Generell diskusjon om corona

Låst
William_S

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av William_S »

BigWhale skrev: tor des 01, 2022 5:12 pm Anekdotisk selvsagt; men kom nylig tilbake fra en ferietur i USA, og det var ekstremt slående å se forskjellen på maskebruk der kontra Europa.

Her på Malta ser jeg knapt noen bruke maske lengre (utenom et par eldre mennesker), og jeg regner med at det er omtrent utryddet i Norge også. Men på min lokasjon i USA, så føler jeg at det til tider var snakk om 5% maskebruk eller mer, alt etter hvilken setting en var i. Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at de med Asiatisk opphav var de mest ivrige, men en så det relativt utbredt hos alle raser.

Dette viser vel hvor galt det kan gå når dommedagsprofeter har fått herje nyhetsbildet i snart 3 år, samt at det øverste organet for helse (CDC) består av en gjeng tegneseriefigurer som ikke akkurat har befolkningens helse som sin første prioritet. Regner med at det tar noen år før denne galskapen er slutt, men etter hvert som folk har hatt Covid 6-7 ganger og fortsatt føler seg like fin, så bør de vel begynne å ta hintet.

(og selv er jeg selvsagt like frisk til tross for lange flyreiser og vandring gjennom enorme folkemengder uten maske).
I USA kommer det vel an på hvor man er og da. Antar maskebruken er høyere i New York enn det er på landsbygda i Wyoming. Men også selv i GOP kontrollerte stater så var det noen stater som hadde ekstremt regelverk på munnbind. North og South Dakota hadde vel helt fundamentalt forskjellig regelverk på munnbindbruk.

startelver

Legg inn av startelver »

JEG SKAL IKKE TA VAKSINE!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

startelver skrev: tor des 01, 2022 6:47 pm JEG SKAL IKKE TA VAKSINE!
Det bør du ikke heller om du ikke er i risikosonen.

Antistoffer fra omicron er en fordel nå.

startelver

Legg inn av startelver »


Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Pasientene er sykere enn før
Flere trenger sykehushjelp enn før pandemien, opplyser flere sykehus.
Ved sykehuset Østfold er pasienttilstrømmingen over 6,2 prosent høyere i oktober enn det var i 2019,

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/pa ... /15313097/

Når kommer det en studie som viser at dette har en sammenheng med vaksinen?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Texas_John skrev: fre des 02, 2022 8:39 am Når kommer det en studie som viser at dette har en sammenheng med vaksinen?
Du får ta deg en runde på trumpistenes foretrukne nettsteder så finner du sikkert noe ;)

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

startelver skrev: tor des 01, 2022 6:47 pm JEG SKAL IKKE TA VAKSINE!
You can stick your poison vaccines up your arse
you can stick your poison vaccines up your arse
you can stick your poison vaccines , stick your poison vaccines
,stick your poison vaccines up your arse

William_S

Legg inn av William_S »

Texas_John skrev: fre des 02, 2022 8:39 am Pasientene er sykere enn før
Flere trenger sykehushjelp enn før pandemien, opplyser flere sykehus.
Ved sykehuset Østfold er pasienttilstrømmingen over 6,2 prosent høyere i oktober enn det var i 2019,

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/pa ... /15313097/

Når kommer det en studie som viser at dette har en sammenheng med vaksinen?
Dette har nok fryktelig lite med vaksinen å gjøre og har sine logiske forklaringer. Man har hatt et par sesonger nå uten større influensabølge feks og FHI ser tendenser til at den slår til ganske så fort nå. Oppå det så har man corona som fortsatt kan gi alvorlig sykdom hos eldre og utsatte grupper (men i mye mindre grad enn før) og dette er vel også grunnen til at folk over 65 er anbefalt en dose 4 + en hel haug med andre infeksjoner. Også tror jeg også flere folk stresser mer enn før enn da folk satt på hjemmekontoret. Stress feks kan utløse hjertesykdom. Men det er lite trolig at noe av dette har med coronavaksinene å gjøre.

Artikkelen sier også at en del utskrivingsklare pasienter som også venter på plass på rehabiltering, sykehjem og lignende er en del av årsaken.

William_S

Legg inn av William_S »

MacanT skrev: fre des 02, 2022 11:53 am
Texas_John skrev: fre des 02, 2022 8:39 am Når kommer det en studie som viser at dette har en sammenheng med vaksinen?
Du får ta deg en runde på trumpistenes foretrukne nettsteder så finner du sikkert noe ;)
Hehe det er tross alt Texas Jåhnni du prater med her. En fyr som i bunn og grunn stort sett troller.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Kina etter noen år korona har mistet totalt alt som heter medmennesklig kontakt. Foran munnbindet finnes bare smittefarer og andre munnbind. Ikke noe man skal bry seg om.
Her detter en person av motorsykkelen og slår seg tydeligvis kraftig. Ingen bryr seg. Helt sjukt ...


Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

William_S

Legg inn av William_S »

Husker noen de folka som babla om Invermecitin? De folka har forduftet helt hehe

basillen

Legg inn av basillen »

Ny, publisert RCT-studie, viser at munnbind, inkludert N95-munnbind, ikke har noe som helst effekt i henhold til å forhindre smitte av Covid-19.

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326 ... BQ.twitter

Helt som forventet altså.

KBY

Legg inn av KBY »

Ostemanden skrev: fre des 02, 2022 4:17 pm Bilde
Betyr det at vaksinene ikke virker?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Justice 97 skrev: søn des 04, 2022 5:22 pm Vaksinene har aldri virket etter hensikten. For en fiasko. Legemiddelselskapene bløffet seg til milliarder av dollars og gnir seg i hendene over lettlurte statsledere som kjøpte lovnadene om hvor fantastiske vaksinene var.
Kunnskapsløst Justice. Vaksinene har fungert veldig bra for de som har hatt behov.

KBY

Legg inn av KBY »

Queenie skrev: søn des 04, 2022 5:40 pm
Justice 97 skrev: søn des 04, 2022 5:22 pm Vaksinene har aldri virket etter hensikten. For en fiasko. Legemiddelselskapene bløffet seg til milliarder av dollars og gnir seg i hendene over lettlurte statsledere som kjøpte lovnadene om hvor fantastiske vaksinene var.
Kunnskapsløst Justice. Vaksinene har fungert veldig bra for de som har hatt behov.
Hva er da poenget med en tablettkur til eldre og syke når de blir smittet nå?

Queenie

Legg inn av Queenie »

KBY skrev: søn des 04, 2022 5:46 pm
Queenie skrev: søn des 04, 2022 5:40 pm
Justice 97 skrev: søn des 04, 2022 5:22 pm Vaksinene har aldri virket etter hensikten. For en fiasko. Legemiddelselskapene bløffet seg til milliarder av dollars og gnir seg i hendene over lettlurte statsledere som kjøpte lovnadene om hvor fantastiske vaksinene var.
Kunnskapsløst Justice. Vaksinene har fungert veldig bra for de som har hatt behov.
Hva er da poenget med en tablettkur til eldre og syke når de blir smittet nå?
Unngå sykehusinnleggelse?

Queenie

Legg inn av Queenie »

William_S skrev: fre des 02, 2022 4:28 pm Husker noen de folka som babla om Invermecitin? De folka har forduftet helt hehe
For enkelte er det nok mer givende å tale til de tonedøve enn å få motstand :)

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Queenie skrev: søn des 04, 2022 5:50 pm
KBY skrev: søn des 04, 2022 5:46 pm
Queenie skrev: søn des 04, 2022 5:40 pm

Kunnskapsløst Justice. Vaksinene har fungert veldig bra for de som har hatt behov.
Hva er da poenget med en tablettkur til eldre og syke når de blir smittet nå?
Unngå sykehusinnleggelse?
Var ikke det poenget med vaksinen da?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Justice 97 skrev: søn des 04, 2022 5:51 pm
Queenie skrev: søn des 04, 2022 5:40 pm
Justice 97 skrev: søn des 04, 2022 5:22 pm Vaksinene har aldri virket etter hensikten. For en fiasko. Legemiddelselskapene bløffet seg til milliarder av dollars og gnir seg i hendene over lettlurte statsledere som kjøpte lovnadene om hvor fantastiske vaksinene var.
Kunnskapsløst Justice. Vaksinene har fungert veldig bra for de som har hatt behov.
Det er mulig, men nå var det ikke det produsentene lovet oss. Vaksinene har ikke virket etter hensikten var min påstand. Hensikten var vel først å gjøre folk immune og ikke minst hindre smitte, ja? Ingenting av dette ble noe av. B L Ø F F.
Færre syke vil indirekte føre til færre smittede. Jeg har aldri trodd at vaksinene ville hindre smitte, de hadde et mål og det var å hindre alvorlig sykdom. Det har de også gjort, jeg fatter ikke hvorfor dere må drøvtygge på noe så åpenbart.

Queenie

Legg inn av Queenie »

LittleSteven skrev: søn des 04, 2022 6:06 pm
Queenie skrev: søn des 04, 2022 5:54 pm
Justice 97 skrev: søn des 04, 2022 5:51 pm

Det er mulig, men nå var det ikke det produsentene lovet oss. Vaksinene har ikke virket etter hensikten var min påstand. Hensikten var vel først å gjøre folk immune og ikke minst hindre smitte, ja? Ingenting av dette ble noe av. B L Ø F F.
Færre syke vil indirekte føre til færre smittede. Jeg har aldri trodd at vaksinene ville hindre smitte, de hadde et mål og det var å hindre alvorlig sykdom. Det har de også gjort, jeg fatter ikke hvorfor dere må drøvtygge på noe så åpenbart.


Hadde de virkelig bare et mål? Jeg tror Biden og Fauci er uenige i det ;) Videoen ovenfor viser behovet for å "drøvtygge" på dette.
Jeg driter egentlig i hva tullinger sier, det som er interessant er hva vitenskapen sier. Det er idioti å love noe før man vet, uansett så visste man veldig tidlig at de beskyttet svært godt mot alvorlig sykdom.

Målet var vel å få flest mulig til å ta vaksinene, men du leser noe helt annet i det tenker jeg. (Masseødeleggelsesvåpen, massesterilisering og fysiske overgrep mot oss alle - uuuuuuuææææææ skummelt).

Queenie

Legg inn av Queenie »

Justice 97 skrev: søn des 04, 2022 6:05 pm
Queenie skrev: søn des 04, 2022 5:54 pm
Justice 97 skrev: søn des 04, 2022 5:51 pm

Det er mulig, men nå var det ikke det produsentene lovet oss. Vaksinene har ikke virket etter hensikten var min påstand. Hensikten var vel først å gjøre folk immune og ikke minst hindre smitte, ja? Ingenting av dette ble noe av. B L Ø F F.
Færre syke vil indirekte føre til færre smittede. Jeg har aldri trodd at vaksinene ville hindre smitte, de hadde et mål og det var å hindre alvorlig sykdom. Det har de også gjort, jeg fatter ikke hvorfor dere må drøvtygge på noe så åpenbart.
Hva du trodde er lite vesentlig. Nå diskuterer jeg hva produsentene lovet oss, og det var et produkt som er langt fra det vi i dag sitter med, hvor effekten varer i noen få uker. Det er ingen vaksine, det er en medisin.
Hahaha. Altså, jeg vet hvor du står her og jeg gidder faktisk ikke debattere med så sveiseblinde folk. Produsenter kan love så mangt de, det er ikke alltid det stemmer, det er helt rett. Men corona er og har aldri vært en spøk eller en helt vanlig influensa, vaksinene har vært bra og 100 % valgfrie å ta. Så hva faen er problemet? Har noen prøvd å stappe tungen din full av dem?
Sist redigert av Queenie den søn des 04, 2022 6:29 pm, redigert 1 gang totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Maxus5 skrev: fre des 02, 2022 2:51 pm Kina etter noen år korona har mistet totalt alt som heter medmennesklig kontakt. Foran munnbindet finnes bare smittefarer og andre munnbind. Ikke noe man skal bry seg om.
Her detter en person av motorsykkelen og slår seg tydeligvis kraftig. Ingen bryr seg. Helt sjukt ...

Haha, fy faen...han som bare sitter på siden der...kjører avgårde til slutt...ingen løfter en finger...

Queenie

Legg inn av Queenie »

LittleSteven skrev: søn des 04, 2022 6:30 pm
Queenie skrev: søn des 04, 2022 6:19 pm
LittleSteven skrev: søn des 04, 2022 6:06 pm



Hadde de virkelig bare et mål? Jeg tror Biden og Fauci er uenige i det ;) Videoen ovenfor viser behovet for å "drøvtygge" på dette.
Jeg driter egentlig i hva tullinger sier, det som er interessant er hva vitenskapen sier. Det er idioti å love noe før man vet, uansett så visste man veldig tidlig at de beskyttet svært godt mot alvorlig sykdom.

Målet var vel å få flest mulig til å ta vaksinene, men du leser noe helt annet i det tenker jeg. (Masseødeleggelsesvåpen, massesterilisering og fysiske overgrep mot oss alle - uuuuuuuææææææ skummelt).
Fine personangrep du kommer med, og i tillegg tillegger du meg meninger/konspitull jeg aldri har forfektet eller støttet, hverken her inne/på VGD eller irl.

Jeg tok vaksinene (2 doser Pfizer) av fire grunner: sosialt press, for å forhindre smitte, av hensyn til egen helse, og for å få lov å reise. Jeg er 32 år gammel uten noen kjente underliggende sykdommer. I dag anser jeg det som en feiltakelse av meg å ta vaksinene på bakgrunn av de fire nevnte grunnene og øvrig kunnskap jeg sitter med nå. Slike uttalelser i videoen ovenfor og også liknende uttalelser her hjemme i Norge fikk meg overtalt, og tilliten til helsemyndighetene og politikerne har av den grunn blitt svekket for min del.
Ingen har presset deg til å ta vaksiner, det er løgn. Du får ta ansvar for din egen svakhet når du ikke evner å ta veloverveide valg på egenhånd.

Man skulle tro at behovet for å unngå alvorlig sykdom selv var nok, reise er vel helt uvesentlig når alt kommer til alt.

KBY

Legg inn av KBY »

Queenie skrev: søn des 04, 2022 5:50 pm
KBY skrev: søn des 04, 2022 5:46 pm
Queenie skrev: søn des 04, 2022 5:40 pm

Kunnskapsløst Justice. Vaksinene har fungert veldig bra for de som har hatt behov.
Hva er da poenget med en tablettkur til eldre og syke når de blir smittet nå?
Unngå sykehusinnleggelse?
Det var poenget med vaksinen…. Eller hvertfall en av poengene (de skulle jo stoppe smitte….. )

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

LittleSteven skrev: søn des 04, 2022 6:42 pm Det var ikke vaksinasjonstvang i Norge, men jeg følte på sterkt sosialt press i likhet med mange andre, så det er ingen løgn. Og ja, jeg er enig i at det var svakt å bikke under for det sosiale presset, men troen på at det ville beskytte meg selv og andre var selvsagt også tungtveiende.

Reise er en av de tingene jeg setter virkelig pris på, så det skammer jeg meg ikke over for å ha vært en av grunnene, også her i likhet med mange andre. Når det nå ikke er behov for det ved reiser med noen få unntak, faller også den grunnen bort.

Basert på all statistikk og forskning, så hadde jeg selv gitt min helsetilstand i dag ikke vært bekymret for å få corona uvaksinert, uansett variant. I tillegg kom FHI aldri med noen medisinskfaglig anbefaling for friske folk under 45 år, det var en politisk beslutning.
Ref.
https://subjekt.no/2022/02/01/fhi-har-a ... -18-og-44/
Jeg har aldri skjønt dette sosiale presset. Går dere i samlet flokk til vaksinesenteret? Om ikke jeg ville ta vaksinene av ymse grunner hadde jeg bare sagt til alle at de har jeg tatt. Samme hadde jeg sagt til arbeidsgiver om de spurte, og om de satt det til et krav. Ingen har noe med min helsetilstand å gjøre enn meg selv (den arbeidsplassen jeg er på).

Jeg tok det også for reiser, ikke for at jeg skulle kunne reise, men for å slippe å ta covid-19 testen.

Det har vært politiske beslutninger siden mars 2020, om alt. Grunnlaget kan være at det er veldig samfunnsøkonomisk dyrt at en mengde arbeidstakere er syke (så det på jobben min). Om vaksinen hindret noen å bli syke oppnådde det noe positivt.

basillen

Legg inn av basillen »

Queenie skrev: søn des 04, 2022 6:34 pm Ingen har presset deg til å ta vaksiner, det er løgn.
At man ikke ble direkte fysisk presset til ta en vaksine ved tvang er selvsagt riktig. Men det er da ingen tvil om at det i store deler av 2021 var et enormt sosialt press på at man skulle ta vaksinene. Den utfrysningen og hetsen uvaksinerte ble utsatt for her til lands har i hvert fall jeg personlig aldri sett maken til i hele min levetid.

KBY

Legg inn av KBY »

Queenie skrev: søn des 04, 2022 6:34 pm
Ingen har presset deg til å ta vaksiner, det er løgn. Du får ta ansvar for din egen svakhet når du ikke evner å ta veloverveide valg på egenhånd.

Man skulle tro at behovet for å unngå alvorlig sykdom selv var nok, reise er vel helt uvesentlig når alt kommer til alt.
Borgerplikt å ta vaksinen hilsen statsminister Erna Solberg
https://www.nrk.no/nyheter/solberg_-va ... 1.15664980

Er ikke det press kanskje?

Queenie

Legg inn av Queenie »

basillen skrev: søn des 04, 2022 7:08 pm
Queenie skrev: søn des 04, 2022 6:34 pm Ingen har presset deg til å ta vaksiner, det er løgn.
At man ikke ble direkte fysisk presset til ta en vaksine ved tvang er selvsagt riktig. Men det er da ingen tvil om at det i store deler av 2021 var et enormt sosialt press på at man skulle ta vaksinene. Den utfrysningen og hetsen uvaksinerte ble utsatt for her til lands har i hvert fall jeg personlig aldri sett maken til i hele min levetid.
Pisspreik. Da er man et aspeløv.

Queenie

Legg inn av Queenie »

KBY skrev: søn des 04, 2022 7:10 pm
Queenie skrev: søn des 04, 2022 6:34 pm
Ingen har presset deg til å ta vaksiner, det er løgn. Du får ta ansvar for din egen svakhet når du ikke evner å ta veloverveide valg på egenhånd.

Man skulle tro at behovet for å unngå alvorlig sykdom selv var nok, reise er vel helt uvesentlig når alt kommer til alt.
Borgerplikt å ta vaksinen hilsen statsminister Erna Solberg
https://www.nrk.no/nyheter/solberg_-va ... 1.15664980

Er ikke det press kanskje?
Skjønner du noe som helst av ansvaret et statsoverhode har? Det er mye som er en såkalt borgerplikt.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»