Bilskilt - status

Svar
SUV

Re: Bilskilt - status

Legg inn av SUV »

Kompressor skrev: lør des 03, 2022 10:34 am Nå etter kun 6 mnd har EE allerede blitt gammelt og EF-skiltene har begynt å komme:
https://elbil.no/men-nar-kommer-eu/
6 mnd på å bruke opp en nummerserie var kort tid, men sånn blir det jo når alle elbiler skal ha samme nummerserie og folk tvinges (økonomisk) over til elbil.

Da jeg nettopp kjøpte ny bil fikk jeg samme bokstaver som på den jeg kjøpte for 7 år siden, ca 12000 i forskjell på numrene på de 7 årene. Forøvrig samme bokstavene som på en henger fra 70-tallet som jeg hadde (og som har hatt det nummeret hele tiden).

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

SUV skrev: man des 05, 2022 1:08 am
6 mnd på å bruke opp en nummerserie var kort tid, men sånn blir det jo når alle elbiler skal ha samme nummerserie
Man trenger ikke E-skilt på elbil. Man står helt fritt til å velge andre nummerserier hvis man vil det.

Everenga

Legg inn av Everenga »

SUV skrev: man des 05, 2022 1:08 am
Kompressor skrev: lør des 03, 2022 10:34 am Nå etter kun 6 mnd har EE allerede blitt gammelt og EF-skiltene har begynt å komme:
https://elbil.no/men-nar-kommer-eu/
6 mnd på å bruke opp en nummerserie var kort tid, men sånn blir det jo når alle elbiler skal ha samme nummerserie og folk tvinges (økonomisk) over til elbil.

Da jeg nettopp kjøpte ny bil fikk jeg samme bokstaver som på den jeg kjøpte for 7 år siden, ca 12000 i forskjell på numrene på de 7 årene. Forøvrig samme bokstavene som på en henger fra 70-tallet som jeg hadde (og som har hatt det nummeret hele tiden).
Jan Mayen eller? :lol:

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Everenga skrev: fre des 09, 2022 11:14 am Jan Mayen eller? :lol:
Det er mange steder som ikke har brukt opp bokstavkombinasjoner tatt i bruk i 1971. Flere av dem er ikke engang halvveis.
I Finnmark har ingen steder fylt opp.

Steder utenom Finnmark som fortsatt bruker samme bokstav:
Elverum HB, Fagernes JR, Flekkefjord RA, Horten KZ, Mandal PX, Namsos XR, Odda TS, Sortland YU, Stjørdal XN, Voss TF, Ørsta VN

Larvik LS og Tynset HF er fortsatt på første bokstav, men har snart fylt opp.

Someone

Legg inn av Someone »

Iseran2770 skrev: søn des 11, 2022 10:00 am
Steder utenom Finnmark som fortsatt bruker samme bokstav:
Elverum HB, Fagernes JR, Flekkefjord RA, Horten KZ, Mandal PX, Namsos XR, Odda TS, Sortland YU, Stjørdal XN, Voss TF, Ørsta VN
Sandefjord LY kan vel legges til?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Iseran2770 skrev: søn des 11, 2022 10:00 am
Everenga skrev: fre des 09, 2022 11:14 am Jan Mayen eller? :lol:
Det er mange steder som ikke har brukt opp bokstavkombinasjoner tatt i bruk i 1971. Flere av dem er ikke engang halvveis.
I Finnmark har ingen steder fylt opp.

Steder utenom Finnmark som fortsatt bruker samme bokstav:
Elverum HB, Fagernes JR, Flekkefjord RA, Horten KZ, Mandal PX, Namsos XR, Odda TS, Sortland YU, Stjørdal XN, Voss TF, Ørsta VN

Larvik LS og Tynset HF er fortsatt på første bokstav, men har snart fylt opp.
Fagernes burde jeg visst, har rånet nok der i min tid.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Someone skrev: søn des 11, 2022 10:53 am
Iseran2770 skrev: søn des 11, 2022 10:00 am
Steder utenom Finnmark som fortsatt bruker samme bokstav:
Elverum HB, Fagernes JR, Flekkefjord RA, Horten KZ, Mandal PX, Namsos XR, Odda TS, Sortland YU, Stjørdal XN, Voss TF, Ørsta VN
Sandefjord LY kan vel legges til?
Det stemmer de skulle vært tatt med sammen med Larvik og Tynset for bokstavkombinasjoner som nærmer seg slutten (LY 88500).
Men skal de fortsette å registrere alle elbiler med E.... har jo alle andre bokstavkombinasjoner stoppet opp.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Tillater et søndagsklipp fra BT Magasinet:


'Jeg samler på bilnummer fra utlandet. Det mest eksotiske i høst er ett fra Vietnam, to fra Sør Korea og ni fra India. Nå tar jeg bilder av skiltene, men da jeg begynte på 1970-tallet, skrev jeg bare ned på en blokk. Da jeg var yrkesaktiv som lærer i engelsk og tysk, brukte jeg også mye tid på bilnummer. Det spennende med samlingen er selve jakten! Det største lykketreffet jeg har hatt noen gang, skjedde i Oslo. Jeg gikk over gaten på grønn mann i dét en bil fra Bahamas i Vestindia stoppet på rødt lys. Det var fantastisk morsomt.'

Forfun

Legg inn av Forfun »

rosmebraad skrev: søn des 11, 2022 6:03 pm Tillater et søndagsklipp fra BT Magasinet:


'Jeg samler på bilnummer fra utlandet. Det mest eksotiske i høst er ett fra Vietnam, to fra Sør Korea og ni fra India. Nå tar jeg bilder av skiltene, men da jeg begynte på 1970-tallet, skrev jeg bare ned på en blokk. Da jeg var yrkesaktiv som lærer i engelsk og tysk, brukte jeg også mye tid på bilnummer. Det spennende med samlingen er selve jakten! Det største lykketreffet jeg har hatt noen gang, skjedde i Oslo. Jeg gikk over gaten på grønn mann i dét en bil fra Bahamas i Vestindia stoppet på rødt lys. Det var fantastisk morsomt.'
Rimelig sikker på at jeg vet hvem eieren er på den Bahamas registrerte bilen. Tviler på at det er to biler derfra som har vært i Norge. En del år siden han hadde bil og tilhenger med seilbåt stående her innimellom. Hengeren var ingen liten sak.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Forfun skrev: søn des 11, 2022 10:41 pm
rosmebraad skrev: søn des 11, 2022 6:03 pm Tillater et søndagsklipp fra BT Magasinet:


'Jeg samler på bilnummer fra utlandet. Det mest eksotiske i høst er ett fra Vietnam, to fra Sør Korea og ni fra India. Nå tar jeg bilder av skiltene, men da jeg begynte på 1970-tallet, skrev jeg bare ned på en blokk. Da jeg var yrkesaktiv som lærer i engelsk og tysk, brukte jeg også mye tid på bilnummer. Det spennende med samlingen er selve jakten! Det største lykketreffet jeg har hatt noen gang, skjedde i Oslo. Jeg gikk over gaten på grønn mann i dét en bil fra Bahamas i Vestindia stoppet på rødt lys. Det var fantastisk morsomt.'
Rimelig sikker på at jeg vet hvem eieren er på den Bahamas registrerte bilen. Tviler på at det er to biler derfra som har vært i Norge. En del år siden han hadde bil og tilhenger med seilbåt stående her innimellom. Hengeren var ingen liten sak.

En sydhavs-SUV? Etter hengeren å dømme.
Menn (og kvinner?) skal jo kjennes på hengerens beskaffenhet.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Det er lenge siden, var vel på slutten av 90 tallet. Husker Suburban, men ikke sikker.

Someone

Legg inn av Someone »

Går ikke fort, men Oslo er nå et stykke oppå DS20000-tallet

Ellers er vel EF snart tømt?

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Someone skrev: man jul 03, 2023 11:09 am Går ikke fort, men Oslo er nå et stykke oppå DS20000-tallet

Ellers er vel EF snart tømt?
10878 igjen av EF serien.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Someone skrev: man jul 03, 2023 11:09 am Går ikke fort, men Oslo er nå et stykke oppå DS20000-tallet
Det går definitivt ikke fort når nesten alle skal ha elbil og skilt som starter med bokstaven E.

Jeg hadde "håpet" å få DS siden Toyota var veldig nær, men Møller lå litt etter så jeg fikk DR97xxx i september 2021.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»