KISS

Svar
Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

KISS

Legg inn av seriemester2013 »

Da legges turen til Norge også på KISS sin End of the Road turne.
I Tønsberg faktisk, 15. juli 2023: https://www.nettavisen.no/livsstil/nyhe ... st=5010228

Denne må jeg på, siste runde for de gamle heltene på veien

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Grusom musikk. Jeg forbinder dette bandet med Borbje.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

KISS var mitt første favorittband, og selv om jeg ikke lytter like mye på dem nå som før så har de fortsatt høy status hos meg.
Men å se dem live nå ville vært stusselig siden Paul Stanley ikke kan synge.

Grunnen til at de hadde avskjedsturne for 20 år siden var for å kunne kvitte seg med Frehley og Criss og fortsette med nye musikere.

fargerik

Legg inn av fargerik »

LeSorcier skrev: lør des 10, 2022 12:57 pm Grusom musikk. Jeg forbinder dette bandet med Borbje.
Enig. Kiss suger balle.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kiss var mine barndomshelter, og husker godt da jeg fikk min første kassett rundt 79 - 80. Destroyer. Et album som fortsatt holder seg. Floppen Music from "The Elder" som kom ut i 1981 er en av mine favorittskiver derfra. Et konseptalbum til en film det aldri ble noe av, og musikken var godt forut for sin tid. Mistet interessen etter hvert som jeg kom over ny musikk, samt at Frehley og Criss droppet ut, men det er mye nostalgi i Kiss i dag.

Tom Morello sier det utrolig godt her, da han innlemmet alle originalmedlemmene i Rock'n' Roll Hall of Fame. Gene Simmons, Paul Stanley, Ace Frehley og Peter Criss. (Som for øvrig fylte 77 år her om dagen)


olek1970

Legg inn av olek1970 »

seriemester2013 skrev: tir des 06, 2022 2:03 pm Da legges turen til Norge også på KISS sin End of the Road turne.
I Tønsberg faktisk, 15. juli 2023: https://www.nettavisen.no/livsstil/nyhe ... st=5010228

Denne må jeg på, siste runde for de gamle heltene på veien
Har ikke det bandet i grunn blitt en dårlig parodi på seg selv etterhvert?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

olek1970 skrev: man feb 06, 2023 11:19 pm
seriemester2013 skrev: tir des 06, 2022 2:03 pm Da legges turen til Norge også på KISS sin End of the Road turne.
I Tønsberg faktisk, 15. juli 2023: https://www.nettavisen.no/livsstil/nyhe ... st=5010228

Denne må jeg på, siste runde for de gamle heltene på veien
Har ikke det bandet i grunn blitt en dårlig parodi på seg selv etterhvert?
Ja, men verdt å se live, absolutt

olek1970

Legg inn av olek1970 »

seriemester2013 skrev: man feb 06, 2023 11:22 pm
olek1970 skrev: man feb 06, 2023 11:19 pm
seriemester2013 skrev: tir des 06, 2022 2:03 pm Da legges turen til Norge også på KISS sin End of the Road turne.
I Tønsberg faktisk, 15. juli 2023: https://www.nettavisen.no/livsstil/nyhe ... st=5010228

Denne må jeg på, siste runde for de gamle heltene på veien
Har ikke det bandet i grunn blitt en dårlig parodi på seg selv etterhvert?
Ja, men verdt å se live, absolutt
Deg om det😉

Så forresten nå at det var ett veldig gammelt innlegg jeg svarte på. Sorry🤪

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Justice 97 skrev: man des 26, 2022 2:50 pm Var selv Kiss-fan i min ungdom, og ville ikke vært dem foruten, de vekket en musikkinteresse hos meg som jeg har hatt utrolig mye glede av. Det samme sier mange artister, som neppe hadde vært der de er i dag, uten innflytelsen Kiss hadde på dem..
Enig, er vel ett av få band som jeg ikke er storfan men som jeg har nesten alt av. Er nok også mest glad i første hardrock årene, men syntes også de har undervurderte epoker. Feks Unmasked, med sin pop-hardrock stil, var første platen jeg skaffet meg og syntes den er knallbra. The Elder er vel få som liker, men jeg syntes den er fascinerende og veldig "ukissistisk" med par veldig gode låter. Deretter en heavy metal periode uten Frehley og Criss, i form av Creatures of the Night (nyutgitt med mye ekstra nå, ikke slik fan at det interesserer meg til å bruke masse penger på) og "sminke av" debuten Lick it out. Begge to knall album, førstenevnte hakket bedre kanskje men antar det ikke er enstemning blant fansen. Så følger ett ujevnt 80 tall med pop/glam/metal, høydepunktet er vel Heaven's on fire, en klassiker. Men har ikke stor interesse av Kiss etter 90 selv om jeg har noen plater på både vinyl og cd, men har vært ganske lunken mht behov for å se de live. Ikke fordi jeg ville blitt skuffet men betyr bare ikke så mye. Men de platene jeg nevner over kan jeg kose meg med når som helst.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Husker ikke hva den siste plata til Kiss heter, men den er den verste jeg har hørt av gruppa. Synes Paul synger helt utrolig surt på den.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Kiss live er jo en opplevelse, ihvertfall fra "gamle dager";


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Biff_Byford skrev: tor feb 09, 2023 6:14 pm The Elder er vel få som liker, men jeg syntes den er fascinerende og veldig "ukissistisk" med par veldig gode låter.
Denne har etter min mening ingen svake låter. Og den holder seg godt også i dag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»