Filmer å se frem til

Svar
steponit

Re: Filmer å se frem til

Legg inn av steponit »

Frank.N.Steen skrev: lør nov 19, 2022 2:30 pm Håper de ikke kødder det til, for Blade er en man gjerne skulle likt å sett gjøre et solid comeback.
"Some motherfuckers are always trying to ice-skate uphill"
- Blade

trønderen

Legg inn av trønderen »

Cabal skrev: fre nov 04, 2022 2:10 pm
Sveinboer skrev: tor okt 20, 2022 10:45 pm Om en uke kommer en ny filmatisering av All Quiet on the Western Front på Netflix, med blant annet Daniel Bruhl på rollelisten.
Ingen som har sett den ennå? Må se den i helgen. Glær mæ.
Jeg skrev om den nettopp nå i "hvilken film så du sist". Hva syntes du om filmen?

Cabal

Legg inn av Cabal »

trønderen skrev: lør nov 19, 2022 8:30 pm
Cabal skrev: fre nov 04, 2022 2:10 pm
Sveinboer skrev: tor okt 20, 2022 10:45 pm Om en uke kommer en ny filmatisering av All Quiet on the Western Front på Netflix, med blant annet Daniel Bruhl på rollelisten.
Ingen som har sett den ennå? Må se den i helgen. Glær mæ.
Jeg skrev om den nettopp nå i "hvilken film så du sist". Hva syntes du om filmen?
Har dessverre ikke sett den ennå. Den varer såpass lenge at jeg må finne et tidspunkt som passer perfekt :)

trønderen

Legg inn av trønderen »

Cabal skrev: lør nov 19, 2022 8:32 pm
trønderen skrev: lør nov 19, 2022 8:30 pm
Cabal skrev: fre nov 04, 2022 2:10 pm

Ingen som har sett den ennå? Må se den i helgen. Glær mæ.
Jeg skrev om den nettopp nå i "hvilken film så du sist". Hva syntes du om filmen?
Har dessverre ikke sett den ennå. Den varer såpass lenge at jeg må finne et tidspunkt som passer perfekt :)
Ser den. Du bør også ha humøret til å se den. Det er ikke akkurat en feel good film.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Var ikke klar over at en offisiell fortsettelse av Bob Clarks klassiske julefilm A Christmas Story (1983) har fått ei oppfølger før nå.
Husker jo at en slags oppfølger ble forsøkt lempa ut i 2012, med Daniel Stern og tja, den var jo rimelig fæl og hadde null og niks av originalens sjarm og varme, så hadde vært hyggelig om denne siste i rekken, vil være et par hakk over tidligere utgivelser.
Peter Billingsley som spilte hovedrollen i 1983, returnerer som en godt voksen utgave av Ralphie, og uansett her er nå traileren til A Christmas Story Christmas (2022):

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Tror jeg må tilbake til 90 tallet sist jeg så frem til en film.

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Violent Night - Den nye julefilmen til Tommy Wirkola er ute denne uka, med David Harbour som badass julenisse som tar knekken på terrorist-avskum. Syntes ikke noe om Wirkolas forrige film, men jule-action blir det aldri nok av.

Christmas Bloody Christmas - Og dette er jule-skrekk med en morderisk robot-nisse. Høres mistenkelig likt konseptet med Robo-Santa fra Futurama.

Evil Dead Rise - Neste stadie i Evil Dead serien. Likte den remaken fra ti år tilbake ganske godt så vi får se hva som skjer. Ser ut til at man legger handlingen til en høyblokk hvilket er ideelt for pressede situasjoner. Skal vi ta heisen? Opp eller ned? Barrikadere oss innendørs? Klatre ut vinduet? Ta sjansen på taket? etc.

M3gan - ser hysterisk fjollete ut, så selvsagt ser jeg fram til den.


Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Siste Avatar trailer:


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kan ikke forstå annet enn at Ray Liotta er sikret en Oscar post mortem her.


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Denne burde kanskje ligget under "Filmer man ikke ser frem til, eller håper at det blir noe av".

Var det ikke rykter for en tid tilbake om at Kevin Hart og Will Smith var linka til en rekke remakes av kjente og kjære 80 og tidlig 90-talls komedier ala The Great Outdoors (1988), Grumpy Old Men (1993) og Planes, Trains and Automobiles (1987)?
Vel, nå er visstnok ryktene i gang om at Drew Barrymore og Cameron Diaz (trodde hun hadde gitt seg som skuespiller for en del år tilbake) ønsker å gjøre ei nyversjon av Siste Stopp Chicago, og ja, da med Drew i rollen som John Candy, samt slenge inn Adam Sandler som "komisk bidrag".
https://www.joblo.com/drew-barrymore-re ... tomobiles/

Må si at da ble plutselig tanken om ei Kevin Hart/Will Smith versjon ikke høres så fryktelig ut i forhold.
Men ja, kreativiteten blomstrer i Hollywood for tiden. Ikke umulig at vi kan da få to ulike versjoner, en med Drew Barrymore og en annen med Kevin Hart i hvert sitt forsøk i å gjenskape Candys legendariske Del Griffith rolle, men ja, filmen har vel i grunn allerede blitt gjort i en nyere utgave med Due Date (2011) samt at Tommy Boy (1995) virket å være tungt inspirert både i karakterer og scener av John Hughes road trip klassiker.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

jeg skal spandere meg en bilett
neste lørdag på kino,har ikke vært der siden Interstellar
---
https://www.filmweb.no/filmnytt/1505090
The Kwames

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

The Kwames skrev: lør des 10, 2022 7:22 pm jeg skal spandere meg en bilett
neste lørdag på kino,har ikke vært der siden Interstellar
---
https://www.filmweb.no/filmnytt/1505090
The Kwames
Blir nok også å se denne på kino ja.. :)

The Kwames

Legg inn av The Kwames »



ingen pissepause her ser det ut som
The Kwames

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

The Kwames skrev: lør des 10, 2022 7:22 pm jeg skal spandere meg en bilett
neste lørdag på kino,har ikke vært der siden Interstellar
---
https://www.filmweb.no/filmnytt/1505090
The Kwames
Birger Vestmo i Filmpolitiet gir den terningkast 6 (bombe). Morten Ståle Nilsen i VG gir den 5, det samme gjør Espen Svenningsen Rambøl i Dagsavisen. Venter spent på Nettavisen og Dagbladets anmeldelser.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

sertono skrev: Birger Vestmo i Filmpolitiet gir den terningkast 6 (bombe). Morten Ståle Nilsen i VG gir den 5, det samme gjør Espen Svenningsen Rambøl i Dagsavisen. Venter spent på Nettavisen og Dagbladets anmeldelser.
Fortsetter med 5 av Christopher Pahle i Dagbladet og 5 i Aftenposten (betalingsgreie så usikker på anmelder). Unektelig bare gode anmeldelser over hele linja, så man burde vel grise seg på kino å se elendigheten.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Frank.N.Steen skrev: fre okt 28, 2022 3:33 pm
bundetrente skrev: søn apr 10, 2022 10:06 pm
Frank.N.Steen skrev: tor mar 31, 2022 11:56 am Usikker på når den slippes, men definitivt en av de nyere filmene/dokumentarene som en virkelig ønsker å se fremover:
Det der blir spennende å se.
Vet du hvor den blir mulig å streame?
Gode nyheter for Crimson fansen, ettersom dokumentaren slippes kommende måned og kan forhåndsbestilles i dag hos Platekompaniet:
https://www.platekompaniet.no/blu-ray/k ... son-at-50/
Vel, omsider fikk man nå tak i filmen, og får prøve å komme tilbake med ei litt fyldigere omtale en annen gang, men ja, vel verdt ventetiden, og maktet å være både morsom, sjarmerende og rørende, men aldri ende opp med å bli kjedelig eller gå i full klisjemodus.
Et must for fans, men også om en er glad i musikkdokumentarer, for denne kom virkelig tett på bandmedlemmene.

Usikker på om den nå er tilgjengelig på noen streaming sider, men ble jo litt skeptisk, da en la inn ei bestilling og sjekket godt og nøye om at leveringstiden var innen 24-48 timer (som vanligvis betyr rask service), men så stoppa det opp, og fikk deretter produktet er ikke tilgjengelig hos leverandør, til ja, mer uviss info, men kjekt å få tak i før året var omme, da en har lenge gledet seg til å se filmen.

Ekstra bonus var jo den sterke avslutningsopptreden med Starless for nesten et år tilbake.

Tror jeg lander på ei meget godtkjent 8,5/10, men stort potensiale for å klatre høyere ved senere besøk.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Nolans neste film Oppenheimer kommer til sommeren og første trailer er sluppet



Tenet falt ikke i smak for min del, men Nolan lager jo storslått og flott film, blir spennede å se hva han får til. Dunkirk er en sann historie og den er fantastisk.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

PowersIave skrev: man des 19, 2022 11:26 am Nolans neste film Oppenheimer kommer til sommeren og første trailer er sluppet



Tenet falt ikke i smak for min del, men Nolan lager jo storslått og flott film, blir spennede å se hva han får til. Dunkirk er en sann historie og den er fantastisk.
:lol:

Syns jeg så Trond Fausa Aurvåg inni der ja.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Måtte gå tilbake 2-3 ganger, var overbevist om at det var Trond men kunne ikke fatte og begripe hvordan han har landet en rolle i Oppenheimer. Måtte inn på IMDB.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Harduetforslag skrev: man des 19, 2022 11:36 am Måtte gå tilbake 2-3 ganger, var overbevist om at det var Trond men kunne ikke fatte og begripe hvordan han har landet en rolle i Oppenheimer. Måtte inn på IMDB.
Ble intervjuet om dette for ni dager siden, fin type.

https://www.tv2.no/underholdning/kapret ... /15270387/

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »


ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Beau is afraid

Ari Aster (Hereditary, Midsommar) sin neste film, med Joaquin Phoenix i hovedrollen. Gikk under navnet "Disappointment Blvd" under innspillingen. Skal ha premiere i april i USA, får se når den kommer til Norge.

Bilde

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

For de som vil se traileren,sier igrunnen ikke all verden
fra Ari Asters Hereditary og Midsommar) Beau Is Afraid..men laaaang film
--
https://www.imdb.com/title/tt13521006/?ref_=nm_knf_t_3

Blir spennende å se dette da

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Dette ligner iallefall ikke på Finsk fjernsynsteater
noe å glede seg til ala Cocaine Bear?...filmen Sisu
--
https://www.filmweb.no/filmnytt/1510041

The Kwames

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

The Kwames skrev: fre feb 03, 2023 11:54 pm For de som vil se traileren,sier igrunnen ikke all verden
fra Ari Asters Hereditary og Midsommar) Beau Is Afraid..men laaaang film
--
https://www.imdb.com/title/tt13521006/?ref_=nm_knf_t_3

Blir spennende å se dette da

The Kwames
Nok en film på tre timer ja..

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Nytt Turtles eventyr på gang, og en som har gått fullstendig under min filmradar før den tilfeldigvis ankom som "anbefaling" via gårsdagens Youtube besøk.

Liker ikke at Seth Rogen blir nevnt her. En fyr jeg misliker intenst. Men ser at han står oppført også som produsent, og da får en vel bare godta det og håpe på ei liten positiv overraskelse.
For det virker som at de vil fortsette å inkludere en haug med nostalgiske figurer fra både klassiske animerte tv-serien 1987-96 og tegneseriene fra samme periode, der samtlige av The Mighty Mutanimals vil få sin filmdebut.
Kommer trolig i sommer, og er vel blitt et par år siden forrige Turtles filmer, der også spilte på 80-talls nostalgien med å bringe inn Krang, Bebop og Rocksteady, men stoppet med 2 filmer og før det igjen var det ei dataanimert film i vinter 2007, som for min del var den beste siden 1990 originalen.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Lydia Tár

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

sertono skrev: tor mar 09, 2023 7:32 pmLydia Tár
Har sett

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Elgen skrev: tor mar 09, 2023 7:37 pm
sertono skrev: tor mar 09, 2023 7:32 pmLydia Tár
Har sett
Jøss, har du? Den lanseres i Norge 10. mars, dvs i morgen.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Har vel vært litt førpremierer på den.

Skal se den selv imorgen, gleder meg til det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»