Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Korgutt »

Stemmer dette så er det vel et par lønnsslipper i Trondheim som vil se ganske så edruelige ut. Kildekritikk får dere drive på med angående denne tweeten.

boombis

Legg inn av boombis »

@Korgutt
For å svare med et sitat:
“Sergeant Colon had had a broad education. He’d been to the School of My Dad Always Said, the College of It Stands to Reason, and was now a postgraduate student at the University of What Some Bloke In the Pub Told Me.”

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

@Korgutt
Er nok bare Henriksen og Hansen som har veldig høy lønn (over 3 mill) i RBK nå. De fleste kjempekontraktene har gått ut de siste årene.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Korgutt skrev: man des 05, 2022 10:36 am Stemmer dette så er det vel et par lønnsslipper i Trondheim som vil se ganske så edruelige ut. Kildekritikk får dere drive på med angående denne tweeten.
Må jo være inkludert sign-on-fee i så fall. Kan umulig se for meg at en Eliteserieklubb betaler en spiller 250k i uka. Det er jo summer jeg betaler spillere på Football Manager etter å ha ført Rosenborg til sin tredje strake CL-tittel.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

FranciscoM skrev: man des 05, 2022 11:55 am
Korgutt skrev: man des 05, 2022 10:36 am Stemmer dette så er det vel et par lønnsslipper i Trondheim som vil se ganske så edruelige ut. Kildekritikk får dere drive på med angående denne tweeten.
Må jo være inkludert sign-on-fee i så fall. Kan umulig se for meg at en Eliteserieklubb betaler en spiller 250k i uka. Det er jo summer jeg betaler spillere på Football Manager etter å ha ført Rosenborg til sin tredje strake CL-tittel.
Kan ikke se for meg at dette bare er snakk om lønn. Såg bare at Marius Helgå hadde retweetet denne og tenkte det kunne være en morsom greie å poste her. Men er vel ikke usannsynlig dersom man inkluderer sign on fee her?

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Tipper det er totale verdien av kontrakten. Altså 12 millioner over 2år. Muligens inkludert sign on fee/bonuser.

lund

Legg inn av lund »

Vet ikke om det er offisielt, men ifølge BTs podkast har Bodø/Glimt på et tidspunkt lagt inn et saftig tilbud på Niklas Jensen Wassberg (som ikke ble godtatt).

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det budet burde nok kommet i fjor vår om det skulle vært noen sjans. Slik som med Sery Larsen. Årets Brann-lag burde tviholde på spillerne sine.

@lund Har du et timestamp?

lund

Legg inn av lund »

Nordlys skrev: man des 05, 2022 3:09 pm Det budet burde nok kommet i fjor vår om det skulle vært noen sjans. Slik som med Sery Larsen. Årets Brann-lag burde tviholde på spillerne sine.

@lund Har du et timestamp?
Si ikke det. Kniklas har en kontrakt som går ut etter sesongen som han ikke har forlenget ennå. Wassberg som sitter med de beste kortene her. Spesifikt tidspunkt ble ikke nevnt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@lund I podcasten lol 😅

lund

Legg inn av lund »

Nordlys skrev: man des 05, 2022 3:20 pm @lund I podcasten lol 😅
Pamer mer eller mindre bekreftet det, så det var nok ikke bullshit.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

lund skrev: man des 05, 2022 3:27 pm Pamer mer eller mindre bekreftet det, så det var nok ikke bullshit.
Hahaha Vi snakker forbi hverandre. Har du sånn ca. timestamp til der det blir sagt i podcasten? Gidder ikke spole gjennom bare for å kanskje få det med meg ;)

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Erstatter for Vetlesen?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@Tinkler Vi jakter en indreløper ja. Tror Saltnes tid som førstevalg er forbi. Jeg tror Knutsen vil ha to teknikere slik som med Grønbæk og Vetlesen i år.

lund

Legg inn av lund »

Nordlys skrev: man des 05, 2022 3:34 pm
lund skrev: man des 05, 2022 3:27 pm Pamer mer eller mindre bekreftet det, så det var nok ikke bullshit.
Hahaha Vi snakker forbi hverandre. Har du sånn ca. timestamp til der det blir sagt i podcasten? Gidder ikke spole gjennom bare for å kanskje få det med meg ;)
Sånn ja. Tror kanskje du må ha abonnement for å kunne høre den, men det er vel 1 i måneden som er gratis, så det kan jo hende at denne er gratis. Det var i løpet av de første 10 minuttene det ble sagt. Ut fra det som var sagt dreide det seg nok om over 20 mill i alle fall.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

I satan.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nesten som man må høre podden, men den summen hørtes vill ut for min del. Er en del som pleier å overdrive en del, men andre underdriver det de byr.

lund

Legg inn av lund »

JonSnow skrev: man des 05, 2022 4:09 pm Nesten som man må høre podden, men den summen hørtes vill ut for min del. Er en del som pleier å overdrive en del, men andre underdriver det de byr.
Brann sa nei til Nordsjællands bud på 20 mill i fjor vinter, så det ville være rart om Bodø skulle ha bydd mindre. Kommer selvfølgelig an på når dette var. Det sa de ingenting om.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Altså. Ett år vs. to er en ganske stor forskjell. Kan ikke tenke meg at Glimt er villige til å gi 20 for Kniklas. Da er det bare å glemme det norske markedet i overskuelig fremtid.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.an.no/nettsted-glimt-stjern ... -4-1691825

AN skriver at Pelle kan være på vei til Cluj.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Skal Pellegrino bli den nye Mikael Dorsin?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: man des 05, 2022 3:34 pm
lund skrev: man des 05, 2022 3:27 pm Pamer mer eller mindre bekreftet det, så det var nok ikke bullshit.
Hahaha Vi snakker forbi hverandre. Har du sånn ca. timestamp til der det blir sagt i podcasten? Gidder ikke spole gjennom bare for å kanskje få det med meg ;)
Jeg lo litt av dialogen deres. God dag mann - Økseskaft.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Nordlys skrev: man des 05, 2022 4:57 pm https://www.an.no/nettsted-glimt-stjern ... -4-1691825

AN skriver at Pelle kan være på vei til Cluj.
Dumt å miste Pelle. Vanskeligere spillere å erstatte på veldig kort sikt finnes ikke.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

lund skrev: man des 05, 2022 4:13 pm
JonSnow skrev: man des 05, 2022 4:09 pm Nesten som man må høre podden, men den summen hørtes vill ut for min del. Er en del som pleier å overdrive en del, men andre underdriver det de byr.
Brann sa nei til Nordsjællands bud på 20 mill i fjor vinter, så det ville være rart om Bodø skulle ha bydd mindre. Kommer selvfølgelig an på når dette var. Det sa de ingenting om.
Måtte høre den, Knut var med så da var det meget morro å høre på også.
Det var snakk om at Nordsjælland skulle ha bydd 20 mil i fjor, men de sa selv også at maks verdien var nå på 14-15 mil og synkende pga. kort tid igjen på kontrakten. tvilsomt at B/G bruker såpass mye på en som har så lite å vise til. Ikke fikk han spille en eneste hel kamp i OBOS heller denne sesongen og har vært en del skadeplaget så om det ikke kommer en utenlandsk klubb med mye penger så tror jeg ikke man vill se slike summer for han.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det er målene vi mister. Ikke så bekymra for Eliteserien. Verst for Europa-eventyret.

Men det er jo noen millioner vi taper her fordi vi må ut å hente en ny, dyr spiller.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Hmm! Da må vi virkelig ut på venstreving jakt. Har hele 4 stk på høyrevingen og 0 på venstre om Pelle drar, men man kan få inn en annen type som passer laget bedre så helt krise er det ikke! Værst for ecup soleklart, men da får Zugelj og Mwuka virkelig sjangsen til å vise seg fram

lund

Legg inn av lund »

JonSnow skrev: man des 05, 2022 6:47 pm
lund skrev: man des 05, 2022 4:13 pm
JonSnow skrev: man des 05, 2022 4:09 pm Nesten som man må høre podden, men den summen hørtes vill ut for min del. Er en del som pleier å overdrive en del, men andre underdriver det de byr.
Brann sa nei til Nordsjællands bud på 20 mill i fjor vinter, så det ville være rart om Bodø skulle ha bydd mindre. Kommer selvfølgelig an på når dette var. Det sa de ingenting om.
Måtte høre den, Knut var med så da var det meget morro å høre på også.
Det var snakk om at Nordsjælland skulle ha bydd 20 mil i fjor, men de sa selv også at maks verdien var nå på 14-15 mil og synkende pga. kort tid igjen på kontrakten. tvilsomt at B/G bruker såpass mye på en som har så lite å vise til. Ikke fikk han spille en eneste hel kamp i OBOS heller denne sesongen og har vært en del skadeplaget så om det ikke kommer en utenlandsk klubb med mye penger så tror jeg ikke man vill se slike summer for han.
Ja, men oppfattet det ikke som at budet var kommet nå. Skal ikke se bort fra en løsning der Wassberg forlenger kontrakten med ett år og at man selger nå i vinter for en høyere pris. For øvrig er nok Wassberg noe i nærheten av en optimal Kjetil Knutsen-spiller. Man betaler jo eventuelt for talentet her. Molde la jo inn et bud på Wolfe på over 10 millioner uten at han heller hadde så mye å vise til på det tidspunktet.

Gunder

Legg inn av Gunder »

HarryH skrev: lør des 03, 2022 8:38 pm
Gunder skrev: lør des 03, 2022 8:27 pm I Molde er det ikke fotballkultur. Treneren kan innføre defensiv fotball uten protester.
I år har det vært mange seire med ett mål. Vunnet serien klart på grunn av at andre lag bortsett fra LSK har hatt nok med seg selv.
Kunnskapsløst innlegg med påstander som faller på sin egen urimelighet.
Molde scoret 71 mål i år. 46 plussmål.
I fjor scoret Bodø/Glimt "bare" 59 mål da de vant. 34 plussmål.
De tre siste gangene Rosenborg vant serien, scoret de 65, 57 og 51 mål. Hhv 40, 37 og 27 plussmål.
12 av Molde sin seire var med 1 mål. At det er enkelt kamper som ender med 3-4 mål seire mot lag nederst på tabellen. Bortsett mot Glimt. Forandrer ikke at defensiv fotball har vært greia for Molde i år. Er ingen lag i toppen som har så mange 1-0 og 2-1 seire som Molde. Molde hadde 6 flere seire enn Glimt, men målforskjellen mellom lagene var bare 1 mål. Molde slapp inn bare 25 mål.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Wolfe er noe helt annet, venstreback med god fart og venstrebein er noe alle er ute etter, midtbane spillere er det langt flere å ta av. Samt at B/G har prøvd seg på Wolfe i flere år noe som gjør at Molde byr mere for å prøve å sikkre seg en spiller som er etterspurt og har lang kontrakt.

Med 1 år igjen på kontrakten skal Brann prise seg lykkelig om de får noe særlig betalt for en umeritert spiller med skadehistorikk. Om de klarer å forlenge så kan det bli en bra sum, men klarer de det ikke så kan det kjapt ende i 0 og niks.
Sist redigert av JonSnow den man des 05, 2022 7:27 pm, redigert 1 gang totalt.

Gunder

Legg inn av Gunder »

HarryH skrev: lør des 03, 2022 8:38 pm
Gunder skrev: lør des 03, 2022 8:27 pm I Molde er det ikke fotballkultur. Treneren kan innføre defensiv fotball uten protester.
I år har det vært mange seire med ett mål. Vunnet serien klart på grunn av at andre lag bortsett fra LSK har hatt nok med seg selv.
Kunnskapsløst innlegg med påstander som faller på sin egen urimelighet.
Molde scoret 71 mål i år. 46 plussmål.
I fjor scoret Bodø/Glimt "bare" 59 mål da de vant. 34 plussmål.
De tre siste gangene Rosenborg vant serien, scoret de 65, 57 og 51 mål. Hhv 40, 37 og 27 plussmål.
12 av Molde sin seire var med 1 mål. At det er enkelt kamper som ender med 3-4 mål seire mot lag nederst på tabellen. Bortsett mot Glimt. Forandrer ikke at defensiv fotball har vært greia for Molde i år. Er ingen lag i toppen som har så mange 1-0 og 2-1 seire som Molde. Molde hadde 6 flere seire enn Glimt, men målforskjellen mellom lagene var bare 1 mål. Molde slapp inn bare 25 mål.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»