Er VGD stengt permanent..?

Låst
Harduetforslag

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av Harduetforslag »

Jaauda skrev: tor des 01, 2022 8:21 pm
sexxes skrev: tor des 01, 2022 8:15 pm
Jaauda skrev: tor des 01, 2022 7:39 pm Jeg tolker dette som at de ansatte viser omsorg for en sjef som sannsynligvis ikke har en jobb etter at Maximo er historie.
Det kan selvsagt være feil, men Solaas var da ansatt i Maximo.
Det første som slo meg var at dette måtte være ironisk ment. :)
Det var det faktisk ikke.
Jeg vil tro Solaas og modteamet har jobbet i motvind noen måneder, og så har øksen til slutt falt.
Men dette er seff ren spekulasjon fra meg.
I noen måneder? De har vel mer eller mindre jobbet i motvind siden de lanserte et produkt som omtrent ingen av de eksisterende brukerne ønsket og aktiviteten gikk ned med 90%.

Hadde det ikke vært for at:
1: De var advart på forhånd
2: De ønsket dette selv
3: De ignorerte omtrent samtlige tilbakemeldinger fordi de visste best

Så kunne man jo nesten hatt sympati med dem.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Hvordan går det med Ordstjernen nå?
https://vgd.no/t/Ordstjernen

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Jeg er like misfornøyd som de fleste, og jeg har selv mange ganger påpekt deres feilsteg (senest i går), så jeg skal for all del ikke være noen moralens store vokter. Men jeg tenker likevel at det er viktig å stoppe opp og ta en pust i bakken en gang i blant – for eksempel nå.

I juli i fjor var det mange som sparket oppover. Det skal være lov. Men enkelte gikk altfor langt også i denne situasjonen. Trusler og hets er det ingen som fortjener - ikke engang dårlige sjefer.

Nå, derimot, er det mye spark nedover. Det er et selskap som er oppløst, mennesker som antakelig mister jobben, eller i det minste mister noe som har vært meningsfylt og som har tilført glede i hverdagen deres. Mennesker som føler de må gjemme seg fra omverdenen. Uavhengig av grunn og skyld og sakens gang, så tenker jeg det kan være greit å tenke litt over dette, nå som den umiddelbare skadefryden bør ha begynt å roe seg litt. Nå er det noen som ligger nede i rennesteinen, og selv om du kanskje ikke har lyst til å løfte dem opp på tronen igjen, så kan man i det aller minste droppe spyttingen og sparkingen når man går forbi. Selv i denne «oss mot dem»-situasjonen, så gir det en emmen smak i munnen å bevitne.

Vi kan bedre enn dette.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

tomi skrev: tor des 01, 2022 8:59 pm Jeg er like misfornøyd som de fleste, og jeg har selv mange ganger påpekt deres feilsteg (senest i går), så jeg skal for all del ikke være noen moralens store vokter. Men jeg tenker likevel at det er viktig å stoppe opp og ta en pust i bakken en gang i blant – for eksempel nå.

I juli i fjor var det mange som sparket oppover. Det skal være lov. Men enkelte gikk altfor langt også i denne situasjonen. Trusler og hets er det ingen som fortjener - ikke engang dårlige sjefer.

Nå, derimot, er det mye spark nedover. Det er et selskap som er oppløst, mennesker som antakelig mister jobben, eller i det minste mister noe som har vært meningsfylt og som har tilført glede i hverdagen deres. Mennesker som føler de må gjemme seg fra omverdenen. Uavhengig av grunn og skyld og sakens gang, så tenker jeg det kan være greit å tenke litt over dette, nå som den umiddelbare skadefryden bør ha begynt å roe seg litt. Nå er det noen som ligger nede i rennesteinen, og selv om du kanskje ikke har lyst til å løfte dem opp på tronen igjen, så kan man i det aller minste droppe spyttingen og sparkingen når man går forbi. Selv i denne «oss mot dem»-situasjonen, så gir det en emmen smak i munnen å bevitne.

Vi kan bedre enn dette.
Misforstå meg rett, jeg har ikke noe ønske om at noen skal miste jobben og/eller utsettes for hets, men det burde aldri være problematisk å ha en saklig debatt om hva som er gått galt og hvorfor.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Harduetforslag skrev: tor des 01, 2022 9:22 pmdet burde aldri være problematisk å ha en saklig debatt om hva som er gått galt og hvorfor.
Det er jeg helt enig i.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:50 pm Det som er mest trist er at jeg vant kåringen som årets debattant to ganger.

Selv årets hyggeligste debattant greide jeg å klore med meg ved en anledning.

Og nå skal alle bevis slettes.

Så da må jeg bare innfinne meg med at jeg er en i mengden og ikke en lysende stjerne på debatthimmelen.
Min ambisjon var å vinne "årets trolling i rbk-tråden", men det var mye hard konkurranse.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: tor des 01, 2022 9:43 pm
PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:50 pm Det som er mest trist er at jeg vant kåringen som årets debattant to ganger.

Selv årets hyggeligste debattant greide jeg å klore med meg ved en anledning.

Og nå skal alle bevis slettes.

Så da må jeg bare innfinne meg med at jeg er en i mengden og ikke en lysende stjerne på debatthimmelen.
Min ambisjon var å vinne "årets trolling i rbk-tråden", men det var mye hard konkurranse.
🤣

qbah

Legg inn av qbah »

Tjaaah skrev: tor des 01, 2022 9:43 pm
PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:50 pm Det som er mest trist er at jeg vant kåringen som årets debattant to ganger.

Selv årets hyggeligste debattant greide jeg å klore med meg ved en anledning.

Og nå skal alle bevis slettes.

Så da må jeg bare innfinne meg med at jeg er en i mengden og ikke en lysende stjerne på debatthimmelen.
Min ambisjon var å vinne "årets trolling i rbk-tråden", men det var mye hard konkurranse.
Hva skjedde med deg og hvorfor gikk du soft? En staut kar fra byen mellom de syv fjell burde jo enkelt vippet en simpel fyr fra et ferjeleie ut av konkurransen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg synes i hvert fall det hadde vært positivt å fått inn debattanter fra diskusjon.no

Finnes mange gode debattanter der, og jeg har ikke noe problem med å forstå at moderatorene der inne har en helt annen erfaring og oppfattelse av Øystein kontra den lille interaksjonen jeg personlig hadde med ham forrige sommer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jolla skrev: fre des 02, 2022 1:08 am Jeg synes i hvert fall det hadde vært positivt å fått inn debattanter fra diskusjon.no

Finnes mange gode debattanter der, og jeg har ikke noe problem med å forstå at moderatorene der inne har en helt annen erfaring og oppfattelse av Øystein kontra den lille interaksjonen jeg personlig hadde med ham forrige sommer.
Diskusjon.no er nok litt mer pusete enn FD. Det er litt mer nerder og litt mindre trøkk.

Jeg har alltid følt at Diskusjon.no var en kjedelig plattform å oppholde seg på.

Så om de migrerer hit vil det bli en ganske kraftig kulturkræsj. Her inne er vi litt mer hardhudet og direkte i stilen. Litt mer macho på et vis.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: fre des 02, 2022 1:37 am
Jolla skrev: fre des 02, 2022 1:08 am Jeg synes i hvert fall det hadde vært positivt å fått inn debattanter fra diskusjon.no

Finnes mange gode debattanter der, og jeg har ikke noe problem med å forstå at moderatorene der inne har en helt annen erfaring og oppfattelse av Øystein kontra den lille interaksjonen jeg personlig hadde med ham forrige sommer.
Diskusjon.no er nok litt mer pusete enn FD. Det er litt mer nerder og litt mindre trøkk.

Jeg har alltid følt at Diskusjon.no var en kjedelig plattform å oppholde seg på.

Så om de migrerer hit vil det bli en ganske kraftig kulturkræsj. Her inne er vi litt mer hardhudet og direkte i stilen. Litt mer macho på et vis.
Var et fint nicknavn du hadde der inne da må jeg si.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

qbah skrev: fre des 02, 2022 12:16 am Hva skjedde med deg og hvorfor gikk du soft? En staut kar fra byen mellom de syv fjell burde jo enkelt vippet en simpel fyr fra et ferjeleie ut av konkurransen.
Har som sagt fokusert på Glimt i år. Satser på å sikte meg inn igjen på rbk til neste år, med mindre Glimt forsetter med cupfiksing og bakkelegging.

RatPack

Legg inn av RatPack »

Dette var nå er perle fra Brenne;

" Endringene trakk mange nye brukere til plattformen, som vi ønsket, samtidig som tilbakemeldingene fra flere av kjernebrukerne etter omleggingen viste seg å være negative. "

Kjernebrukerne var negative før omleggingen, det var VGD som ikke gadd høre på de.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jolla skrev: fre des 02, 2022 1:08 am Jeg synes i hvert fall det hadde vært positivt å fått inn debattanter fra diskusjon.no
Enig.
Jolla skrev: fre des 02, 2022 1:08 am Finnes mange gode debattanter der, og jeg har ikke noe problem med å forstå at moderatorene der inne har en helt annen erfaring og oppfattelse av Øystein kontra den lille interaksjonen jeg personlig hadde med ham forrige sommer.
Tviler ikke på at de har en helt super oppfatning av han og hverandre. At det er klin umulig å få svar på hvorfor jeg plutselig er blitt utestengt med påstand om dobbeltbruker har jeg langt mindre forståelse for. Mistenker at en del av moderatorene jobber på Bastø Fosen, der er det jo fullstendig yatzy hvilken rekkefølge de går etter for å slippe biler ut. Var man en av de første bilene ombord så kunne de fort bestemme seg for at du skulle være en av de siste av.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Tjaaah skrev: fre des 02, 2022 2:03 am
qbah skrev: fre des 02, 2022 12:16 am Hva skjedde med deg og hvorfor gikk du soft? En staut kar fra byen mellom de syv fjell burde jo enkelt vippet en simpel fyr fra et ferjeleie ut av konkurransen.
Har som sagt fokusert på Glimt i år. Satser på å sikte meg inn igjen på rbk til neste år, med mindre Glimt forsetter med cupfiksing og bakkelegging.
Men ditt andre favorittlag Molde, de slipper unna? Jeg husker en ung Tjaaaaaaaaaaaaaaah, som med friskt mot gikk etter toppen av tabellen uansett hvem det var.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Full krig om det har vært lov å nevne Fridiskusjon eller ikke inne på Diskusjon nå
https://www.diskusjon.no/topic/1930978- ... t-26544253

Queenie

Legg inn av Queenie »

Jeg har bare ett ønske: ikke bruk moderatorer fra diskusjon.no eller flere Kliff-Arne'r. Vi ser hva det gjør med forum, diskusjon.no var halvveis i grava allerede.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Justice 97 skrev: fre des 02, 2022 2:03 pm
Xpoolman skrev: fre des 02, 2022 1:59 pm Full krig om det har vært lov å nevne Fridiskusjon eller ikke inne på Diskusjon nå
https://www.diskusjon.no/topic/1930978- ... t-26544253
Du ryker nok om du ikke tråkker forsiktig der inne nå. Morsomt at løgnhalsen ilpostino benekter at folk blir utestengt, innlegg blir slettet og tråder stengt for å nevne FD. Vi har jo sett det med egne øyne flere ganger.
Er det en gammel VGD-kar?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Justice 97 skrev: fre des 02, 2022 2:03 pm
Xpoolman skrev: fre des 02, 2022 1:59 pm Full krig om det har vært lov å nevne Fridiskusjon eller ikke inne på Diskusjon nå
https://www.diskusjon.no/topic/1930978- ... t-26544253
Du ryker nok om du ikke tråkker forsiktig der inne nå. Morsomt at løgnhalsen ilpostino benekter at folk blir utestengt, innlegg blir slettet og tråder stengt for å nevne FD. Vi har jo sett det med egne øyne flere ganger.
Den gjengen der er helt håpløs, vil ikke gi dem klikk engang. Men de lyver så det renner av dem, de utestengte folk i hopetall da FD ble opprettet.

startelver

Legg inn av startelver »

Sånn da får vi se om disse innleggene å¨diskusjon blir slettet, men nå ha Solaas tydeligvis sluttet så kanskje moderatorerne lar det stå.

startelver

Legg inn av startelver »

VG selger diskusjon.no til Egmont, samme som driver Kvinneguiden!

https://journalisten.no/vg-selger-diskusjonno/547717
Sist redigert av startelver den fre des 02, 2022 2:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »


startelver

Legg inn av startelver »

Jeg var først!

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Egmont kjøper Diskusjon.no https://journalisten.no/vg-selger-diskusjonno/547717

Kan ikke tenke meg at VG fikk igjen noe i nærheten av det dem ga. For øvrig morsomt at Egmont skryter av 500 000 brukere når 99,99% er inaktive.

startelver

Legg inn av startelver »

"I 2020 bestemte VG seg for å kjøpe debattforumet Diskusjon.no fra Teknisk Ukeblad Media. VG Debatt og Diskusjon.no ble slått sammen under det nye datterselskapet Maximo AS, og VG sitt ønske er å legge til rette for «neste generasjons diskusjonsarena», ifølge avisens redaksjonelle årsrapport.

Sommeren 2021 så en ny versjon av VG Debatt, VGD, dagens lys. Men den nye versjonen slo ikke an. I januar i år kunne Journalisten avsløre at nylanseringen av forumet hadde ført til brukerflukt."

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

startelver skrev: fre des 02, 2022 2:30 pm Jeg var først!
Ja med 1 sekund :D

Journalisten.no har virkelig fått noe å skrive om med alt som skjer rundt VGD og dsikusjon

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Xpoolman skrev: fre des 02, 2022 1:59 pm Full krig om det har vært lov å nevne Fridiskusjon eller ikke inne på Diskusjon nå
https://www.diskusjon.no/topic/1930978- ... t-26544253
Fiffig denne her:

Bilde

Hvorfor lyver de om noe som er så enkelt å sjekke ut? Søker man opp diskusjon eller diskusjon.no er dette resultatet man får opp:

Bilde

Queenie

Legg inn av Queenie »

Kvinneguiden vol.2, gratulerer mods.

500 000 brukere 🤣🤣🤣

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Chromeback skrev: fre des 02, 2022 2:33 pm
Xpoolman skrev: fre des 02, 2022 1:59 pm Full krig om det har vært lov å nevne Fridiskusjon eller ikke inne på Diskusjon nå
https://www.diskusjon.no/topic/1930978- ... t-26544253
Fiffig denne her:

[

Hvorfor lyver de om noe som er så enkelt å sjekke ut? Søker man opp diskusjon eller diskusjon.no er dette resultatet man får opp:

Lurte på akkurat det samme. Hvis noen har tilgang, så avslør ham.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»