The Last of Us [HBO]

Svar
Jack

The Last of Us [HBO]

Legg inn av Jack »

16 januar på HBO Max.

Fra skaperen av Chernobyl og skaperen av videospillet The Last of Us.

Joel (Pedro Pascal) og Ellie (Bella Ramsey) reiser på tvers av et brutalt, post-pandemisk USA. Basert på spillet med samme navn. Jeg gleder meg!


Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Kan fort bli en knallserie dette!

Jack

Legg inn av Jack »

Første sesong vil bestå av 10 episoder. Lengden på episodene blir etter alt å dømme +/- 60 minutter.

Moist

Legg inn av Moist »

Kjenner at jeg begynner å glede meg til denne serien selv

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Justice 97 skrev: tir jan 10, 2023 11:33 am Femmer og sekser på terningen.

The Last of Us. Et postapokalyptisk kvalitetsdrama! Her er rett og slett Nick Offerman og hans motspiller Murray Bartlett («The White Lotus») med på å skape et vakkert stykke TV-seriekunst.

Serieversjonen av «The Last of Us» er rettferdiggjort lenge før vi kommer til slutten. Og når sten på sten er lagt så nennsomt som her, så er det uunngåelig at den får enda mer tyngde enn før, den også.
Bare å glede seg til se på dette.

Jack

Legg inn av Jack »

Enkeltøyeblikk og skuespillerprestasjoner som tar pusten fra deg
HBOs The Last of Us er en autentisk og altoppslukende adaptasjon.


https://www.gamer.no/artikler/enkeltoye ... deg/515815

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Blir spennende å se hvordan folk tar det at de har humanisert Joel en del i forhold til «supermannen» i spillene.

Personlig tror jeg det er en lur vei å gå, men får se hva hardcore-fansen mener.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Herlig, og ingen bøker som ikke er skrevet heller. Heldigvis.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ser frem til denne og har jo faktisk spillet, men har enda ikke spilt det.

Jack

Legg inn av Jack »

Winnowill skrev: tir jan 10, 2023 7:59 pm Ser frem til denne og har jo faktisk spillet, men har enda ikke spilt det.
For min del er The Last of Us tidenes spillopplevelse.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Jack_Daniels skrev: tir jan 10, 2023 8:02 pm
Winnowill skrev: tir jan 10, 2023 7:59 pm Ser frem til denne og har jo faktisk spillet, men har enda ikke spilt det.
For min del er The Last of Us tidenes spillopplevelse.
Ja, jeg har skjønt at spillet skal være fantastisk. Men skal jeg spille det føler jeg at jeg må ha tid og motivasjon til det, og det har jeg ikke for tiden dessverre.

Jack

Legg inn av Jack »

Winnowill skrev: tir jan 10, 2023 8:05 pm
Jack_Daniels skrev: tir jan 10, 2023 8:02 pm
Winnowill skrev: tir jan 10, 2023 7:59 pm Ser frem til denne og har jo faktisk spillet, men har enda ikke spilt det.
For min del er The Last of Us tidenes spillopplevelse.
Ja, jeg har skjønt at spillet skal være fantastisk. Men skal jeg spille det føler jeg at jeg må ha tid og motivasjon til det, og det har jeg ikke for tiden dessverre.
Det er jo en ærlig sak.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Justice 97 skrev: tir jan 10, 2023 11:33 am Femmer og sekser på terningen.

The Last of Us. Et postapokalyptisk kvalitetsdrama! Her er rett og slett Nick Offerman og hans motspiller Murray Bartlett («The White Lotus») med på å skape et vakkert stykke TV-seriekunst.

Serieversjonen av «The Last of Us» er rettferdiggjort lenge før vi kommer til slutten. Og når sten på sten er lagt så nennsomt som her, så er det uunngåelig at den får enda mer tyngde enn før, den også.
Skulle gjerne sett en anmeldelse fra noen som ikke kjenner til spillet. Sånn sett er det lovende at folk, som tilsynelatende elsker spillet, gir såpass terningkast.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Fæck som jeg gleder meg til i morgen. Første episode er på 90 minutter, så bare å slå seg ned i godstolen når man får muligheten.

Ellers blir det interessant å se hvor lang tid første sekvens i spillet blir i denne episoden. Vil vel anta en god halvtime/trekvarter, siden episoden er såpass lang.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Joel blir spilt av samme kar som var Oberyn i GOT altså..

Og showrunneren sto bak Chernobyl, da er det ikke rart at det blir en sterk adapsjon.

Jack

Legg inn av Jack »

Justice 97 skrev: man jan 16, 2023 1:38 pm Herlig åpning. Episoden gikk alt for fort, jeg ville ha mer!
Enig. Dette var morsomt!

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Likte første eps, og siden jeg ikke har spilt spillet enda så vet jeg jo ikke hvordan dette vil gå så har ingen forventninger egentlig.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Strålende start!

Fint å ha 9 mandager å faktisk se frem til

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Hetfield skrev: man jan 16, 2023 4:48 pm Joel blir spilt av samme kar som var Oberyn i GOT altså..

Og showrunneren sto bak Chernobyl, da er det ikke rart at det blir en sterk adapsjon.
Jau, og Ellie spilles av Bella Ramsey som var Lyanna Mormont i GoT. Så de har en liten «reunion» i denne serien.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Overraskende bra! Intenst spennende hele veien, kvalitet.

Moist

Legg inn av Moist »

Liten fun fact, Marlene i serien er samme skuespiller som spiller Marlene i spillene

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Har spilt begge spillene, de er fantastiske, kanskje de aller beste spillopplevelsene mine, så kanskje er jeg farget fra start, men syns den første episoden uansett var jævla bra. Gode skuespillere som ligner de i spillet, iallfall Joel ,også Marlene da selvsagt. Gleder meg til fortsettelsen.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Begge spillene er noe av det beste jeg har spilt, så denne gleder jeg meg til å se. Adapsjoner fra spill til film/TV fungerer sjeldent bra synes jeg, så det er gledelig å se at så mange skryter av serien. Mulig jeg venter til alle episodene har kommet ut. Å måtte vente 1 uke på neste episode fungerer ikke lenger like bra for meg etter at streaming tok over for å se serier på linjær-TV.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kult. En ny favoritt, som jeg håper ikke ender opp med å bli en ny The Walking Dead.

Så langt ingen irriterende valg eller irriterende karakterer. Det lover bra.
► Show Spoiler

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Dette var helt FANTASTISK!!! Overgår alle forventninger, utrolig imponert over hva Druckmann og Mazin har fått til med kildematerialet. Og castingen også er helt vill, innrømmer med glede at jeg tok feil av spesielt Bella Ramsay som jeg synes gav den perfekte “Ellie-viben”. Best sålangt er dog Pedro Pascal, han ER jo Joel!! For en herlig skuespiller, endrer litt på kroppspråk og måten han prater på så er han en totalt annen enn f. eks Oberyn Martell eller Mando.

Nei, dette var fryktelig gøy. Hvorfor er det en uke til neste episode….

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Godt å se Bella Ramsey og Pedro Pascal levere med en gang, siden det var nok av folk som ikke mente de var «riktig» casting.

Begge to ser strålende ut etter første episoden, og det blir nok bare bedre jo lengre man kommer

anbessa

Legg inn av anbessa »

Hmmm og jeg dom trodde vi hadde opplevd en irriterende pandemi...
Flott serie, skal følges. Deilig med én ep i uken, da har man noe å se frem til, og serien varer lenger.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Problemet er at uansett hvor bra serien er, kan det ikke leve opp til spillet. Vanvittige forventinger, men veldig lovende start. Noe tregt, men det var også spillet. Dette kommer til å komme seg og levere på et skyhøyt nivå, det er jeg helt sikker på. HBO "tør" ikke annet enn å levere når det kommer til Last of Us.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

anbessa skrev: man jan 16, 2023 11:13 pm Hmmm og jeg dom trodde vi hadde opplevd en irriterende pandemi...
Flott serie, skal følges. Deilig med én ep i uken, da har man noe å se frem til, og serien varer lenger.
Rart hvordan det fungerer.. tror man må være av en viss årgang for å kunne klare å nyte at man har 1 eps i uken og ikke må ha den umiddelbare tilfredstillelsen av å binge alt i en seerrunde slik gen Z må ha det.

Jeg er ihvertfall glad for å ha evnen til den slags tålmodighet samtidig som at det er fint og ha muligheten til å binge eldre serier når jeg vil såklart.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Rensenbrink82 skrev: man jan 16, 2023 9:43 pm Har spilt begge spillene, de er fantastiske, kanskje de aller beste spillopplevelsene mine, så kanskje er jeg farget fra start, men syns den første episoden uansett var jævla bra. Gode skuespillere som ligner de i spillet, iallfall Joel ,også Marlene da selvsagt. Gleder meg til fortsettelsen.
Synes du Ellie påvirket spillet? Var det riktig å dømme offside?🤣

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»