Miljøidioter slår et slag for..

Svar
Sulfat

Re: Miljøidioter slår et slag for..

Legg inn av Sulfat »

Skjønner de ikke at sånn oppførsel bare skaper antipati i en sak som i utgangspunktet har stor oppslutning og sympati i folket? Nyttige idioter for klimafornektere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

bundetrente skrev: fre nov 11, 2022 12:59 pm Nå har dette spredt seg hit og.
Taperne forsøkte å lime seg fast til Skrik på nasjonalmuseet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q ... onalmuseet
En ting var om dette var 18-årige anarkister, men det er bare trist når den ene var ei 33 år gammel dame med doktorgrad. Da burde du ha kognitive evner nok til å forstå at kunstverk har nada å gjøre med klimakamp. Dra heller til Mongstad eller Kollsnes og teip deg fast der.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Bare å gi disse tullingene fengselsstraff så det monner.
Er jo verdier til 100 talls millioner de potensielt ødelegger. Folk får jo mange år i fengsel for mindre økonomisk kriminalitet.

Burde gi 10 år minst

Påfallende også at disse klimaaktivistene ser ut som en gjeng hjemløse.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

JODDEMM skrev: fre nov 11, 2022 1:14 pm
bundetrente skrev: fre nov 11, 2022 12:59 pm Nå har dette spredt seg hit og.
Taperne forsøkte å lime seg fast til Skrik på nasjonalmuseet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q ... onalmuseet
Og her i landet virker det heldigvis som om at museumsvaktene/ vekterne (?) (de voksne i alle fall) virkelig griper inn og med makt hindrer pøblene i å utøve herverket sitt vs. andre steder hvor det kastes maling, suppe, helles ut litervis med melk osv. men hvor disse får fremført sitt budskap/ utøvd sitt herverk i fred (!)
Enda verre enn å ikke foreta seg noe, er dette:


Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Harduetforslag skrev: fre nov 25, 2022 9:04 am https://www.nrk.no/norge/klimaaktivist_ ... 1.16194486

Snodig skrue.
He he, ja en merkelig kar dette. Ser mange på sosiale medier ble skremt og redd av hans uttalelser, men jeg syntes bare det hele var komisk. Skremt ble jeg ikke. At enkelte er så hjernevaska av en sak er jo som forventet. Tror ikke han er noen kandidat til å skrive manifest. Prøvde vel bare å tøffe seg litt. På en annen side minte han lett om Anders Behring Breivik på måten han snakket på og siterte bøker osv.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Hehe, morsomt. Litt av en kronidiot og han ødelegger jo effektivt sitt eget liv i en fei, jeg kan ikke skjønne annet enn at PST vil holde øye med fyren.

Disse menneskene har ekstremt dårlig selvkontroll, et ukontrollerbart følelsesliv og lever i troen om at de har sett lyset og må opplyse alle oss andre. Han kunne like gjerne vært antivakser eller dypt religiøs, de psykologiske mekanismene er helt lik.
Sist redigert av Queenie den fre nov 25, 2022 10:50 am, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

For noen erkeidioter. De ødelegger det som egentlig er en god og viktig sak.
Hvem i huleste vil forbindes med slike ekstremister..?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Disse idiotene gjør at man har lyst til å bruke en tank diesel på tomgang kun pga dem.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Harduetforslag skrev: fre nov 25, 2022 9:04 am https://www.nrk.no/norge/klimaaktivist_ ... 1.16194486

Snodig skrue.
Disse ekstremistene har slike tanker siden straffene er latterlige. Om de hadde blitt tatt hardt ville de tenkt seg om før de ødelegger historiske gjenstander eller menneskers dagligliv. Bare for at de er hjernevasket betyr det ikke at alle andre er det.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Queenie skrev: fre nov 25, 2022 10:31 am Hehe, morsomt. Litt av en kronidiot og han ødelegger jo effektivt sitt eget liv i en fei, jeg kan ikke skjønne annet enn at PST vil holde øye med fyren.

Disse menneskene har ekstremt dårlig selvkontroll, et ukontrollerbart følelsesliv og lever i troen om at de har sett lyset og må opplyse alle oss andre. Han kunne like gjerne vært antivakser eller dypt religiøs, de psykologiske mekanismene er helt lik.
Tenker at PST vil vite det når han tørker seg i rævva. All aktivitet som vedkommende driver på med vil bli registrert.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Queenie skrev: fre nov 25, 2022 10:31 am Hehe, morsomt. Litt av en kronidiot og han ødelegger jo effektivt sitt eget liv i en fei, jeg kan ikke skjønne annet enn at PST vil holde øye med fyren.

Disse menneskene har ekstremt dårlig selvkontroll, et ukontrollerbart følelsesliv og lever i troen om at de har sett lyset og må opplyse alle oss andre. Han kunne like gjerne vært antivakser eller dypt religiøs, de psykologiske mekanismene er helt lik.
Samt ekstremt umusikalsk i en periode hvor det er essensielt at man fortsetter å bruke olje og gass.

For hva er alternativene deres utenom å være store i kjeften egentlig?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Harduetforslag skrev: fre nov 25, 2022 9:04 am https://www.nrk.no/norge/klimaaktivist_ ... 1.16194486

Snodig skrue.
Ja, han fikk sine berømte 15 minutter. Men tenker de fleste glemmer denne tullingen ganske så fort.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Harduetforslag skrev: fre nov 25, 2022 9:04 am https://www.nrk.no/norge/klimaaktivist_ ... 1.16194486

Snodig skrue.
Et helt fornuftig standpunkt om man virkelig tror på spådommene om at jorden snart kommer til å stå i flammer. Selvfølgelig er man villig til å ty til vold om man er overbevist om at man ikke har noen framtid om vi ikke foretar enorme samfunnsomveltninger . Det eneste den karakteren her har gjort er å ta klimaalarmisme på alvor og kjørt det toget helt til sin logiske endestasjon. Feilen var selvfølgelig å hoppe på det toget til å begynne med. Blekkulf kan gjøre større skade på et barn i utvikling enn metamfetamin.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Herlig når stuntet til fanatikerne ikke slår til;
https://www.nettavisen.no/nyheter/limer ... -95-781463

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Kul_Djevel skrev: fre nov 25, 2022 9:30 am
Harduetforslag skrev: fre nov 25, 2022 9:04 am https://www.nrk.no/norge/klimaaktivist_ ... 1.16194486

Snodig skrue.
He he, ja en merkelig kar dette. Ser mange på sosiale medier ble skremt og redd av hans uttalelser, men jeg syntes bare det hele var komisk. Skremt ble jeg ikke. At enkelte er så hjernevaska av en sak er jo som forventet. Tror ikke han er noen kandidat til å skrive manifest. Prøvde vel bare å tøffe seg litt. På en annen side minte han lett om Anders Behring Breivik på måten han snakket på og siterte bøker osv.
Hei igjen kul_djevel, long time no seen :)

Jeg er ikke skremt av personen. Men jeg blir skremt av at han får en plattform på NRK og sier dette på statskanalen. Det vil i manges øyne gjøre det legitimt. De uttalelsene kan gjøre at noen handler, eller at andre blir redde for at noen skal handle. Jeg forstår frykten. For det er det de prøver på, å spre frykt. Det er nesten samme definisjon som terror. Spre frykt.
Det andre triste med denne fremgangsmåten er at de lærer unge å være ulydige fremfor å debattere eller bruke politikk som vanlige mennesker. De mener de har en rett andre ikke har. De sammenligner seg med Max Manus og Nelson Mandela. Dette er skremmende. Men jeg er ikke redd dette merkelige individet. Kun panikken han sprer rundt seg og media som lar han få plattformer til å utfolde seg på.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Jhinx skrev: ons nov 30, 2022 2:27 pm
Kul_Djevel skrev: fre nov 25, 2022 9:30 am
Harduetforslag skrev: fre nov 25, 2022 9:04 am https://www.nrk.no/norge/klimaaktivist_ ... 1.16194486

Snodig skrue.
He he, ja en merkelig kar dette. Ser mange på sosiale medier ble skremt og redd av hans uttalelser, men jeg syntes bare det hele var komisk. Skremt ble jeg ikke. At enkelte er så hjernevaska av en sak er jo som forventet. Tror ikke han er noen kandidat til å skrive manifest. Prøvde vel bare å tøffe seg litt. På en annen side minte han lett om Anders Behring Breivik på måten han snakket på og siterte bøker osv.
Hei igjen kul_djevel, long time no seen :)

Jeg er ikke skremt av personen. Men jeg blir skremt av at han får en plattform på NRK og sier dette på statskanalen. Det vil i manges øyne gjøre det legitimt. De uttalelsene kan gjøre at noen handler, eller at andre blir redde for at noen skal handle. Jeg forstår frykten. For det er det de prøver på, å spre frykt. Det er nesten samme definisjon som terror. Spre frykt.
Det andre triste med denne fremgangsmåten er at de lærer unge å være ulydige fremfor å debattere eller bruke politikk som vanlige mennesker. De mener de har en rett andre ikke har. De sammenligner seg med Max Manus og Nelson Mandela. Dette er skremmende. Men jeg er ikke redd dette merkelige individet. Kun panikken han sprer rundt seg og media som lar han få plattformer til å utfolde seg på.
Hei hei. Jeg er uenig med deg angående Nrk. Synes det er bra at han fikk komme i beste sendetid, slik at folk får se og høre at slike meninger eksisterer der ute. Det er verre hvis slike meninger får vokse i det skjulte og ikke bli motsagt. OG det at meningene kom frem i Nrk, så ble meningene møtt med unison fordømmelse og førte til at vedkommende ble sendt ut av organisasjonen. Ingenting godt fører med seg med å late som at såkalte fæle meninger ikke eksisterer. Få det frem i lyset så trollet sprekker.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

ehall skrev: tir nov 29, 2022 8:13 pm Herlig når stuntet til fanatikerne ikke slår til;
https://www.nettavisen.no/nyheter/limer ... -95-781463
Utrolig fornøyelig video :D

Så utrolig ydmyket de blir når rekkverket bare blir rykket opp og disse 2 blir dratt rett over scenen fastlimt til dette rekkverket som 2 lydige dyr :lol:

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Kul_Djevel skrev: ons nov 30, 2022 4:14 pm
Jhinx skrev: ons nov 30, 2022 2:27 pm
Kul_Djevel skrev: fre nov 25, 2022 9:30 am

He he, ja en merkelig kar dette. Ser mange på sosiale medier ble skremt og redd av hans uttalelser, men jeg syntes bare det hele var komisk. Skremt ble jeg ikke. At enkelte er så hjernevaska av en sak er jo som forventet. Tror ikke han er noen kandidat til å skrive manifest. Prøvde vel bare å tøffe seg litt. På en annen side minte han lett om Anders Behring Breivik på måten han snakket på og siterte bøker osv.
Hei igjen kul_djevel, long time no seen :)

Jeg er ikke skremt av personen. Men jeg blir skremt av at han får en plattform på NRK og sier dette på statskanalen. Det vil i manges øyne gjøre det legitimt. De uttalelsene kan gjøre at noen handler, eller at andre blir redde for at noen skal handle. Jeg forstår frykten. For det er det de prøver på, å spre frykt. Det er nesten samme definisjon som terror. Spre frykt.
Det andre triste med denne fremgangsmåten er at de lærer unge å være ulydige fremfor å debattere eller bruke politikk som vanlige mennesker. De mener de har en rett andre ikke har. De sammenligner seg med Max Manus og Nelson Mandela. Dette er skremmende. Men jeg er ikke redd dette merkelige individet. Kun panikken han sprer rundt seg og media som lar han få plattformer til å utfolde seg på.
Hei hei. Jeg er uenig med deg angående Nrk. Synes det er bra at han fikk komme i beste sendetid, slik at folk får se og høre at slike meninger eksisterer der ute. Det er verre hvis slike meninger får vokse i det skjulte og ikke bli motsagt. OG det at meningene kom frem i Nrk, så ble meningene møtt med unison fordømmelse og førte til at vedkommende ble sendt ut av organisasjonen. Ingenting godt fører med seg med å late som at såkalte fæle meninger ikke eksisterer. Få det frem i lyset så trollet sprekker.
Ja du har jo et godt poeng der. Men da var det veldig bra Bellona karen sto opp for fornuften og sa hva han synes om det.
Har jo registrert både via media og tiktok at disse demonstrantene ikke har særlig mye støtte. Men får og håpe de yngre faktisk ikke hører på han og tror slikt er greit.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

ehall skrev: tir nov 29, 2022 8:13 pm Herlig når stuntet til fanatikerne ikke slår til;
https://www.nettavisen.no/nyheter/limer ... -95-781463
Disse såkalte klimaaktivistene synes ikke å være spesielt intelligent begavet.


Da kan man jo også stille seg spørrende til troverdigheten til klimakatastrofehypotesen om at verdens ende er nær.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Tre hysteriske ungdommer med klimaangst som har kuppet debatten nå og konkurrerer om hvem av dem som er mest sint og mest redd.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Det mest spesielle med disse folka er at vestlige land skal ha skylda for all elendighet i u-landene. Slik at hvis et land som har ressurser til å kunne være velstående og ha en infrastruktur og et samfunn som var robust mot klimaendringer sliter pga vanstyre, så er det alltid vesten sin skyld og de historiske utslippene våre. Man forventer ikke en dritt av u-landene og at de skal ha et noe som helst velfungerende samfunn selv.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Havnivået skal stige med 7 meter??

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Så vandrer det en "ekspert" inn i studio, som kaller klimaangsten disse ungdommene har for helt rasjonell...
Kommer det noen i studio som mener noe annet enn de andre etter hvert?

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Uansett hvor hardt jeg tester hjernen, så er det rett og slett umulig for meg og forstå hvordan dette skal hjelpe(på en eller annen måte).

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

.
Sist redigert av rosmebraad den tor des 01, 2022 10:30 pm, redigert 1 gang totalt.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Her skal man altså, i et antatt seriøst program, gi karakter 1-10 for en påstand som kke har noen objektiv definisjon i utgangspunktet: "Vi får et klimahelvete". Og alle er enige med hverandre. Hvorfor heter programmet "debatten"?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jonasar skrev: tor des 01, 2022 10:23 pm Uansett hvor hardt jeg tester hjernen, så er det rett og slett umulig for meg og forstå hvordan dette skal hjelpe(på en eller annen måte).
Disse aksjonene er kontraproduktive.
Folk synes det er utrolig teit, og aktivistene setter en potensielt viktig sak i et dårlig lys. Folk vil ikke identifisere seg med slike pøbler, og dermed får man mindre støtte for saken de hevder er så viktig.
Mange blir forbannet, og har lyst til å la dieselbilen gå på tomgang helt til tanken er tom, bare på trass mot disse aktivistene.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

bundetrente skrev: tor des 01, 2022 10:28 pm Her skal man altså, i et antatt seriøst program, gi karakter 1-10 for en påstand som kke har noen objektiv definisjon i utgangspunktet: "Vi får et klimahelvete". Og alle er enige med hverandre. Hvorfor heter programmet "debatten"?
Ja til no framstår debatten som ein ren slagside for klima. Alle er enige og einaste forskjellen er at dei unge vil gå langt lenger.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Blir faktisk litt trist av denne debatten, for disse tre ungdommene tjener ikke miljøkampen. Høres ut som politikere der de står og gjentar seg selv i et forsøk på å gjøre fakta fra forskerne verre enn de er. Spesielt han fra extinction er jo virkelig ute å kjøre.

Men vi bør absolutt gjøre det vi faktisk kan gjøre. La det være klart.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»