NM Herrer 2022/23

Svar
SuperGunners10

Re: NM Herrer 2022/23

Legg inn av SuperGunners10 »

Gunnar88 skrev: ons aug 24, 2022 4:00 pm "Trekning" i kveld, rundt klokken 20 hvis jeg har skjønt NFF riktig.
Skal vi "tippe" at RBK, Molde og Glimt får hjemmekamper?
Kjempetips :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SuperGunners10 skrev: tor aug 25, 2022 12:56 am
Gunnar88 skrev: ons aug 24, 2022 4:00 pm "Trekning" i kveld, rundt klokken 20 hvis jeg har skjønt NFF riktig.
Skal vi "tippe" at RBK, Molde og Glimt får hjemmekamper?
Kjempetips :lol:
Litt som når jeg tipper odds det der. Trippel bom.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Jeg lurer på hva Forbundet ønsker å skjule i disse trekningene. En vanlig "bolle" er gjennomsiktig, så forbundet har gjort en innsats for å hindre innsyn i denne bollen med disse ballene. Hva er det som er så hemmelig oppi denne bollen? Hvorfor kan ikke menn, kvinner og alt imellom få se hva som foregår oppi bollen?

Så mange spørsmål...

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

PapaSmurf skrev: tor aug 25, 2022 9:15 am
SuperGunners10 skrev: tor aug 25, 2022 12:56 am
Gunnar88 skrev: ons aug 24, 2022 4:00 pm "Trekning" i kveld, rundt klokken 20 hvis jeg har skjønt NFF riktig.
Skal vi "tippe" at RBK, Molde og Glimt får hjemmekamper?
Kjempetips :lol:
Litt som når jeg tipper odds det der. Trippel bom.
Trekningen i går gikk jo overraskende bra for seg. Blant de bedre NFF har presentert. Tommel opp her.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gunnar88 skrev: tor aug 25, 2022 9:43 am
PapaSmurf skrev: tor aug 25, 2022 9:15 am
SuperGunners10 skrev: tor aug 25, 2022 12:56 am

Kjempetips :lol:
Litt som når jeg tipper odds det der. Trippel bom.
Trekningen i går gikk jo overraskende bra for seg. Blant de bedre NFF har presentert. Tommel opp her.
Den dagen en MFK-trener får lov til å glo ned i bollen og plukke baller, da kan du få ta med oss i den gjengen der, men vi har ikke fått trekke noe.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kan de ikke bare leie inn lottomaskinen på Hamar og få gjort trekningen på en skikkelig måte?

Det kan se ut til at det blir tre kamper på naturgress 10.mars - jeg ser i det minste ikke for meg at Nadderud er i nærheten av klar, de sliter jo å ha den klar til midten av april vanligvis.

Og det er jo dumt om Brann og Sandefjord får ødelagt sine gressmatter pga en 4.runde kamp i cupen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Kjenner jeg har litt dalende engasjement for cupen, slik den har blitt.

Vi fikk en trekning i går, som ga oss vinneren av Viking-Kristiansund.

Mao får vi vite motstanderen vår 19. oktober for en kamp som skal spilles i mars neste år. Hallo, liksom.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: tor aug 25, 2022 11:33 am Kjenner jeg har litt dalende engasjement for cupen, slik den har blitt.

Vi fikk en trekning i går, som ga oss vinneren av Viking-Kristiansund.

Mao får vi vite motstanderen vår 19. oktober for en kamp som skal spilles i mars neste år. Hallo, liksom.
Det var rart å komme til cupfinalen 1. mai. Man følte jo at cupen ikke var begynt enda. Fikk ikke godfølelsen før jeg kom inn på Ullevaal.

Dette skal være siste sesongen de gjør noe sånt. Det håper jeg.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

PapaSmurf skrev: tor aug 25, 2022 11:37 am
Folk_flesk skrev: tor aug 25, 2022 11:33 am Kjenner jeg har litt dalende engasjement for cupen, slik den har blitt.

Vi fikk en trekning i går, som ga oss vinneren av Viking-Kristiansund.

Mao får vi vite motstanderen vår 19. oktober for en kamp som skal spilles i mars neste år. Hallo, liksom.
Det var rart å komme til cupfinalen 1. mai. Man følte jo at cupen ikke var begynt enda. Fikk ikke godfølelsen før jeg kom inn på Ullevaal.

Dette skal være siste sesongen de gjør noe sånt. Det håper jeg.
Nå har vel både corona og VM blitt brukt som unnskyldninger. Vi får se om de finner på noe nytt neste sesong ja.

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Å vinne en pokal neste år som gjelder for fjoråret, det gir ikke samme gleden altså. Fotball er ferskvare, og hvorfor endre noe som har fungert i så mange år?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

PapaSmurf skrev: tor aug 25, 2022 11:37 am
Folk_flesk skrev: tor aug 25, 2022 11:33 am Kjenner jeg har litt dalende engasjement for cupen, slik den har blitt.

Vi fikk en trekning i går, som ga oss vinneren av Viking-Kristiansund.

Mao får vi vite motstanderen vår 19. oktober for en kamp som skal spilles i mars neste år. Hallo, liksom.
Det var rart å komme til cupfinalen 1. mai. Man følte jo at cupen ikke var begynt enda. Fikk ikke godfølelsen før jeg kom inn på Ullevaal.

Dette skal være siste sesongen de gjør noe sånt. Det håper jeg.
Før har man avslutta fotballsesongen med cupfinalen.
Serien har alltid hatt en eller annen spenning helt til slutt.
Hvem tar gullet? Medaljene? Hver rykker ned? Hvem unngår det med et nødskrik?
Som regel har man fått en forløsning ved siste serierunde, og så avrundes det hele med den festen cupfinalen er helga etter.

Ikke misforstå, cupfinalen 1. mai var stas, med mitt lag som en av deltakerne, men det fremstår som en slapp fis ift hva det kunne ha vært.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Kalle73 skrev: fre aug 26, 2022 12:15 pm
PapaSmurf skrev: tor aug 25, 2022 11:37 am
Folk_flesk skrev: tor aug 25, 2022 11:33 am Kjenner jeg har litt dalende engasjement for cupen, slik den har blitt.

Vi fikk en trekning i går, som ga oss vinneren av Viking-Kristiansund.

Mao får vi vite motstanderen vår 19. oktober for en kamp som skal spilles i mars neste år. Hallo, liksom.
Det var rart å komme til cupfinalen 1. mai. Man følte jo at cupen ikke var begynt enda. Fikk ikke godfølelsen før jeg kom inn på Ullevaal.

Dette skal være siste sesongen de gjør noe sånt. Det håper jeg.
Før har man avslutta fotballsesongen med cupfinalen.
Serien har alltid hatt en eller annen spenning helt til slutt.
Hvem tar gullet? Medaljene? Hver rykker ned? Hvem unngår det med et nødskrik?
Som regel har man fått en forløsning ved siste serierunde, og så avrundes det hele med den festen cupfinalen er helga etter.

Ikke misforstå, cupfinalen 1. mai var stas, med mitt lag som en av deltakerne, men det fremstår som en slapp fis ift hva det kunne ha vært.
Dersom Russland fortsatt er utestengt neste sesong så er det ganske så viktig å vinne cupen med tanke på Europa. Normalt sett gir 17.plassen som Norge vil gå inn i Europa med ingen endringer i forhold til denne sesongen men vil ligge an til å gi plass i Europa League sin 3.kvalifiseringsrunde. Og langt på vei gode muligheter for et gruppespill.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Onsdag 28.september kl.1800 spilles nest siste kamp i 3.runde av NM. Da møtes Tromsdalen og Bryne i Tromsdalen. Vinneren her skal opp mot Stabæk i neste runde. Vinner Tromsdalen kampen så får de hjemmekamp mot Stabæk mens Bryne skal til Nadderud dersom de vinner kampen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Bryne har idag gått videre til 4.runde med en 1-0 seier borte mot Tromsdalen. De skal møte Stabæk på Nadderud helgen 11. og 12.mars 2023.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

I morgen spilles siste kamp i den tredje runden av NM når Viking tar imot Kristiansund til en kamp om avansement til 4.runde som spilles helgen 11. og 12.mars 2023. Vinneren av kampen skal opp mot Rosenborg.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Korgutt skrev: tir okt 11, 2022 11:06 pm I morgen spilles siste kamp i den tredje runden av NM når Viking tar imot Kristiansund til en kamp om avansement til 4.runde som spilles helgen 11. og 12.mars 2023. Vinneren av kampen skal opp mot Rosenborg.
Tipper full stadion, norske flagg og stormende jubel.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Korgutt skrev: tir okt 11, 2022 11:06 pm I morgen spilles siste kamp i den tredje runden av NM når Viking tar imot Kristiansund til en kamp om avansement til 4.runde som spilles helgen 11. og 12.mars 2023. Vinneren av kampen skal opp mot Rosenborg.
Synes det så ut som en ganske dårlig trekning når den fant sted. Men akkurat nå ser det mer ut som vinneren av et OBOS-lag og det laget med verst formkurve høsten 2022.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

4.Runde NM
Spilles helgen 11. og 12.mars. Kampene som skal spilles er.
Sogndal vs Lillestrøm
Start vs Tromsø
Stabæk vs Bryne
Brann vs Haugesund
Sandefjord vs Odd
Skeid vs Molde(spilles 4. eller 5.mare dersom Molde fortsatt er med i Europa).
Viking vs Rosenborg
Ranheim vs Bodø/Glimt(spilles 4.eller 5.mars dersom Bodø/Glimt fortsatt er med i Europa).
Kvartfinaler 18. og 19.mars mens semifinaler er terminfestet til onsdag 26.april.
Finalen spilles lørdag 20.mai.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Folk_flesk skrev: tir okt 11, 2022 11:12 pm
Korgutt skrev: tir okt 11, 2022 11:06 pm I morgen spilles siste kamp i den tredje runden av NM når Viking tar imot Kristiansund til en kamp om avansement til 4.runde som spilles helgen 11. og 12.mars 2023. Vinneren av kampen skal opp mot Rosenborg.
Synes det så ut som en ganske dårlig trekning når den fant sted. Men akkurat nå ser det mer ut som vinneren av et OBOS-lag og det laget med verst formkurve høsten 2022.
Satser på at Viking ligner mer på våren 22 enn høsten 22 når vi får rbk på besøk. Det må skje MYE i vinter.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

4.runde NM:
Kampdager 11. og 12.mars.
Sogndal - Lillestrøm
Start - Tromsø
Stabæk- Bryne
Brann - Haugesund
Sandefjord - Odd
Skeid - Molde
Viking- Rosenborg
Ranheim- Bodø/Glimt(spilles helgen før dersom Bodø/Glimt går videre fra knockoutrunden ECL).

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Senest tirsdag får man vite hvilke kamper som skal spilles på lørdag og hvilke kamper som skal spilles på søndag.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Fortsatt ikke fastsatt kamptidspunkt?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

https://www.fotball.no/turneringer/nm-m ... unde-i-nm/

5. mars:

Ranheim - Bodø/Glimt klokken 17.00

12. mars:

Skeid - Molde klokken 15.00
Stabæk - Bryne klokken 15.00
Sandefjord - Odd klokken 17.00
Start - Tromsø klokken 17.00
Brann - Haugesund klokken 17.00
Sogndal - Lillestrøm klokken 17.00
Viking - Rosenborg klokken 20.15

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/GMPlJ ... sum-av-nff

NFF legger igjen cupen til rette for det nye klubblokomotivet.

Umoralen når nye høyder.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Her har Ranheim en veldig dårlig sak. Rett og slett syting fra Lidahl.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Real-_- skrev: ons des 07, 2022 9:48 pm Her har Ranheim en veldig dårlig sak. Rett og slett syting fra Lidahl.
Jeg har ikke satt meg inn i dette, men umiddelbart tenker jeg at NFF tråkker i salaten. Igjen.

Hva med å avklare dette langt tidligere?

Man bør legge til rette for de som er i Europa, men samtidig må man slutte å behandle de andre klubbene som dritt.
Sist redigert av PapaSmurf den ons des 07, 2022 9:51 pm, redigert 1 gang totalt.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Hvorfor taper de 500k på å spille kampen én uke før?

Ahh, koster såpass å fyre opp banen en uke før den egentlig skal fyres opp. Hadde jeg aldri trodd.
Sist redigert av FranciscoM den ons des 07, 2022 9:52 pm, redigert 1 gang totalt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Glimt bruker penger som fulle sjømenn på horehus i Bangkok, da må de da ha bredde i stallen til å spille torsdag-søndag? Om ikke så må de i det minste betale ekstra kostnadene det medfører andre klubber.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

I prinsippet enig i at det er en god idè å legge til rette for e-cup så mye som mulig, men samtidig så er det klønete av minst en av partene at det er blitt avtalt og bestilt Tromsø-tur den helgen.

NFF svarer arrogant som alltid, men Ranheim burde nok ha prøvd å holdt seg i Trondheim den helgen og ha satt opp kamp mot lokalt lag eller noe. Samtidig så virker det jo som om kabalen med treningskamper ble lagt for de fleste av lagene før NFF bestemte at den kampen skal forskyves en uke fram.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Føler dette er helt innafor, men NFF burde kompansere for de økte kostnadene til Ranheim, selv om jeg virkelig ikke forstår hvordan det kan ende opp i en halv million.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»