8-dels Argentina - Australia

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: 8-dels Argentina - Australia

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: lør des 03, 2022 10:18 pm
Enzino skrev: lør des 03, 2022 10:16 pm
Spiller de på dette nivået, så er det overveiende sannsynlig at Nederland vinner kvarten imo. Men jeg tror de løfter seg.
Det tror jeg ikke. Hvis Nederland å ligge kompakte og forsvare seg igjennom hele førsteomgangen, og lar Argentina trille ball og kontrollere spillet frem til Argentina tar ledelsen så tror jeg Nederland taper.
Da får vi være uenige. Australia er nr. 38 på verdensrankingen, altså såvidt bedre enn Norge. De består stort sett av spillere i championship og skotsk liga.

Nederland er et veldig mye bedre lag, og de har vært ekstremt effektive så langt i VM (om det vil fortsette blir selvsagt ren gjetting).

La meg si det sånn: hvis dette er nivået til Argentina, så vinner de ikke VM. Men jeg tror basert på Polen kampen, kvalikk-spillet og siste Copa America at de holder et mye høyere toppnivå.

I dag gjør de akkurat jobben. Hadde de kontrollert inn 2-0, så kunne man sagt uten å bruke noe krefter.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

TWU skrev: lør des 03, 2022 10:20 pm
Enzino skrev: lør des 03, 2022 10:16 pm
Spiller de på dette nivået, så er det overveiende sannsynlig at Nederland vinner kvarten imo. Men jeg tror de løfter seg.
Spiller nok inn at en del trekker på årene, og de ikke har hatt mye hviletid. Restituering blir ekstremt viktig resten av VM.

Så at det går tregt i relativt store deler av kampen er forståelig sånn sett. Men hadde de kjørt på fra start som de gjorde deler av andre, så kunne de sannsynligvis roet ned og byttet ut Messi blant annet.

Tablået begynner å ligne noe nå. Om Frankrike og England gjør jobben i morgen så er det god kvalitet på den siden.
Og her kommer et viktig poeng, de har kun hatt 2 hviledager siden Polen-kampen. Mens de nå skal ha hele 5 hviledager før Nederland. Kan være viktig.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

TWU skrev: lør des 03, 2022 10:20 pm
Enzino skrev: lør des 03, 2022 10:16 pm
Spiller de på dette nivået, så er det overveiende sannsynlig at Nederland vinner kvarten imo. Men jeg tror de løfter seg.
Spiller nok inn at en del trekker på årene, og de ikke har hatt mye hviletid. Restituering blir ekstremt viktig resten av VM.

Så at det går tregt i relativt store deler av kampen er forståelig sånn sett. Men hadde de kjørt på fra start som de gjorde deler av andre, så kunne de sannsynligvis roet ned og byttet ut Messi blant annet.

Tablået begynner å ligne noe nå. Om Frankrike og England gjør jobben i morgen så er det god kvalitet på den siden.
Alt det er riktig. Men det ender ikke på at jeg ikke syntes Argentina spilte en god kamp i dag.

Da var de faktisk mye bedre mot Saudi-Arabia selv om de tapte den kampen (Saudi ligger ikke veldig langt bak Australia i styrke og på verdensrankingen).

Jeg forstår godt at det blir sånn. Men det gjør det ikke spesielt godt av den grunn.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Kjetil-e skrev: lør des 03, 2022 10:25 pm
TWU skrev: lør des 03, 2022 10:20 pm
Enzino skrev: lør des 03, 2022 10:16 pm
Spiller de på dette nivået, så er det overveiende sannsynlig at Nederland vinner kvarten imo. Men jeg tror de løfter seg.
Spiller nok inn at en del trekker på årene, og de ikke har hatt mye hviletid. Restituering blir ekstremt viktig resten av VM.

Så at det går tregt i relativt store deler av kampen er forståelig sånn sett. Men hadde de kjørt på fra start som de gjorde deler av andre, så kunne de sannsynligvis roet ned og byttet ut Messi blant annet.

Tablået begynner å ligne noe nå. Om Frankrike og England gjør jobben i morgen så er det god kvalitet på den siden.
Og her kommer et viktig poeng, de har kun hatt 2 hviledager siden Polen-kampen. Mens de nå skal ha hele 5 hviledager før Nederland. Kan være viktig.
Helt enig i det. Og som sagt tror jeg vi ser dem på et helt annet nivå mot Nederland.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: lør des 03, 2022 10:25 pm
Da får vi være uenige. Australia er nr. 38 på verdensrankingen, altså såvidt bedre enn Norge. De består stort sett av spillere i championship og skotsk liga.

Nederland er et veldig mye bedre lag, og de har vært ekstremt effektive så langt i VM (om det vil fortsette blir selvsagt ren gjetting).

La meg si det sånn: hvis dette er nivået til Argentina, så vinner de ikke VM. Men jeg tror basert på Polen kampen, kvalikk-spillet og siste Copa America at de holder et mye høyere toppnivå.

I dag gjør de akkurat jobben. Hadde de kontrollert inn 2-0, så kunne man sagt uten å bruke noe krefter.
Da får vi være uenige. Ecuador er nr. 44 på verdensrankingen, altså såvidt dårligere enn Norge. De består stort sett av spillere i MLS, Ecuador og Brighton.

Argentina er et veldig mye bedre lag, og de har vært ekstremt dominante så langt i VM (men ikke fått full uttelling).

La meg si det sånn: hvis det som Nederland viste mot Ecuador er nivået til Nederland, så vinner de ikke VM. Men jeg tror basert på hvordan de har fremstått i kvalifiseringen og i tiden frem mot VM, samt spillermateriellet de har at de holder et mye høyere toppnivå.

I gruppespillet så går de videre siden de trakk Qatar fra pot 1 samt at de var effektive i kamper de var relativt svake. Hadde de vunnet kampene sine helt og holdent fortjent så kunne man sagt at de fortsatt var blant favorittene til å vinne VM.


(Mulig at jeg ikke er enig i alle argumentene her, ville bare kopiere.)

TWU

Legg inn av TWU »

Enzino skrev: lør des 03, 2022 10:30 pm
Alt det er riktig. Men det ender ikke på at jeg ikke syntes Argentina spilte en god kamp i dag.

Da var de faktisk mye bedre mot Saudi-Arabia selv om de tapte den kampen (Saudi ligger ikke veldig langt bak Australia i styrke og på verdensrankingen).

Jeg forstår godt at det blir sånn. Men det gjør det ikke spesielt godt av den grunn.
Enig i det. Egentlig bare overtiden som var severdig, i tillegg til enkelte Messi-detaljer.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: lør des 03, 2022 10:30 pm
Da var de faktisk mye bedre mot Saudi-Arabia selv om de tapte den kampen
Enig i at Argentina var bedre mot Saudi-Arabia enn i denne kampen. Men der synes jeg heller ikke at Argentina var svake.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2426

Legg inn av BrannLFC »

Argentina med stålkontroll helt til en aussie flakser ballen i mål via hånda til Fernandez.

Kampen åpner seg til slutt helt opp. Men både Nederland og Argentina har hatt en enkel vei til kvarten. Nå kommer første virkelige testen for begge. Brasil i semien? Eller Kroatia? Kan vi håper på en finale som ikke er hel-europeisk? England/Frankrike/Spania/Portugal/Sveits som den andre finalisten.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: lør des 03, 2022 10:44 pm
Enzino skrev: lør des 03, 2022 10:25 pm
Da får vi være uenige. Australia er nr. 38 på verdensrankingen, altså såvidt bedre enn Norge. De består stort sett av spillere i championship og skotsk liga.

Nederland er et veldig mye bedre lag, og de har vært ekstremt effektive så langt i VM (om det vil fortsette blir selvsagt ren gjetting).

La meg si det sånn: hvis dette er nivået til Argentina, så vinner de ikke VM. Men jeg tror basert på Polen kampen, kvalikk-spillet og siste Copa America at de holder et mye høyere toppnivå.

I dag gjør de akkurat jobben. Hadde de kontrollert inn 2-0, så kunne man sagt uten å bruke noe krefter.
Da får vi være uenige. Ecuador er nr. 44 på verdensrankingen, altså såvidt dårligere enn Norge. De består stort sett av spillere i MLS, Ecuador og Brighton.

Argentina er et veldig mye bedre lag, og de har vært ekstremt dominante så langt i VM (men ikke fått full uttelling).

La meg si det sånn: hvis det som Nederland viste mot Ecuador er nivået til Nederland, så vinner de ikke VM. Men jeg tror basert på hvordan de har fremstått i kvalifiseringen og i tiden frem mot VM, samt spillermateriellet de har at de holder et mye høyere toppnivå.

I gruppespillet så går de videre siden de trakk Qatar fra pot 1 samt at de var effektive i kamper de var relativt svake. Hadde de vunnet kampene sine helt og holdent fortjent så kunne man sagt at de fortsatt var blant favorittene til å vinne VM.


(Mulig at jeg ikke er enig i alle argumentene her, ville bare kopiere.)
Kunne vært gode argumenter (i hvert fall noen av dem). Hvis jeg hadde påstått at Nederland spilte en god kamp mot Ecuador. Men det har jeg ikke gjort. Så sliter litt med å se relevansen faktisk. Særlig siden jeg var tydelig på at jeg holder Argentina som favoritt mot Nederland.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BrannLFC skrev: lør des 03, 2022 11:50 pm Argentina med stålkontroll helt til en aussie flakser ballen i mål via hånda til Fernandez.

Kampen åpner seg til slutt helt opp. Men både Nederland og Argentina har hatt en enkel vei til kvarten. Nå kommer første virkelige testen for begge. Brasil i semien? Eller Kroatia? Kan vi håper på en finale som ikke er hel-europeisk? England/Frankrike/Spania/Portugal/Sveits som den andre finalisten.
Jeg tror med stor sannsynlighet vi får Brasil mot Argentina i den ene semifinalen, og dermed ikke en hel-Europeisk finale. Men kampene skal spilles først. Har vært en del skreller i dette VMet allerede, så kan vel skje noe fremover også.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

startelver skrev: lør des 03, 2022 10:04 pm Fun fact : Messi på engelsk betyr skittent (messy).
eller egentlig rotete da

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Rart å tenke på at det er for siste gang.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Han har uttalt at han nok ikke kommer til å holde på som aktiv spiller så veldig mye lenger, det sagt så synes jeg ikke det høres helt usannsynlig ut at han holder ut til VM i 2026.

Det perfekte ville vært om han ga seg som fotballspiller etter VM på hjemmebane i 2030.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»