Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: fre nov 25, 2022 1:27 pm
Mc_Lovin skrev: tor nov 24, 2022 10:19 pm
markantovertak skrev: tor nov 24, 2022 5:28 pm

Med tanke på at alle rapporterer at klubben ønsker folkene med videre så er vel uenighet det minst sannsynlige.
Det ene utelukker ikke det andre. Det kan være store uenigheter mellom transfer-ledelsen og Klopp, samtidig som klubben ønsker alle med videre fordi dette har vært suksess-oppskriften tidligere. Uenigheter kan ofte skape gode diskusjoner, men er også slitsomt i lengden, spesielt hvis motparten er Klopp.

Uansett synsing, men interessant timing på exitene.
Nja, om den ene parten er så misfornøyd at man sier opp, så er det vanskelig å se at noen vil ha de med videre. Her er det også rapportert om stor skuffelse over oppsigelsen(e). Jeg kjøper ikke det.

Så akkurat en annen tanke på Twitter jeg har mer tro på. At mangelen på FFP har fått FSG til å innse at man må tenke annerledes. Å lete etter de spesielt gode kjøpene vil ikke lengre være så effektivt, man må i større grad være med i kampen om elitespillerne. Det kan kreve litt andre ferdigheter i rekrutteringsteamet. Kanskje er det dette Ward (og Edwards) så komme? At de blir mindre viktige? Man trenger ikke ekstremt gode analyse- og speiderfolk for å finne Haaland/Tchouameni etc. men man trenger kanskje veldig gode forhandlere/selgere av klubben?

Vi vet jo at FFP var viktig for FSG da de kjøpte klubben. Og vi vet også at Klopp ønsket seg dit at klubben kunne handle på øverste hylle, få, men klare forsterkninger.

Det er spennende, men dynamikken i backroom-staben kan vi kun spekulere i. Der vet vi, og de aller fleste andre som spekulerer svært lite. Likevel er det vanskelig å tro på stor misnøye hos den ene eller andre på bakgrunn av alt som skrives. Da må noen i klubben være helt allergisk mot signaler blant de ansatte.
Eller, som skjer hele tiden i arbeidslivet, man tok signalene, men det var ikke så forferdelig mye man kunne gjøre med dem og da ble dette utfallet. Helt enkelt en uenighet som strategi. Denne formuleringen, i The Athletic, var verdt å merke seg:

«So why walk away from Anfield? The reality is that it is no longer the same job with the same chain of command he signed up for.»

Det er også interessant at Klopp skal være med å finne en ny sportsdirektør. Apropo «chain of command».

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Ward hadde ikke lyst til å bli DoF til å begynne med men tok jobben fordi han ble overtalt av Mike Gordon, som var nære hverandre i følge GOAL. Siden Gordon nå har nye arbeidsoppgaver ble det plutselig en annen jobb enn hva han trodde.

Sjefsanalytiker Graham sa opp for flere måneder siden og det har ingenting med salget å gjøre.

Vi får hente tilbake Edwards når han har fått pausen sin.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: fre nov 25, 2022 3:11 pm Ward hadde ikke lyst til å bli DoF til å begynne med men tok jobben fordi han ble overtalt av Mike Gordon, som var nære hverandre i følge GOAL. Siden Gordon nå har nye arbeidsoppgaver ble det plutselig en annen jobb enn hva han trodde.

Sjefsanalytiker Graham sa opp for flere måneder siden og det har ingenting med salget å gjøre.

Vi får hente tilbake Edwards når han har fått pausen sin.
Høres rimelig ut. Dette er krevende roller. En glefsende Klopp, krevende supportere og eiere som passer på pengene. Det behøver ikke være noe drama utover det som er den vanlige arbeidsdagen her.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Wolves i FA cupens 3.runde, kunne vært verre i følge Man C og Chelsea.
Godt mulig de har et poeng..

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

TrondLFC skrev: man nov 28, 2022 9:33 pm Wolves i FA cupens 3.runde
Det er i januar ser jeg.

Mbappe hattrick incoming.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Eldon skrev: man nov 28, 2022 10:50 pm
TrondLFC skrev: man nov 28, 2022 9:33 pm Wolves i FA cupens 3.runde
Det er i januar ser jeg.

Mbappe hattrick incoming.
Med andre ord så er det der VM greiene ferdig regner jeg med. Krysser fingrene for at de ikke drar noen sjeiker med seg fra treningsoppholdet..

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Siden klubben tilsynelatende er fullstendig i limbo, så er det på tide med litt gode nyheter. Kong Ragnar (A.K.A Klavis) har klint til og levert det alle forventet av ham. Finale i den estiske versjonen av "Skal vi danse"

Bilde

Wellé

Legg inn av Wellé »

markantovertak skrev: fre nov 25, 2022 1:27 pm Nja, om den ene parten er så misfornøyd at man sier opp, så er det vanskelig å se at noen vil ha de med videre. Her er det også rapportert om stor skuffelse over oppsigelsen(e). Jeg kjøper ikke det.

Så akkurat en annen tanke på Twitter jeg har mer tro på. At mangelen på FFP har fått FSG til å innse at man må tenke annerledes. Å lete etter de spesielt gode kjøpene vil ikke lengre være så effektivt, man må i større grad være med i kampen om elitespillerne. Det kan kreve litt andre ferdigheter i rekrutteringsteamet. Kanskje er det dette Ward (og Edwards) så komme? At de blir mindre viktige? Man trenger ikke ekstremt gode analyse- og speiderfolk for å finne Haaland/Tchouameni etc. men man trenger kanskje veldig gode forhandlere/selgere av klubben?

Vi vet jo at FFP var viktig for FSG da de kjøpte klubben. Og vi vet også at Klopp ønsket seg dit at klubben kunne handle på øverste hylle, få, men klare forsterkninger.

Det er spennende, men dynamikken i backroom-staben kan vi kun spekulere i. Der vet vi, og de aller fleste andre som spekulerer svært lite. Likevel er det vanskelig å tro på stor misnøye hos den ene eller andre på bakgrunn av alt som skrives. Da må noen i klubben være helt allergisk mot signaler blant de ansatte.
Hvis dette er konklusjonen de har kommet frem til så er det egentlig snaut sjokkerende og i mine øyne direkte feil. Er det en ting man ikke kan konkludere med så er det at store kjøp er trygge kjøp. Ser man på listen over tidenes dyreste overganger så er det nesten flere flopper enn suksesshistorier.

Liverpool har i lang tid hatt et stort analyse-fortrinn over de fleste andre klubbene i PL. Det var egentlig Arsenal og Tottenham så lå best plassert for det fra starten av midten på 2000-tallet til tidlig 2010-tiåret, men på grunn av intern politikk så ble det ikke brukt i stor nok grad til at man høstet fruktene av det slik Liverpool gjorde mot midten 2010-tallet. Det som kan være relevant med din spekulering over er om Liverpool har det samme fortrinnet nå lenger sammenlignet med de andre toppklubbene, og da spesielt disse fotballkonsernene som Red Bull, City Group, hva enn Chelsea sitt kommer til å hete, osv. Det er kanskje mulig at man ikke lenger kan utkonkurrere disse, men jeg syns uansett at det vil være feil å pivote til å hovedsaklig skulle hente Bellingham-er og Haaland-er.

Segmentet Liverpool har dominert er aldersgruppen 22-25, ikke 26+ eller 21 og nedover. For deres, og ligaens del, så håper jeg at dere fortsetter med å være "best i klassen" her fordi jeg har null tro på at et Liverpool-prosjekt hvor man skal konstant kjempe om de største stjernene. Der blir dere outspended med mindre dere ender opp med en sjeik, og det regner jeg med at ingen av oss ønsker.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: tir nov 29, 2022 10:00 am
markantovertak skrev: fre nov 25, 2022 1:27 pm Nja, om den ene parten er så misfornøyd at man sier opp, så er det vanskelig å se at noen vil ha de med videre. Her er det også rapportert om stor skuffelse over oppsigelsen(e). Jeg kjøper ikke det.

Så akkurat en annen tanke på Twitter jeg har mer tro på. At mangelen på FFP har fått FSG til å innse at man må tenke annerledes. Å lete etter de spesielt gode kjøpene vil ikke lengre være så effektivt, man må i større grad være med i kampen om elitespillerne. Det kan kreve litt andre ferdigheter i rekrutteringsteamet. Kanskje er det dette Ward (og Edwards) så komme? At de blir mindre viktige? Man trenger ikke ekstremt gode analyse- og speiderfolk for å finne Haaland/Tchouameni etc. men man trenger kanskje veldig gode forhandlere/selgere av klubben?

Vi vet jo at FFP var viktig for FSG da de kjøpte klubben. Og vi vet også at Klopp ønsket seg dit at klubben kunne handle på øverste hylle, få, men klare forsterkninger.

Det er spennende, men dynamikken i backroom-staben kan vi kun spekulere i. Der vet vi, og de aller fleste andre som spekulerer svært lite. Likevel er det vanskelig å tro på stor misnøye hos den ene eller andre på bakgrunn av alt som skrives. Da må noen i klubben være helt allergisk mot signaler blant de ansatte.
Hvis dette er konklusjonen de har kommet frem til så er det egentlig snaut sjokkerende og i mine øyne direkte feil. Er det en ting man ikke kan konkludere med så er det at store kjøp er trygge kjøp. Ser man på listen over tidenes dyreste overganger så er det nesten flere flopper enn suksesshistorier.

Liverpool har i lang tid hatt et stort analyse-fortrinn over de fleste andre klubbene i PL. Det var egentlig Arsenal og Tottenham så lå best plassert for det fra starten av midten på 2000-tallet til tidlig 2010-tiåret, men på grunn av intern politikk så ble det ikke brukt i stor nok grad til at man høstet fruktene av det slik Liverpool gjorde mot midten 2010-tallet. Det som kan være relevant med din spekulering over er om Liverpool har det samme fortrinnet nå lenger sammenlignet med de andre toppklubbene, og da spesielt disse fotballkonsernene som Red Bull, City Group, hva enn Chelsea sitt kommer til å hete, osv. Det er kanskje mulig at man ikke lenger kan utkonkurrere disse, men jeg syns uansett at det vil være feil å pivote til å hovedsaklig skulle hente Bellingham-er og Haaland-er.

Segmentet Liverpool har dominert er aldersgruppen 22-25, ikke 26+ eller 21 og nedover. For deres, og ligaens del, så håper jeg at dere fortsetter med å være "best i klassen" her fordi jeg har null tro på at et Liverpool-prosjekt hvor man skal konstant kjempe om de største stjernene. Der blir dere outspended med mindre dere ender opp med en sjeik, og det regner jeg med at ingen av oss ønsker.
Selvfølgelig er det sjokkerende om man tolker dette til å handle om at man nå vil handle +30 år gamle stjerner. Det er jeg enig med deg i. Men det handler nok ikke om det, og det handler nok ikke om å fullstendig gi opp alt man har drevet med som er bra. Det vil i, om disse spekulasjonene er riktige, handle om å i enda større grad sørge for å ha bedre kort på hånda neste gang man går for en Tchouameni. Målet er neppe å være på med når City og United slåss om Cristiano, for å si det slik.

Det du gjør er forøvrig klassisk fotballsupporter. En lite endring ender med at man har hugget av seg hodet. Veldig mye handler om nyanser, som mange elsker å blåse ut av alle proposjoner.
Ledere sier opp i Liverpool - velkommen til Sunday League. Det er ikke slik.

Edit: Kan ta med hvem Liverpool linkes til. Kudus, Bellingham, Rice, Joao Gomes, Moises Caicedo,Jhon Duran, Gakpo, Laimer.
Så veldig ny profil er det ikke. Alle under 25 år.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Har dere ett tips hvor jeg kan bestille en Liverpool med trykk på? Virker helt håpløst nå etter at Nike har overtatt.
Er gaveønske nr 1 av guttungen. Ønsket ligger desidert på toppen av lista hans.

Unisport klarer ikke å trykke for tiden. Fikk til svar grunnet flytting til ett annet lolale måtte de fjerne muligheter for trykk på de mest populære draktene.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Nevi skrev: søn des 04, 2022 10:05 pm Har dere ett tips hvor jeg kan bestille en Liverpool med trykk på? Virker helt håpløst nå etter at Nike har overtatt.
Er gaveønske nr 1 av guttungen. Ønsket ligger desidert på toppen av lista hans.

Unisport klarer ikke å trykke for tiden. Fikk til svar grunnet flytting til ett annet lolale måtte de fjerne muligheter for trykk på de mest populære draktene.
KopShop?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Faquarl skrev: søn des 04, 2022 10:17 pm
Nevi skrev: søn des 04, 2022 10:05 pm Har dere ett tips hvor jeg kan bestille en Liverpool med trykk på? Virker helt håpløst nå etter at Nike har overtatt.
Er gaveønske nr 1 av guttungen. Ønsket ligger desidert på toppen av lista hans.

Unisport klarer ikke å trykke for tiden. Fikk til svar grunnet flytting til ett annet lolale måtte de fjerne muligheter for trykk på de mest populære draktene.
KopShop?
Ett ufattelig dårlig utvalg på kopshop.

Kun 15 artikler når jeg ser på drakter. Inkludert strømper, shorts og gul bortedrakt.

Jeg jakter etter den hvite bortedrakta. Men takk svar 👍

morrisey

Legg inn av morrisey »

Nevi skrev: søn des 04, 2022 10:30 pm
Faquarl skrev: søn des 04, 2022 10:17 pm
Nevi skrev: søn des 04, 2022 10:05 pm Har dere ett tips hvor jeg kan bestille en Liverpool med trykk på? Virker helt håpløst nå etter at Nike har overtatt.
Er gaveønske nr 1 av guttungen. Ønsket ligger desidert på toppen av lista hans.

Unisport klarer ikke å trykke for tiden. Fikk til svar grunnet flytting til ett annet lolale måtte de fjerne muligheter for trykk på de mest populære draktene.
KopShop?
Ett ufattelig dårlig utvalg på kopshop.

Kun 15 artikler når jeg ser på drakter. Inkludert strømper, shorts og gul bortedrakt.

Jeg jakter etter den hvite bortedrakta. Men takk svar 👍
Smaken er som baken, sier de, men.... Er ikke denne drakta en av tidenes styggeste Liverpooldrakter? Den grønne tredjedrakta derimot... Da snakker vi;-)
Har du ikke noen sportsforretninger i nærområdet som kan gjøre dette? Evt har noen med ferdig trykk?

Nevi

Legg inn av Nevi »

morrisey skrev: søn des 04, 2022 10:38 pm
Nevi skrev: søn des 04, 2022 10:30 pm
Faquarl skrev: søn des 04, 2022 10:17 pm

KopShop?
Ett ufattelig dårlig utvalg på kopshop.

Kun 15 artikler når jeg ser på drakter. Inkludert strømper, shorts og gul bortedrakt.

Jeg jakter etter den hvite bortedrakta. Men takk svar 👍
Smaken er som baken, sier de, men.... Er ikke denne drakta en av tidenes styggeste Liverpooldrakter? Den grønne tredjedrakta derimot... Da snakker vi;-)
Har du ikke noen sportsforretninger i nærområdet som kan gjøre dette? Evt har noen med ferdig trykk?
Selv liker jeg den hvite godt.

Men dette var til guttungen. Og han liker den VELDIG godt.

Har vært i kontakt med en sportsbutkk som var bankers. Den sa at grunnet Nike som vil Liverpooldrakta utgå. Hadde ikke flere igjen.

Var i går både på intersport og sport 1. Fikk de samme svarene der.Til og med klær generelt fra Nike var på vei ut.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Fotballshop?

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Nevi skrev: søn des 04, 2022 10:49 pm
Men dette var til guttungen. Og han liker den VELDIG godt.
https://www.torshovsport.no/fotball/sup ... borte-barn

Nevi

Legg inn av Nevi »

Faquarl skrev: søn des 04, 2022 10:57 pm
Nevi skrev: søn des 04, 2022 10:49 pm
Men dette var til guttungen. Og han liker den VELDIG godt.
https://www.torshovsport.no/fotball/sup ... borte-barn
Takker for svar. Men skulle helst hatt small i voksenstørrelse. Bruker den største i barnestørrelse nå.

Men setter pris på innsatsen deres.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Nevi skrev: søn des 04, 2022 11:19 pm
Faquarl skrev: søn des 04, 2022 10:57 pm
Nevi skrev: søn des 04, 2022 10:49 pm
Men dette var til guttungen. Og han liker den VELDIG godt.
https://www.torshovsport.no/fotball/sup ... borte-barn
Takker for svar. Men skulle helst hatt small i voksenstørrelse. Bruker den største i barnestørrelse nå.

Men setter pris på innsatsen deres.
Du kunne jo ha tittet på den siden da..

https://www.torshovsport.no/fotball/sup ... 2223-borte

Nevi

Legg inn av Nevi »

Justice 97 skrev: søn des 04, 2022 10:59 pm
Nevi skrev: søn des 04, 2022 10:05 pm Har dere ett tips hvor jeg kan bestille en Liverpool med trykk på? Virker helt håpløst nå etter at Nike har overtatt.
Er gaveønske nr 1 av guttungen. Ønsket ligger desidert på toppen av lista hans.

Unisport klarer ikke å trykke for tiden. Fikk til svar grunnet flytting til ett annet lolale måtte de fjerne muligheter for trykk på de mest populære draktene.
Regner med du har sjekket official LFC store? Det er noen drakter der, men kanskje ikke riktig alder/størrelse?
Jeg hadde sjekket alle muligheter av det som har blitt nevnt her. Bortsett fra LFC store. Og da løste problemet seg. Takk for hjelpa 🙂

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Nå ble du eid @Faquarl - men takk for forsøket!

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

I de andre klubbtrådene er de fryktelig opptatt av egne spilleres prestasjoner i VM. Her inne absolutt null. Er det ingen av oss som ser på faenskapet?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: tir des 06, 2022 12:59 pm I de andre klubbtrådene er de fryktelig opptatt av egne spilleres prestasjoner i VM. Her inne absolutt null. Er det ingen av oss som ser på faenskapet?
Helt uinteressant for meg.
(Skal sies at jeg ser på landslagsfotball som temmelig uinteressant i utgangspunktet, så jeg skal ikke holde boikottfanen for høyt. Dette ville uansett engasjert lite.)

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Omtrent som meg da med andre ord. Setter likevel pris på de større mesterskapene om sommeren, men dette dritet her engasjerer meg faktisk null og nada. Per nå ingen anelse om hva som har skjedd så langt i mesterskapet, og har foreløpig ikke sett så mye som ett klipp eller reprise av noe som har foregått der nede i sanden. Bare håper at samtlige røde kommer hjem hele og fine

eppaen

Legg inn av eppaen »

Vi har ikke så mange interessante i sving heller skal sies. Alisson fortsatt verdensklasse på det kan er god på.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Vår kommende nr 10 har jo storspilt da 👍🏻

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

SirJames skrev: tir des 06, 2022 3:24 pm Vår kommende nr 10 har jo storspilt da 👍🏻
Mbappé?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: tir des 06, 2022 3:40 pm
SirJames skrev: tir des 06, 2022 3:24 pm Vår kommende nr 10 har jo storspilt da 👍🏻
Mbappé?
Bilde

eppaen

Legg inn av eppaen »

SirJames skrev: tir des 06, 2022 3:24 pm Vår kommende nr 10 har jo storspilt da 👍🏻
Vå kommende 8er også ;) Eller 22 om man vil.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Sterk jinxing i thread nu.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg synes også at Theo Hernández, Gvardiol, Vinicius Jr., Gavi og Tchouameni som alle sammen er så godt som på vei inn dørene til Liverpool har spilt godt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»