Honda HR-V. JULEKALENDER

Svar
rosmebraad
Innlegg: 845

Honda HR-V. JULEKALENDER

Legg inn av rosmebraad »

For de fleste her har vel denne satt standarden når.det gjelder omtale som 4wd trekkvogn!

Idag hadde jeg gleden av å stå ved siden av en slik. Stadig forbauset over hvor liten den er. Angivelig med bra kvalitet da den nødvendigvis var noen år gammel. (Dessverre?) var der ikke synlig hengerfeste.

Kjekk bil for de som har hatt gleden.


OG IKKE MINST: En forumbil å åpne med 1. desember.
Tar andre utfordringen med å nevte en biltype pr. dag som har gjort inntrykk på forumet frem tom. 24. des?
(Jeg har ikke andre julekalendere enn dette!)

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Syns vi skal strebe etter å legge ved en video av hver bil i julekalenderen.


Bilde




rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Flott, FP!

Men du legger listen høyt, jeg har fortsatt ikke funnet ut hvordan man legger inn bilde engang!

(På biltyper derimot, så er der minst en håndfull modeller som klør i ermet, får se om andre føler det på samme vis.)


Forøvrig en 'sjef' HR-V-video du fant!

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde



Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde


rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Flott, FP!
Et par 'luker' jeg overhode ikke hadde på shortisten!

Ribba

Legg inn av Ribba »

FredPerry^2 skrev: fre des 02, 2022 7:31 am Bilde


Broder'n min har fortsatt min gamle NX100 stående i garasjen sin. Han overtok den etter jeg skaffet meg Opel'n. Dessverre greide han å ta live av NX'en, så kjørbar er den ikke. Men når jeg så denne videosnutten, så fikk jeg uansett lyst å ta en tur bort å se på bilen igjen.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde



SUV

Legg inn av SUV »

rosmebraad skrev: tor des 01, 2022 5:09 pm For de fleste her har vel denne satt standarden når.det gjelder omtale som 4wd trekkvogn!

Idag hadde jeg gleden av å stå ved siden av en slik. Stadig forbauset over hvor liten den er. Angivelig med bra kvalitet da den nødvendigvis var noen år gammel. (Dessverre?) var der ikke synlig hengerfeste.

Kjekk bil for de som har hatt gleden.


OG IKKE MINST: En forumbil å åpne med 1. desember.
Tar andre utfordringen med å nevte en biltype pr. dag som har gjort inntrykk på forumet frem tom. 24. des?
(Jeg har ikke andre julekalendere enn dette!)
Det er dessverre stadig lengre mellom hver gang man ser disse langs veien (de nye regnes ikke med). Ser jo riktignok en hver gang jeg kjører hjem fra jobb, men det er fordi jeg passerer et hus der den står ute (om du kjører fra din gamle by til din nye by så er det godt mulig du passerer der). Før møtte man slike nesten daglig, mens nå er det kanskje bare ukentlig.

Men mulig din julekalender som startet 1. desember har fått folk til å ta frem stasbilen?
2. desember møtte jeg en sølvgrå HR-V i det som før var en militærleir.
3. desember møtte jeg en rød HR-V som jeg (uten at jeg rakk å kikke på regnr) antar tilhører kjæresten til barnebarnet til dem jeg leide hybel hos som student rundt årtusenskiftet.
Det litt rare var at litt senere på kjøreturen så møtte jeg enda en rød HR-V, og det var neppe den samme, for da måtte den ha kjørt en stor omvei rundt i stor fart for å møte meg enda en gang.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde



Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde



Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde





Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde



Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde



rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Men FP, to 8. des på rad? Groundhog Day(s)?
Sist redigert av rosmebraad den fre des 09, 2022 7:52 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

rosmebraad skrev: fre des 09, 2022 7:40 pm Meb FP, to 8. des på rad? Groundhog Day(s)?

Opps. Sånn går det når man egentlig er på jobb.

Bilde

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde



Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

FredPerry^2 skrev: fre des 09, 2022 9:04 am
"Min" gamle bil. Riktignok hadde jeg en 2003 (ikke rød og med helt vanlig 6-trinns manuell).

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde



Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde



Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

FredPerry får med seg en del forumsbiler i julekalenderen. Lancia Theses var jo InternalExile's komfortkjerre for en del år siden.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Iseran2770 skrev: man des 12, 2022 7:35 pm FredPerry får med seg en del forumsbiler i julekalenderen. Lancia Theses var jo InternalExile's komfortkjerre for en del år siden.
Husker ganske mange, men jeg er litt spent på om det holder helt frem til julaften. Burde nok vært innom VGD en tur for å lete i gamle tråder, men de er jo borte nå.

Ribba

Legg inn av Ribba »

FredPerry^2 skrev: man des 12, 2022 7:42 pm
Iseran2770 skrev: man des 12, 2022 7:35 pm FredPerry får med seg en del forumsbiler i julekalenderen. Lancia Theses var jo InternalExile's komfortkjerre for en del år siden.
Husker ganske mange, men jeg er litt spent på om det holder helt frem til julaften. Burde nok vært innom VGD en tur for å lete i gamle tråder, men de er jo borte nå.
Om det begynner å svikte litt i svingene, så er det jo bare å ty til Komp'en sine biler. Han har vel hatt nok biler til å fylle et par, tre julekalendere alene selv om du tar vekk den/de du allerede har tatt med hittil.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

FredPerry^2 skrev: man des 12, 2022 7:42 pm
Iseran2770 skrev: man des 12, 2022 7:35 pm FredPerry får med seg en del forumsbiler i julekalenderen. Lancia Theses var jo InternalExile's komfortkjerre for en del år siden.
Husker ganske mange, men jeg er litt spent på om det holder helt frem til julaften. Burde nok vært innom VGD en tur for å lete i gamle tråder, men de er jo borte nå.

Så lenge du får med gamle Capricer samt Buick Riviera kan jo mange andre være fornøyd med en mention under 'ingen flere nevnt eller glemt' den 25/12.

-Glem ikke å titte hvis man kommer over tv-serier og filmer fra New York på 90-tallet: Gatene kryr av Capricer!

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde



Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Bilde



rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

FredPerry^2 skrev: ons des 14, 2022 9:18 am Bilde



Ved ca. 4 min 22 sek sier han 'W129'. Ska det ikke være R129? Og hvilke andre cabrioleter har sånn bøyle bak som spretter opp ved behov/ulykker?
Forøvrig er denner eraen Mercedes mye mer drømmebiler enn dagens.
Kanskje fordi man som barn kunne kun se på bilen mens man idag også ser 'tynet huslån', 'kommer vel en bedre modell', 'rust' og andre realiteter.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

OT: Trist å se 'International Monkey day' og så VGNett nå: 'Tre sjimpanswr skutt i Sverige'.

PS. For å unødvendig nitpicks meg selv: Sjimpanser er 'apes', ikke 'monkeys'.
Men den 'monkey day' omfatter iflg. Wikipedia 'all simians', altså også sjimpanser.
Så nitpick på nitpickingen er at nitpicken er unødvendig.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

rosmebraad skrev: ons des 14, 2022 2:52 pm Men den 'monkey day' omfatter iflg. Wikipedia 'all simians', altså også sjimpanser.
Så nitpick på nitpickingen er at nitpicken er unødvendig.
Akkurat i dag har monkeyday en dobbeltbetydning, siden Chris Harris kaller seg selv for "Harrismonkey" på SoMe:

https://www.instagram.com/harrismonkey/

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

FredPerry^2 skrev: ons des 14, 2022 8:11 pm
rosmebraad skrev: ons des 14, 2022 2:52 pm Men den 'monkey day' omfatter iflg. Wikipedia 'all simians', altså også sjimpanser.
Så nitpick på nitpickingen er at nitpicken er unødvendig.
Akkurat i dag har monkeyday en dobbeltbetydning, siden Chris Harris kaller seg selv for "Harrismonkey" på SoMe:

https://www.instagram.com/harrismonkey/

Eller som enkelte kaller fyren i England: Arris.

https://idioms.thefreedictionary.com/drops+your+Hs

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»