Stavanger Oilers

Svar
AllElite

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: man des 05, 2022 9:37 pm
AllElite skrev: man des 05, 2022 11:33 am Ikke helt heldig at nok en import blir satt ned i 4 rekka. Mens f eks Stjernen sine er nr 1 og 2 på poenglista har vi Gervais i bunnrekka og Mauldin i 3 rekka.
Mauldin er rollespiller hos oss. Han er ikke hentet for å bli toppscorer. Men for å bidra i mange av spillets faser. Pluss han står fram når sluttspillet starter

Jeg stusset også over Gervais som var i 4.rekka sist. Hva skjer med utlendingene våre?

Har vi de dårligste utlendingene offensivt på hvor lenge?
Greit nok, men han er import og de bør blant de som produserer poeng. Om ikke toppscorer, så hvertfall topp 20.

Problemet er at det er flere som han, som ikke produserer.. Importene bør være blant de beste på poenglisten synes jeg da.

Det Gervais og egentlig Beck leverer er ikke godt nok

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

AllElite skrev: tir des 06, 2022 7:38 am
TAdams6 skrev: man des 05, 2022 9:37 pm
AllElite skrev: man des 05, 2022 11:33 am Ikke helt heldig at nok en import blir satt ned i 4 rekka. Mens f eks Stjernen sine er nr 1 og 2 på poenglista har vi Gervais i bunnrekka og Mauldin i 3 rekka.
Mauldin er rollespiller hos oss. Han er ikke hentet for å bli toppscorer. Men for å bidra i mange av spillets faser. Pluss han står fram når sluttspillet starter

Jeg stusset også over Gervais som var i 4.rekka sist. Hva skjer med utlendingene våre?

Har vi de dårligste utlendingene offensivt på hvor lenge?
Greit nok, men han er import og de bør blant de som produserer poeng. Om ikke toppscorer, så hvertfall topp 20.

Problemet er at det er flere som han, som ikke produserer.. Importene bør være blant de beste på poenglisten synes jeg da.

Det Gervais og egentlig Beck leverer er ikke godt nok
Jeg er helt enig med deg. Importene må både produsere og stå fram.

Når jeg ser på statistikkene så er de ikke avskrekkende.
Kissel er nr 6 på toppscorer lista, 5 poeng bak Piccinich og 3 poeng bak Dostie.
Colton Beck har 25 kamper og 21 poeng. Ikke ille, men heller ikke godt nok
Bryce Gervais som jeg hadde størst tro på før sesongen startet har 19 kamper og 17 poeng. Et relativt bra poengsnitt. Han har litt færre kamper enn de andre pga skade

Det gledelige er at noen norske har begynt å melde seg på
Ludvig Hoff - 21 kamper 18 poeng
Christoffer Karlsen - 22 kamper 17 poeng
Thomas Berg-Paulsen - 23 kamper 15 poeng

Det begynner å komme seg.

Men klart, 10 poeng på Mauldin er ikke bra nok.
7 poeng på Kristiansen er ikke bra nok
6 poeng på Hurrød er ikke bra nok. Han hadde jeg forventet sto mer fram i år
8 poeng på Tangen Henriksen er ikke bra nok

3 norske og Kissel som jeg gir godkjent. Gervais og Colt er ikke ekstremt dårlig, men de må over 1 poeng i snitt pr kamp for at jeg skal bli fornøyd.

Martin Lefebvre får absolutt godkjent poengmessig. 25 kamper og 21 poeng. Men jeg skulle ønske han var enda mer dominerende ellers også.

Mye bra kvalitet i troppen. Men.....noen må heve seg og vi bør få inn en forsterkning. Så får vi se hvor Bordson legger lista.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tir des 06, 2022 9:40 am
AllElite skrev: tir des 06, 2022 7:38 am
TAdams6 skrev: man des 05, 2022 9:37 pm

Mauldin er rollespiller hos oss. Han er ikke hentet for å bli toppscorer. Men for å bidra i mange av spillets faser. Pluss han står fram når sluttspillet starter

Jeg stusset også over Gervais som var i 4.rekka sist. Hva skjer med utlendingene våre?

Har vi de dårligste utlendingene offensivt på hvor lenge?
Greit nok, men han er import og de bør blant de som produserer poeng. Om ikke toppscorer, så hvertfall topp 20.

Problemet er at det er flere som han, som ikke produserer.. Importene bør være blant de beste på poenglisten synes jeg da.

Det Gervais og egentlig Beck leverer er ikke godt nok
Jeg er helt enig med deg. Importene må både produsere og stå fram.

Når jeg ser på statistikkene så er de ikke avskrekkende.
Kissel er nr 6 på toppscorer lista, 5 poeng bak Piccinich og 3 poeng bak Dostie.
Colton Beck har 25 kamper og 21 poeng. Ikke ille, men heller ikke godt nok
Bryce Gervais som jeg hadde størst tro på før sesongen startet har 19 kamper og 17 poeng. Et relativt bra poengsnitt. Han har litt færre kamper enn de andre pga skade

Det gledelige er at noen norske har begynt å melde seg på
Ludvig Hoff - 21 kamper 18 poeng
Christoffer Karlsen - 22 kamper 17 poeng
Thomas Berg-Paulsen - 23 kamper 15 poeng

Det begynner å komme seg.

Men klart, 10 poeng på Mauldin er ikke bra nok.
7 poeng på Kristiansen er ikke bra nok
6 poeng på Hurrød er ikke bra nok. Han hadde jeg forventet sto mer fram i år
8 poeng på Tangen Henriksen er ikke bra nok

3 norske og Kissel som jeg gir godkjent. Gervais og Colt er ikke ekstremt dårlig, men de må over 1 poeng i snitt pr kamp for at jeg skal bli fornøyd.

Martin Lefebvre får absolutt godkjent poengmessig. 25 kamper og 21 poeng. Men jeg skulle ønske han var enda mer dominerende ellers også.

Mye bra kvalitet i troppen. Men.....noen må heve seg og vi bør få inn en forsterkning. Så får vi se hvor Bordson legger lista.
Er egentlig litt trist, for jeg føler vi bare er 1-2 gode spillere inn for å vinne både liga og nm gull. Jeg ble litt skuffet når jeg så det var Bordson var den som kom inn. Da håper jeg virkelig man har dobbelsjekket Burton først. Blir ikke overrasket om Gervais ryker, en import i 4 rekka holder ikke.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det trengs bare et par spillere inn ja. Søberg er kommet. Vi bør aller helst både hente en offensiv spiller til og en back. Jeg tror de velger back. Men en klasse forward hadde gjort underverker. Bordson er ikke noe wow spiller. Men det vi får er en spiller som ikke trenger 2-3 måneder på å bli kjent med medspillere og liga. Vi får en spiller som kan være med fra første dropp. Når vi henter midt i sesongen så tror jeg det er smart å hente en som kjenner ligaen. Vi har sett nok av spillere som har brukt tid på å komme igang. De viser seg fram i sluttspillet og så forsvinner igjen. Nå får vi ivertfall en spiller som kan være med og bidra hele perioden.

2 spillere til inn hadde gjort underverker. Troppen når sesongen startet var for svak.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tir des 06, 2022 11:09 am Det trengs bare et par spillere inn ja. Søberg er kommet. Vi bør aller helst både hente en offensiv spiller til og en back. Jeg tror de velger back. Men en klasse forward hadde gjort underverker. Bordson er ikke noe wow spiller. Men det vi får er en spiller som ikke trenger 2-3 måneder på å bli kjent med medspillere og liga. Vi får en spiller som kan være med fra første dropp. Når vi henter midt i sesongen så tror jeg det er smart å hente en som kjenner ligaen. Vi har sett nok av spillere som har brukt tid på å komme igang. De viser seg fram i sluttspillet og så forsvinner igjen. Nå får vi ivertfall en spiller som kan være med og bidra hele perioden.

2 spillere til inn hadde gjort underverker. Troppen når sesongen startet var for svak.
Ja, trengs et par spillere som kan score mål og lage poeng. Det hadde vi i fjor med Whitney og Burton. Bordson er grei som playmaker, men mer som tilrettelegger enn å score selv. Forøvrig er det merkelig at Stjernen har truffet såpass bedre enn Oilers på de offensive importene sine. Oilers bruker ikke hele budsjettet av en eller annen grunn.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

AllElite skrev: tir des 06, 2022 12:05 pm
TAdams6 skrev: tir des 06, 2022 11:09 am Det trengs bare et par spillere inn ja. Søberg er kommet. Vi bør aller helst både hente en offensiv spiller til og en back. Jeg tror de velger back. Men en klasse forward hadde gjort underverker. Bordson er ikke noe wow spiller. Men det vi får er en spiller som ikke trenger 2-3 måneder på å bli kjent med medspillere og liga. Vi får en spiller som kan være med fra første dropp. Når vi henter midt i sesongen så tror jeg det er smart å hente en som kjenner ligaen. Vi har sett nok av spillere som har brukt tid på å komme igang. De viser seg fram i sluttspillet og så forsvinner igjen. Nå får vi ivertfall en spiller som kan være med og bidra hele perioden.

2 spillere til inn hadde gjort underverker. Troppen når sesongen startet var for svak.
Ja, trengs et par spillere som kan score mål og lage poeng. Det hadde vi i fjor med Whitney og Burton. Bordson er grei som playmaker, men mer som tilrettelegger enn å score selv. Forøvrig er det merkelig at Stjernen har truffet såpass bedre enn Oilers på de offensive importene sine. Oilers bruker ikke hele budsjettet av en eller annen grunn.
For meg virker dette som et mellomår.
Et år der de unge får sjansen å ta steg for å bli faste spillere i årene som kommer.

Av og til må man ta et hvileår for å slippe til ungdommen. Jeg tror det siden vi for første gang på så lenge jeg kan huske ikke har hentet en eneste nordmann. Bare sendt flere ut døra.

Men når Higson ikke treffer på utlendingene så ser det lite gjennomtenkt ut.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tir des 06, 2022 12:40 pm
AllElite skrev: tir des 06, 2022 12:05 pm
TAdams6 skrev: tir des 06, 2022 11:09 am Det trengs bare et par spillere inn ja. Søberg er kommet. Vi bør aller helst både hente en offensiv spiller til og en back. Jeg tror de velger back. Men en klasse forward hadde gjort underverker. Bordson er ikke noe wow spiller. Men det vi får er en spiller som ikke trenger 2-3 måneder på å bli kjent med medspillere og liga. Vi får en spiller som kan være med fra første dropp. Når vi henter midt i sesongen så tror jeg det er smart å hente en som kjenner ligaen. Vi har sett nok av spillere som har brukt tid på å komme igang. De viser seg fram i sluttspillet og så forsvinner igjen. Nå får vi ivertfall en spiller som kan være med og bidra hele perioden.

2 spillere til inn hadde gjort underverker. Troppen når sesongen startet var for svak.
Ja, trengs et par spillere som kan score mål og lage poeng. Det hadde vi i fjor med Whitney og Burton. Bordson er grei som playmaker, men mer som tilrettelegger enn å score selv. Forøvrig er det merkelig at Stjernen har truffet såpass bedre enn Oilers på de offensive importene sine. Oilers bruker ikke hele budsjettet av en eller annen grunn.
For meg virker dette som et mellomår.
Et år der de unge får sjansen å ta steg for å bli faste spillere i årene som kommer.

Av og til må man ta et hvileår for å slippe til ungdommen. Jeg tror det siden vi for første gang på så lenge jeg kan huske ikke har hentet en eneste nordmann. Bare sendt flere ut døra.

Men når Higson ikke treffer på utlendingene så ser det lite gjennomtenkt ut.
Har man sluppet til så fryktelig mange nye da? Går an å mikse det med gode importer og 2-3 unge spillere. Det er importene som har sviktet så langt. Så forventer jeg selvsagt mer av en som Tommy og det sier han jo selv.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

AllElite skrev: tir des 06, 2022 3:57 pm
TAdams6 skrev: tir des 06, 2022 12:40 pm
AllElite skrev: tir des 06, 2022 12:05 pm

Ja, trengs et par spillere som kan score mål og lage poeng. Det hadde vi i fjor med Whitney og Burton. Bordson er grei som playmaker, men mer som tilrettelegger enn å score selv. Forøvrig er det merkelig at Stjernen har truffet såpass bedre enn Oilers på de offensive importene sine. Oilers bruker ikke hele budsjettet av en eller annen grunn.
For meg virker dette som et mellomår.
Et år der de unge får sjansen å ta steg for å bli faste spillere i årene som kommer.

Av og til må man ta et hvileår for å slippe til ungdommen. Jeg tror det siden vi for første gang på så lenge jeg kan huske ikke har hentet en eneste nordmann. Bare sendt flere ut døra.

Men når Higson ikke treffer på utlendingene så ser det lite gjennomtenkt ut.
Har man sluppet til så fryktelig mange nye da? Går an å mikse det med gode importer og 2-3 unge spillere. Det er importene som har sviktet så langt. Så forventer jeg selvsagt mer av en som Tommy og det sier han jo selv.
Når man har så tynn tropp så vet man at de unge vil få en betydelig rolle i laget med skader.
Andre Strandborg har fått en stor rolle i laget siden det ikke er hentet mange utenfra, han er 20 år gammel.
Sander Hurrød har 24 kamper sålangt, han er 22 år gammel
Noah Aarthun har fått 25 kamper, han er 21 år gammel
Sander Husebø har gått 9 kamper sålangt. Han er 19 år gammel
Thomas Higson har fått 14 kamper, han er 18 år gammel
Oliver Calik har fått 4 kamper, han er 18 år gammel

6 spillere som har fått slippe til. Noen mye pga at det ikke er så mange etablerte og endel skader.
Oilers får igjen for det. Kamptrening på dette nivået er gull verdt for unge spillere. Investering for sesongene som kommer.

Kanskje kan Husebø, Aarthun og Higson være klar som backer allerede neste sesong?
Strandborg kan kanskje vokse fram til en 1.rekke spiller?

Hurrød må heve seg. Han har hatt en skuffende sesong sålangt. Calik er 18 år. Kjenner lite til han, men han banker på han og.
Det er absolutt spillere som banker på her og som får verdifull kamptrening.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

En spiller som er løst fra kontrakt idag er Mathieu Roy i Glasgow Clan
36 år gammel spiller som hadde C på drakta i Glasgow.
Hvorfor han er løst fra kontrakten aner jeg ikke.
Men en så rutinert spiller kan kanskje gjøre en god jobb for oss ut sesongen?
Har 312 kamper i EIHL og 326 poeng. Over 1 poeng i snitt over 7 sesonger.
Har 21 kamper og 19 poeng sålangt denne sesongen
53 kamper og 58 poeng sist sesong.

Har flotte tall fra ECHL. 446 kamper og 337 poeng
Har også noen kamper i AHL

En rutinert type som kan være god å få inn.

Aner jo ikke hva Oilers jakter, men håper det er en offensiv spiller. Men tipper det er back.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tir des 06, 2022 6:07 pm
AllElite skrev: tir des 06, 2022 3:57 pm
TAdams6 skrev: tir des 06, 2022 12:40 pm

For meg virker dette som et mellomår.
Et år der de unge får sjansen å ta steg for å bli faste spillere i årene som kommer.

Av og til må man ta et hvileår for å slippe til ungdommen. Jeg tror det siden vi for første gang på så lenge jeg kan huske ikke har hentet en eneste nordmann. Bare sendt flere ut døra.

Men når Higson ikke treffer på utlendingene så ser det lite gjennomtenkt ut.
Har man sluppet til så fryktelig mange nye da? Går an å mikse det med gode importer og 2-3 unge spillere. Det er importene som har sviktet så langt. Så forventer jeg selvsagt mer av en som Tommy og det sier han jo selv.
Når man har så tynn tropp så vet man at de unge vil få en betydelig rolle i laget med skader.
Andre Strandborg har fått en stor rolle i laget siden det ikke er hentet mange utenfra, han er 20 år gammel.
Sander Hurrød har 24 kamper sålangt, han er 22 år gammel
Noah Aarthun har fått 25 kamper, han er 21 år gammel
Sander Husebø har gått 9 kamper sålangt. Han er 19 år gammel
Thomas Higson har fått 14 kamper, han er 18 år gammel
Oliver Calik har fått 4 kamper, han er 18 år gammel

6 spillere som har fått slippe til. Noen mye pga at det ikke er så mange etablerte og endel skader.
Oilers får igjen for det. Kamptrening på dette nivået er gull verdt for unge spillere. Investering for sesongene som kommer.

Kanskje kan Husebø, Aarthun og Higson være klar som backer allerede neste sesong?
Strandborg kan kanskje vokse fram til en 1.rekke spiller?

Hurrød må heve seg. Han har hatt en skuffende sesong sålangt. Calik er 18 år. Kjenner lite til han, men han banker på han og.
Det er absolutt spillere som banker på her og som får verdifull kamptrening.
De 3 første du nevner har spilt mye denne sesongen vil jeg påstå ( uten å ha sjekket talene).
Strandborg har hatt en fin utvikling og er allerede i landslagstroppen han.
Forøvrig er jeg noe skeptisk å ta opp for mange samtidig, men det er vel bedre enn å låne spillere fra 1 div som andre lag i FK-ligaen gjør.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Mye negativitet om dagen, og kveldens kamp var helt grusom. Men jeg synes det ser rimelig bra ut likevel. Hadde vi slått Sparta hjemme for tre uker siden, noe vi absolutt burde ha gjort om vi ser på spill og sjanser, så hadde vi toppet tabellen to poeng foran nettopp Sparta. Vi dominerer stort sett hver eneste kamp vi spiller, og vi har gått fra å nesten ikke gjøre mål til å være ligaens tredje mestscorende. Sliter fremdeles med effektiviteten, men jeg hadde vært langt mer bekymret om vi ikke skapte sjanser.

Laget som det er akkurat nå, er godt nok til å vinne ligaen. Og da er det også godt nok til å ta kongepokalen. Er min påstand. Jeg vil til og med påstå at vi er favoritter til sistnevnte. Og snart er Bordson klar. Jeg er forsiktig optimist, men jeg tror ikke det blir 4-0 i finalen. Det er vel kanskje heller ikke ønskelig.

Strider

Legg inn av Strider »

Burton har ikke funnet noen klubb enda. Er han aktuell eller har han retired.
Er det 1 eller 2 ledige plasser utlendinger? Bør vel fylle opp kvoten for å ha best mulig sjans for å vinne playoff og serien

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Burton har lagt opp for å bli dommer.
Vi må ha inn en back eller to, ironisk nok siden vi sliter med effektivitet fremover i banen...

Men det er alltid noen skadet bak der, hadde ikke sagt nei til en slugger med 200 NHL kamper feks.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Vil helst ha en poengplukker inn, men tipper det er back som er mest aktuelt ja.

Strider

Legg inn av Strider »

De beste poengplukkerne i ECHL pleier vel å gjøre det like bra eller bedre i Norsk eliteserie.
Får bedre betalt samt at de kan ta steget til DEL eller SHL hvis de gjør det bra.

Bør vel hente en der ifra som er i form

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Mener Gervais kan settes på tribunen, så hente inn 1 løper pluss 1 back. Han har skuffet stort.

Det er ikke et gull lag vi ser nå, men henger forsåvidt med Sparta på 1 plass.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Gervais kom til sjanser, og det er da noe. Jeg er absolutt skeptisk til om importene holder, men er like skeptisk til om klubben klarer å hente inn tilstrekkelig klasse istedet for Gervais. Når man legger lista ved Bordson så forteller dette mye om den saken.

De får rett og slett håpe at Gervais våkner til alvoret starter. Dette er selvsagt usikkert om skjer, men ser ikke bedre alternativ.

Jeg pleier som regel alltid å være skeptiske til om utlendingene holder tilstrekkelig nivå, men må nok medgi at årets utgangspunkt er blant de svakeste de siste 12-13 år. Ihvertfall ser det ut slik pr i dag. #40 holder selvsagt nivået fullt ut. #24 gjør stort sett det han har vært hentet for, uten at jeg ser at han briljerer. #71 har sniperegenskaper, men er anonym store deler av kampen. Om #36 hadde vært den dårligste utlendingen ville totalbildet vært svært bra. Det er ikke fullt så bra når han virker å være den beste av de offensive som går på kvota, og han ikke er så veldig god han heller. #9 må selvsagt få tid når han først er hentet men det er ubegripelig at han ble prioritert når laget skriker etter en sniper og poenggarantist.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Aarthun og Hurrød på back det holder ikke. Kan vi håpe på 2 import backer inn?

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: lør des 10, 2022 11:00 pm Gervais kom til sjanser, og det er da noe. Jeg er absolutt skeptisk til om importene holder, men er like skeptisk til om klubben klarer å hente inn tilstrekkelig klasse istedet for Gervais. Når man legger lista ved Bordson så forteller dette mye om den saken.

De får rett og slett håpe at Gervais våkner til alvoret starter. Dette er selvsagt usikkert om skjer, men ser ikke bedre alternativ.

Jeg pleier som regel alltid å være skeptiske til om utlendingene holder tilstrekkelig nivå, men må nok medgi at årets utgangspunkt er blant de svakeste de siste 12-13 år. Ihvertfall ser det ut slik pr i dag. #40 holder selvsagt nivået fullt ut. #24 gjør stort sett det han har vært hentet for, uten at jeg ser at han briljerer. #71 har sniperegenskaper, men er anonym store deler av kampen. Om #36 hadde vært den dårligste utlendingen ville totalbildet vært svært bra. Det er ikke fullt så bra når han virker å være den beste av de offensive som går på kvota, og han ikke er så veldig god han heller. #9 må selvsagt få tid når han først er hentet men det er ubegripelig at han ble prioritert når laget skriker etter en sniper og poenggarantist.
Det positive er vertfall at Bordson var han som klarte å score mot Sparta i g7 da han unge keeperen reddet alt.
At laget er omtrent det samme som ifjor kan være bra siden de vet hva som kreves for å vinne playoff.
Man må bare få i gang maskineriet som man gjorde ifjor på denne tiden.
Karlsen virker å være hot for tiden.
Hoff også.
Kan bli bra hvis alle forbedrer formen inn mot playoff

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: søn des 11, 2022 9:01 pm Aarthun og Hurrød på back det holder ikke. Kan vi håpe på 2 import backer inn?
Vi har bare en plass på kvota. Selvsagt kan man kjøpe inn en drøss med importer og plassere på tribunen, men særlig gunstig er det ikke, verken for klubbøkonomien eller den spilleren som blir plassert på tribunen.

Alternativt kunne man gi en forward reisepass. Dette vil dog være en komplisert prosess på flere områder, blant annet at laget blir en dimensjon fattigere i denne lagdelen. Du vil kanskje si at det ikke gjør noe om f.eks Gervais forsvinner. Til dette er det bare å si at juryen her fortsatt er på gangen.

Jeg synes forøvrig at Aartun har vist positive takter de siste kampene, men ser selvsagt at han ikke er ferdig produkt.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

CliffC skrev: tir des 13, 2022 6:23 pm
Madlaveien skrev: søn des 11, 2022 9:01 pm Aarthun og Hurrød på back det holder ikke. Kan vi håpe på 2 import backer inn?
Vi har bare en plass på kvota. Selvsagt kan man kjøpe inn en drøss med importer og plassere på tribunen, men særlig gunstig er det ikke, verken for klubbøkonomien eller den spilleren som blir plassert på tribunen.

Alternativt kunne man gi en forward reisepass. Dette vil dog være en komplisert prosess på flere områder, blant annet at laget blir en dimensjon fattigere i denne lagdelen. Du vil kanskje si at det ikke gjør noe om f.eks Gervais forsvinner. Til dette er det bare å si at juryen her fortsatt er på gangen.

Jeg synes forøvrig at Aartun har vist positive takter de siste kampene, men ser selvsagt at han ikke er ferdig produkt.
Lurer litt på om det stemmer det jeg hørte nede i hallen forleden: at om Oilers ønsket kunne de betalt mye høyere lønn og dermed stillt nærmest i egen klasse i Fjordkraftligaen. Men de holder igjen for å holde ikke ødelegge ligaen.

Spekulasjoner selvsagt og jeg har mine tvil selv.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tir des 13, 2022 7:04 pm
CliffC skrev: tir des 13, 2022 6:23 pm
Madlaveien skrev: søn des 11, 2022 9:01 pm Aarthun og Hurrød på back det holder ikke. Kan vi håpe på 2 import backer inn?
Vi har bare en plass på kvota. Selvsagt kan man kjøpe inn en drøss med importer og plassere på tribunen, men særlig gunstig er det ikke, verken for klubbøkonomien eller den spilleren som blir plassert på tribunen.

Alternativt kunne man gi en forward reisepass. Dette vil dog være en komplisert prosess på flere områder, blant annet at laget blir en dimensjon fattigere i denne lagdelen. Du vil kanskje si at det ikke gjør noe om f.eks Gervais forsvinner. Til dette er det bare å si at juryen her fortsatt er på gangen.

Jeg synes forøvrig at Aartun har vist positive takter de siste kampene, men ser selvsagt at han ikke er ferdig produkt.
Lurer litt på om det stemmer det jeg hørte nede i hallen forleden: at om Oilers ønsket kunne de betalt mye høyere lønn og dermed stillt nærmest i egen klasse i Fjordkraftligaen. Men de holder igjen for å holde ikke ødelegge ligaen.

Spekulasjoner selvsagt og jeg har mine tvil selv.
De kan nok gi mer i lønn. Flere klubber som gir maks nå. Se på MS. Se på Lillehammer som sliter. Se på Vålerenga som sies å ha tidenes dyreste tropp i Norge. Dette er for å utfordre Oilers og de andre.

Oilers prøver å kjøre forsvarlig slik at klubben går rundt av seg selv. Ikke havner i milliongjeld og må ha hjelp av rike onkler.

Tore Christiansen ønsker en landsdekkende og spennende serie. Dermed sprenger de ikke banken men kjører forsvarlig

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: tir des 13, 2022 7:04 pm Lurer litt på om det stemmer det jeg hørte nede i hallen forleden: at om Oilers ønsket kunne de betalt mye høyere lønn og dermed stillt nærmest i egen klasse i Fjordkraftligaen. Men de holder igjen for å holde ikke ødelegge ligaen.
Gikk de ikke med flere millioner i underskudd siste år? Hvilke penger skulle de evt. bruke?

Forøvrig har også andre klubber nye haller med inntektspotensiale (kommunale i motsetning til Oilers). Andre klubber har også et omtrent like stort publikumspotensiale, og i likhet med Oilers har de også rike personer i ryggen.

Konklusjonen er at jeg ikke ser noe som tyder på at Oilers kan gjøre som de vil, og ei heller har de forsåvidt gjort det heller. Spillerrekrutteringene siden gullalderen startet har ikke vært særlig over de mange andre klubber i Norge har hatt.

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: tir des 13, 2022 8:03 pm
Madlaveien skrev: tir des 13, 2022 7:04 pm
CliffC skrev: tir des 13, 2022 6:23 pm

Vi har bare en plass på kvota. Selvsagt kan man kjøpe inn en drøss med importer og plassere på tribunen, men særlig gunstig er det ikke, verken for klubbøkonomien eller den spilleren som blir plassert på tribunen.

Alternativt kunne man gi en forward reisepass. Dette vil dog være en komplisert prosess på flere områder, blant annet at laget blir en dimensjon fattigere i denne lagdelen. Du vil kanskje si at det ikke gjør noe om f.eks Gervais forsvinner. Til dette er det bare å si at juryen her fortsatt er på gangen.

Jeg synes forøvrig at Aartun har vist positive takter de siste kampene, men ser selvsagt at han ikke er ferdig produkt.
Lurer litt på om det stemmer det jeg hørte nede i hallen forleden: at om Oilers ønsket kunne de betalt mye høyere lønn og dermed stillt nærmest i egen klasse i Fjordkraftligaen. Men de holder igjen for å holde ikke ødelegge ligaen.

Spekulasjoner selvsagt og jeg har mine tvil selv.
De kan nok gi mer i lønn. Flere klubber som gir maks nå. Se på MS. Se på Lillehammer som sliter. Se på Vålerenga som sies å ha tidenes dyreste tropp i Norge. Dette er for å utfordre Oilers og de andre.

Oilers prøver å kjøre forsvarlig slik at klubben går rundt av seg selv. Ikke havner i milliongjeld og må ha hjelp av rike onkler.

Tore Christiansen ønsker en landsdekkende og spennende serie. Dermed sprenger de ikke banken men kjører forsvarlig
Hvor mange er det som egentlig får lønn av Oilers utenom de som faktisk er spillere?
Virker som det er mange som har kontorjobber i Oilers ifølge de feedene de viser på Instagram.
Ellers rart å se at Holm ikke har 600 000 i lønn en gang da han som regel er mer enn halve laget i en kamp pga keeper.
Henriksen fikk vel under 400 000 tror jeg.
Rart hvis enkelte spillere tjener så lite hvis man har mange som sitter på et kontor og har mer i lønn.

Litt spesielt at enkelte i administrasjonen har gode lønninger mens enkelte spillere knapt har lønn.
Tar administrasjon en for stor del av kaka for å holde spillerlønninngene nede?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: tir des 13, 2022 8:55 pm
Hvor mange er det som egentlig får lønn av Oilers utenom de som faktisk er spillere?
Virker som det er mange som har kontorjobber i Oilers ifølge de feedene de viser på Instagram.
Ellers rart å se at Holm ikke har 600 000 i lønn en gang da han som regel er mer enn halve laget i en kamp pga keeper.
Henriksen fikk vel under 400 000 tror jeg.
Rart hvis enkelte spillere tjener så lite hvis man har mange som sitter på et kontor og har mer i lønn.

Litt spesielt at enkelte i administrasjonen har gode lønninger mens enkelte spillere knapt har lønn.
Tar administrasjon en for stor del av kaka for å holde spillerlønninngene nede?
1) Hva vet du om eksempelvis Holms lønn? Skattelistene? I såfall forteller ikke disse det hele bildet.
2) Holm og Henriksen har fått et tilbud som de har akseptert. Mener du at klubben skal tilby mer likevel?
3) De som sitter på et kontor har funksjoner. Hvilke funksjoner mener du at bør kuttes? Hva baserer du på at disse ikke har nok oppgaver å fylle arbeidsdagen?
4) Det er ikke administrasjonen som setter føringer for spillerlønninger og lønninger og stillingshjemler til administrasjonen. Det er styret. Følgelig er det ikke administrasjonen som har bestemt seg for å forsyne seg av mest mulig av kaka, men noe styret har bestemt.

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: tir des 13, 2022 9:18 pm
TylerDurdenNorway skrev: tir des 13, 2022 8:55 pm
Hvor mange er det som egentlig får lønn av Oilers utenom de som faktisk er spillere?
Virker som det er mange som har kontorjobber i Oilers ifølge de feedene de viser på Instagram.
Ellers rart å se at Holm ikke har 600 000 i lønn en gang da han som regel er mer enn halve laget i en kamp pga keeper.
Henriksen fikk vel under 400 000 tror jeg.
Rart hvis enkelte spillere tjener så lite hvis man har mange som sitter på et kontor og har mer i lønn.

Litt spesielt at enkelte i administrasjonen har gode lønninger mens enkelte spillere knapt har lønn.
Tar administrasjon en for stor del av kaka for å holde spillerlønninngene nede?
1) Hva vet du om eksempelvis Holms lønn? Skattelistene? I såfall forteller ikke disse det hele bildet.
2) Holm og Henriksen har fått et tilbud som de har akseptert. Mener du at klubben skal tilby mer likevel?
3) De som sitter på et kontor har funksjoner. Hvilke funksjoner mener du at bør kuttes? Hva baserer du på at disse ikke har nok oppgaver å fylle arbeidsdagen?
4) Det er ikke administrasjonen som setter føringer for spillerlønninger og lønninger og stillingshjemler til administrasjonen. Det er styret. Følgelig er det ikke administrasjonen som har bestemt seg for å forsyne seg av mest mulig av kaka, men noe styret har bestemt.
Hvis Henriksen knapt har lønn til å leve av og det sitter masse kontorfolk med betydelig bedre lønn så synes jeg ikke det er bra.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: tir des 13, 2022 9:27 pm Hvis Henriksen knapt har lønn til å leve av og det sitter masse kontorfolk med betydelig bedre lønn så synes jeg ikke det er bra.
Ok, siden du forteller at det Henriksen knapt har lønn som det går an å leve av, så MÅ det nok stemme, ja. Han ser jo rimelig underernært ut, og bor sikkert på gata også.

Når det gjelder disse kontorfolkene så kan man sikkert klare seg uten disse også. Hva skal man eksempelvis med markedsfolk som skaffer inntekter fra næringslivet? Hva skal man med folk som administrerer kontrakter og sørger for at klubben ikke får minuspoeng? Hva med alle andre oppgaver? -Tror du at disse gjøres av seg selv?

Det er helt greit å mene at administrasjonen bør slankes, men denne argumentasjonen blir bare dum.

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: tir des 13, 2022 9:40 pm
TylerDurdenNorway skrev: tir des 13, 2022 9:27 pm Hvis Henriksen knapt har lønn til å leve av og det sitter masse kontorfolk med betydelig bedre lønn så synes jeg ikke det er bra.
Ok, siden du forteller at det Henriksen knapt har lønn som det går an å leve av, så MÅ det nok stemme, ja. Han ser jo rimelig underernært ut, og bor sikkert på gata også.

Når det gjelder disse kontorfolkene så kan man sikkert klare seg uten disse også. Hva skal man eksempelvis med markedsfolk som skaffer inntekter fra næringslivet? Hva skal man med folk som administrerer kontrakter og sørger for at klubben ikke får minuspoeng? Hva med alle andre oppgaver? -Tror du at disse gjøres av seg selv?

Det er helt greit å mene at administrasjonen bør slankes, men denne argumentasjonen blir bare dum.
Husker for en del år siden da det var bedre tider enn nå. Fullt hus hver kamp og fullt i baren osv.
Selv da hadde Røste Fossen 50% jobb på et lager et sted. Fikk bare 50% av lønnen av Oilers. Var et intervju av han i media.

Jeg tenkte den gangen at det er noe som ikke stemmer når Oilers tjener så mye penger og man kan ikke gi de 150-200 000 kr ekstra til Røste Fossen som gjør at han kunne vært fulltidsspiller.


En annen ting; jeg er ikke ekspert på dette men ang Viking FK, kan noen av de toppene stikke av med en viss sum av alle de spillersalgene man gjorde i år eller hvordan funker det? Kan de forhindre å kjøpe inn nye spillere for å ta mer av kaka selv?

Er jo alltid en fare for at en del som bestemmer i en klubb tar mer og mer lønn mens enkelte spillere får luselønn

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TylerDurdenNorway skrev: ons des 14, 2022 4:02 am
CliffC skrev: tir des 13, 2022 9:40 pm
TylerDurdenNorway skrev: tir des 13, 2022 9:27 pm Hvis Henriksen knapt har lønn til å leve av og det sitter masse kontorfolk med betydelig bedre lønn så synes jeg ikke det er bra.
Ok, siden du forteller at det Henriksen knapt har lønn som det går an å leve av, så MÅ det nok stemme, ja. Han ser jo rimelig underernært ut, og bor sikkert på gata også.

Når det gjelder disse kontorfolkene så kan man sikkert klare seg uten disse også. Hva skal man eksempelvis med markedsfolk som skaffer inntekter fra næringslivet? Hva skal man med folk som administrerer kontrakter og sørger for at klubben ikke får minuspoeng? Hva med alle andre oppgaver? -Tror du at disse gjøres av seg selv?

Det er helt greit å mene at administrasjonen bør slankes, men denne argumentasjonen blir bare dum.
Husker for en del år siden da det var bedre tider enn nå. Fullt hus hver kamp og fullt i baren osv.
Selv da hadde Røste Fossen 50% jobb på et lager et sted. Fikk bare 50% av lønnen av Oilers. Var et intervju av han i media.

Jeg tenkte den gangen at det er noe som ikke stemmer når Oilers tjener så mye penger og man kan ikke gi de 150-200 000 kr ekstra til Røste Fossen som gjør at han kunne vært fulltidsspiller.


En annen ting; jeg er ikke ekspert på dette men ang Viking FK, kan noen av de toppene stikke av med en viss sum av alle de spillersalgene man gjorde i år eller hvordan funker det? Kan de forhindre å kjøpe inn nye spillere for å ta mer av kaka selv?

Er jo alltid en fare for at en del som bestemmer i en klubb tar mer og mer lønn mens enkelte spillere får luselønn
Det var vanlig å ha slike kontrakter før. Kristola som hentet mange finner ga vel alle arbeid i egen bedrift der de tjente det meste av lønna for å spille i Oilers. Tror det ennå er endel som har slike kontrakter på østlandet. Ikke alle klubber som er 100% profesjonelle på den måten. En måte å finansiere sportslig satsing på.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg har ikke oversikt over hvem som er hockeyspiller på heltid og hvem som gjør noe på siden av, men jeg vil tro at flere Oilers-spillere har enten studier eller del eller heltidsjobb i tillegg. Jeg skjønner ihvertfall ikke hvorfor de ikke skal ha dette, og spesielt ikke hvorfor klubber skal gå for den helprofesjonelle modellen om det ikke er økonomisk grunnlag for å gjøre dette. Det finnes mange typer menneskerettighetsbrudd, men det å måtte jobbe i tillegg til å spille hockey er ikke et slikt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»