Grusomme kjendiser

Svar
B.O.B.

Re: Grusomme kjendiser

Legg inn av B.O.B. »

Hardy-guttene skrev: søn des 04, 2022 12:13 pm Knut Hamsun, er han nevnt?

Min mening er at han er en av litteraturhistoriens aller største, men at han hadde nazisympatier er vel ganske godt dokumentert. Jødehatet tror jeg er overdrevet og blekner i forhold til hatet han hadde til England og Sveits.
Så det gjør han til en grusom kjendis? Han levde i en annen tid som vi ikke kan sette oss inn i. Skal man nå også kalle alle mennesker som kalte afrikanere for negere og niggere for grusomme? Dette blir for teit.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Kjøtteter skrev: søn des 04, 2022 1:06 am
Salihovic91 skrev: fre des 02, 2022 12:57 am Kanye West disse dagene. Han har ikke gjort noe ulovlig, men altså han forsvarer Hitler om dagen. Da er man ganske grusom imo!
Tja, jeg ville tatt høyde for de psykiske problemene hans. Kanye er bipolar, og har sluttet å ta medisinene sine fordi han mener det hemmer kreativiteten hans. Det virker åpenbart for meg at han går gjennom en manisk fase akkurat nå. Samlivsbruddet og presset på forretningsfronten har neppe hjulpet, ei heller at Nick Fuentes kynisk utnytter situasjonen og dukker opp som en slags sidekick og fyrer oppunder alt han sier. Kjipt for Kanye at han er såpass profilert at hans verste dager blir TV-produksjon, men jeg ser mer en fyr som er syk og trenger hjelp enn en fyr som er rasjonelt ondskapsfull.
Forsåvidt poeng. Jeg har dog pratet med bipolare/shizofrene som ikke forsvarer Hitler liksom. Det er helt mørkt

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Hardy-guttene skrev: søn des 04, 2022 12:13 pm Knut Hamsun, er han nevnt?

Min mening er at han er en av litteraturhistoriens aller største, men at han hadde nazisympatier er vel ganske godt dokumentert. Jødehatet tror jeg er overdrevet og blekner i forhold til hatet han hadde til England og Sveits.
Sveits faktisk. Hvorfor mislikte han Sveits?

CliffC

Legg inn av CliffC »

B.O.B. skrev: søn des 04, 2022 12:26 pm Kjendis? Hva blir det neste dusteforslaget? Djengis Khan?
Beklager at mitt forsøk på humor ble litt for avansert for deg. Jeg skal forsøke å senke nivået neste gang.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kjøtteter skrev: søn des 04, 2022 1:06 am
Salihovic91 skrev: fre des 02, 2022 12:57 am Kanye West disse dagene. Han har ikke gjort noe ulovlig, men altså han forsvarer Hitler om dagen. Da er man ganske grusom imo!
Tja, jeg ville tatt høyde for de psykiske problemene hans. Kanye er bipolar, og har sluttet å ta medisinene sine fordi han mener det hemmer kreativiteten hans. Det virker åpenbart for meg at han går gjennom en manisk fase akkurat nå. Samlivsbruddet og presset på forretningsfronten har neppe hjulpet, ei heller at Nick Fuentes kynisk utnytter situasjonen og dukker opp som en slags sidekick og fyrer oppunder alt han sier. Kjipt for Kanye at han er såpass profilert at hans verste dager blir TV-produksjon, men jeg ser mer en fyr som er syk og trenger hjelp enn en fyr som er rasjonelt ondskapsfull.
Sykdommen er ikke en unnskyldning uavhengig av hvor ille det er. Hele apparatet rundt Ye svikter, og lar fyren forfalle offentlig.

Der Ye er nå er han en ganske grusom person, uavhengig av sykdommen.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Koskinen skrev: lør des 03, 2022 6:56 pm Kan vel legge inn Arsenal fan DT. Skrøyt vel av at han var verdens mest kjente/populære fotball supporter. For min del så skjønte jeg lite av hypen da det lyste sinneproblemer og kvinnemishandler av hele fyren. Noe som visste seg å stemme. Sitter nå i fengsel for å ha kidnappet sin eks.
Han er løslatt nå etter endt soning.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

B.O.B. skrev: søn des 04, 2022 12:29 pm
Hardy-guttene skrev: søn des 04, 2022 12:13 pm Knut Hamsun, er han nevnt?

Min mening er at han er en av litteraturhistoriens aller største, men at han hadde nazisympatier er vel ganske godt dokumentert. Jødehatet tror jeg er overdrevet og blekner i forhold til hatet han hadde til England og Sveits.
Så det gjør han til en grusom kjendis? Han levde i en annen tid som vi ikke kan sette oss inn i. Skal man nå også kalle alle mennesker som kalte afrikanere for negere og niggere for grusomme? Dette blir for teit.
Nazismen var fæl allerede da og Tyskland hadde forlengst begynt å forlange lebensraum.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

KongOlav2 skrev: søn des 04, 2022 12:50 pm
Hardy-guttene skrev: søn des 04, 2022 12:13 pm Knut Hamsun, er han nevnt?

Min mening er at han er en av litteraturhistoriens aller største, men at han hadde nazisympatier er vel ganske godt dokumentert. Jødehatet tror jeg er overdrevet og blekner i forhold til hatet han hadde til England og Sveits.
Sveits faktisk. Hvorfor mislikte han Sveits?
Ikke godt å si. Men det eneste de hadde frambragt var noen gjøkur og en sagnhelt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

B.O.B. skrev: søn des 04, 2022 12:26 pm Kjendis? Hva blir det neste dusteforslaget? Djengis Khan?
Ja, hvorfor ikke. Kjendis Khan.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

Moist skrev: lør des 03, 2022 9:58 pm David Masterson kan jo nevnes blant annet

Bilde
Skal han nevnes selv om juryen altså mener at han er uskyldig? Hvorfor det i så fall?

Moist

Legg inn av Moist »

Oberman skrev: søn des 04, 2022 4:13 pm
Moist skrev: lør des 03, 2022 9:58 pm David Masterson kan jo nevnes blant annet

Bilde
Skal han nevnes selv om juryen altså mener at han er uskyldig? Hvorfor det i så fall?
Nå er vel saken at juryen ikke ble enige, så er han også medlem av scientologi kirka

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

Moist skrev: søn des 04, 2022 8:24 pm
Oberman skrev: søn des 04, 2022 4:13 pm
Moist skrev: lør des 03, 2022 9:58 pm David Masterson kan jo nevnes blant annet

Bilde
Skal han nevnes selv om juryen altså mener at han er uskyldig? Hvorfor det i så fall?
Nå er vel saken at juryen ikke ble enige, så er han også medlem av scientologi kirka
De fleste i juryen mener han er uskyldig. At det ikke var enighet om at han er skyldig tilsier jo rent faktisk at han ikke er skyldig. Argumentene dine henger ikke sammen overhodet. Bare viss-vass.

Moist

Legg inn av Moist »

Oberman skrev: man des 05, 2022 12:20 pm
De fleste i juryen mener han er uskyldig. At det ikke var enighet om at han er skyldig tilsier jo rent faktisk at han ikke er skyldig. Argumentene dine henger ikke sammen overhodet. Bare viss-vass.
Rettsaken skal jo opp igjen i mars, så får vi se da på utfallet. Rart at 5 av de 12 i juryen sin mening ikke skal telle, de er jo tross alt nesten halve juryen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Oberman skrev: søn des 04, 2022 4:13 pm
Moist skrev: lør des 03, 2022 9:58 pm David Masterson kan jo nevnes blant annet

Bilde
Skal han nevnes selv om juryen altså mener at han er uskyldig? Hvorfor det i så fall?
Han er jo ikke frifunnet heller, det blir en ny rettssak med ny jury til neste år mest sannsynlig.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

Chromeback skrev: man des 05, 2022 1:23 pm
Oberman skrev: søn des 04, 2022 4:13 pm
Moist skrev: lør des 03, 2022 9:58 pm David Masterson kan jo nevnes blant annet

Bilde
Skal han nevnes selv om juryen altså mener at han er uskyldig? Hvorfor det i så fall?
Han er jo ikke frifunnet heller, det blir en ny rettssak med ny jury til neste år mest sannsynlig.
Hva så om han ikke er formelt frifunnet? Bevisene som juryen har forholdt seg til mener majoriteten av jurymedlemmene ikke holder til domfellelse siden det bare er utroverdige påstander fra noen pengegriske kvinnemennesker. Det eksisterer ikke noen holdbare argumenter for at en annen jury med andre medlemmer plutselig skal vurdere dette helt annerledes. Bevisende forteller det som bevisene forteller.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

For det første er man uskyldig om man ikke er dømt. Om det skal være et argument at de ikke er frifunnet, kan man si alle mennesker skyldige (som ikke har vært i retten).

Og MeToo gir ikke karakteristikk grusomme. De fleste påstander er fra forsmådde kvinner som vil hevne seg.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

ehall skrev: man des 05, 2022 2:40 pm
Og MeToo gir ikke karakteristikk grusomme. De fleste påstander er fra forsmådde kvinner som vil hevne seg.
Korrekt!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ehall skrev: man des 05, 2022 2:40 pm For det første er man uskyldig om man ikke er dømt. Om det skal være et argument at de ikke er frifunnet, kan man si alle mennesker skyldige (som ikke har vært i retten).

Og MeToo gir ikke karakteristikk grusomme. De fleste påstander er fra forsmådde kvinner som vil hevne seg.
Nå er jo dette mer enn MeToo, men for all del.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»