bruker jeg aldri.
Ja, svikter på noen videoer, og svikter også ofte nok eller veldig treig når jeg søker etter noe (bruker google), mens det kommer prompte i andre lesere.

Jeg har likt FF mye på grunn av fargesaken Vivaldifox.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

return_of_drakkar skrev: søn aug 14, 2022 6:16 pm
GiPazzini_85 skrev: søn aug 14, 2022 6:07 pm
return_of_drakkar skrev: lør feb 26, 2022 7:20 pm Jeg klarte å klikke på å tilbakestille til standard...
ok...
Har add-ons som står som påslåtte, men hvordan få de tilbake slik at de funker og kan klikkes på...?????
Har du merket at noen funksjoner ikke fungerer i Firefox mer? Noen youtubevideoer vil ikke kjøre og heller ikke Facetime via Facebook.
Facebook bruker jeg aldri.
Ja, svikter på noen videoer, og svikter også ofte nok eller veldig treig når jeg søker etter noe (bruker google), mens det kommer prompte i andre lesere.

Jeg har likt FF mye på grunn av fargesaken Vivaldifox.
Jeg er dessverre redd for at Firefox sine dager kan være talte om en stund. Microsoft har satt seg på bakbeina med mye i det siste. Jeg får også at det fryser mellom faner. Veldig mange år siden det skjedde siste med Firefox hos meg. Da må vi nok tilbake til Silverlightdagene med XP eller Win7.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

GiPazzini_85 skrev: søn aug 14, 2022 6:19 pm
return_of_drakkar skrev: søn aug 14, 2022 6:16 pm
GiPazzini_85 skrev: søn aug 14, 2022 6:07 pm

Har du merket at noen funksjoner ikke fungerer i Firefox mer? Noen youtubevideoer vil ikke kjøre og heller ikke Facetime via Facebook.
Facebook bruker jeg aldri.
Ja, svikter på noen videoer, og svikter også ofte nok eller veldig treig når jeg søker etter noe (bruker google), mens det kommer prompte i andre lesere.

Jeg har likt FF mye på grunn av fargesaken Vivaldifox.
Jeg er dessverre redd for at Firefox sine dager kan være talte om en stund. Microsoft har satt seg på bakbeina med mye i det siste. Jeg får også at det fryser mellom faner. Veldig mange år siden det skjedde siste med Firefox hos meg. Da må vi nok tilbake til Silverlightdagene med XP eller Win7.
Jeg har Win10 Pro, men det har visst store problemer på Win11
https://wethegeek.com/firefox-not-worki ... indows-11/

Den har også vært suspekt når det gjelder https://www.citrix.com/no-no/downloads/ ... y-121.html
I alle fall ofte stoppet ved innlogging dit jeg skal, mange ganger oftere enn via Vivaldi eller Opera.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

return_of_drakkar skrev: søn aug 14, 2022 6:28 pm
GiPazzini_85 skrev: søn aug 14, 2022 6:19 pm
return_of_drakkar skrev: søn aug 14, 2022 6:16 pm

Facebook bruker jeg aldri.
Ja, svikter på noen videoer, og svikter også ofte nok eller veldig treig når jeg søker etter noe (bruker google), mens det kommer prompte i andre lesere.

Jeg har likt FF mye på grunn av fargesaken Vivaldifox.
Jeg er dessverre redd for at Firefox sine dager kan være talte om en stund. Microsoft har satt seg på bakbeina med mye i det siste. Jeg får også at det fryser mellom faner. Veldig mange år siden det skjedde siste med Firefox hos meg. Da må vi nok tilbake til Silverlightdagene med XP eller Win7.
Jeg har Win10 Pro, men det har visst store problemer på Win11
https://wethegeek.com/firefox-not-worki ... indows-11/

Den har også vært suspekt når det gjelder https://www.citrix.com/no-no/downloads/ ... y-121.html
I alle fall ofte stoppet ved innlogging dit jeg skal, mange ganger oftere enn via Vivaldi eller Opera.
Fremdeles Win10 her, men merket at ting begynte å skrante mer nå etter siste store oppdatering. Synes det er synd om Firefox går heden. Den deisdert beste nettleseren for daglig bruk.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

GiPazzini_85 skrev: søn aug 14, 2022 6:42 pm Fremdeles Win10 her, men merket at ting begynte å skrante mer nå etter siste store oppdatering. Synes det er synd om Firefox går heden. Den deisdert beste nettleseren for daglig bruk.
Enig i at den har vært fin. Bruker den en god del-

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

GiPazzini_85 skrev: søn aug 14, 2022 6:42 pm
Fremdeles Win10 her, men merket at ting begynte å skrante mer nå etter siste store oppdatering. Synes det er synd om Firefox går heden. Den deisdert beste nettleseren for daglig bruk.
Den har i det siste ofte vært veldig treig med å få opp noen sider, og noen ganger bare måttet avslutte søket og starte på nytt.
Og når en side ikke kom opp, så kom den fort som vanlig med en annen leser.
Det har også vært tilfelle her inn på FD.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

return_of_drakkar skrev: man sep 05, 2022 5:38 pm
GiPazzini_85 skrev: søn aug 14, 2022 6:42 pm
Fremdeles Win10 her, men merket at ting begynte å skrante mer nå etter siste store oppdatering. Synes det er synd om Firefox går heden. Den deisdert beste nettleseren for daglig bruk.
Den har i det siste ofte vært veldig treig med å få opp noen sider, og noen ganger bare måttet avslutte søket og starte på nytt.
Og når en side ikke kom opp, så kom den fort som vanlig med en annen leser.
Det har også vært tilfelle her inn på FD.
Har aldri hatt noen av problemene dere nevner med Firefox. Kanskje noen tillegg dere kjører som ikke er så bra.

Kan prøve å kjøre Firefox i safe mode og se hva som skjer:
https://support.mozilla.org/no/kb/feils ... kker-modus

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

B.E. skrev: søn okt 02, 2022 11:50 am

Kan prøve å kjøre Firefox i safe mode og se hva som skjer:
https://support.mozilla.org/no/kb/feils ... kker-modus
Jau :)

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Andre som opplever frys og krasj problemer med nyeste versjon? ( 106.02).
Helt håpløst her hvertfall.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Brave er en million ganger bedre enn Firefox.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

LeSorcier skrev: man okt 31, 2022 8:23 am Brave er en million ganger bedre enn Firefox.
Har den, og vet der er alternativer. Men det er en annen sak, er mest interessert i det jeg spør om her ;)

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Interessert skrev: man okt 31, 2022 8:10 am Andre som opplever frys og krasj problemer med nyeste versjon? ( 106.02).
Helt håpløst her hvertfall.
Nei. Men den nyeste versjonen er 106.03.

106.0.3 October 31, 2022 Off-cycle stability update.[663]

Desktop

Fix for a startup crash for some users on Windows
Fixed an incompatibility with the new Windows 11 22H2 Suggested Actions feature resulting in hangs when copying text on a web page

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

B.E. skrev: ons nov 02, 2022 8:10 am
Interessert skrev: man okt 31, 2022 8:10 am Andre som opplever frys og krasj problemer med nyeste versjon? ( 106.02).
Helt håpløst her hvertfall.
Nei. Men den nyeste versjonen er 106.03.
106.0.3 October 31, 2022 Off-cycle stability update.[663]
Desktop
Fix for a startup crash for some users on Windows
Fixed an incompatibility with the new Windows 11 22H2 Suggested Actions feature resulting in hangs when copying text on a web page
Ble oppdatert nå. Har sikkert vært den forrige da, for denne siste kom sjelden kvikt etter den.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Interessert skrev: man okt 31, 2022 8:10 am Andre som opplever frys og krasj problemer med nyeste versjon? ( 106.02).
Helt håpløst her hvertfall.
Ja, jeg opplever det på mobilen. Av og til når jeg skal svare på fri diskusjon pluss andre sider som bare fryser eller halve siden blir borte

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

På min forrige mobil som var en Sony, så kunne jeg oppleve at det av og til var vrient å lagre bokmerker. Men på min nye Samsung så virker det som om problemet er borte

meldestokk

Legg inn av meldestokk »

Har ikke brukt Firefox på lenge, Chrome fungerer bedre på min maskin. Det eneste problemet er når jeg er på denne siden og et krakilsk profilbilde går meg på nervene hver gang det dukker opp. Finnes det noen innstilling på Chrome som får profilbilder til å stå i ro ev. fjerne dem? Kan jo blokkere fyren som siste utvei, men hadde vært fint å unngå det.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

meldestokk skrev: søn feb 19, 2023 5:06 am Har ikke brukt Firefox på lenge, Chrome fungerer bedre på min maskin. Det eneste problemet er når jeg er på denne siden og et krakilsk profilbilde går meg på nervene hver gang det dukker opp. Finnes det noen innstilling på Chrome som får profilbilder til å stå i ro ev. fjerne dem? Kan jo blokkere fyren som siste utvei, men hadde vært fint å unngå det.
Det bør du kanskje spørre om i en tråd for Chrome, her er det Firefox det gjelder ;)

Men hvis du bruker uBlock, så er det bare å holde musepila over bildet og høyreklikk/blokker element.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Tillegget VivaldiFox er fin for Firefox. Det livner opp.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Firefox fusker mye når det gjelder å åpne sider - den blir i blant bare stående og spole, og man må avslutte og prøve på nytt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Data & Internett Generelt»