Brann Klubbtråd.

Svar
GatlingGun

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av GatlingGun »

Tjaaah skrev: man des 05, 2022 5:50 pm
GatlingGun skrev: man des 05, 2022 5:39 pm Sant det, men vi som supportere er jo nesten nødt til å ta utgangspunkt i at han helst ønsker å spille for Brann og ikke et annet lag i Norge.

Basert på den forståelsen så mener jeg Brann nå er nødt til å bestemme seg for om de skal bygge for å bli en toppklubb eller om de skal gjøre de beste i Norge enda bedre.

I mine øyne så synes jeg Brann bør være knallharde her og satse 110% på en fast og prinsippiell strategi, om å kun selge til større klubber utenom Norges grenser.
At han helst vil spille for Brann, det er jeg helt sikker på. Men om han tjener mye bedre i Glimt, får spille i Europa og mest sannsynlig utvikler seg bedre der også, så er jeg ikke sikker på at Brann lengre er nok til å holde ham her.

Men som sagt, så tror jeg heldigvis han vegrer seg for å gå gratis.

Jeg er også enig i at Brann bør holde linjen noenlunde, men ikke hvis det betyr at vi nok en gang mister et talent gratis, om de nå skal tviholde på ham i et år, og han da føler at han ikke har noe særlig annet valg enn å gå gratis.

Det er jo bare den linjen vi alltid har hatt.
Jeg håper de klarer å snekre sammen en god kontrakt på 3 år der alle parter kommer godt ut av det.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: man des 05, 2022 5:58 pm Jeg håper de klarer å snekre sammen en god kontrakt på 3 år der alle parter kommer godt ut av det.
Dette hadde selvsagt vært optimalt. Ny lengre kontrakt, herjer for Brann i år, går for 100 mill til en eller annen tulleklubb etter sesongen, siden det tydeligvis er sånne summer folk byr nå.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

MadBum skrev: man des 05, 2022 5:29 pm Floppskogen har fått beskjed at han ikke satses på og kan finne seg en ny klubb.

Dette leser jeg i BA.
Fikk ikke med meg innholdet her, trodde det bare var snakk om ditt tidligere innlegg om Kjole Martin.

Han bør vel komme seg til Åsane, og få en slags restart på tingene.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Tror det beste hadde vært om Kniklas gikk til Bodø for en brukbar pris nå , men med en god videresalgsklausul . Da tror jeg Brann kommer best ut.Knudsen kan utvikle spilleren til langt høyere verdi enn Horneland . Se hvordan supertaletet Kolskogen har utviklet seg,Brann takket vel nei til noen brukbare salg

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Tobbis1 skrev: man des 05, 2022 6:48 pm Tror det beste hadde vært om Kniklas gikk til Bodø for en brukbar pris nå , men med en god videresalgsklausul . Da tror jeg Brann kommer best ut.Knudsen kan utvikle spilleren til langt høyere verdi enn Horneland . Se hvordan supertaletet Kolskogen har utviklet seg,Brann takket vel nei til noen brukbare salg
Ja, godt poeng. Med god klausul kan fort alle parter tjene på en sånn overgang.

Men det hadde jo fortsatt vært litt bittert, da. At det kanskje er den beste løsningen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Men om Brann skulle finne på å selge til en norsk klubb, så er Glimt ikke den verste å selge til.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: man des 05, 2022 6:51 pm Men om Brann skulle finne på å selge til en norsk klubb, så er Glimt ikke den verste å selge til.
Nå har jo jeg et korstog mot Glimt sin hodeløse umoral, så jeg hadde absolutt ikke likt det.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Tror også Kniklas ville satt stor pris på trener som snakker bergensk.Horneland liker egentlig ikke å bruke spillere som Kniklas,han vil ha større volum.

den12mann

Legg inn av den12mann »

Solvgutt1 skrev: ons nov 30, 2022 2:27 pm
den12mann skrev: ons nov 30, 2022 2:24 pm
Solvgutt1 skrev: fre apr 01, 2022 5:03 pm

Ruben hadde vi i fjor og. Det er vel bare én skadet stopper og det er en stopper med en skadehistorikk som tilsier at han kommer til å bli skadet igjen. Vi har jo bare tre rene stopper, hvor minst to av dem har en tendens til å skade seg.
Gøy å lese litt tilbake i tid.
2022: "Ruben Kristiansen er BA-lesernes klare børsvinner."
Hvis poenget ditt er at fasit etter sesongen er at Kolskogen hadde slitt benk i Brann og at utlånet var smart, så tror jeg du tar feil der. Som forventet har vi hatt skader på stopperplass i år også, og han hadde nok fått rikelig med spilletid i år, som i fjor.
Da har Kolskogen fått beskjed om at han ikke blir satset på og kan finne seg en ny klubb.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Husker Kolskogen i noen av hans første kamper i Brann, var sikker på at han ville bli en kanonspiller som skulle bli solgt for flere titalls millioner med farten + drivet med ball som stopper men virker som utviklingen har stoppet helt opp.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

aderyn skrev: man des 05, 2022 11:18 pm Husker Kolskogen i noen av hans første kamper i Brann, var sikker på at han ville bli en kanonspiller som skulle bli solgt for flere titalls millioner
Og på det tidspunktet burde du husket hvilken klubb han er i...

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

den12mann skrev: man des 05, 2022 10:59 pm
Solvgutt1 skrev: ons nov 30, 2022 2:27 pm
den12mann skrev: ons nov 30, 2022 2:24 pm

Gøy å lese litt tilbake i tid.
2022: "Ruben Kristiansen er BA-lesernes klare børsvinner."
Hvis poenget ditt er at fasit etter sesongen er at Kolskogen hadde slitt benk i Brann og at utlånet var smart, så tror jeg du tar feil der. Som forventet har vi hatt skader på stopperplass i år også, og han hadde nok fått rikelig med spilletid i år, som i fjor.
Da har Kolskogen fått beskjed om at han ikke blir satset på og kan finne seg en ny klubb.
Ikke spesielt vellykket utlån altså. Burde blitt i Brann.

Jeg tror faktisk det at han valgte å presse på for et utlån er en av hovedårsakene for at han ikke blir satset på nå. Horneland likte neppe det.

boombis

Legg inn av boombis »

Tobbis1 skrev: man des 05, 2022 7:04 pm Tror også Kniklas ville satt stor pris på trener som snakker bergensk.Horneland liker egentlig ikke å bruke spillere som Kniklas,han vil ha større volum.
Og hvis hjemlengselen blir for stor, setter vi på Knutsen og Ludviksen i garderoben :mrgreen:


Så vidt jeg vet er Kniklas midtstopper? Med mindre vi skal selge noen, så har vel Glimt 6 midtstoppere i stallen allerede. Tviler på at KK skal rullere så mye til neste år.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

boombis skrev: tir des 06, 2022 11:15 am
Tobbis1 skrev: man des 05, 2022 7:04 pm Tror også Kniklas ville satt stor pris på trener som snakker bergensk.Horneland liker egentlig ikke å bruke spillere som Kniklas,han vil ha større volum.
Og hvis hjemlengselen blir for stor, setter vi på Knutsen og Ludviksen i garderoben :mrgreen:


Så vidt jeg vet er Kniklas midtstopper? Med mindre vi skal selge noen, så har vel Glimt 6 midtstoppere i stallen allerede. Tviler på at KK skal rullere så mye til neste år.

Ehhh

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

boombis skrev: tir des 06, 2022 11:15 am Så vidt jeg vet er Kniklas midtstopper? Med mindre vi skal selge noen, så har vel Glimt 6 midtstoppere i stallen allerede. Tviler på at KK skal rullere så mye til neste år.
Wassberg er veldig spennende spiller, anbefaler deg å sjekke ham ut. Posisjon er definitivt ikke midtstopper, han er så langt unna midtstopper som det er mulig å komme for en fotballspiller.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Veldig rart at Brann går ut som de gjør i forhold til Kolskogen,virker som de gjør det kan for ikke å få penger for ham,ligner litt på det de gjorde med den gode svenske stopperen for et eller to år siden.Vil tro det skulle være mulig å få noen kroner en som spiller på U-21,men neppe nå lenger....

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Nå kan alle bergensere puste lettet ut. Sjokoladeracketene er reddet i år også. Brynild fra Fredrikstad ordner opp. Så nå vil vi låne Heltne Nilsen i årets sesong. Takk.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Nysgjerrig Glimt-supporter: tror dere Wassberg kunne bidratt i Glimt allerede denne våren? Ser bare på tallene hans, og det virker ikke som om han har levert veldig bra, selv i OBOS-ligaen i et lag som har dominert.

Tror man må ha litt bakkekontakt mtp. pris når man tenker over kontraktssituasjonen, se f.eks. Mannsverk for 15 mill og Grønbæk for 25 som var mye mer utviklede spillere. Som Glimt-supporter håper jeg absolutt ikke han eventuelt hentes for noe mer enn 15 mill.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wallez skrev: tir des 06, 2022 6:14 pm Nysgjerrig Glimt-supporter: tror dere Wassberg kunne bidratt i Glimt allerede denne våren? Ser bare på tallene hans, og det virker ikke som om han har levert veldig bra, selv i OBOS-ligaen i et lag som har dominert.

Tror man må ha litt bakkekontakt mtp. pris når man tenker over kontraktssituasjonen, se f.eks. Mannsverk for 15 mill og Grønbæk for 25 som var mye mer utviklede spillere. Som Glimt-supporter håper jeg absolutt ikke han eventuelt hentes for noe mer enn 15 mill.
Wassberg var dessverre mye skadet denne sesongen, og manglende trenings- og kampgrunnlag påvirket ham nok en del. Men samtidig var han tidvis lagets beste spiller. Veldig god da han spilte kant mot slutten, men også dominerende som indreløper hvor han primært var plassert i OBOS. Synes også han var god da jeg så ham som høyrekant for U19-landslaget. Og det er en fyr som ikke fyller 19 år før halve Eliteseriesesongen 2023 er spilt.

Jeg håper for alle del ikke Brann slipper Wassberg for under 25-30 mill såfremt han ikke setter seg på bakbeina i kontraktsforhandlingene. Da skjønner alle at Brann ikke kan være for harde i forhandlingene. Han slår meg som en type som kan ta nivået og bli en stjerne med en gang om han hadde kommet inn i Glimt-maskineriet, og selges for det dobbelte etter ikke så altfor lang tid.

Jeg var en tur innom klubbforumet til AGF og noterte meg at fansen var fornøyd med å få 25 mill for Grønbæk pga han hadde stagnert noe i utviklingen. Hadde Brann solgt Kniklas for den summen hadde Brann-fansen vært skikkelig skuffet. Bergensere er som oftest ganske edruelige i hvordan man verdsetter egne spillere. Det at man mener Wassberg ikke bør selges Mannsverk-pris, og sykt nok heller ikke til Grønbæk-pris, viser hvor høyt han verdsettes i Bergen. Og hva Sogndal ønsket for Mannsverk gir jo Brann-fansen faen i. Det får være Sogndal sin greie om de ønsker å selge sine spillere til underpris.

Jeg tror BG hadde endt som vinnere om de fikk hentet Wassberg for under 30 mill.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir des 06, 2022 6:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: tir des 06, 2022 11:40 am Wassberg er veldig spennende spiller, anbefaler deg å sjekke ham ut. Posisjon er definitivt ikke midtstopper, han er så langt unna midtstopper som det er mulig å komme for en fotballspiller.
Du må huske at også Paul Scharner var noe feilplassert på midtbanen, før han fant plassen som stopper.

Kanskje Kniklas er forsvarssjefen vi trenger?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tjaaah skrev: tir des 06, 2022 6:46 pm Du må huske at også Paul Scharner var noe feilplassert på midtbanen, før han fant plassen som stopper.

Kanskje Kniklas er forsvarssjefen vi trenger?
Spillende stopper har vi savnet!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Brann fansen må komme seg ned på jorda når det gjelder priser på spillere. Tipper dere får maks 5-6 mil nå med 1 år igjenn på kontrakten og jo lengre tid det tar jo lavere synker verdien om man ikke er heldig at en klubb i utlandet med mye penger finner ut at akkurat Wassberg er noe de skal gå for. Bare å tenker på at om litt over 6 måneder kan han skrive under for hvem han vill fra og med 2024 og med bare 1 inntresent i følge Knut Bamseklem Høibråten/fotballagenten så blir det heller ingen budkrig akkurat. Bare i eksteemt sjeldne tilfeller at man overstiger 10 mil innad i Norge og da har det vært flere om beinet.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: tir des 06, 2022 6:48 pm
Tjaaah skrev: tir des 06, 2022 6:46 pm Du må huske at også Paul Scharner var noe feilplassert på midtbanen, før han fant plassen som stopper.

Kanskje Kniklas er forsvarssjefen vi trenger?
Spillende stopper har vi savnet!
Kniklas, Forsvarsgott.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Tobbis1 skrev: tir des 06, 2022 1:03 pm Veldig rart at Brann går ut som de gjør i forhold til Kolskogen,virker som de gjør det kan for ikke å få penger for ham,ligner litt på det de gjorde med den gode svenske stopperen for et eller to år siden.Vil tro det skulle være mulig å få noen kroner en som spiller på U-21,men neppe nå lenger....
Brann har ikke gått ut på noen som helst måte. De har gitt spilleren en ærlig tilbakemelding på hvor han står, og denne har blitt lekket til pressen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Noterer meg at tannbørstegjengen ber Brann-fansen roe seg ned i valueringen av egne spillere og at klubben bør være fornøyd om Glimt får ett av tidenes Brann-talenter på billigsalg.

Om Brann selger Kniklas for 5 mill boikotter jeg Brann Stadion 2023 uavhangig av om spiller melder at han heller hopper fra Askøy-broen enn å signere ny kontrakt med Brann.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir des 06, 2022 6:52 pm Noterer meg at tannbørstegjengen ber Brann-fansen roe seg ned i valueringen av egne spillere og at klubben bør være fornøyd om Glimt får ett av tidenes Brann-talenter på billigsalg.

Om Brann selger Kniklas for 5 mill boikotter jeg Brann Stadion 2023 uavhangig av om spiller melder at han heller hopper fra Askøy-broen enn å signere ny kontrakt med Brann.
Forsiktig med ordbruken boikott. Snart kommer anti boikott-gjengen og arresterer deg.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

JonSnow skrev: tir des 06, 2022 6:50 pm Brann fansen må komme seg ned på jorda når det gjelder priser på spillere. Tipper dere får maks 5-6 mil nå med 1 år igjenn på kontrakten og jo lengre tid det tar jo lavere synker verdien om man ikke er heldig at en klubb i utlandet med mye penger finner ut at akkurat Wassberg er noe de skal gå for. Bare å tenker på at om litt over 6 måneder kan han skrive under for hvem han vill fra og med 2024 og med bare 1 inntresent i følge Knut Bamseklem Høibråten/fotballagenten så blir det heller ingen budkrig akkurat. Bare i eksteemt sjeldne tilfeller at man overstiger 10 mil innad i Norge og da har det vært flere om beinet.
Mulig jeg har gått glipp av noe, men har Brann kontaktet Glimt og bedt dem kjøpe Wassberg? Har de på noen måte signalisert et ønske om å selge Wassberg i det hele tatt?
Sist redigert av Solvgutt1 den tir des 06, 2022 6:57 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: tir des 06, 2022 6:52 pm Noterer meg at tannbørstegjengen ber Brann-fansen roe seg ned i valueringen av egne spillere og at klubben bør være fornøyd om Glimt får ett av tidenes Brann-talenter på billigsalg.

Om Brann selger Kniklas for 5 mill boikotter jeg Brann Stadion 2023 uavhangig av om spiller melder at han heller hopper fra Askøy-broen enn å signere ny kontrakt med Brann.
Du må huske at stoppere sjelden går for store summer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det er noe søtt over at fans av storklubben Bodø-Glimt, som forhåpentligvis er noen sesonger unna å bli glemt igjen, forteller andre lags fans at de må ''komme ned på jorden'' og akseptere at rivaliserende klubber får kjøpe talentene til skampris.

Har ikke sett noe lignende siden RBK-fans på 90-tallet, men der var det jo forståelig at fansen gikk på skyer.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir des 06, 2022 7:04 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

JonSnow skrev: tir des 06, 2022 6:50 pm Brann fansen må komme seg ned på jorda når det gjelder priser på spillere. Tipper dere får maks 5-6 mil nå med 1 år igjenn på kontrakten og jo lengre tid det tar jo lavere synker verdien om man ikke er heldig at en klubb i utlandet med mye penger finner ut at akkurat Wassberg er noe de skal gå for. Bare å tenker på at om litt over 6 måneder kan han skrive under for hvem han vill fra og med 2024 og med bare 1 inntresent i følge Knut Bamseklem Høibråten/fotballagenten så blir det heller ingen budkrig akkurat. Bare i eksteemt sjeldne tilfeller at man overstiger 10 mil innad i Norge og da har det vært flere om beinet.
Til info kunne hver eneste klubb i Skandinavia tenke seg å kjøpe ham. Jeg tror heller det er det dere som undervurderer prisen i dette tilfellet. Greit at dere fikk Sery Larsen på billigsalg, men det får da være måte på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»