Det er så mye kjip julemusikk!

Svar
fargerik

Det er så mye kjip julemusikk!

Legg inn av fargerik »

De har allerede startet, og nå kommer de fleste radiostasjoner til å dundre på med bjelleklang i en måned.
Likevel trenger forum en egen tråd, slik at ingen andre musikktråder trenger å bli besudlet med julemusikk.
Det er ihvertfall en god del ihjelspilte svisker jeg personlig opplever som forferdelige. Men tro meg.....den som slår på radioen får dem.
Jeg skal dra en julelåt her 1. desember.
Uten bjeller.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

fargerik skrev: ons nov 30, 2022 4:37 pm De har allerede startet, og nå kommer de fleste radiostasjoner til å dundre på med bjelleklang i en måned.
Likevel trenger forum en egen tråd, slik at ingen andre musikktråder trenger å bli besudlet med julemusikk.
Det er ihvertfall en god del ihjelspilte svisker jeg personlig opplever som forferdelige. Men tro meg.....den som slår på radioen får dem.
Jeg skal dra en julelåt her 1. desember.
Uten bjeller.
Det finnes andre kanaler som både har bedre musikk og programmer med litt mer mening enn P1, P3, P4, Radio Norge m.fl... Jeg vil naturligvis presisere at dette gjelder relativt sett og ikke generelt sett.

fargerik

Legg inn av fargerik »

GiPazzini_85 skrev: ons nov 30, 2022 4:42 pm
fargerik skrev: ons nov 30, 2022 4:37 pm De har allerede startet, og nå kommer de fleste radiostasjoner til å dundre på med bjelleklang i en måned.
Likevel trenger forum en egen tråd, slik at ingen andre musikktråder trenger å bli besudlet med julemusikk.
Det er ihvertfall en god del ihjelspilte svisker jeg personlig opplever som forferdelige. Men tro meg.....den som slår på radioen får dem.
Jeg skal dra en julelåt her 1. desember.
Uten bjeller.
Det finnes andre kanaler som både har bedre musikk og programmer med litt mer mening enn P1, P3, P4, Radio Norge m.fl... Jeg vil naturligvis presisere at dette gjelder relativt sett og ikke generelt sett.
Og du nevner i fleng :

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

fargerik skrev: ons nov 30, 2022 5:20 pm
GiPazzini_85 skrev: ons nov 30, 2022 4:42 pm
fargerik skrev: ons nov 30, 2022 4:37 pm De har allerede startet, og nå kommer de fleste radiostasjoner til å dundre på med bjelleklang i en måned.
Likevel trenger forum en egen tråd, slik at ingen andre musikktråder trenger å bli besudlet med julemusikk.
Det er ihvertfall en god del ihjelspilte svisker jeg personlig opplever som forferdelige. Men tro meg.....den som slår på radioen får dem.
Jeg skal dra en julelåt her 1. desember.
Uten bjeller.
Det finnes andre kanaler som både har bedre musikk og programmer med litt mer mening enn P1, P3, P4, Radio Norge m.fl... Jeg vil naturligvis presisere at dette gjelder relativt sett og ikke generelt sett.
Og du nevner i fleng :
NRK Alltid Nyheter, P2 og P13. Som sagt, relativt sett. Der er det i alle fall ikke julemusikk døgnet rundt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »


Man kan sikkert si mye om og men rundt tyske Scooter, men kjip julemusikk er kanskje ikke helt riktig.
Liten sjanse for at denne jule "klassikeren" blir å finne på nærmeste norske julekanaler, eller som bakgrunnsmusikk til gangen rundt juletreet på den store kvelden.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »


fargerik

Legg inn av fargerik »

Nå er det jul igjen :-)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Var ikke klar over at noen hadde lagt ut musikk fra kult-thrilleren Christmas Evil (1980), der tar ei litt mørkere vending på julefeiringen, men innehar likevel et stort bankende hjerte i den sympatiske hovedkarakteren, tross av at han til slutt mister hodet fullstendig, og nei, musikken med ei blanding av varm og stemningsfull synth, til mer typisk slasher preg, bidro også i at man ble så glad i filmen.

Liker at man kan se klipp og scener fra filmen, direkte gjennom vinylcoveret i bakgrunnen.

Hedning

Legg inn av Hedning »

En usedvanlig ekkel nisse


Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

This is a good vending :D


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Leeds_ModernTalking skrev: tor des 01, 2022 6:14 pm This is a good vending :D
► Show Spoiler
Vi hadde Støveldance konkurranse på skolen, hvor man skulle danse med nisseluer og svære klumpete vintersko, og husker ikke hvem som vant, men en makta å danse i flere timer uten stans. Snakk om partynisse. Spiste nok litt for mye grøt og marsipangris, for jeg røk ut på null komma niks, grunnet at en fikk hold i siden, og kjente at godmaten var på vei opp igjen, knapt 1 Støveldance ut, mens noen makta å danse og høre på nevnte lå, sikkert 30 ganger etter hverandre, alt mens de fokuserte på å "nisse" ut motstanderen på gulvet.

De eldre elevene, tror jeg nok kjørte litt tøffere, med alkohol og ikke grøt og marsipan i systemet. Men hvor lenge de holdt ut, kontra de yngre, det kan nok ikke ha vært særlig lenge.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Bad Religion sitt julealbum ruger her hvert år

fargerik

Legg inn av fargerik »

Støveldance er en god julelåt. Det var en morsom julekalender også.
Den ble vel fullstendig ihjelspilt, siden det ble en hit.
Her er en gammel sak som sikkert gamlinger husker.
Swinger ganske bra, og var litt fresk i sin tid.
Vi må finne skjegget!!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Dumdum Boys lagde en julesang, kanskje egentlig ikke ment å bli en julelåt, men som ble det.
Dette er en vakker låt. Med en litt bitterhet i teksten...
Sist redigert av fargerik den lør des 03, 2022 2:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Lite vekker varme og gode juleminner, like kjapt som et gjensyn med ei stadig mer blodrød (tidligere hvit) t-skjorte med Bruce Willis som John McClane, mannen som stadig greier å ta på seg rollen som "rett mann, til feil sted", og Die Hard (1988) og Die Hard 2 (1990) skal så definitivt gå igjen i julen.
Herlig åpning der limousinsjåføren Argyle, forsøker å oppdatere sin passasjer om forandringene i julemusikken, samt informere at hans kjøretøy, besitter absolutt alt man kan ønske seg, samt ei søt hunnbjørn til sin bamsekompis i baksetet.


fargerik

Legg inn av fargerik »

Frank.N.Steen skrev: lør des 03, 2022 2:09 pm Lite vekker varme og gode juleminner, like kjapt som et gjensyn med ei stadig mer blodrød (tidligere hvit) t-skjorte med Bruce Willis som John McClane, mannen som stadig greier å ta på seg rollen som "rett mann, til feil sted", og Die Hard (1988) og Die Hard 2 (1990) skal så definitivt gå igjen i julen.
Herlig åpning der limousinsjåføren Argyle, forsøker å oppdatere sin passasjer om forandringene i julemusikken, samt informere at hans kjøretøy, besitter absolutt alt man kan ønske seg, samt ei søt hunnbjørn til sin bamsekompis i baksetet.

Det er jo film du legger ut her. Ja, det er snev av jul, temaet nevnes og det er julemueikk i filmen, men det er da ikke julemusikken som er i fokus.
Ikke for å klage, asså........
Men jeg skal legge ut en versjon av en kjent julesang litt nærmere jul som er brutal.
Kanskje noen gjør det før meg, vi får se.
Nå skal jeg være slem. I jazzuniverset spiller man et eller to vers av en enkel julelåt, improviserer en stund, og runder av med et vers før låta avsluttes.
Litt mindre brutalt, og garantert for spesielt interesserte :

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fargerik skrev: ons nov 30, 2022 4:37 pm De har allerede startet, og nå kommer de fleste radiostasjoner til å dundre på med bjelleklang i en måned.
Likevel trenger forum en egen tråd, slik at ingen andre musikktråder trenger å bli besudlet med julemusikk.
Det er ihvertfall en god del ihjelspilte svisker jeg personlig opplever som forferdelige. Men tro meg.....den som slår på radioen får dem.
Jeg skal dra en julelåt her 1. desember.
Uten bjeller.
Dinglebær-sangen er da ganske fin.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

The Pogues - Fairytale Of New York:


Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Hans Rotmo-Vårres jul:


Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Camel - Silent Night:


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »



Rob Halford (Judas Priest for dem som ikke har peiling) gjør da et dugende forsøk.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Eckbo er den eneste som har skjønt hva jula bør dreie seg om:



Ellers denne:

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

fargerik skrev: ons nov 30, 2022 4:37 pm De har allerede startet, og nå kommer de fleste radiostasjoner til å dundre på med bjelleklang i en måned.
Likevel trenger forum en egen tråd, slik at ingen andre musikktråder trenger å bli besudlet med julemusikk.
Det er ihvertfall en god del ihjelspilte svisker jeg personlig opplever som forferdelige. Men tro meg.....den som slår på radioen får dem.
Jeg skal dra en julelåt her 1. desember.
Uten bjeller.
Det er så mye syting over julemusikk. Personlig syns jeg det finnes mye bra. Men nå er jo jeg ganske glad i sjangeren.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »


fargerik

Legg inn av fargerik »

Fritz_ skrev: lør des 03, 2022 9:55 pm
fargerik skrev: ons nov 30, 2022 4:37 pm De har allerede startet, og nå kommer de fleste radiostasjoner til å dundre på med bjelleklang i en måned.
Likevel trenger forum en egen tråd, slik at ingen andre musikktråder trenger å bli besudlet med julemusikk.
Det er ihvertfall en god del ihjelspilte svisker jeg personlig opplever som forferdelige. Men tro meg.....den som slår på radioen får dem.
Jeg skal dra en julelåt her 1. desember.
Uten bjeller.
Det er så mye syting over julemusikk. Personlig syns jeg det finnes mye bra. Men nå er jo jeg ganske glad i sjangeren.
OK. Hva med Darkness? Ganske bra låt som sjeldent spilles i radio...

fargerik

Legg inn av fargerik »

John Lennon har en god julelåt på sin CV.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

fargerik skrev: søn des 04, 2022 9:21 pm OK. Hva med Darkness? Ganske bra låt som sjeldent spilles i radio...
► Show Spoiler
Den ble vel ei ganske så svær hit i England, men tror bandet var litt "sinte" eller kanskje frustrerte over at det som hindret dem fra i å nå toppen av listene, var jo ei nesten 20 år gammal hit, som Geldof og co, gjorde visstnok ei nyversjon av i Do They Know Its Christmas.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Sitter og lytter på skiva Learning to Crawl (1983) av The Pretenders, og det avsluttende nummeret 2000 miles, må jo være ei ypperlig julelåt, kanskje ikke den meste spretne, men lite å si på stemning:

Number4

Legg inn av Number4 »

Frank.N.Steen skrev: man des 05, 2022 1:49 pm Sitter og lytter på skiva Learning to Crawl (1983) av The Pretenders, og det avsluttende nummeret 2000 miles, må jo være ei ypperlig julelåt, kanskje ikke den meste spretne, men lite å si på stemning:
2000 miles er en veldig bra julelåt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Dagens :

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»