Fifa: Career Mode

Svar
Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Re: Fifa: Career Mode

Legg inn av Lilleborg »

Lezah skrev: lør okt 22, 2022 10:15 am Jo, vanskelighetsgrad er en ting, men det lille jeg har sett/prøvd har vært crap mtp egne spilleres AI (straffer lages uten at man styrer spiller), og kontroll/knapper responderer (full power bar på utspark blir en lompe til e spiller i nærheten etc). DET er ikke noe som frister. Skal i all fall vente på evt patcher/opdateringer før jeg kjlper.
Jeg deler ikke den opplevelsen med tanke på egne spilleres AI og ferdigheter. Handler mest om at jeg er ræva i forsvar :lol:

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lilleborg skrev: fre okt 21, 2022 10:40 pm
K-Torget skrev: fre okt 21, 2022 10:06 pm Hvilket lag spiller du med? :)
Mekka eget lag i bunn av league two! ikke akkurat kvalitet :lol:
Spennende! :)

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Hadde vært en interessant tanke om Fifa hadde ansatt spill-utviklere? Kanskje de nye eierene (?) gjør det. Har fifa 97-18, etter det ble det stopp igrunn. Hva var vitsen?

Hver kamp var forhåndsbestemt hvor poengene skulle havne, var en følelse jeg fikk i alle fall!

Edit: For å ikke nevne, det var ikke det andre laget som var bedre i de kampene. Det var plutselig jeg som var dårligere. Pasninger gikk plutselig for langt, spillerene mine tregere, etc.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Allright, begynner å få orden i sysakene nå. Ny formasjon og nytt lag i tysk 3.liga. Det ble opprykk på første forsøk som seriemester og med 79-42 i målforskjell på 38 seriekamper. Levelig!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lilleborg skrev: lør nov 19, 2022 11:01 am Allright, begynner å få orden i sysakene nå. Ny formasjon og nytt lag i tysk 3.liga. Det ble opprykk på første forsøk som seriemester og med 79-42 i målforskjell på 38 seriekamper. Levelig!
Herlig! Laget laget selv?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

K-Torget skrev: tir nov 29, 2022 9:57 pm Herlig! Laget laget selv?
Yes! Rykket opp til Bundesliga på første forsøk også, og etter 19 seriekamper ligger jeg på en finfin 4.plass. Slipper inn litt mer mål enn tidligere, men ikke uforsvarlig mye. Gøy når man føler at det defensive også sitter.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lilleborg skrev: ons nov 30, 2022 8:04 am
K-Torget skrev: tir nov 29, 2022 9:57 pm Herlig! Laget laget selv?
Yes! Rykket opp til Bundesliga på første forsøk også, og etter 19 seriekamper ligger jeg på en finfin 4.plass. Slipper inn litt mer mål enn tidligere, men ikke uforsvarlig mye. Gøy når man føler at det defensive også sitter.
Herlig! Hvordan ser laget ditt ut nå? :)

Saturn

Legg inn av Saturn »

Da har jeg etter flerfoldige timer, med blant annet testing av lag, fått opprettet en Super League modus.

Gikk for Juventus (med Pirlo som manager, for mye ork å lage ny person) plassert i 2. div hvor jeg nok er blant opprykksfavorittene til La ‘Super’ Liga. Det var kun plass til 3 italienske lag i elitepuljen. Milano-lagene og Napoli.
Viktige kriterier for lagvalg var: klubbkultur, drakter, stadion & atmosfære, målmusikk, spillere, nasjon. Også er de en klubb som har kjempet lenge om å bli vinneren av europeisk eliteturnering.

De beste lagene i EU er med i de to divisjonene i den 🇪🇸 ligaen, men er noen lag som Ajax, Club Brugge, FCK, Celtic, Fener osv. som er der på bekostning av lag som har en halv stjerne mer, som Real Betis, men trenger jo litt variasjon og da kan heller de lagene der få kjempe om CL plasser i 🇵🇹 liga sammen med Braga som er igjen der.
Ellers flyttet jeg over de beste lagene fra 🇦🇷 til 🇮🇹 liga også flyttet jeg over et par 🇸🇦🇰🇷🇺🇸🇨🇦🇨🇳 til 🇷🇴 liga, så de europeiske cupene kan bli interessant. Flest amerikanske lag der da.
Ellers er det kun britiske lag i PL og nedover, samme som i 🇩🇪 og 🇫🇷.

Uansett… spiller på 8min legendarisk med finjustert sliders og manuell på nesten alt utenom kortpasninger, chip ‘Y’ og keeper, og med økt AI intelligens.

Har tenkt å bygge laget så italiensk som det er mulig.

Men jeg gleder meg til å komme igang.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Saturn skrev: tir apr 18, 2023 7:16 am Da har jeg etter flerfoldige timer, med blant annet testing av lag, fått opprettet en Super League modus.

Gikk for Juventus (med Pirlo som manager, for mye ork å lage ny person) plassert i 2. div hvor jeg nok er blant opprykksfavorittene til La ‘Super’ Liga. Det var kun plass til 3 italienske lag i elitepuljen. Milano-lagene og Napoli.
Viktige kriterier for lagvalg var: klubbkultur, drakter, stadion & atmosfære, målmusikk, spillere, nasjon. Også er de en klubb som har kjempet lenge om å bli vinneren av europeisk eliteturnering.

De beste lagene i EU er med i de to divisjonene i den 🇪🇸 ligaen, men er noen lag som Ajax, Club Brugge, FCK, Celtic, Fener osv. som er der på bekostning av lag som har en halv stjerne mer, som Real Betis, men trenger jo litt variasjon og da kan heller de lagene der få kjempe om CL plasser i 🇵🇹 liga sammen med Braga som er igjen der.
Ellers flyttet jeg over de beste lagene fra 🇦🇷 til 🇮🇹 liga også flyttet jeg over et par 🇸🇦🇰🇷🇺🇸🇨🇦🇨🇳 til 🇷🇴 liga, så de europeiske cupene kan bli interessant. Flest amerikanske lag der da.
Ellers er det kun britiske lag i PL og nedover, samme som i 🇩🇪 og 🇫🇷.

Uansett… spiller på 8min legendarisk med finjustert sliders og manuell på nesten alt utenom kortpasninger, chip ‘Y’ og keeper, og med økt AI intelligens.

Har tenkt å bygge laget så italiensk som det er mulig.

Men jeg gleder meg til å komme igang.
Utrolig spennende! Gleder meg til allerede til neste innlegg! Tenkt å kjøpe nye spillere allerede første sommer / selge en del av de som er der?

Saturn

Legg inn av Saturn »

Har tenkt å hente inn noen italienske gutter i den første pre-season, ja.
Vurderer å kjøre hel-italiensk faktisk. Men må tenke mer over det.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Saturn skrev: ons apr 19, 2023 11:32 am Har tenkt å hente inn noen italienske gutter i den første pre-season, ja.
Vurderer å kjøre hel-italiensk faktisk. Men må tenke mer over det.
:D :D
Kommet i gang? :)

Saturn

Legg inn av Saturn »

Fotballen (i likhet med verdenssamfunnet) blir bare mer globalisert for hvert år som går, og takket være mektige sjeiker som kjøper seg inn i PL, såg de andre klubbene utenfor England med Florentino Perez som frontperson seg ingen annen løsning enn å danne en ‘Super League’.
De tradisjonsrike storklubbene i fotballen står sterkt og for å redde fremtiden sin klarte de omsider å overbevise deler av folket og lykkes dermed i forsøk nr. 2.

De europeiske cupturneringene vil ikke opphøre og det vil fortsatt være mye premiepenger til vinneren av f. eks. PL. Det vil bety mye for klubber som West Ham, Leeds, Wolves og Aston Villa. Sum summarum skaper dette en enorm splitt blant fans i blant annet England. Og CL kampene vil nok være preget av intens konkurranse og høy temperatur. (men CL, EL & UCL blir avviklet første sesongen).

I eliteligaen finner man disse 20 klubbene:
Super League Elites
Arsenal
Ajax
Atlético de Madrid
Bayern München
Dortmund
Tottenham
Manchester City
Manchester Utd
AC Milan
Benfica
Chelsea
FC Barcelona
Liverpool
RB Leipzig
Real Madrid
Sevilla
Inter
Napoli
PSG
Porto

Og disse 22 klubbene kjemper om å komme seg opp til eliten, med 2 eller 3 som kan rykke opp:
Super League Division 2
Valencia
Newcastle
Monaco
Athletic Bilbao
Bayer Leverkusen
Celtic
Club Brugge
Fenerbahce
Galatasaray
Juventus
Lazio
Leicester
Lyon
Marseille
PSV
RB Salzburg
Rangers
Roma
Sporting Lisbon
Villarreal
Frankfurt
FC København

Ting som klubbanseelse, ligaplasseringer, liga og europeisk cuphistorikk, økonomi, stadion var viktige faktorer i utvelgelsesprosessen, samtidig ble det lagt vekt på diversitet og koeffisienter for de øvrige nasjonene.

Grunnen til at jeg gjorde dette i spansk liga er fordi jeg ikke orker å ha 2 cuper i tillegg til ligaspill. Det blir overkill og på høstsesongen er det imo bedre å kun ha ligakamper (potensielt europacup). Har erfart fra tidligere fifa at L1 og L2 blir ikke konkurransedyktig nok over tid. Da blir det høyere nivå i CL/EL/UCL også og ikke bare jallaklubber der.

I noen av de andre ligaene har klubber fra andre land blitt invitert, som i Italia (vet det er ganske urealistisk, men hey det er et spill)
Klubber som Boca Juniors, Independiente, Lanús, Racing og River er der, med Estudiantes og Vélez i Serie B.

I Romania har man også sammen med Tate dannet en ny korrupt liga med…
8 MLS-klubber
Al Nassr, Al Hilal og Al Ittihad
Cluj og Steaua
Shanghai, Shandong og Jeonbuk fra SEA

Anywaays… to make things shorter. Juventus ble inspirert av At. Bilbao og for å bevare tradisjonene og sjelen i klubben, bestemte styret seg for å innføre ny regel om at det fra starten av 22/23 kun er lov å hente italienske/egenutviklede spillere i klubben. Hvor strengt det vil bli for akademispillere er en ongoing process, men ryktes at det blir kun focaccia, pizza & pasta.

Ut:
Juan Cuadrado 11.9m€ 🇨🇴
Adrien Rabiot 32.7m€ 🇫🇷
Danilo 26m€ 🇧🇷
Rugani 10.8m€ 🇮🇹
Alex Sandro 15.5m€ 🇧🇷
Kaio Jorge 5.8m€ 🇧🇷
Iling-Junior 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿
Pinsoglio 🇮🇹
Correia 🇵🇹
Frabotta 🇮🇹
Da Graca 🇮🇹

Inn:
Nicolo Casale 30.3m€ (MS) 🇮🇹
Wilfried Gnonto 12m€ (VM/S) 🇮🇹
Matteo Gabbia 6.7m€ (MS) 🇮🇹
G. Di Lorenzo 38.4m€ (HB) 🇮🇹
Mattia Viti 3m€ (MS) 🇮🇹
Andrea Pinamonti 12.5m€ (S) 🇮🇹
Davide Frattesi 34m€ (SM) 🇮🇹
Samuele Ricci 15.5m€ (SM) 🇮🇹
Ibrahima Bamba 5m€ (MS) 🇮🇹
Tommaso Baldanzi 11.5m€ (SOM) 🇮🇹
Mattia Viviani 2.8m€ (SDM) 🇮🇹

Di Pardo🇮🇹, Barrenechea🇦🇷 og Soulé🇦🇷 venter på å bli solgt. Ellers blir det ingen nye innkjøp før sesongen begynner.
Destiny Udogie, Matteo Cancellieri er to veldig aktuelle navn å hente neste år. Særlig Udogie er ett veldig spennende talent, men de var uaktuelle pdd.

Bilde

Planen er at resten av utlendingene skal fases forsiktig ut med tiden.
Jobbes med de ulike formasjonene før man sesongåpner mot Lyon (H), Monaco (B), RB Salzburg (H), Galatasaray (B) & At. Bilbao (H).
Målsettingen er minst 11 av 15 poeng.

Ambisjonene er såklart opprykk, med kvartfinale i cupen som bonus.

Da sier jeg bare: Fino alla fine, forza Juve!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Saturn skrev: søn apr 23, 2023 7:42 pm Fotballen (i likhet med verdenssamfunnet) blir bare mer globalisert for hvert år som går, og takket være mektige sjeiker som kjøper seg inn i PL, såg de andre klubbene utenfor England med Florentino Perez som frontperson seg ingen annen løsning enn å danne en ‘Super League’.
De tradisjonsrike storklubbene i fotballen står sterkt og for å redde fremtiden sin klarte de omsider å overbevise deler av folket og lykkes dermed i forsøk nr. 2.

De europeiske cupturneringene vil ikke opphøre og det vil fortsatt være mye premiepenger til vinneren av f. eks. PL. Det vil bety mye for klubber som West Ham, Leeds, Wolves og Aston Villa. Sum summarum skaper dette en enorm splitt blant fans i blant annet England. Og CL kampene vil nok være preget av intens konkurranse og høy temperatur. (men CL, EL & UCL blir avviklet første sesongen).

I eliteligaen finner man disse 20 klubbene:
Super League Elites
Arsenal
Ajax
Atlético de Madrid
Bayern München
Dortmund
Tottenham
Manchester City
Manchester Utd
AC Milan
Benfica
Chelsea
FC Barcelona
Liverpool
RB Leipzig
Real Madrid
Sevilla
Inter
Napoli
PSG
Porto

Og disse 22 klubbene kjemper om å komme seg opp til eliten, med 2 eller 3 som kan rykke opp:
Super League Division 2
Valencia
Newcastle
Monaco
Athletic Bilbao
Bayer Leverkusen
Celtic
Club Brugge
Fenerbahce
Galatasaray
Juventus
Lazio
Leicester
Lyon
Marseille
PSV
RB Salzburg
Rangers
Roma
Sporting Lisbon
Villarreal
Frankfurt
FC København

Ting som klubbanseelse, ligaplasseringer, liga og europeisk cuphistorikk, økonomi, stadion var viktige faktorer i utvelgelsesprosessen, samtidig ble det lagt vekt på diversitet og koeffisienter for de øvrige nasjonene.

Grunnen til at jeg gjorde dette i spansk liga er fordi jeg ikke orker å ha 2 cuper i tillegg til ligaspill. Det blir overkill og på høstsesongen er det imo bedre å kun ha ligakamper (potensielt europacup). Har erfart fra tidligere fifa at L1 og L2 blir ikke konkurransedyktig nok over tid. Da blir det høyere nivå i CL/EL/UCL også og ikke bare jallaklubber der.

I noen av de andre ligaene har klubber fra andre land blitt invitert, som i Italia (vet det er ganske urealistisk, men hey det er et spill)
Klubber som Boca Juniors, Independiente, Lanús, Racing og River er der, med Estudiantes og Vélez i Serie B.

I Romania har man også sammen med Tate dannet en ny korrupt liga med…
8 MLS-klubber
Al Nassr, Al Hilal og Al Ittihad
Cluj og Steaua
Shanghai, Shandong og Jeonbuk fra SEA

Anywaays… to make things shorter. Juventus ble inspirert av At. Bilbao og for å bevare tradisjonene og sjelen i klubben, bestemte styret seg for å innføre ny regel om at det fra starten av 22/23 kun er lov å hente italienske/egenutviklede spillere i klubben. Hvor strengt det vil bli for akademispillere er en ongoing process, men ryktes at det blir kun focaccia, pizza & pasta.

Ut:
Juan Cuadrado 11.9m€ 🇨🇴
Adrien Rabiot 32.7m€ 🇫🇷
Danilo 26m€ 🇧🇷
Rugani 10.8m€ 🇮🇹
Alex Sandro 15.5m€ 🇧🇷
Kaio Jorge 5.8m€ 🇧🇷
Iling-Junior 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿
Pinsoglio 🇮🇹
Correia 🇵🇹
Frabotta 🇮🇹
Da Graca 🇮🇹

Inn:
Nicolo Casale 30.3m€ (MS) 🇮🇹
Wilfried Gnonto 12m€ (VM/S) 🇮🇹
Matteo Gabbia 6.7m€ (MS) 🇮🇹
G. Di Lorenzo 38.4m€ (HB) 🇮🇹
Mattia Viti 3m€ (MS) 🇮🇹
Andrea Pinamonti 12.5m€ (S) 🇮🇹
Davide Frattesi 34m€ (SM) 🇮🇹
Samuele Ricci 15.5m€ (SM) 🇮🇹
Ibrahima Bamba 5m€ (MS) 🇮🇹
Tommaso Baldanzi 11.5m€ (SOM) 🇮🇹
Mattia Viviani 2.8m€ (SDM) 🇮🇹

Di Pardo🇮🇹, Barrenechea🇦🇷 og Soulé🇦🇷 venter på å bli solgt. Ellers blir det ingen nye innkjøp før sesongen begynner.
Destiny Udogie, Matteo Cancellieri er to veldig aktuelle navn å hente neste år. Særlig Udogie er ett veldig spennende talent, men de var uaktuelle pdd.

Bilde

Planen er at resten av utlendingene skal fases forsiktig ut med tiden.
Jobbes med de ulike formasjonene før man sesongåpner mot Lyon (H), Monaco (B), RB Salzburg (H), Galatasaray (B) & At. Bilbao (H).
Målsettingen er minst 11 av 15 poeng.

Ambisjonene er såklart opprykk, med kvartfinale i cupen som bonus.

Da sier jeg bare: Fino alla fine, forza Juve!
Fantastisk innlegg! Gleder meg allerede til neste innlegg :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»