Konspiratorisk kommunalminister

Svar
Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Re: Konspiratorisk kommunalminister

Legg inn av MacanT »

hauge23 skrev: tir nov 22, 2022 11:52 pm
MacanT skrev: tir nov 22, 2022 11:23 pm
hauge23 skrev: tir nov 22, 2022 3:34 pm Og for å presisere, stortingsflertallet i EØS-saker består vanligvis av AP. Høyre, Frp, Krf, Venstre og MDG. I følge uavhengig forsknings valg av strategi, må velgerne til disse partiene ha vært påvirket av den fremmedstatlige aktøren til å stemme på ja-partiene.
:lol: :lol: :lol:
Jeg synes også det er kjekt å ha uavhengige forskningsmiljøer i Norge :lol:
Men du synes visst ikke det er særlig kjekt når deres rapporter setter nei til EU/EØS forkjemperne i dårlig lys ;)

hauge23

Legg inn av hauge23 »

MacanT skrev: ons nov 23, 2022 2:07 pm
hauge23 skrev: tir nov 22, 2022 11:52 pm
MacanT skrev: tir nov 22, 2022 11:23 pm
:lol: :lol: :lol:
Jeg synes også det er kjekt å ha uavhengige forskningsmiljøer i Norge :lol:
Men du synes visst ikke det er særlig kjekt når deres rapporter setter nei til EU/EØS forkjemperne i dårlig lys ;)
Å, satte FFI EU/EØS-forkjempere i dårlig lys?
Hva var baktanken med det da? :o

Frode57
Innlegg: 1258

Legg inn av Frode57 »

SP har jo kommet i kvis. De er mot EØS /EU me for å kunne gi bønder mer penger så må de i regj.

Bondemafia som de er. 38000 bønder fikk 10 milliarder kr. Ingen andre har fått noe.

Bondemafiaen visste hva de gjorde da de gikk med i regjeringen.

Da blir alt riktig sett om en ser ting fra fjøset.
Husk at norsk landbruk er et hobbylandbruk til fjerning av skatt på hovedinntekt utenfor landbruket

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Frode57 skrev: tor des 01, 2022 3:05 pm SP har jo kommet i kvis. De er mot EØS /EU me for å kunne gi bønder mer penger så må de i regj.

Bondemafia som de er. 38000 bønder fikk 10 milliarder kr. Ingen andre har fått noe.

Bondemafiaen visste hva de gjorde da de gikk med i regjeringen.

Da blir alt riktig sett om en ser ting fra fjøset.
Husk at norsk landbruk er et hobbylandbruk til fjerning av skatt på hovedinntekt utenfor landbruket
Hei Frode!
Det er altså derfor at antall bønder har steget så mye, helt siden 1950?
Har du noen erfaring med å se ting fra fjøset? Fortell.

Frode57
Innlegg: 1258

Legg inn av Frode57 »

Haug 23 ! Det er kun 38000 bønder igjen. For få år siden var det 100 000 bønder . https://www.ssb.no/jord-skog-jakt-og-fi ... e/jordbruk
Jeg har vært i mange fjøs. Jeg har sett det på nært hold fordi jeg er fra et jordbruksfylke.
Så les statistikken.
Og jeg har sett elendighet nok. Men bedrar seg selv.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Frode57 skrev: fre des 02, 2022 4:15 pm Haug 23 ! Det er kun 38000 bønder igjen. For få år siden var det 100 000 bønder . https://www.ssb.no/jord-skog-jakt-og-fi ... e/jordbruk
Jeg har vært i mange fjøs. Jeg har sett det på nært hold fordi jeg er fra et jordbruksfylke.
Så les statistikken.
Og jeg har sett elendighet nok. Men bedrar seg selv.
Dette er en tråd om konspiratorisk kommunalminister hvor du kommer med sterke utfall og påstander mot bøndene. Det er ikke enkelt å forstå hva du egentlig mener.

1. Du åpner innlegget ditt med: "SP har jo kommet i kvis. De er mot EØS /EU me for å kunne gi bønder mer penger så må de i regj."
Det kan vel diskuteres hvor sterkt dette hensynet veide i SP sitt ønske om å regjere. En annen sak er at bøndene har sakket akterut i inntekt for arbeidet med produksjon av landbruksprodukter, i forhold til den generelle inntektsutviklingen i samfunnet ellers. I 1975 vedtok stortinget at bønder skulle ha likestilt inntekt fra jordbruket som industriarbeiderinntekt pr årsverk.
Dette opptrappingsmålet ble aldri innfridd, og er en av årsakene til den sterke nedgangen i antall gårdsbruk f.eks fra 1979, som kan sees i linken din. Inntekten for 2021 var drøye 215000 kr/årsverk, flertallet på stortinget bevilget 10 mrd. i fjor for å bedre bøndenes inntekter, etter at det hadde skjedd en kraftig prisstigning på driftsmidler, særlig strøm og kunstgjødsel.
Landbruksprodukter er svært viktig for ethvert land for matsikkerhet og beredskap. Derfor har de fleste partiene sluttet opp om den landbrukspolitikken som har vært ført, samt at målinger har vist at opp til 90 % i befolkningen er enig i politikken.

2. Du betegner SP og bøndene som "bondemafia", det stod det ingenting om i SSB-statistikken. Hva mener du egentlig med det?

3. Så avslutter du med: "Husk at norsk landbruk er et hobbylandbruk til fjerning av skatt på hovedinntekt utenfor landbruket".
Det er vel en svært liten andel av jordbruket som fortjener betegnelsen "hobbylandbruk", uttrykket brukes nok mest av folk som har apati mot landbruket. Mange bor på små landbrukseiendommer, som enten fungerer som tilleggsjord for større nabobruk, eller blir drevet som tillegg til annen jobb utenfor landbruket. Men at slike bruk eksisterer for å fjerne skatten på inntekt utenfor landbruket er ukjent for meg. Hvor har du det fra?

4. Du skriver i siste innlegg: "Jeg har vært i mange fjøs. Jeg har sett det på nært hold fordi jeg er fra et jordbruksfylke.
Så les statistikken.
Og jeg har sett elendighet nok. Men bedrar seg selv."
Hva består "elendigheten" i, hvor i statistikken forefinnes dokumentasjonen din?

Frode57
Innlegg: 1258

Legg inn av Frode57 »

Kommunalministeren er SP mann og har vært ihuga EØS/EU motstander. Alt hva han har stått for skal han som statsråd gå i mot. Godt da at det er kun bondeinntektene som teller.
For det som er sannhet omkring EU blir nå fremstilt som konspirasjoner. Nå skal det bli flertallet i parlamentet som skal avgjøre saker mer. Det gjør småstater mer utsatt. Dette er ikke konspirasjonsteorier. Det var fiskeriene som gjorde at vi sa nei til EU. Og det er fiskeriene og naturressurser som skal være det ar vi forsatt blir utenfor.

Bønder og AP er avkledd. Dessverre.
Nå må strømstøtten omgjøres.
Kommuner tilføres mer penger.
Norges bank må få et annet styringsdokumenter. 4% må være inflasjonsmålet.
Budsjettet må revideres om. Økes. Norge har 1000 millarder overskudd bare i år.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Kn ... -paagrepet
https://www.europaportalen.se/2013/10/m ... titutioner

Tenk om korrupte EU skulle komme i miskredit pga. norsk motstand mot EØS-avtalen!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»