Piggdekk på skattebetalernes penger

Svar
DoktorS

Piggdekk på skattebetalernes penger

Legg inn av DoktorS »

Det er litt trist at denne debatten holdes nede på et ganske lavt nivå. Her synes jeg egentlig man kunne prøvd å få til en mer prinsipiell debatt - er det riktig at kommunen skal kreve inn skatt fra innbyggerne, for så dele de ut igjen på en utvalgt gruppe på denne måten. Det er jo for så vidt noe kommunen gjør hele tiden - men visse ting hører da til folks egen privatøkonomi...

https://www.nettavisen.no/norsk-politik ... -95-788118

For egen del synes jeg det er fullstendig absurd. Det er er som om MGD bare ønsker å kaste noen penger ut av vinduet, skrive "mijlø" på sedlene og tror de redder verden.

Det er jo for øvrig helt riktig å sette dette opp mot andre ting kommunen bruker penger på. Men nå er vel den vannforsyningen så totalt ute av kontroll, at fire millioner, pytt - spiller ingen rolle?

Ljot

Legg inn av Ljot »

Birken-segmentet får sponset hobbyen og treningen sin. Og utenfor Fattighuset vokser matkøen. Stilig, Raymond&Co. Godt jobba.

ulefos

Legg inn av ulefos »

DoktorS skrev: lør des 03, 2022 10:58 am For egen del synes jeg det er fullstendig absurd.
mens jeg for min del syns du er korttenkt og smålig, det er et mål om å begrense biltrafikken, det å få folk til å sykle vinterstid er et effektivt og rimelig virkemiddel, det gis støtte til sykkelpiggdekk fler vil oppdage hvor effektive piggdekk er på sykkelen og fler vil sykle, at FRP er motstander er bare å vente

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Slapp av, neste år innføres det piggdekkavgift også på sykler. Antar den blir liggende på ca 500 kr pr dekk.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Det er da helt normalt at klimakommunistene i Oslo kaster penger ut av vinduet. Slik holder på med hele tiden.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ljot skrev: lør des 03, 2022 11:14 am Birken-segmentet får sponset hobbyen og treningen sin. Og utenfor Fattighuset vokser matkøen. Stilig, Raymond&Co. Godt jobba.
MdG-ere flest sykler ikke Birken, de sitter på elsykkel. Men for øvrig helt korrekt, som vanlig.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

ulefos skrev: lør des 03, 2022 3:53 pm
DoktorS skrev: lør des 03, 2022 10:58 am For egen del synes jeg det er fullstendig absurd.
mens jeg for min del syns du er korttenkt og smålig, det er et mål om å begrense biltrafikken, det å få folk til å sykle vinterstid er et effektivt og rimelig virkemiddel, det gis støtte til sykkelpiggdekk fler vil oppdage hvor effektive piggdekk er på sykkelen og fler vil sykle, at FRP er motstander er bare å vente
Bare så du har det klart for deg, av de som beveger seg rundt i Oslo i dag brukte sikkert under 0,001% sykkel som fremkomstmiddel. Det er når man leser slikt virkelighetsfjernt vrøvl som dette at man forstår hvordan diverse venstreorienterte diktatorer har greid å ta livet av 50+ millioner mennesker med dumskapen og inkompetansen sin opp gjennom historien.

ulefos

Legg inn av ulefos »

ehall skrev: lør des 03, 2022 9:01 pm Det er da helt normalt at klimakommunistene i Oslo kaster penger ut av vinduet. Slik holder på med hele tiden.
har det blitt så vanskelig å ikke tro på klimautfordringene at du må ty til ukvemsord?

ulefos

Legg inn av ulefos »

Ljot skrev: lør des 03, 2022 11:14 am Birken-segmentet får sponset hobbyen og treningen sin. Og utenfor Fattighuset vokser matkøen. Stilig, Raymond&Co. Godt jobba.
for noen er en tanke i hodet samtidig mer enn nok

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

ulefos skrev: lør des 03, 2022 9:31 pm
ehall skrev: lør des 03, 2022 9:01 pm Det er da helt normalt at klimakommunistene i Oslo kaster penger ut av vinduet. Slik holder på med hele tiden.
har det blitt så vanskelig å ikke tro på klimautfordringene at du må ty til ukvemsord?
Jeg er sikker på at dette symbolske stuntet til MDG skal redde verden :lol:

ulefos

Legg inn av ulefos »

ehall skrev: lør des 03, 2022 10:04 pm
Jeg er sikker på at dette symbolske stuntet til MDG skal redde verden :lol:
mens jeg er sikker på at et arsenal av tiltak for å redusere klimautslippene er det som skal til for å hindre en oppvarming som vil føre til at store deler av Spania blir en ørken

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

ulefos skrev: lør des 03, 2022 10:14 pm
ehall skrev: lør des 03, 2022 10:04 pm
Jeg er sikker på at dette symbolske stuntet til MDG skal redde verden :lol:
mens jeg er sikker på at et arsenal av tiltak for å redusere klimautslippene er det som skal til for å hindre en oppvarming som vil føre til at store deler av Spania blir en ørken
😂🤣😂

Det verste, og mest skremmende, er at jeg tror du tror på dommedagsprofetiene også :roll:

ulefos

Legg inn av ulefos »

ehall skrev: lør des 03, 2022 11:24 pm
Det verste, og mest skremmende, er at jeg tror du tror på dommedagsprofetiene også
jeg er ikke troende så dommedag har jeg ikke noe forhold til, men at verden står foran enorme utfordring det er jeg sikker på

det skulle bare mangle!

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Bare godt lønnede og ressursterke folk som jeg kjenner som har benyttet seg av dette tilbudet. Skammelig. Kaster penger etter folk som uansett hadde kjøpt seg piggdekk.

ulefos

Legg inn av ulefos »

B.O.B. skrev: søn des 04, 2022 11:58 am Bare godt lønnede og ressursterke folk som jeg kjenner som har benyttet seg av dette tilbudet. Skammelig. Kaster penger etter folk som uansett hadde kjøpt seg piggdekk.
kjenner du virkelig flere som benyttet seg av tilbudet som også brukte helgen til å fortelle det til deg?

hm....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»