Filmstjerner dør

Svar
startelver

Re: Filmstjerner dør

Legg inn av startelver »

John Garfield skrev: lør nov 26, 2022 3:13 pm Irene Cara er død. Mest kjent som sanger, men var iallefall med i fame.
Uffda husker jo denne låta spesielt.


John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: lør nov 26, 2022 11:25 pm
John Garfield skrev: fre nov 04, 2022 6:02 pm
Sodajr skrev: fre nov 04, 2022 5:47 pm RIP Toralv Maurstad!
Uffda, men 95 år, da kan man ikke klage. Er større fan av faren, men han har mange gode filmer Toralv også.
Gjest Baardsen med Alfred Maurstad er jo legendarisk!
Ja! Har sett den flere ganger på nrk og kjøpte den på dvd når den kom. Håper at fant, Tørres Snørtevold og Trysil Knut også kommer på dvd etterhvert. En ung Toralv var jo med i sistnevnte. Kranes konditori og Line var 2 gode filmer med Toralv, spesielt sistnevnte Hvor han spilte mot Margrethe Robsahm, som er mor til Thomas Robsahm hvis jeg ikke husker feil.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Number4 skrev: lør nov 26, 2022 11:35 pm
John Garfield skrev: lør nov 26, 2022 3:13 pm Irene Cara er død. Mest kjent som sanger, men var iallefall med i fame.
Nydelig stemme. Tok vel aldri ordentlig av karrieremessig selv med to så store megahits! Virket alltid som en artist uten nykker og gjennom trivelig som person. RIP
Pen ung dame også dengang.Er jo såpass gammel at husker godt når den kom, skikkelig landeplage!

kibby

Legg inn av kibby »

RIP Kirstie Alley ❤️

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Jeg bare sier det, fuck cancer!!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

kibby skrev: tir des 06, 2022 2:34 am RIP Kirstie Alley ❤️
Rebecca i den beste komiserien som er laget er altså borte. Det var leit. Har ikke noe forhold til dama utover er det.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Kirstie Alley husker jeg med glede fra serien Nord og Sør, samt Cheers. De tre filmene med John Travolta var vel ikke Oscar-materiale akkurat....

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Triste nyheteer, jeg så dette intervjuet under "lockdown" Ganske langt men veldig fin samtale de har.


startelver

Legg inn av startelver »

Av filmer vil hun bli husket for Look Who's Talking-filmene og Summer School, i tillegg til debuten i Star Wars II selvsagt.

Ellers har hun levd et brokete liv, ruset seg på kokain, slanket bort 40 kilo pluss minus , var en fanatisk tilhenger av Scientologi-kirken og stemte også Donald Trump i 2016.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

startelver skrev: tir des 06, 2022 6:28 pm Av filmer vil hun bli husket for Look Who's Talking-filmene og Summer School, i tillegg til debuten i Star Wars II selvsagt.
"Shoot to Kill" RIP

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kanskje ikke en av hennes mest kjente roller eller filmer, men passet godt som ei litt forførsk femme fatale i sci-fi/thrilleren Runaway (1984), med Tom Selleck:
► Show Spoiler
Husker at Alley også stilte opp i en eller flere episoder av Kongen av Queens, noe med at det kanskje var ei "vennetjeneste", ettersom Leah Remini og Kirstie var vel begge involvert i samme kirke, men der gjesteopptreden til Alley var vel harselering rundt hennes egen vektøkning, og at hun sendte sin nye venninne ut på oppdrag om å få tak i noe "sunn" lunsj, alt mens hun var jo på slankern.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Komponisten Angelo Badalamenti er død, 85 år gammel.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 6-je622b26

Tidligere i år gikk jo også sangfuglen Julee Cruise bort, og til sammen med David Lynch, skapte trioen ei helt unik og stemningsfull musikalsk verden med Twin Peaks samt filmer som Blue Velvet og Twin Peaks: Fire Walk With Me.

Foruten Twins Peaks/Lynch filmene, er jeg nå veldig svak for Christmas Vacation (1989) soundtracket, der er i en litt annen gate, men deilig feel-good stemning, og nei, gikk jo nylig til innkjøp av Fire Walk With Me på CD, for ikke lenge siden, men både Julee Cruise sitt debut album samt det originale Twins Peaks soundtracket, er jo nydelig musikk.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ikke bare filmstjerner som dør..
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 6-d23608a4

Trist, gode minner om Faithless.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Winnowill skrev: lør des 24, 2022 7:55 pm Ikke bare filmstjerner som dør..
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 6-d23608a4

Trist, gode minner om Faithless.
Jeg er ikke verdens største kjenner av bandet men Insomnia er en kul låt.
RiP

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: lør des 24, 2022 7:55 pm Ikke bare filmstjerner som dør..
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 6-d23608a4

Trist, gode minner om Faithless.
Insomnia har jeg fått sansen for igjen, sammen med God is a DJ, der blir spilt ofte på treningssentret, utmerket og veldig motiverende låter, og bandet hadde jo mange hits her til lands, tror de til og med ble presentert som "Norgesvenner" med lusekofte og det hele, rundt 2001-02, i forbindelse med ei opptreden på HitAwards showene i Oslo Spektrum.

Mista litt kontakt med musikken deres, rundt 2002-03, men favoritten vil nok alltids være Take the Long Way Home og albumversjonen av Salva Mea.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Mike Hodges. Regissør. Hadde regien på bl.a get carter (1971) og omen 2.

Ruggero deodato. Regissør. Beryktet og legendarisk for først og fremst cannibal holocaust.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Get Carter er stor, kanskje en av tidenes beste gangster-thrillere, hvert fall av de britiske, men har nå også veldig sans for den herlige Flash Gordon (1980), mens A Prayer for the Dying (1987), huskes som ei middelmådig drama-thriller, med førsteklasses skuespillere, men en jeg aldri greier å like så godt, som det en helst ønsker.

Lenge siden (av en god grunn) man så Cannibal Holocaust, men sjeldent at film har maktet å gi meg en så ekkel og vond følelse i kroppen, som det den notoriske kannibal-lost footage kult-klassikeren gjorde, og av andre Ruggero deodato filmer, likte jeg nå faktisk nesten like mye, den senere og minst like voldelige The House on the Edge of the Park (1980).

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Earl Boen er død 81 år gammel. Kanskje ikke det mest kjente navnet, men et meget kjent ansikt. Spilte bl.a i de første terminator filmene.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

John Garfield skrev: fre jan 06, 2023 10:41 pm Earl Boen er død 81 år gammel. Kanskje ikke det mest kjente navnet, men et meget kjent ansikt. Spilte bl.a i de første terminator filmene.
► Show Spoiler

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Dr. Silberman ja, en av de mest "heldige" karakterene i Terminator serien, der så vidt støtte borti Arnold i enern, og en av ytterst få i bygningen som unnslapp like før politimassakren startet, og deretter slapp unna med et nasty benbrudd i 2ern, mens i tredjefilm, ankom han mer som ei humoristisk cameo, tror jaggu meg han også fikk et kort innhopp i en av de senere forsøkene også, men mulig da via gamle scener bragt opp på ny.

Virket som en skuespiller der ofte endte opp doktorroller på 80 og 90-tallet, inkludert tv-serier.

Noe med kombinasjonen av slesk og arrogant doktor, med komisk timing i T2, der særlig mentalsykehus scenen, hvor Arnie og John Connor hjelper moderen ut av fangenskap, og Dr. Silberman, selv med visshet om mye av det grufulle som skjedde etter førstefilmen, likevel prøver å overbevise Sarah Connor og kanskje aller mest seg selv, at det var ren fantasi og så plutselig ankommer den gamle T-101 modellen samt Robert Patricks oppgradererte flytende metallmonster inn i livet hans igjen, og noe med ansiktsuttrykket til doktoren når det finner sted, der er bare så gjennomført komisk og uforglemmelig.

startelver

Legg inn av startelver »

Husker han godt fra Terminator ja, kommer ikke på noe annet.

startelver

Legg inn av startelver »

Skuespiller Adam Rich (54) er død, skriver TMZ. Nettstedet siterer et familiemedlem som sier at Rich døde i hjemmet sitt i Los Angeles lørdag.

Dødsårsaken er ukjent.

Rich var blant annet kjent fra serien «Eight is Enough», hvor han spilte den yngste sønnen Nicholas Bradford. Serien gikk på TV fra 1977 til 1981.

Skuespilleren har også spilt i «Code Red» og «Dungeons & Dragons». Han trakk seg tilbake på 80-tallet fordi han ikke likte å være i rampelyset, skriver TMZ.


Bilde

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Den britiske gitarlegenden Jeff Beck (78) døde tirsdag av hjernehinnebetennelse.
Ingen skuespiller, men kjent musiker var han. En av tidenes mest kjente gitarister.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Big George skrev: tor jan 12, 2023 12:14 am Den britiske gitarlegenden Jeff Beck (78) døde tirsdag av hjernehinnebetennelse.
Ingen skuespiller, men kjent musiker var han. En av tidenes mest kjente gitarister.
Han var faktisk i en film- blow up- men da som musiker og ikke skuespiller.David Hemmings karakter som forviller seg inn på en konsert hvor Jeff Beck og hans band yardbirds spiller. Regner med du har sett den.

Da jeg var på VGD var avataren min ei yardbirds plate.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

John Garfield skrev: tor jan 12, 2023 1:02 am
Big George skrev: tor jan 12, 2023 12:14 am Den britiske gitarlegenden Jeff Beck (78) døde tirsdag av hjernehinnebetennelse.
Ingen skuespiller, men kjent musiker var han. En av tidenes mest kjente gitarister.
Han var faktisk i en film- blow up- men da som musiker og ikke skuespiller.David Hemmings karakter som forviller seg inn på en konsert hvor Jeff Beck og hans band yardbirds spiller. Regner med du har sett den.

Da jeg var på VGD var avataren min ei yardbirds plate.
Blow up er på en liste over mine 15 favoritt-filmer

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Big George skrev: tor jan 12, 2023 4:33 am
John Garfield skrev: tor jan 12, 2023 1:02 am
Big George skrev: tor jan 12, 2023 12:14 am Den britiske gitarlegenden Jeff Beck (78) døde tirsdag av hjernehinnebetennelse.
Ingen skuespiller, men kjent musiker var han. En av tidenes mest kjente gitarister.
Han var faktisk i en film- blow up- men da som musiker og ikke skuespiller.David Hemmings karakter som forviller seg inn på en konsert hvor Jeff Beck og hans band yardbirds spiller. Regner med du har sett den.

Da jeg var på VGD var avataren min ei yardbirds plate.
Blow up er på en liste over mine 15 favoritt-filmer
Såpass ja, hadde nok ikke kommet inn på ei topp 100 hos meg, men jeg likte filmen veldig godt.

startelver

Legg inn av startelver »

Vi burde kanskje hatt en egen tråd for artister som går bort?

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

startelver skrev: tor jan 12, 2023 11:15 pm Vi burde kanskje hatt en egen tråd for artister som går bort?
Nei. Det kan de ha på musikkforumet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Lisa Maria Presley er død 54 år gammel.Datter av Elvis og gift med Michael Jackson engang var hun også.
Mer kjendis enn noe annet.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ingenting på CNN
Ville tatt den bekreftelsen med en liten klype salt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»