Frankrike - Danmark

Svar
Shabelle

Re: Frankrike - Danmark

Legg inn av Shabelle »

Ahh, Mbappe. Men Enner Valencia kan fortsatt bli toppscorer i VM. HEheheheheh

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Mbappe er forskjellen.

Drengene må få rendyrket en toppspiss igjen.

taknina

Legg inn av taknina »

A black Saturday night live.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

VillaForever skrev: lør nov 26, 2022 6:48 pm Mbappe er forskjellen.

Drengene må få rendyrket en toppspiss igjen.
De har jo egentlig Jonas Wind, som etter min mening har tilslaget og råvarene som skal til for å utvikle seg til en toppspiss.
Men det er noe som mangler, noe jeg ikke klarer å sette ord på, noe som hindrer ham fra å få en rekke med god form.

Det kan være at disse skadene han hadde i 2018 og 2019 er nok til å hindre ham fra å ha en virkelig stor karriere.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Jolla skrev: lør nov 26, 2022 6:33 pm
EspenLie skrev: lør nov 26, 2022 6:25 pm
Jolla skrev: lør nov 26, 2022 6:24 pm

I ferdigheter - så absolutt. Men mulig at når karrierene deres er slutt så er det ikke så mye som skiller resultatet til de to med mindre du tar et dypdykk i statistikken bak.
Dette dypdykket tror jeg vil vise at Mbappe klarte å avgjøre fastlåste øyeblikk på egenhånd, hvilket alle de største klarte.

Går han til Real Madrid er det fort ikke en diskusjon engang. Fordi Vinicius og Rodrygo er så mye bedre enn Foden og Grealish.
Ikke nødvendigvis på egenhånd. Men i situasjoner hvor disse to spillerne skal prøve å lede/organisere angrep mot etablert så føler jeg at teknikken til Mbappé kan føre til at hans lag scorer - ikke nødvendigvis Mbappé selv. Haaland er mer spillertypen som kan bli brukt som et ekstremt effektivt våpen for andre kreative og tekniske spillere.
Ja, at Haaland ikke klarer å være en "teknisk leder" i angrep er en svakhet. Må ikke være noen soloartist, men å ta føringa er viktig skal du bli best i verden. Tror fortsatt Haaland vinner én Balon D' Or eller to.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Frankrike savnet ikke Jogba i dag. Deilig å se de uten.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

EspenLie skrev: lør nov 26, 2022 7:05 pm Tror fortsatt Haaland vinner én Balon D' Or eller to.
Det hadde vært sykt imponerende.

Jeg tror at den gullballen der kommer til å bli delt ut nesten utelukkende til franskmenn, brasilianere og spanjoler i tiden fremover.
Men det hadde vært litt gøy om karer som Haaland, Kvaradona og Gakpo fra mindre nasjoner utfordret dem.

Gakpo kan jo bli en ny Cristiano Ronaldo hvis han velger å gå den samme profesjonelle veien med hvordan han legger opp treningsdagen sin, og utvikler seg fra en tekniker på kant til et fysisk beist av en midtspiss (slik CR jo gjorde i Real Madrid.)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Alt i alt så endte det opp med å være en temmelig god kamp for Frankrike, synes andreomgang var god, med mye god bevegelse både med og uten ball, og viktige gjenvinninger.

Investor

Legg inn av Investor »

Var i tyske Travemunde nå, og der var det puber som ikke viste fotball fra VM. Det sto "Sorry FIFA. Boycott KATAR på skjermen.
Respekt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: lør nov 26, 2022 7:31 pm
EspenLie skrev: lør nov 26, 2022 7:05 pm Tror fortsatt Haaland vinner én Balon D' Or eller to.
Det hadde vært sykt imponerende.

Jeg tror at den gullballen der kommer til å bli delt ut nesten utelukkende til franskmenn, brasilianere og spanjoler i tiden fremover.
Men det hadde vært litt gøy om karer som Haaland, Kvaradona og Gakpo fra mindre nasjoner utfordret dem.

Gakpo kan jo bli en ny Cristiano Ronaldo hvis han velger å gå den samme profesjonelle veien med hvordan han legger opp treningsdagen sin, og utvikler seg fra en tekniker på kant til et fysisk beist av en midtspiss (slik CR jo gjorde i Real Madrid.)
@EspenLie

Noe jeg har tenkt litt på i det siste er gullballen, og spillerne som er i toppen, og som har vært i toppen av fotballverden de siste 10-15 årene.

Det slår meg at det har vært veldig få spillere født i starten eller midten av 90-tallet som har nådd opp til de største som er født på 80-tallet.

Du har Neymar (92) som er den eneste jeg vil si at stabilt har vært i diskusjonen om å være en topp tre fotballspiller i verden. De som alle i lang tid har blitt målt opp mot (og som har kommet på pallen) når det kommer til gullballen er Lionel Messi (87) og Cristiano Ronaldo (85)
Griezmann (93) hadde ett år hvor han var i diskusjonen om å være topp tre i verden (to år hvor han kom topp tre i gullballkåringen). Eden Hazard (91) hadde ett år hvor han var i diskusjonen om å være topp tre i verden (null år hvor han kom på pallen for gullballen).

De spillerne som har vært nærmest CR og Messi bortsett fra Neymar har vært folk som Xavi (80), Iniesta (84), Modric (85), Benzema (87), L Suárez (87), Lewandowski (88) og ett år Frank Ribéry (83) som jeg mener at kunne ha fortjent prisen. Altså andre folk født på 80-tallet.

Når det kommer spesifikt til gullballen så har VvD (91) en 2. plass fra 2019, Jorginho (91) har en 3. plass fra 2021 og så har du årets utgave, hvor bortimot alle stemte på Benzema, og Sadio Mané (92) og Kevin de Bruyne (91) nesten tilfeldig havnet på pallen med en tredjedel av stemmene som Benzema fikk.
Men når jeg snakker om hvem som var den beste spilleren i det og det året (eller den og den sesongen som det er nå) så vil jeg ikke si at Jorginho og VvD er på samme nivå som fotballspillere som eksempelvis PSG-trioen Mbappé, Neymar og Messi (selv om jeg mener at VvD var den beste stopperen i verden det året han havnet på pallen).
Når det kommer til årets utgave så synes jeg at Benzema fortjener prisen ut ifra kriteriene, men jeg mener allikevel at Lionel Messi er den beste spilleren i verden selv i 2022 - og at det også er andre spillere med mer fotball i beina enn den franske spissen.


Ser vi på tiden fremover derimot, så ser jeg MANGE kandidater. Mange supertalenter i samme klasse som Neymar var. Man har Mbappé (98), Haaland (00), Vinicius Jr (00), Rodrygo (01), Pedri (02), Ansu Fati (02), og så har du yngre potensielle som Gavi (04), Mathys Tel (05) og Endrick (06). Frankrike har også Ousmane Dembélé (97), Camavinga (02) og Tchouameni (00) i samme aldersgruppe som jeg ser på som potensielle kandidater til gullballdiskusjonen i enkeltsesonger. Ser man på andre land enn Frankrike, Brasil og Spania så har Tyskland Musiala (03) og Moukoko (04) mens England har Jude Bellingham (03) (som kan sies å være i den samme outsidergruppen.)

Felles for alle er at de er født på slutten av 90-tallet eller stort sett på begynnelsen av 2000-tallet.
Neymar kommer nok til å være i diskusjonen i et par år til, og mulig at en spiller som De Bruyne gjør det samme, men ellers så spår jeg at vi er i en situasjon hvor dominansen på Ballon d'Or-pallen hopper rett fra spillere født på midten av 80-tallet til spillere født rundt år 2000.

Noe rart å tenke på.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Jolla skrev: fre des 02, 2022 11:22 pm
Jolla skrev: lør nov 26, 2022 7:31 pm
EspenLie skrev: lør nov 26, 2022 7:05 pm Tror fortsatt Haaland vinner én Balon D' Or eller to.
Det hadde vært sykt imponerende.

Jeg tror at den gullballen der kommer til å bli delt ut nesten utelukkende til franskmenn, brasilianere og spanjoler i tiden fremover.
Men det hadde vært litt gøy om karer som Haaland, Kvaradona og Gakpo fra mindre nasjoner utfordret dem.

Gakpo kan jo bli en ny Cristiano Ronaldo hvis han velger å gå den samme profesjonelle veien med hvordan han legger opp treningsdagen sin, og utvikler seg fra en tekniker på kant til et fysisk beist av en midtspiss (slik CR jo gjorde i Real Madrid.)
@EspenLie


Ser vi på tiden fremover derimot, så ser jeg MANGE kandidater. Mange supertalenter i samme klasse som Neymar var. Man har Mbappé (98), Haaland (00), Vinicius Jr (00), Rodrygo (01), Pedri (02), Ansu Fati (02), og så har du yngre potensielle som Gavi (04), Mathys Tel (05) og Endrick (06). Frankrike har også Ousmane Dembélé (97), Camavinga (02) og Tchouameni (00) i samme aldersgruppe som jeg ser på som potensielle kandidater til gullballdiskusjonen i enkeltsesonger. Ser man på andre land enn Frankrike, Brasil og Spania så har Tyskland Musiala (03) og Moukoko (04) mens England har Jude Bellingham (03) (som kan sies å være i den samme outsidergruppen.)
Aldri tenkt på det med 90-tallet, men stemmer jo det. Jeg er fryktelig glad i Vini Jr. selv pga. work raten og synes han er undervurdert mht. pasninger. Han er ikke en spiller jeg ser for ofte. Endrick tipper jeg er en type som drar rett til Madrid og herjer, han ser målbevisst ut. Mens Camaviga kan ta en Modric og vinne Gullballen om Frankrike vinner VM.

Selv synes jeg Kvaradona er den deiligste å se på akkurat nå. En utrolig flair og vi må nyte mens det varer. Taper han litt fart detter han mye i kvalitet tror jeg. Han har ikke et rykk som tåler å tape så mye i fart og jeg tror ikke han er en Ribery som holder seg fysisk til 32-33 år. Så han prøver jeg å nyte titt og ofte. Musiala er også en favoritt - helt sinnsyk spiller og han er rett og slett et godt hakk over Bellingham. Rodrygo er også en favoritt fordi han er så low key god.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»