Nye Range Rover Sport

Svar
Kompressor

Nye Range Rover Sport

Legg inn av Kompressor »

Da er den endelig her


Skikkelig fet bil. Hva synes dere?

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

https://www.tv2.no/broom/14782488/

Må innrømme at den er fristende. Spørsmålet er om man heller skal vente på elektrisk utgave, og gå for en nyere brukt en nå når I-pace skal byttes ut til vinteren.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Fikk prisene nå og oppunder 1,7-1,9 for riktig utstyrte HSE-Autobiography hybrid er for dyrt synes jeg. Da ville jeg heller valgt en ren bensin eller diesel drivlinje og gått opp litt til. Men feeet bil. Dog mest interessant som kommende bruktbil.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Jeg vet ikke helt. Det virker for meg som om Range Rover har tatt over for Suburban og Escalade som bilen mafiabosser kjører.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Fikk prøvekjøre denne nylig. En P440e hybrid.
Den kjører altså ekstremt godt. Nydelig fjæringskomfort tross litt stivere enn fullsize, kun litt fast over litt raske 30 dumper. Og ikke fullt så gode seter som fullsize Range rover. Men ellers nydelig bil å kjøre. Jeg klarer dog dessverre ikke å bli vant til utseendet på RR sport.

Det har virkelig skjedd noe positivt med styrefølelsen og responsen på de nye suvene. Selv den meget gode BMW iX føles ikke fullt like god å kjøre. Men så er også prisen fort 1,7 for RR sport (350-400 mindre enn fullsize). RR sport er så utrolig retningstabil og selvsikker på veien, der en BMW ix er litt mer nervøs og reagerer litt kjapt.

RR sport når ikke opp til Range Rover fullsize på fjæeingskomfort og seter. Men det viktigste er st utseendet er ekstremt mye penere på den store. Den store er fortsatt min drømmebil - sport utgaven har mistet sitt sportslige preg og fremstår nå dermed bare som billig-utgave av Range Rover for de som egentlig vil ha den store.

Hybridsystemet var meget bra og sømløst og duren i bensin-rekkesekseren behagelig. Den går dessuten mye bedre enn man regner med. Savnet aldri krefter. Og rekkevidden pp elmodus er interessant. Kjørte den opp på vekten og den veide hele 2840kg+ fører :shock:
Min RR fullsize autobiography SDV8 veier til sammenligning 2690kg + fører på samme vekt.

Konklusjon - RR sport er en av de beste bilene, bortsett fra at RR fullsize er bedre - kjøp den store fullsize. Evt vent på en brukt Den er verdt det!
Jeg satte meg inn i min SDV8 og den føltes også fortsatt meget god, men man merker at den er en generasjon eldre.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Kompressor skrev: man des 05, 2022 10:19 pm Kjørte den opp på vekten og den veide hele 2840kg+ fører :shock:
Min RR fullsize autobiography SDV8 veier til sammenligning 2690kg + fører på samme vekt.
Når Range Rover Sport veier 150 kg mer skjønner man hvor mye batterier og elmotor veier også i en hybrid.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»