Langrennssesongen 2022/23

Svar
tartaglia2

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av tartaglia2 »

Eastbooh skrev: man nov 28, 2022 6:18 pm
tartaglia2 skrev: man nov 28, 2022 2:00 pm Skiforbundet har gjort uttaket til helgens renn på Lillehammer.
Er ikke løpere som Øyre Slind og Harsem litt for gamle til å få sjansen på nasjonal kvote? Greit nok at de har levert bra i sesonginnledningen, men de fyller 34/35 om noen få måneder, har få resultater internasjonalt, er neppe aktuelle for VM og tilhører ikke akkurat framtiden mtp neste OL. Burde ikke noen av de lovende fra 2001/2002-årgangene få sjansen heller? Er det løypene på Lillehammer som blir for tøffe for ungjentene?
Personlig ser jeg ikke bort fra at AØS kan være blant våre aller beste på 30 km klassisk og dermed aktuell for VM. Er derfor jeg gjerne ville sett henne på tomila på Lillehammer.

Når det gjelder alder så har det vært et problem at lovende løpere på kvinnesiden legger opp for tidlig. Dersom man slutter å ta ut eldre løpere vil det problemet sannsynligvis forverres. Det er også viktig å ha løpere som Harsem i nasjonale renn for å opprettholde nivået der og gi løperne en god målestokk på hvor de står. Så lenge Harsem er en stabil topp 3 løper i nasjonale renn er det derfor uproblematisk at hun tas ut på nasjonal kvote i stedet for yngre og klart svakere løpere.

Eastbooh

Legg inn av Eastbooh »

tartaglia2 skrev: man nov 28, 2022 6:48 pm
Eastbooh skrev: man nov 28, 2022 6:18 pm
tartaglia2 skrev: man nov 28, 2022 2:00 pm Skiforbundet har gjort uttaket til helgens renn på Lillehammer.
Er ikke løpere som Øyre Slind og Harsem litt for gamle til å få sjansen på nasjonal kvote? Greit nok at de har levert bra i sesonginnledningen, men de fyller 34/35 om noen få måneder, har få resultater internasjonalt, er neppe aktuelle for VM og tilhører ikke akkurat framtiden mtp neste OL. Burde ikke noen av de lovende fra 2001/2002-årgangene få sjansen heller? Er det løypene på Lillehammer som blir for tøffe for ungjentene?
Personlig ser jeg ikke bort fra at AØS kan være blant våre aller beste på 30 km klassisk og dermed aktuell for VM. Er derfor jeg gjerne ville sett henne på tomila på Lillehammer.

Når det gjelder alder så har det vært et problem at lovende løpere på kvinnesiden legger opp for tidlig. Dersom man slutter å ta ut eldre løpere vil det problemet sannsynligvis forverres. Det er også viktig å ha løpere som Harsem i nasjonale renn for å opprettholde nivået der og gi løperne en god målestokk på hvor de står. Så lenge Harsem er en stabil topp 3 løper i nasjonale renn er det derfor uproblematisk at hun tas ut på nasjonal kvote i stedet for yngre og klart svakere løpere.
Tror du ikke Slind vil prioritere Vasaloppet, som vel går dagen etter 30 km i VM?
Resten av argumentasjonen kan jeg kjøpe.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Eastbooh skrev: man nov 28, 2022 7:55 pm Tror du ikke Slind vil prioritere Vasaloppet, som vel går dagen etter 30 km i VM?
I dette intervjuet sier hun hvertfall at hun vil prioritere 3-mila i VM.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Zanick skrev: man nov 28, 2022 6:47 pm Emil Iversen blir jo "alltid" tatt ut, uansett form. Blir favorisert av Nossum.
Ingen tvil om det.
Han forsvarte på ingen måte uttaket til Ruka, men det trengs visst ikke resultater heller.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Eastbooh skrev: man nov 28, 2022 7:55 pm
tartaglia2 skrev: man nov 28, 2022 6:48 pm
Eastbooh skrev: man nov 28, 2022 6:18 pm

Er ikke løpere som Øyre Slind og Harsem litt for gamle til å få sjansen på nasjonal kvote? Greit nok at de har levert bra i sesonginnledningen, men de fyller 34/35 om noen få måneder, har få resultater internasjonalt, er neppe aktuelle for VM og tilhører ikke akkurat framtiden mtp neste OL. Burde ikke noen av de lovende fra 2001/2002-årgangene få sjansen heller? Er det løypene på Lillehammer som blir for tøffe for ungjentene?
Personlig ser jeg ikke bort fra at AØS kan være blant våre aller beste på 30 km klassisk og dermed aktuell for VM. Er derfor jeg gjerne ville sett henne på tomila på Lillehammer.

Når det gjelder alder så har det vært et problem at lovende løpere på kvinnesiden legger opp for tidlig. Dersom man slutter å ta ut eldre løpere vil det problemet sannsynligvis forverres. Det er også viktig å ha løpere som Harsem i nasjonale renn for å opprettholde nivået der og gi løperne en god målestokk på hvor de står. Så lenge Harsem er en stabil topp 3 løper i nasjonale renn er det derfor uproblematisk at hun tas ut på nasjonal kvote i stedet for yngre og klart svakere løpere.
Tror du ikke Slind vil prioritere Vasaloppet, som vel går dagen etter 30 km i VM?
Resten av argumentasjonen kan jeg kjøpe.
Tviler på henne.
Hadde ikke så mye å vise til tidligere, men er nå (vellykket) omskolert til "staker". Har neppe blitt bedre i tradisjonell klassisk av det.

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

VGD legger ned. Ikke overraskende, de hadde ikke råd til å kjøpe Janesaj tilbake! Kanskje staalisen var deres største trekkplaster....

lund

Legg inn av lund »

Neptun skrev: man nov 28, 2022 10:24 pm
Zanick skrev: man nov 28, 2022 6:47 pm Emil Iversen blir jo "alltid" tatt ut, uansett form. Blir favorisert av Nossum.
Ingen tvil om det.
Han forsvarte på ingen måte uttaket til Ruka, men det trengs visst ikke resultater heller.
Mulig jeg misforstod, men Iversen var da i høyeste grad kvalifisert for Ruka etter innsatsen på Beitostølen.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

lund skrev: man nov 28, 2022 11:06 pm
Neptun skrev: man nov 28, 2022 10:24 pm
Zanick skrev: man nov 28, 2022 6:47 pm Emil Iversen blir jo "alltid" tatt ut, uansett form. Blir favorisert av Nossum.
Ingen tvil om det.
Han forsvarte på ingen måte uttaket til Ruka, men det trengs visst ikke resultater heller.
Mulig jeg misforstod, men Iversen var da i høyeste grad kvalifisert for Ruka etter innsatsen på Beitostølen.
Det var dårlig norsk fra min side, ser den.
Mente noe sånt som at "han tok ikke vare på plassen".

lund

Legg inn av lund »

Neptun skrev: man nov 28, 2022 11:14 pm
lund skrev: man nov 28, 2022 11:06 pm
Neptun skrev: man nov 28, 2022 10:24 pm

Ingen tvil om det.
Han forsvarte på ingen måte uttaket til Ruka, men det trengs visst ikke resultater heller.
Mulig jeg misforstod, men Iversen var da i høyeste grad kvalifisert for Ruka etter innsatsen på Beitostølen.
Det var dårlig norsk fra min side, ser den.
Mente noe sånt som at "han tok ikke vare på plassen".
Ja, man kan i høyeste grad stille spørsmålstegn ved om han fortjente uttaket til Lillehammer, så han bør som Northug sier prestere der for å ikke miste plassen for en stund fremover.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Det har kanskje med kvoter på de enkelte distansene å gjøre, men jeg må si at jeg ikke forstår hvorfor Astris Ø Slind skal gå 10 fri, men ikke 20 klassisk. Tror som @tartaglia2 at hun fort kan/kunne blitt blant våre beste på 30km klassisk i VM.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

JohnTiger skrev: tir nov 29, 2022 11:02 am Det har kanskje med kvoter på de enkelte distansene å gjøre, men jeg må si at jeg ikke forstår hvorfor Astris Ø Slind skal gå 10 fri, men ikke 20 klassisk. Tror som @tartaglia2 at hun fort kan/kunne blitt blant våre beste på 30km klassisk i VM.
Det er nok så enkelt som at hun ikke gikk på Beitostølen, og på Gålå vant hun 10 km fri men stilte ikke til start på 20 km klassisk.
Det er selvsagt lett å tenke at siden hun vinner fristil og til vanlig er blant de beste stakerne i langløpssirkuset at hun sannsynligvis er godt inne blant de 10 beste norske også i klassisk, men hun har ikke gått ett vanlig klassiskrenn siden hun ble nummer 7 på 10 km klassisk i sesongåpningen på Beito i fjor, og da kan man forstå at landslagsledelsen ikke skjønner henne inn. Selv om hun på 20 km klassisk helt sikker er bedre enn f.eks. Anna Svendsen, Fossesholm, Hedda Østberg Amundsen og Harsem. Når hun ikke kommer til start hverken på Beito eller i klassiskrennet på Gålå kan man ikke forvente annet.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

george_hincapie skrev: tir nov 29, 2022 11:46 am Det er nok så enkelt som at hun ikke gikk på Beitostølen, og på Gålå vant hun 10 km fri men stilte ikke til start på 20 km klassisk.
Det er selvsagt lett å tenke at siden hun vinner fristil og til vanlig er blant de beste stakerne i langløpssirkuset at hun sannsynligvis er godt inne blant de 10 beste norske også i klassisk, men hun har ikke gått ett vanlig klassiskrenn siden hun ble nummer 7 på 10 km klassisk i sesongåpningen på Beito i fjor, og da kan man forstå at landslagsledelsen ikke skjønner henne inn. Selv om hun på 20 km klassisk helt sikker er bedre enn f.eks. Anna Svendsen, Fossesholm, Hedda Østberg Amundsen og Harsem. Når hun ikke kommer til start hverken på Beito eller i klassiskrennet på Gålå kan man ikke forvente annet.
Selv om AØ Slind ikke har gått vanlige klassiskrenn på over ett år syns jeg det burde være mulig å ta henne ut på grunnlag av langløpsresultater i stedet for Fosnæs som bare ble nummer 9 på Gålå. Hvertfall når Fosnæs ikke har gått andre gode renn så langt denne sesongen.

Kan også hende at AØ Slind ikke ville gå 20 km klassisk på Lillehammer. Hun ble syk på Beitostølen og hadde visstnok ikke fått trent før rennene på Gålå. Ikke sikkert hun vil gå så mange eller lange renn tidlig i sesongen rett etter en sykdomsperiode.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Er ikke Fosnæs tatt ut på sånn u23-kvote?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

george_hincapie skrev: tir nov 29, 2022 12:51 pm Er ikke Fosnæs tatt ut på sånn u23-kvote?
Vi trenger bare 2 løpere på den kvota og både Fossesholm, Bergane og Føyen er U23-løpere.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

george_hincapie skrev: tir nov 29, 2022 11:46 am
JohnTiger skrev: tir nov 29, 2022 11:02 am Det har kanskje med kvoter på de enkelte distansene å gjøre, men jeg må si at jeg ikke forstår hvorfor Astris Ø Slind skal gå 10 fri, men ikke 20 klassisk. Tror som @tartaglia2 at hun fort kan/kunne blitt blant våre beste på 30km klassisk i VM.
Det er nok så enkelt som at hun ikke gikk på Beitostølen, og på Gålå vant hun 10 km fri men stilte ikke til start på 20 km klassisk.
Det er selvsagt lett å tenke at siden hun vinner fristil og til vanlig er blant de beste stakerne i langløpssirkuset at hun sannsynligvis er godt inne blant de 10 beste norske også i klassisk, men hun har ikke gått ett vanlig klassiskrenn siden hun ble nummer 7 på 10 km klassisk i sesongåpningen på Beito i fjor, og da kan man forstå at landslagsledelsen ikke skjønner henne inn. Selv om hun på 20 km klassisk helt sikker er bedre enn f.eks. Anna Svendsen, Fossesholm, Hedda Østberg Amundsen og Harsem. Når hun ikke kommer til start hverken på Beito eller i klassiskrennet på Gålå kan man ikke forvente annet.
Det er nok årsaken ja, når man ikke går renn for å kvalifisere seg.

Anna Svendsen er det vel ingen som vet hva gjør på landslaget. Hadde ikke i min villeste fantasi sett forlenget tillit for meg etter de to foregående sesongene.
Enda et eksempel på at det ikke nødvendigvis slår positivt ut å være med der. Har bare gått én vei etter landslagsplassen. Harsem er vel et annet eksempel.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Zanick skrev: man nov 28, 2022 6:47 pm Emil Iversen blir jo "alltid" tatt ut, uansett form. Blir favorisert av Nossum.
Han er nok inne på trønderkvota, så noen bør fortelle Nossum at også Jenssen er trønder :o

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Neptun skrev: tir nov 29, 2022 6:18 pm Det er nok årsaken ja, når man ikke går renn for å kvalifisere seg.

Anna Svendsen er det vel ingen som vet hva gjør på landslaget. Hadde ikke i min villeste fantasi sett forlenget tillit for meg etter de to foregående sesongene.
Enda et eksempel på at det ikke nødvendigvis slår positivt ut å være med der. Har bare gått én vei etter landslagsplassen. Harsem er vel et annet eksempel.
Jeg synes det var merkelig at Svendsen kom med på landslaget allerede sist sesong. Denne sesongen synes jeg det er helt absurd at hun er med. Det skyldes nok mulig at det er klassisk sprint i VM denne sesongen og hun har vært regnet som av de 2-3 beste norske på den distansen. Samt at de kanskje har et litt for sterkt fokus at de skal ha med et minimum antall sprintere på landslaget uavhengig av om de har særlige medaljesjanser eller er mer fremtidige prospekter.

Jeg synes det er meget spesielt uansett. Hun er 32 år og kun på én distanse i en stilart er hun en plausibel topp 10-kandidat. Men langt unna et plausibelt medaljehåp. For fremtiden ville det vært mye bedre å satse på yngre krefter. Spesielt siden det er VM på hjemmebane i 2025.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Astrid Øyre Slind er ukens gjest i Øystein Pettersens podcast. Hun bekrefter at det var sykdom som gjorde at hun ikke stilte i klassiskrennet på Gålå og at hun på ingen måte følte seg bra da hun vant skøyterennet. Hun sier også det er mulig hun satser på vanlig langrenn i år om hun gjør det bra på Lillehammer.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Astrid Øyre Slind får sjansen på 10 km klassisk på Beitostølen. Fossesholm, Østberg og Røthe står over. Hele uttaket:

Damer

Sprint klassisk
Amundsen, Hedda Østberg
Fosnæs, Kristin Austgulen (U23)
Føyen, Sigrid Leseth (U23)
Melling, Maria Hartz (U23)
Myhre, Julie
Myhrvold, Mathilde
Ous, Amalie Håkonsen
Skistad, Kristine Stavås
Stenseth, Ane Appelkvist
Svendsen, Anna
Weng, Lotta Udnes
Weng, Tiril Udnes

10 km klassisk
Amundsen, Hedda Østberg
Bergane, Margrethe (U23)
Drivenes, Julie Bjervig
Fosnæs, Kristin Austgulen (U23)
Føyen, Sigrid Leseth (U23)
Kalvå, Anne Kjersti
Slind, Astrid Øyre
Svendsen, Anna
Theodorsen, Silje
Weng, Heidi
Weng, Lotta Udnes
Weng, Tiril Udnes

Herrer

Sprint klassisk
Arnesen, Harald Astrup
Golberg, Pål
Hjelmeset, Lars Agnar (U23)
Hoel, Amund
Jenssen, Matz William (U23)
Klæbo, Johannes Høsflot
Northug, Even
Ramstad, Simen Bratberg
Skar, Sindre Bjørnestad
Taugbøl, Håvard Solås
Valnes, Erik
Wiig, Sivert

10 km klassisk
Golberg, Pål
Iversen, Emil
Holund, Hans Christer
Klæbo, Johannes Høsflot
Korsæth, Amund (U23)
Krüger, Simen Hegstad
Moseby, Håvard
Nyenget, Martin Løwstrøm
Stenshagen, Mattis
Tønseth, Didrik
Valnes, Erik
Vika, Jonas (U23)

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

tartaglia2 skrev: man des 05, 2022 2:41 pm Astrid Øyre Slind får sjansen på 10 km klassisk på Beitostølen. Fossesholm, Østberg og Røthe står over. Hele uttaket:

Damer

Sprint klassisk
Amundsen, Hedda Østberg
Fosnæs, Kristin Austgulen (U23)
Føyen, Sigrid Leseth (U23)
Melling, Maria Hartz (U23)
Myhre, Julie
Myhrvold, Mathilde
Ous, Amalie Håkonsen
Skistad, Kristine Stavås
Stenseth, Ane Appelkvist
Svendsen, Anna
Weng, Lotta Udnes
Weng, Tiril Udnes

10 km klassisk
Amundsen, Hedda Østberg
Bergane, Margrethe (U23)
Drivenes, Julie Bjervig
Fosnæs, Kristin Austgulen (U23)
Føyen, Sigrid Leseth (U23)
Kalvå, Anne Kjersti
Slind, Astrid Øyre
Svendsen, Anna
Theodorsen, Silje
Weng, Heidi
Weng, Lotta Udnes
Weng, Tiril Udnes

Herrer

Sprint klassisk
Arnesen, Harald Astrup
Golberg, Pål
Hjelmeset, Lars Agnar (U23)
Hoel, Amund
Jenssen, Matz William (U23)
Klæbo, Johannes Høsflot
Northug, Even
Ramstad, Simen Bratberg
Skar, Sindre Bjørnestad
Taugbøl, Håvard Solås
Valnes, Erik
Wiig, Sivert

10 km klassisk
Golberg, Pål
Iversen, Emil
Holund, Hans Christer
Klæbo, Johannes Høsflot
Korsæth, Amund (U23)
Krüger, Simen Hegstad
Moseby, Håvard
Nyenget, Martin Løwstrøm
Stenshagen, Mattis
Tønseth, Didrik
Valnes, Erik
Vika, Jonas (U23)
Hvorfor er ikke sensasjons-Iver med?
Er han veldig mye bedre i fristil?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Rent Trav skrev: man des 05, 2022 3:46 pm Er han veldig mye bedre i fristil?
Ja.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Ebba Andersson har fått covid - og må følgelig stå over Beitostølen.
https://www.vg.no/sport/langrenn/i/7672 ... enscuphelg

Spørsmålet er om andre er smittet og om de faktisk rekker TdS?

Hadde ikke tenkt på corona som noe problem denne vinteren, men nå er jeg jammen usikker.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Neptun skrev: man des 05, 2022 8:28 pm Ebba Andersson har fått covid - og må følgelig stå over Beitostølen.
https://www.vg.no/sport/langrenn/i/7672 ... enscuphelg

Spørsmålet er om andre er smittet og om de faktisk rekker TdS?

Hadde ikke tenkt på corona som noe problem denne vinteren, men nå er jeg jammen usikker.
Flere av de svenske langrennsdamene har jo planlagt å stå over TdS. Ikke sikkert covid vil bety så mye i den sammenhengen.

Er bare å håpe Ebba kommer raskt tilbake. Hun hadde uansett tenkt å stå over Davos så fullt mulig hun bare går glipp av distanserennet og stafetten på Beitostølen.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

tartaglia2 skrev: man des 05, 2022 8:35 pm Flere av de svenske langrennsdamene har jo planlagt å stå over TdS. Ikke sikkert covid vil bety så mye i den sammenhengen.

Er bare å håpe Ebba kommer raskt tilbake. Hun hadde uansett tenkt å stå over Davos så fullt mulig hun bare går glipp av distanserennet og stafetten på Beitostølen.
Jeg tror at Ebba har planer om å gå TdS. Hun har gjort det bra der tidligere til tross for elendige sprinter.
Nummer 3 for 2 år siden og nummer 2 i fjor.

Hun endte på pallen på søndag etter å ha brukt mest krefter på å forsøke å gå ifra horden. Så når hun tester positivt dagen etter kan hun ikke være veldig syk.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Iseran2770 skrev: man des 05, 2022 9:40 pm Jeg tror at Ebba har planer om å gå TdS. Hun har gjort det bra der tidligere til tross for elendige sprinter.
Nummer 3 for 2 år siden og nummer 2 i fjor.
Såvidt jeg har forstått det har Frida, Ebba og Ilar tenkte å gå TdS. Spørs om Ebba må endre på planene sine nå. Frida og Ebbas plan var å stå over Davos, mens Ilar står over Beitostølen. Frida tenker også å stå over noen renn etter TdS.

Er vel først og fremst sprinterne som er sikre på VM-plass, Ribom, Dahlqvist og Sundling, som har planer om å stå over TdS. Resten ønsker nok å gå for å sikre seg en VM-plass.

Edit: Ser nå at Hagström også planlegger å stå over TdS og det spekuleres i at Ilar har tenkt det samme.

Ivaj

Legg inn av Ivaj »

tartaglia2 skrev: man des 05, 2022 9:46 pm
Iseran2770 skrev: man des 05, 2022 9:40 pm Jeg tror at Ebba har planer om å gå TdS. Hun har gjort det bra der tidligere til tross for elendige sprinter.
Nummer 3 for 2 år siden og nummer 2 i fjor.
Såvidt jeg har forstått det har Frida, Ebba og Ilar tenkte å gå TdS. Spørs om Ebba må endre på planene sine nå. Frida og Ebbas plan var å stå over Davos, mens Ilar står over Beitostølen. Frida tenker også å stå over noen renn etter TdS.

Er vel først og fremst sprinterne som er sikre på VM-plass, Ribom, Dahlqvist og Sundling, som har planer om å stå over TdS. Resten ønsker nok å gå for å sikre seg en VM-plass.

Edit: Ser nå at Hagström også planlegger å stå over TdS og det spekuleres i at Ilar har tenkt det samme.
Tror Hagström kan känna sig lugn med vm platsen. Sundling har friplats och det är bara Emma och Maja som gjort det riktigt bra i övrigt. Tror Frida kommer stå över. Sista platsen går väl till Linn Svahn om hen bara håller en hyfsad nivå.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Ivaj skrev: man des 05, 2022 10:32 pm Tror Hagström kan känna sig lugn med vm platsen. Sundling har friplats och det är bara Emma och Maja som gjort det riktigt bra i övrigt. Tror Frida kommer stå över. Sista platsen går väl till Linn Svahn om hen bara håller en hyfsad nivå.
Med et redusert startfelt tror jeg både Karlsson og Dyvik er kapable til å vinne klassisksprinten i TdS og da spøker det litt for Hagströms VM-plass om også Linn Svahn viser tegn på gammel form. Ikke sikker på om Frida vil stå over VM-sprinten om hun får muligheten til å gå.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

tartaglia2 skrev: man des 05, 2022 9:46 pm
Iseran2770 skrev: man des 05, 2022 9:40 pm Jeg tror at Ebba har planer om å gå TdS. Hun har gjort det bra der tidligere til tross for elendige sprinter.
Nummer 3 for 2 år siden og nummer 2 i fjor.
Spørs om Ebba må endre på planene sine nå.
Det er 26 dager til Touren starter, så med mindre Ebba blir veldig syk bør det gå greit. Sindre Bjørnestad Skar fikk for eksempel covid etter Beito, men var tilbake igjen på Lillehammer. For de fleste så er det nok snakk om en kortere sykdomsperiode.

Når det gjelder Hagström er nok hun rimelig bankers til VM-sprinten. 2 i Ruka bak Ribom, 2 i Bruksvallarna bak Ribom, flere pallplasser i klassisk i fjor og hun er en klar pallkandidat på Beito til helgen. Tar hun enda en pallplass tipper jeg hun får VM-ja før Touren og da hjelper det ikke om Dyvik vinner en sprint (noe hun uansett neppe kommer til å gjøre) mot dårlig motstand i Touren.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

george_hincapie skrev: man des 05, 2022 11:01 pm Det er 26 dager til Touren starter, så med mindre Ebba blir veldig syk bør det gå greit. Sindre Bjørnestad Skar fikk for eksempel covid etter Beito, men var tilbake igjen på Lillehammer. For de fleste så er det nok snakk om en kortere sykdomsperiode.
Tja, vil heller si at Skar er raskere tilbake enn de fleste. I tillegg er det nok litt mer krevende å gå TdS rett etter covid enn å gå ett sprintrenn.

Verken Skaanes eller Haga som også fikk covid på Beito er tilbake. Det er heller ikke Iivo selv om han fikk det noen få dager senere. Av de som fikk covid før Beito er Harald Østberg Amundsen fortsatt ikke tilbake i toppform og det virket også som om Julie Myhre var hemmet på Beito og Gålå og hun fikk covid helt tilbake i starten av september.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

tartaglia2 skrev: man des 05, 2022 9:46 pm Frida tenker også å stå over noen renn etter TdS.
Det er ikke mange renn mellom TdS og VM.

2 uker etter TdS skal Livigno ha sprint fri 21.01 og teamsprint fri 22.01. Rennet er flyttet fra Milano og FIS vet fortsatt ikke tidspunkt på dagen. Så her risikerer vi avlysning.

27.01 - 29.01 skal Les Roussos arrangere 10 km individuell start fri, sprint klassisk og 20 km fellestart klassisk
03.02 - 05.02 skal Toblach arrangere sprint fri, 10 km individuell start fri og 4x7,5 km stafett

VM starter to og en halv uke etter Toblach (Torsdag 23.02).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»