WC langrenn, Lillehammer (2-4/12)

Svar
Kaizen

Re: WC langrenn, Lillehammer (2-4/12)

Legg inn av Kaizen »

netrebske skrev: lør des 03, 2022 3:37 pm
Kaizen skrev: lør des 03, 2022 1:53 pm Ifølge medietilsynet er det ikke lov å sende mer enn 12 minutter reklame per time. Rimelig sikker på at TV2 brøt norsk lov under dagens sending under langrennssprinten.
Husk at det var timeskift under sprinten. Så de kunne sende 12 min før kl 13 og 12 minutter etter.
Ja, de hadde klart flest seere under langrennsprinten og bombarderte dette rennet sønder og sammen med reklame. Helt grusomt kynisk av TV2. På kvinnesprinten etterpå var det nesten ikke reklame.

Kyllingrekka

Legg inn av Kyllingrekka »

tartaglia2 skrev: lør des 03, 2022 5:42 pm Syns det er litt drøyt av Klæbo å avskrive WC sammenlagt allerede nå. Han ligger tross alt på andreplass i sammendraget, kun 20 poeng bak Golberg som leder. Mulig han ikke tar det inn i morgen, men etter sprinten på Beitostølen vil han nok ha tatt over ledelsen.
Synes ikke det er drøyt i det hele tatt. Klæbo har nok klart for seg at han ikke kommer til å gå "alt" av skirenn resten av sesongen. Alle som står over en god del renn er sjanseløse i sammendraget.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Ivaj skrev: lør des 03, 2022 5:01 pm Världscupslistan ljuger aldrig TU Weng är storfavorit imorgon.
WC-listen for menn har også blitt idiotisk nå. Klæbo har vunnet 4 av 5 renn, Golberg ingen.
Men på grunn av en 6-plass på fredag leder han sammenlagt

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

tartaglia2 skrev: lør des 03, 2022 5:42 pm Syns det er litt drøyt av Klæbo å avskrive WC sammenlagt allerede nå. Han ligger tross alt på andreplass i sammendraget, kun 20 poeng bak Golberg som leder. Mulig han ikke tar det inn i morgen, men etter sprinten på Beitostølen vil han nok ha tatt over ledelsen.
Jeg synes det er helt på sin plass at løperne indikerer at endringen fra FIS utvanner statusen av å vinne WC sammenlagt.

WC sammenlagt har blitt helt meningsløst, det er egentlig bare en oppvisning i å ha gått mange renn topp 10.
Det er enkeltseire med penger og status som teller.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Kyllingrekka skrev: lør des 03, 2022 6:06 pm Synes ikke det er drøyt i det hele tatt. Klæbo har nok klart for seg at han ikke kommer til å gå "alt" av skirenn resten av sesongen. Alle som står over en god del renn er sjanseløse i sammendraget.
Om han tenker å stå over flere renn får han bruke det som begrunnelse. Ikke at han stod over fredagens renn og late som om det er umulig å vinne WC-sammenlagt fordi han ikke fikk gå det ene rennet.

Støtter forøvrig Klæbo 100% om planen er å stå over flere renn og droppe satsningen på WC-sammenlagt. Vil mye heller at han prioriterer VM og behandling av skaden.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Neptun skrev: lør des 03, 2022 6:34 pm
tartaglia2 skrev: lør des 03, 2022 5:42 pm Syns det er litt drøyt av Klæbo å avskrive WC sammenlagt allerede nå. Han ligger tross alt på andreplass i sammendraget, kun 20 poeng bak Golberg som leder. Mulig han ikke tar det inn i morgen, men etter sprinten på Beitostølen vil han nok ha tatt over ledelsen.
Jeg synes det er helt på sin plass at løperne indikerer at endringen fra FIS utvanner statusen av å vinne WC sammenlagt.

WC sammenlagt har blitt helt meningsløst, det er egentlig bare en oppvisning i å ha gått mange renn topp 10.
Det er enkeltseire med penger og status som teller.
Det finnes VM og OL for de som bare ønsker å satse på enkelte renn. Synes det er helt greit at man premieres for å delta. Det jeg er litt negativ til er at det gis poeng helt ned til 50. plass. 30 poeng for seier, et poeng for 30. plass, evt 40 poeng for seier, et poeng for 40. plass. Det hadde kanskje passet best. Må vel innrømme at jeg ikke var veldig begeistret for det gamle systemet, men lærte meg å leve med det. Det nye systemet er et skritt i riktig retning for meg, men tviler på at de tør å dra det så langt.

Så spent på hva slags utslag Tour de Ski gir.

lund

Legg inn av lund »

sexxes skrev: lør des 03, 2022 7:06 pm
Neptun skrev: lør des 03, 2022 6:34 pm
tartaglia2 skrev: lør des 03, 2022 5:42 pm Syns det er litt drøyt av Klæbo å avskrive WC sammenlagt allerede nå. Han ligger tross alt på andreplass i sammendraget, kun 20 poeng bak Golberg som leder. Mulig han ikke tar det inn i morgen, men etter sprinten på Beitostølen vil han nok ha tatt over ledelsen.
Jeg synes det er helt på sin plass at løperne indikerer at endringen fra FIS utvanner statusen av å vinne WC sammenlagt.

WC sammenlagt har blitt helt meningsløst, det er egentlig bare en oppvisning i å ha gått mange renn topp 10.
Det er enkeltseire med penger og status som teller.
Det finnes VM og OL for de som bare ønsker å satse på enkelte renn. Synes det er helt greit at man premieres for å delta. Det jeg er litt negativ til er at det gis poeng helt ned til 50. plass. 30 poeng for seier, et poeng for 30. plass, evt 40 poeng for seier, et poeng for 40. plass. Det hadde kanskje passet best. Må vel innrømme at jeg ikke var veldig begeistret for det gamle systemet, men lærte meg å leve med det. Det nye systemet er et skritt i riktig retning for meg, men tviler på at de tør å dra det så langt.

Så spent på hva slags utslag Tour de Ski gir.
Nå var vel generelt deltakelsesprosenten for vinneren av V-cup sammenlagt alltid rimelig høy før denne sesongen også, så dette argumentet forstår jeg virkelig ikke.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

sexxes skrev: lør des 03, 2022 7:06 pm Må vel innrømme at jeg ikke var veldig begeistret for det gamle systemet, men lærte meg å leve med det. Det nye systemet er et skritt i riktig retning for meg, men tviler på at de tør å dra det så langt.
Det gamle systemet var 100 ganger bedre. De har allerede turt å dra det så langt, det vil si til galskap.
Når to 15.plasser er mer verdt enn en seier burde enhver idiot i FIS forstått at dette er galskap.

Nordmenn synes det er så fantastisk at Tiril U W leder overlegent. For meg er poengene nå helt uinteressante.
Jeg ser bare på prispenger og de ser slik ut for damene i CHF
Emma Ribom - 30.000
Ebba Andersson - 29.300
Frida Karlsson - 27.300
Jessie Diggins - 20.300
Tiril Udnæs Weng - 17.800
Katharina Hennig - 15.700
Maja Dahlqvist - 15.300
Johanna Hagström - 12.300
Heidi Weng - 11.600

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Hvordan vil Tiril takle tre dager på rad, hun var nærmest iu kjelleren i går? Etter alle solemerker, blir det dobbelt svensk i morgen.De har hvilt seg i dag.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Jeg tror Tiril kan vinne verdenscupen dersom hun ønsker det og holder seg frisk. Egentlig kun Diggins som kan slå henne slik det ser ut nå.

Number4

Legg inn av Number4 »

NRK melder -

Storfavoritt Johannes Høsflot Klæbo blir ikke å se på startstreken til dagens 20-kilometer. Det opplyser Norges Skiforbund i en pressemelding.
– Johannes Høsflot Klæbo har ikke blitt kvitt murringen etter gårdagens skirenn. Han ønsker ikke å ta noen sjanser og velger derfor å stå over dagens fellesstart, heter det i meldingen.
Simen Hegstad Krüger erstatter Klæbo på Lillehammer.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Antitroll skrev: lør des 03, 2022 10:14 pm Hvordan vil Tiril takle tre dager på rad, hun var nærmest iu kjelleren i går? Etter alle solemerker, blir det dobbelt svensk i morgen.De har hvilt seg i dag.
Litt av grunnen til at jeg liker dette systemet bedre. Man må orke å gå flere renn på rad. Med unntak av Tour de Ski var det vel fullt mulig å stå over en del renn. Noen med oversikt over hvor mange/få renn verdenscupvinnere sammenlagt har stått over?

At to 15. plasser er mer verdt enn en 1. plass kan man selvsagt si. Jeg ser det som at to 15. plasser er mer verdt enn en 1.plass og en uplassert.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

sexxes skrev: søn des 04, 2022 9:40 am At to 15. plasser er mer verdt enn en 1. plass kan man selvsagt si. Jeg ser det som at to 15. plasser er mer verdt enn en 1.plass og en uplassert.
I dameklassen er bredden så liten at en 15.plass er nesten null verdt.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Denne løypen er ikke spesielt godt egnet for fellesstart. Fryktelig vanskelig å skaffe luker som ikke automatisk blir glidd inn.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

13 minutter og ingen stukket av aaah så rart!

Knall å fall!!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Mye fall nå...

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Flaks vi får spenning og action i form av fall..

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ser ut til å bli en parodi av en fellsstart. Får nok samme for herrene.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

GoingKronos skrev: søn des 04, 2022 11:00 am Ser ut til å bli en parodi av en fellsstart. Får nok samme for herrene.
Vil de ha en Kuitunen/Kowalzczyk/Bjørgen/Johaug spesial?

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Mr.Meep skrev: søn des 04, 2022 11:01 am
GoingKronos skrev: søn des 04, 2022 11:00 am Ser ut til å bli en parodi av en fellsstart. Får nok samme for herrene.
Vil de ha en Kuitunen/Kowalzczyk/Bjørgen/Johaug spesial?
Det finnes heldigvis mellomting mellom at en løper går fra med flere minutter og at 30-40 løpere, deriblant flere sprintere som normalt er evigheter bak på distanse, henger med.

Når det tross alt er 20 km kommer det til å sprekke hos damene til slutt, mens der for herrene blir fryktelig vanskelig.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Da ser det ut til at du får vilja di 5 stk stikker av 😅

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tipper at Weidi Heng akkurat greier å klamre seg fast gang på gang og skrangler seg til en plass på pallen, mens den sterkere Kalvå akkurat havner utafor igjen.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Neh ble kjørt inn men regner med de får rykket seg løs etthvert

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Skraevadottir skrev: søn des 04, 2022 11:08 am Tipper at Weidi Heng akkurat greier å klamre seg fast gang på gang og skrangler seg til en plass på pallen, mens den sterkere Kalvå akkurat havner utafor igjen.
Evige 4 etter Steira

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Mr.Meep skrev: søn des 04, 2022 11:06 am Da ser det ut til at du får vilja di 5 stk stikker av 😅
Hjelper lite når de blir sklidd inn 12 sekunder senere. Men det kommer nok til å droppe noen løpere i den bakken på hver runde fremover.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Hej nå er det langrenn da kjøre vi reklame !!

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Mr.Meep skrev: søn des 04, 2022 11:08 am Neh ble kjørt inn men regner med de får rykket seg løs etthvert
Ser ikke ut som det nå, kanskje fellestart for damer nå som Johaug ikke lengre deltar kan bli mer spennende, for usikker på at Frida og Ebba har samme kapasitet til å sprekke feltet som Johaug hadde i fellestarter som denne i alle fall.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

De kjører altså to reklamer i et løp så tar like lang tid som en omgang i VM i fotball.

MadBum

Legg inn av MadBum »

GoingKronos skrev: søn des 04, 2022 11:13 am De kjører altså to reklamer i et løp så tar like lang tid som en omgang i VM i fotball.
Nå skulle de ha en siste reklamepause sa de. Så det er håp om å se de siste 7-8 km uten avbrekk. Krysser fingrene.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

REKLAAAAAMEEE

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»