Odds Ballklubb

Svar
Gunnar88

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av Gunnar88 »

Kevin Johnsen er også ferdig i klubben. Akkurat den avgjørelsen skjønner jeg lite av. Har stor på Kevin, men han har dessverre vært skadeplaget. Ruud holder ikke evig.

Tholmo

Legg inn av Tholmo »

Gunnar88 skrev: fre des 02, 2022 10:10 pm Kevin Johnsen er også ferdig i klubben. Akkurat den avgjørelsen skjønner jeg lite av. Har stor på Kevin, men han har dessverre vært skadeplaget. Ruud holder ikke evig.
Tar gjerne i mot han igjen i KIL.

Odd dude 76

Legg inn av Odd dude 76 »

Heisann! Ny her! 😁Noen som fikk med seg internkampen? Noen evt inntrykk av prøvespillerne i så fall?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Odd dude 76 skrev: lør des 03, 2022 8:22 pm Heisann! Ny her! 😁Noen som fikk med seg internkampen? Noen evt inntrykk av prøvespillerne i så fall?
Kamerat av meg mente Dahlby var bra, det er det eneste jeg vet :P Han scoret også.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Odd dude 76 skrev: lør des 03, 2022 8:22 pm Heisann! Ny her! 😁Noen som fikk med seg internkampen? Noen evt inntrykk av prøvespillerne i så fall?
Velkommen skal du være! Alltid hyggelig med nye tilskudd.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Odd dude 76 skrev: lør des 03, 2022 8:22 pm Heisann! Ny her! 😁Noen som fikk med seg internkampen? Noen evt inntrykk av prøvespillerne i så fall?
Vel, det skjer ting:


Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Antar at det er lite penger involvert og da virker det som en grei deal. Mesik må uansett erstattes.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Hien signerer en tre-års avtale. Tror det kan være en lur signering. Paco viser igjen og igjen at det stort sett bare er rom for unge spillere.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Det spekuleres i Sandefjord om cupkampen bør flyttes til Skien, som følge av at SF ikke har penger til å varme opp banen i begynnelsen av mars. Vi får håpe søknaden innvilges.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Gunnar88 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am Det spekuleres i Sandefjord om cupkampen bør flyttes til Skien, som følge av at SF ikke har penger til å varme opp banen i begynnelsen av mars. Vi får håpe søknaden innvilges.
Twitter? Hvem er det som spekulerer?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Korgutt skrev: tor des 08, 2022 11:26 am
Gunnar88 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am Det spekuleres i Sandefjord om cupkampen bør flyttes til Skien, som følge av at SF ikke har penger til å varme opp banen i begynnelsen av mars. Vi får håpe søknaden innvilges.
Twitter? Hvem er det som spekulerer?
Twitter. Troverdigheten vet jeg ingenting om.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Korgutt skrev: tor des 08, 2022 11:26 am
Gunnar88 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am Det spekuleres i Sandefjord om cupkampen bør flyttes til Skien, som følge av at SF ikke har penger til å varme opp banen i begynnelsen av mars. Vi får håpe søknaden innvilges.
Twitter? Hvem er det som spekulerer?

Champis

Legg inn av Champis »

Gunnar88 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am Det spekuleres i Sandefjord om cupkampen bør flyttes til Skien, som følge av at SF ikke har penger til å varme opp banen i begynnelsen av mars. Vi får håpe søknaden innvilges.

Dette høres ut som om det er mot reglementet. Hvis ett lag er satt opp med hjemmekamp, men det andre laget får hjemmekamp i stedet, så er det brudd på konkurransereglene. Merkelig hvis en hjemmekamp for Sandefjord plutselig skal spilles som bortekamp. Husker jeg trente et 14 års-lag som hadde den samme problemstillingen. Motstanderen hadde ikke bane tilgjengelig, men vi ble nektet å flytte den til vår hjemmebane, da det var i strid med regelverket.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Champis skrev: tor des 08, 2022 12:36 pm
Gunnar88 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am Det spekuleres i Sandefjord om cupkampen bør flyttes til Skien, som følge av at SF ikke har penger til å varme opp banen i begynnelsen av mars. Vi får håpe søknaden innvilges.

Dette høres ut som om det er mot reglementet. Hvis ett lag er satt opp med hjemmekamp, men det andre laget får hjemmekamp i stedet, så er det brudd på konkurransereglene. Merkelig hvis en hjemmekamp for Sandefjord plutselig skal spilles som bortekamp. Husker jeg trente et 14 års-lag som hadde den samme problemstillingen. Motstanderen hadde ikke bane tilgjengelig, men vi ble nektet å flytte den til vår hjemmebane, da det var i strid med regelverket.
Det var jo kjipe nyheter du serverte der.
Virker lit rart på en måte at klubbene ikke kan avtale å spille på en annen bane, så lenge banen er innenfor de generelle krav som NFF stiller.

Odd dude 76

Legg inn av Odd dude 76 »

Zanick skrev: ons nov 30, 2022 10:32 am Spenstig med Jarstein (38), Ruud (39) og Hagen (37) neste sesong. Det er hyggelig med disse ringrevene som holder nivået til 40-årsalderen, synes jeg.
Ja, det er imponerende av de "modne" gutta, og ikke minst viktig i og med at stallen består av veldig mange unge spillere etterhvert, men så igjen, de er jo noe mer "trenbare". Nå begynner jo noen av de unge å få mye erfaring etterhvert. Bjørtuft og Ingebrigtsen er jo i et slags mellomsjikt. Men stemmer det at det med Jarstein ikke er aktuelt lenger?

Champis

Legg inn av Champis »

Gunnar88 skrev: tor des 08, 2022 2:33 pm
Champis skrev: tor des 08, 2022 12:36 pm
Gunnar88 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am Det spekuleres i Sandefjord om cupkampen bør flyttes til Skien, som følge av at SF ikke har penger til å varme opp banen i begynnelsen av mars. Vi får håpe søknaden innvilges.

Dette høres ut som om det er mot reglementet. Hvis ett lag er satt opp med hjemmekamp, men det andre laget får hjemmekamp i stedet, så er det brudd på konkurransereglene. Merkelig hvis en hjemmekamp for Sandefjord plutselig skal spilles som bortekamp. Husker jeg trente et 14 års-lag som hadde den samme problemstillingen. Motstanderen hadde ikke bane tilgjengelig, men vi ble nektet å flytte den til vår hjemmebane, da det var i strid med regelverket.
Det var jo kjipe nyheter du serverte der.
Virker lit rart på en måte at klubbene ikke kan avtale å spille på en annen bane, så lenge banen er innenfor de generelle krav som NFF stiller.

Det går an at hjemmelaget finner en ny "hjemmebane". Stabæk skal vel spille sin cupkamp mot Bryne på Bærum sin hjemmebane. Grunnen til at man ikke kan velge å spille bortekamp i stedet for hjemmekamp er jo overfor alle motstanderne. Det blir en konkurransevridning hvis et lag som er tildelt bortekamp plutselig får mulighet til å spille hjemme. Ikke like prekært i cup muligens, men hvert fall i seriespill. Der er man jo også gansk strenge mtp. å spille hjemmekamper på en alternativ arena, da det betyr at ikke alle motstanderne får like stor ufordel av bortebane mot det gitte laget.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Odd dude 76 skrev: fre des 09, 2022 7:54 am
Zanick skrev: ons nov 30, 2022 10:32 am Spenstig med Jarstein (38), Ruud (39) og Hagen (37) neste sesong. Det er hyggelig med disse ringrevene som holder nivået til 40-årsalderen, synes jeg.
Ja, det er imponerende av de "modne" gutta, og ikke minst viktig i og med at stallen består av veldig mange unge spillere etterhvert, men så igjen, de er jo noe mer "trenbare". Nå begynner jo noen av de unge å få mye erfaring etterhvert. Bjørtuft og Ingebrigtsen er jo i et slags mellomsjikt. Men stemmer det at det med Jarstein ikke er aktuelt lenger?
Jeg har skjønt at Jarstein signerer, men det har ikke vært særlige nyheter der på en stund. Hva har du hørt?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Champis skrev: fre des 09, 2022 9:11 am
Gunnar88 skrev: tor des 08, 2022 2:33 pm
Champis skrev: tor des 08, 2022 12:36 pm


Dette høres ut som om det er mot reglementet. Hvis ett lag er satt opp med hjemmekamp, men det andre laget får hjemmekamp i stedet, så er det brudd på konkurransereglene. Merkelig hvis en hjemmekamp for Sandefjord plutselig skal spilles som bortekamp. Husker jeg trente et 14 års-lag som hadde den samme problemstillingen. Motstanderen hadde ikke bane tilgjengelig, men vi ble nektet å flytte den til vår hjemmebane, da det var i strid med regelverket.
Det var jo kjipe nyheter du serverte der.
Virker lit rart på en måte at klubbene ikke kan avtale å spille på en annen bane, så lenge banen er innenfor de generelle krav som NFF stiller.

Det går an at hjemmelaget finner en ny "hjemmebane". Stabæk skal vel spille sin cupkamp mot Bryne på Bærum sin hjemmebane. Grunnen til at man ikke kan velge å spille bortekamp i stedet for hjemmekamp er jo overfor alle motstanderne. Det blir en konkurransevridning hvis et lag som er tildelt bortekamp plutselig får mulighet til å spille hjemme. Ikke like prekært i cup muligens, men hvert fall i seriespill. Der er man jo også gansk strenge mtp. å spille hjemmekamper på en alternativ arena, da det betyr at ikke alle motstanderne får like stor ufordel av bortebane mot det gitte laget.
Håndlykken meldte på twitter at kampen spilles i Drammen hvis den ikke spilles i Sandefjord.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Idag kl.1400 blir spilleplanen for neste års Eliteserie kunngjort. Kan følges på TV2 Sport 2.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Komplett uforståelig at denne har gått under radaren, ikke ett ord verken på klubbens facebook- eller hjemmeside engang.
En milepæl for landets eldste fotballklubb, og mer enn en fjær i hatten for historieavdelingen.
Vi husker fra noen år tilbake "Helter i sort og hvitt" den tunge gjennomillustrerte coffee table med klubb- og byhistorie i ett, uløselig knyttet til hverandre som de er.
Og nå altså i riksarkivet.

https://www.ta.no/na-er-odd-i-samme-kla ... 50-1524411

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

cpatton skrev: fre des 09, 2022 2:48 pm Komplett uforståelig at denne har gått under radaren, ikke ett ord verken på klubbens facebook- eller hjemmeside engang.
En milepæl for landets eldste fotballklubb, og mer enn en fjær i hatten for historieavdelingen.
Vi husker fra noen år tilbake "Helter i sort og hvitt" den tunge gjennomillustrerte coffee table med klubb- og byhistorie i ett, uløselig knyttet til hverandre som de er.
Og nå altså i riksarkivet.

https://www.ta.no/na-er-odd-i-samme-kla ... 50-1524411

Dessverre er odds historie preget av grove brudd innen kildesortering og miljøfokus. Det var faktisk helt fraværende i Odds storhetstid på starten av 1900-tallet. Null kildesortering og ikke engang planer om solceller eller potetdyrking på stadion. Så veldig forståelig at Håndlykken og Co lar dette fare forbi i stillhet.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: fre des 09, 2022 2:48 pm Komplett uforståelig at denne har gått under radaren, ikke ett ord verken på klubbens facebook- eller hjemmeside engang.
En milepæl for landets eldste fotballklubb, og mer enn en fjær i hatten for historieavdelingen.
Vi husker fra noen år tilbake "Helter i sort og hvitt" den tunge gjennomillustrerte coffee table med klubb- og byhistorie i ett, uløselig knyttet til hverandre som de er.
Og nå altså i riksarkivet.

https://www.ta.no/na-er-odd-i-samme-kla ... 50-1524411
Det er jeg helt enig i. Men kult at klubbens rike historie kommer frem i lyset.

Det digitale arkivet på hjemmesidene er vel verdt en titt.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Aprilsnarr skrev: fre des 09, 2022 3:40 pm
cpatton skrev: fre des 09, 2022 2:48 pm Komplett uforståelig at denne har gått under radaren, ikke ett ord verken på klubbens facebook- eller hjemmeside engang.
En milepæl for landets eldste fotballklubb, og mer enn en fjær i hatten for historieavdelingen.
Vi husker fra noen år tilbake "Helter i sort og hvitt" den tunge gjennomillustrerte coffee table med klubb- og byhistorie i ett, uløselig knyttet til hverandre som de er.
Og nå altså i riksarkivet.

https://www.ta.no/na-er-odd-i-samme-kla ... 50-1524411

Dessverre er odds historie preget av grove brudd innen kildesortering og miljøfokus. Det var faktisk helt fraværende i Odds storhetstid på starten av 1900-tallet. Null kildesortering og ikke engang planer om solceller eller potetdyrking på stadion. Så veldig forståelig at Håndlykken og Co lar dette fare forbi i stillhet.
Hahaha - all god satire slår oppover. Bravo!
Det er all grunn til å være bekymret over hvordan den topptunge og sikkert godt betalte markedsavdelingen markedsfører klubben overfor nye generasjoner. At klubbens rike og betydningsfulle historie som ett element burde trekkes fram er opplagt. Og da tenker jeg ikke på den fordømte Dortmund-kampen hvor Fagermo ga spillerene lov å gjøre akkurat hva de ville før 2 omg - skrekk og gru.
Da jeg vokste opp var Odd en del av skiensfolks identiet, og klubbens bravader ble muntlig overlevert fra generasjon til generasjon. I en verden hvor tilbudene har økt enormt og konkurransen langt større burde det være klubben soleklare plikt å formidle sin egen historie klart og tydelig i stedet for bla å drive en håpløs juleauksjon på fb. En auksjon som kun har til hensikt å loppe foreldre for penger. Attpåtil i disse tider...

hgb

Legg inn av hgb »

cpatton skrev: lør des 10, 2022 2:32 pmOg da tenker jeg ikke på den fordømte Dortmund-kampen hvor Fagermo ga spillerene lov å gjøre akkurat hva de ville før 2 omg - skrekk og gru.
Jeg er i grove trekk helt enig i alt det andre du skriver her, men dette skjønner jeg ikke helt. Hva mener du var galt med Dortmund-kampen?

cpatton

Legg inn av cpatton »

hgb skrev: søn des 11, 2022 3:05 am
cpatton skrev: lør des 10, 2022 2:32 pmOg da tenker jeg ikke på den fordømte Dortmund-kampen hvor Fagermo ga spillerene lov å gjøre akkurat hva de ville før 2 omg - skrekk og gru.
Jeg er i grove trekk helt enig i alt det andre du skriver her, men dette skjønner jeg ikke helt. Hva mener du var galt med Dortmund-kampen?
Jeg mener at man må slutte å trekke fram kampen under festtaler osv... Og når vi i ettertid har fått høre at Fagermos pauseprat var at spillerne kunne få gjøre akkurat hva de ville (kom bare med forslag) i 2 omg fordi det allerede var mission accomplished så rister jeg lattermildt på hodet. Er det noen som lurer på hva Knutsen oppe i Bodø eller en Eggen vil sagt til en sånn holdning?

hgb

Legg inn av hgb »

cpatton skrev: søn des 11, 2022 9:07 pm
hgb skrev: søn des 11, 2022 3:05 am
cpatton skrev: lør des 10, 2022 2:32 pmOg da tenker jeg ikke på den fordømte Dortmund-kampen hvor Fagermo ga spillerene lov å gjøre akkurat hva de ville før 2 omg - skrekk og gru.
Jeg er i grove trekk helt enig i alt det andre du skriver her, men dette skjønner jeg ikke helt. Hva mener du var galt med Dortmund-kampen?
Jeg mener at man må slutte å trekke fram kampen under festtaler osv... Og når vi i ettertid har fått høre at Fagermos pauseprat var at spillerne kunne få gjøre akkurat hva de ville (kom bare med forslag) i 2 omg fordi det allerede var mission accomplished så rister jeg lattermildt på hodet. Er det noen som lurer på hva Knutsen oppe i Bodø eller en Eggen vil sagt til en sånn holdning?
Har ikke hørt noen sånne historier, men klart det er helt idiotisk i såfall.
Og selvsagt er det viktigere å trekke fram Odds lange historie enn en (fanastisk) enkeltkamp. Dønn enig.

cpatton

Legg inn av cpatton »

hgb skrev: søn des 11, 2022 10:47 pm
cpatton skrev: søn des 11, 2022 9:07 pm
hgb skrev: søn des 11, 2022 3:05 am

Jeg er i grove trekk helt enig i alt det andre du skriver her, men dette skjønner jeg ikke helt. Hva mener du var galt med Dortmund-kampen?
Jeg mener at man må slutte å trekke fram kampen under festtaler osv... Og når vi i ettertid har fått høre at Fagermos pauseprat var at spillerne kunne få gjøre akkurat hva de ville (kom bare med forslag) i 2 omg fordi det allerede var mission accomplished så rister jeg lattermildt på hodet. Er det noen som lurer på hva Knutsen oppe i Bodø eller en Eggen vil sagt til en sånn holdning?
Har ikke hørt noen sånne historier, men klart det er helt idiotisk i såfall.
Og selvsagt er det viktigere å trekke fram Odds lange historie enn en (fanastisk) enkeltkamp. Dønn enig.
Ingen big deal og den kampen var da heller ikke hovedpoenget mitt, men liker ikke å si noe jeg ikke kan dokumentere. Har søkt uten å finne, men ordene var tett opp til - jeg spurte bare gutta hva de ville gjøre.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

TA melder at Wibe Lund er på vei til Odd og skal bli assistent for Paco. Ingen voldsom overraskelse dette, men jeg skjønner ikke akkurat hva Paco skal med tre assistenter?

Rønningene har nettopp signert ny avtale og Martin Reier har vel heller ikke tenkt seg noen steder?

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Gjengaar med ny kontrakt ut 2025. Applaus.

hgb

Legg inn av hgb »

Wallem signert ut 2026 også. Også gode nyheter, for Conrad har vært veldig solid, og er i tillegg veldig anvendelig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»