Nations League 2022/23

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Re: Nations League 2022/23

Legg inn av GiPazzini_85 »

bundetrente skrev: tir des 06, 2022 5:16 pm
GiPazzini_85 skrev: ons nov 30, 2022 5:52 pm
bundetrente skrev: ons nov 30, 2022 4:54 pm

Hva med Australia? Stiller med Nantes, Norwich og Ull/Kisa farger i VM, men har ikke grønt eller gult i flagget.
Australias nasjonalfarger er jo gullgult og grønt.
Hmpf.
Hva mener du med "Hmpf"? Grønt og gult er nasjonalfarger i Australia.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

GiPazzini_85 skrev: tir des 06, 2022 5:40 pm
bundetrente skrev: tir des 06, 2022 5:16 pm
GiPazzini_85 skrev: ons nov 30, 2022 5:52 pm

Australias nasjonalfarger er jo gullgult og grønt.
Hmpf.
Hva mener du med "Hmpf"? Grønt og gult er nasjonalfarger i Australia.
Jeg mener at du har rett, og at jeg ble skuffet over at jeg ennå ikke har vært i stand til å finne et eksempel som ikke gir mening.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

bundetrente skrev: tir des 06, 2022 5:42 pm
GiPazzini_85 skrev: tir des 06, 2022 5:40 pm
bundetrente skrev: tir des 06, 2022 5:16 pm

Hmpf.
Hva mener du med "Hmpf"? Grønt og gult er nasjonalfarger i Australia.
Jeg mener at du har rett, og at jeg ble skuffet over at jeg ennå ikke har vært i stand til å finne et eksempel som ikke gir mening.
Hva gjelder Spania så har de både våpenskjoldet og de tradisjonelle nasjonale fargene, men også royalt hvitt og kongefamiliens lyse blåfarge.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

GiPazzini_85 skrev: tir des 06, 2022 5:49 pm
bundetrente skrev: tir des 06, 2022 5:42 pm
GiPazzini_85 skrev: tir des 06, 2022 5:40 pm

Hva mener du med "Hmpf"? Grønt og gult er nasjonalfarger i Australia.
Jeg mener at du har rett, og at jeg ble skuffet over at jeg ennå ikke har vært i stand til å finne et eksempel som ikke gir mening.
Hva gjelder Spania så har de både våpenskjoldet og de tradisjonelle nasjonale fargene, men også royalt hvitt og kongefamiliens lyse blåfarge.
Ok. Kan du alle lands tradisjonelle farger utenat?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

bundetrente skrev: tir des 06, 2022 5:51 pm
GiPazzini_85 skrev: tir des 06, 2022 5:49 pm
bundetrente skrev: tir des 06, 2022 5:42 pm

Jeg mener at du har rett, og at jeg ble skuffet over at jeg ennå ikke har vært i stand til å finne et eksempel som ikke gir mening.
Hva gjelder Spania så har de både våpenskjoldet og de tradisjonelle nasjonale fargene, men også royalt hvitt og kongefamiliens lyse blåfarge.
Ok. Kan du alle lands tradisjonelle farger utenat?
Nei, men ofte er det mye logikk i heraldikk og vexillologi.

Fazam

Legg inn av Fazam »

League B:
POT 1: Østerrike, Tsjekkia, England og Wales.
POT 2: Finland, Ukraina, Island og Norge.
POT 3: Slovenia, Irland, Albania og Montenegro.
POT 4: Georgia, Hellas, Tyrkia og Kasakhstan.

Nå er det lenge til kampene skal spilles, men jeg håper på en attraktiv gruppe med disse lagene (uthevet).
Et grått alternativ med Tsjekkia, Slovenia (igjen) og Georgia (igjen) vil jeg i alle fall ikke ha.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Fazam skrev: ons des 21, 2022 9:14 am League B:
POT 1: Østerrike, Tsjekkia, England og Wales.
POT 2: Finland, Ukraina, Island og Norge.
POT 3: Slovenia, Irland, Albania og Montenegro.
POT 4: Georgia, Hellas, Tyrkia og Kasakhstan.

Nå er det lenge til kampene skal spilles, men jeg håper på en attraktiv gruppe med disse lagene (uthevet).
Et grått alternativ med Tsjekkia, Slovenia (igjen) og Georgia (igjen) vil jeg i alle fall ikke ha.
Finland, Ukraina, Island og Norge kommer under vinterresttiksjoner og av slike nasjoner er det bare plass til 2 i hver gruppe.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Korgutt skrev: ons des 21, 2022 10:23 am Finland, Ukraina, Island og Norge kommer under vinterresttiksjoner og av slike nasjoner er det bare plass til 2 i hver gruppe.
Hvilke andre land gjelder dette? England, Irland og Hellas kan vel havne sammen med Norge.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Korgutt skrev: ons des 21, 2022 10:23 am
Fazam skrev: ons des 21, 2022 9:14 am League B:
POT 1: Østerrike, Tsjekkia, England og Wales.
POT 2: Finland, Ukraina, Island og Norge.
POT 3: Slovenia, Irland, Albania og Montenegro.
POT 4: Georgia, Hellas, Tyrkia og Kasakhstan.

Nå er det lenge til kampene skal spilles, men jeg håper på en attraktiv gruppe med disse lagene (uthevet).
Et grått alternativ med Tsjekkia, Slovenia (igjen) og Georgia (igjen) vil jeg i alle fall ikke ha.
Finland, Ukraina, Island og Norge kommer under vinterresttiksjoner og av slike nasjoner er det bare plass til 2 i hver gruppe.
Og siden alle disse 4 er i samme pot, så vil ikke vinterrestriksjoner bli et tema i trekningen?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Fazam skrev: ons des 21, 2022 10:30 am
Korgutt skrev: ons des 21, 2022 10:23 am Finland, Ukraina, Island og Norge kommer under vinterresttiksjoner og av slike nasjoner er det bare plass til 2 i hver gruppe.
Hvilke andre land gjelder dette? England, Irland og Hellas kan vel havne sammen med Norge.
Ser nå at det er seedingsgruppene du tar. Ikke de enkelte gruppene. Disse vinternasjonene kan selvsagt være i samme seedingsgruppe. Men kan ikke havne i samme gruppe som skal spille mot hverandre. De baltiske landene samt Russland er også blant vinternasjonene. Ikke Sverige da de trolig slipper unna pga tak over Friends Arena.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Korgutt skrev: ons des 21, 2022 10:36 am Disse vinternasjonene kan selvsagt være i samme seedingsgruppe.
Spørsmålet var om det finnes noen restriksjoner mot de lagene Norge kan møte. Russland, Sverige og Baltikum er ikke en del av disse.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Fazam skrev: ons des 21, 2022 10:53 am
Korgutt skrev: ons des 21, 2022 10:36 am Disse vinternasjonene kan selvsagt være i samme seedingsgruppe.
Spørsmålet var om det finnes noen restriksjoner mot de lagene Norge kan møte. Russland, Sverige og Baltikum er ikke en del av disse.
Ingen restriksjoner mot England, Irland og Hellas for Norge sitt vedkommende. Er vel kun Kasakhstan som pga lang reiseavstand bare kan ha 1 nasjon av England og Irland i sin gruppe.
Norge har heller ingen restriksjoner mot de andre nasjonene i League B.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Korgutt skrev: ons des 21, 2022 11:00 am Er vel kun Kasakhstan som pga lang reiseavstand bare kan ha 1 nasjon av England og Irland i sin gruppe.
En merkelig regel. Jeg vil tro det er et fett for dem; om kazakerne må til Irland i stedet for Norge. Kasakhstan er uansett ingen drømmemotstander for noen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Fazam skrev: ons des 21, 2022 11:07 am
Korgutt skrev: ons des 21, 2022 11:00 am Er vel kun Kasakhstan som pga lang reiseavstand bare kan ha 1 nasjon av England og Irland i sin gruppe.
En merkelig regel. Jeg vil tro det er et fett for dem; om kazakerne må til Irland i stedet for Norge. Kasakhstan er uansett ingen drømmemotstander for noen.
Andorra, England, Frankrike, Færøyene, Gibraltar, Irland, Island, Malta, Nord-Irland, Portugal, Skottland, Spania og Wales står på reiserestriksjonslisten for Kasakhstan. Som kan kun ha 1 nasjon av ovennevnte i samme gruppe. For å komme på en slik liste må du ha minimum 6 timers reisevei med fly. Man skal ha kun 1 slik reise i løpet av en kvalifisering.
I tillegg har man også noen politiske kriger som medfører at disse nasjonene ikke kan møtes.
 Armenia / Azerbaijan
 Belarus / Ukraine
 Gibraltar / Spain
 Kosovo / Bosnia-Herzegovina
 Kosovo / Serbia
Russland/Ukraina ville normalt sett stått på denne listen men siden Russland ikke får delta så er den ikke med i oversikten.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Korgutt skrev: ons des 21, 2022 11:29 am I tillegg har man også noen politiske kriger som medfører at disse nasjonene ikke kan møtes.
 Gibraltar / Spain
Spania er heldige som slipper denne ydmykelsen det ville vært å tape her.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Ekstraomganger i semifinalen mellom Nederland og Kroatia.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

ulfarne skrev: ons jun 14, 2023 10:40 pm Ekstraomganger i semifinalen mellom Nederland og Kroatia.
Kroatia syerkest i første omgang. Nederland klarer aldri å score 2 i ekstraomgangene, så dette er avgjort. Straffekonker med Kroatia er ikke spennende ;)

mashadar

Legg inn av mashadar »

netrebske skrev: ons jun 14, 2023 11:03 pm Straffekonker med Kroatia er ikke spennende ;)
Mon tro hvordan det vil gå dersom Tyskland og Kroatia møtes i en straffekonk? :)
Sist redigert av mashadar den ons jun 14, 2023 11:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Kroatia vant. Møter Spania eller Italia i finalen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ulfarne skrev: ons jun 14, 2023 11:21 pm Kroatia vant. Møter Spania eller Italia i finalen.
Imponerende oppmøte av kroatiske supportere. Man skulle nesten tro at de spilte på hjemmebane.
Så får man se da om spanjolene har hentet seg etter tapet mot Skottland.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Spania: Simon; Jesus Navas, Le Normand, Laporte, Alba; Rodrigo, M Merino; Rodrigo, Gavi, Yeremy; Morata
Benken: Arrizabalaga, Raya, Carvajal, Nacho, Zubimendi, Fabian Ruiz, Asensio, Canales, Fati, Fran Garcia, Joselu, Olmo

Italia: Donnarumma; Toloi, Bonucci, Acerbi; Di Lorenzo, Barella, Jorginho, Frattesi, Spinazzola; Zaniolo, Immobile
Benken: Meret, Vicario, Dimarco, Darmian, Verratti, Retegui, Pellegrini, Chiesa, Cristante, Gnonto, Raspadori, Buongiorno

Herregud for et skranglelag Mancini sender utpå.

ATETE

Legg inn av ATETE »

Straffe på den, ja.

God jul!

Lezah

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: tor jun 15, 2023 8:44 pm Herregud for et skranglelag Mancini sender utpå.
Føles liksom ikke så lenge siden begge lagene ville kunne stilt mye sterkere lag (de kunne kanskje hostet opp noen bedre i dag også men lell).

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

To dårlige, men angrepsvillige lag så langt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Donnarumma må få lov til å oppleve litt mestring han også. #alleskalmed

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Herregud, noe så labert. De må rett og slett slutte med disse Nations League-greiene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: tor jun 15, 2023 10:38 pm De må rett og slett slutte med disse Nations League-greiene.
Det kan de da ikke gjøre. Da forsvinner Norges muligheter til å spille mesterskap helt. :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»