NRK med kjendiser i adventstiden

Svar
Fazam

Re: NRK med kjendiser i adventstiden

Legg inn av Fazam »

Oslogg123 skrev: søn des 04, 2022 7:28 pm Synes dette er helt grei underholdning jeg.
Det hadde det vært. På en kommersiell kanal vel og merke.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Hva driver kringkastingsrådet med for tiden?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Oslogg123 skrev: søn des 04, 2022 7:28 pm Synes dette er helt grei underholdning jeg. De andre julekalenderne som går i reprise for 150. gang er jeg drittlei!
Ja, syns den er grei nok i brist på annet.

Hadde forresten gjerne vært isbiten imellom lårene til Helena, hadde smelta ganske fort der tenker jeg :lol:

Håpet på en ny nisse-sesong men ser den forrige i reprise, den var så god at det tåler den. Husker godt ungkarsnissen, den skulle jeg gjerne sett i reprise, beste nisse kalenderen ever.

En annen julekalender jeg ser på er Jul i Blodfjell 2, den så jeg aldri når den først gikk på lufta.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Han typen til hun søstera til Ada Hegerberg begynner å bli litt slitsom.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Pangåpning for NRKs nye og utskjelte julekalender - over 800.000 har sett første episode

«24-stjerners julekalender» ble helgens nest mest sette program.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kytec skrev: søn des 04, 2022 10:15 pm Markus Neby begynner å bli litt slitsom.
Fikset for deg

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Trodde først du var Jon Michelet (se dårlig på kort hold), men ser nå at du er Frank Booth.

Fine!

Nok om det jeg må på trening.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Jeg fikk innlegg 69 !

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: søn des 04, 2022 2:44 pm Jeg henger fortsatt med.

Så trist at classy girl og min favoritt
► Show Spoiler
røk ut. Nå blir det ikke like gøy å følge med lenger 😂
► Show Spoiler

kibby

Legg inn av kibby »

TrueTopRed skrev: fre des 02, 2022 12:31 am
kibby skrev: fre des 02, 2022 12:13 am Sikkert spilt inn i sommer. I hvert fall før Moholt var med i SVD.
Mulig. At man må spare penger er forståelig sikkert, men mener selv at det burde være mulig å få til noe annet uansett. Jeg tolker dette som at man bruker det kjipe kjendiskapet for å uansett få noen seere.

Men men, skal ikke klage mer da dette uansett ikke er noe jeg ville bruke tid på.
Aurora sier på mystory i dag at det ble spilt inn i mai. Altså lenge før NRK fikk beskjed om å spare/kutte (slik de har gjort med Kåss til kvelds og Lindmo).

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Visste faktisk ikke om denne julekalenderen før jeg leste denne tråden nå, fikk ikke akkurat lyst til å begynne å se den etter hva jeg leser her inne

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ingebrigt Steen Jensen er ikke så begeistret heller

https://www.dagbladet.no/nyheter/et-his ... a/77953778

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Elgen skrev: tir des 06, 2022 12:10 pm Ingebrigt Steen Jensen er ikke så begeistret heller

https://www.dagbladet.no/nyheter/et-his ... a/77953778
En gammel gretten gubbe er nok ikke i målgruppen for dette programmet. Og det er vel ikke spesielt rart at han bare kan navngi 3 av dem heller, gitt hans diagnose...
Ikke går det i beste sendetid heller, som han sier!

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Synes det er morsomt jeg

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Helt grei underholdning dette. Synes dog at i dagens episode kunne de kjørt samme regler som i utslagskonkurransen hele veien

► Show Spoiler
Men ikke sikkert det hadde gitt like stor underholdning da, såpass skal jeg innrømme.

Fazam

Legg inn av Fazam »

NRK oppgir at programmet er ment for hele familien.... :roll:

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Ingen grunn til å la seg provosere. 20 minutter lettbeint underholdning, seint på kvelden. Gøy nok til at jeg har sett alle episodene.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Jeg har sett alle episoder så langt, helt grei underholdning.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Sulfat skrev: ons des 07, 2022 8:00 pm Ingen grunn til å la seg provosere. 20 minutter lettbeint underholdning, seint på kvelden. Gøy nok til at jeg har sett alle episodene.
Nærmest fasiten til nå.

Lettbeint underholdning, akkurat passe underholdene til å se på. Noen her inne hadde nok hatt godt av å ta seg selv litt mindre høytidelig, og slutte å la seg provosere over tilfeldige programmer på tv.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Men programmet inneholder jo bare c- og d-kjendiser folk aldri har hørt om og derfor er det bortkasta penger jo. I tillegg er det bare tøys og fjas. Når hverken Dan Børge Akerø eller TandeP er programledere og man mangler skikkelige kjendiser som Øivind Blunck, Mini osv. så er det egentlig ikke noe poeng i å lage slike program.

fiskefinger

Legg inn av fiskefinger »

Jeg vet jeg nå fort kan havne i kategorien gammel, gretten gubbe. Men jeg klarer bare ikke å la være. Jeg bare må rope ut at det har tatt fullstendig av med intetsigende, selvdiggende, idiotiske programmer på TV, radio og all verdens andre plattformer, der B-, C-, D,- og E-kjendiser får boltre seg i hverandres idiotiske programkonsepter, der det eneste poenget ser ut til å være at deltakerne skal få høynet kjendis-statusen sin slik at de kan få være med i enda flere fordummende programmer. Det verste er at det er vi som ser og hører på som gjør det mulig at dette vrøvlet får fortsette. For produsentene ser bare på seertall, og da er vi altså nok idioter som følger med på tullet til at NRK, TV 2, TV Norge og de andre fortsetter med å pjåte i oss intetsigende kjendiseri.

Gjengangere
Ja, kjendis og kjendis, fru Blom. Man er visstnok det nå hvis man er en såkalt influenser, blogger eller en stand-up-person i Oslo. Personlig har jeg aldri hørt om mange av de såkalte kjendisene som florerer i disse påståtte kjendis-programmene.

I 2020 skrev jeg i denne spalten at jeg var lut lei Jon Almaas, Else Kåss Furuseth og deres ti-talls venner som gikk igjen i stort sett alle underholdningsprogrammer, i alle kanaler. Det resulterte i en rekke leserbrev og henvendelser der det virket som om jeg slett ikke var alene om å mene det. Vår påvirkningskraft fra Bergen var imidlertid ikke stor. Runddansen i programmene til disse «superkjendisene» bare fortsetter og fortsetter. Det virker imidlertid som om noen har tenkt at de ikke bare skal bruke de ti-tolv gjengangerne. Og det er da disse langt ned på kjendisstigen kommer inn. Dessverre er det nesten verre.

Humor?
Jeg har alltid hatt sansen for eks-håndballspilleren Mia Hundvin fra Bergen. Og lenge gledet jeg meg over at hun ble et friskt pust i flere av disse programmene der stort sett bare gjengangerne får digge hverandre. Derfor så jeg på «Gym» på NRK, der Mia skulle være programleder/gymlærer i et nytt programkonsept. NRK markedsførte det som «en splitter ny humorreality som tar kjendiser tilbake til skolens gymtimer». Det er mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men kjenner du Truls Torp (dødser), Arman Surizehi (komiker og YouTuber), Erlend Mørk (komiker og manusforfatter), Marlene Stavrum (komiker og manusforfatter) eller Fetisha Williams (influenser)? Det var også flere tilsvarende «kjendiser» med, samt Thomas «Fingern» Gullestad, som faktisk er kjent, blant annet gjennom en stor filmrolle.

Hele greien gikk ut på at deltakerne skulle gjennomføre tradisjonelle øvelser fra gymtimene, og så skulle Hundvin gi dem karakterer. Av og til dukket det opp ekstra-lærere som Mikkel Niva og eks-fotballspilleren John Arne Riise, uten at programmet ble noe bedre av det. Og hvor ble det av humoren?

Nye jobber
Slik jeg så det var hele poenget for deltakerne å gjøre og si mest mulig dumt for å bli lagt merke til. Ikke av «lærer» Hundvin, men av TV-seerne og sånne som skaffer dem nye jobber på TV. I mine øyne var det desperate ungdommer som prøvde hva det måtte være for å bli kjente TV-fjes. Jeg aner ikke om serien ble populær, men jeg er overbevist om at NRK virkelig er på ville veier. Er det et desperat forsøk på å få ungdom til å se på statskanalen? Eller er det slik TV skal være nå? Reality, reality, reality, med «kjendiser» folk flest ikke ante var kjente. Er det et forsøk på å gjøre flere «berømte», slik at NRK skal få nok deltakere i fremtidens fordummende «Maskorama»?

Ser ikke NRK og andre programskapere at de misbruker kjendiskåte noksagter, som gjør hva som helst bare for å gjennomføre drømmen om å bli skikkelig kjendis? Og som står i fare for å ikke takle et liv utenfor rampelyset, når man ikke lenger er interessant for TV-selskapene.

Kan gå ille
Verden er full av eksempler på berømtheter det går ille med når lyskasterne er slått av. Det skulle være nok å nevne tidligere idrettshelter som var «pop-stjerner» i sin ungdom, men som ikke taklet å være utenfor rampelyset da karrieren var over. Jeg har selv møtt tidligere stjernespillere både i Norge og i England som det virkelig gikk ille med da de ikke lenger var stjerner. Og siden jeg har nevnt Jon Arne Riise, vil jeg nevne ham som et eksempel på en tidligere storhet som desperat forsøker å bli i rampelyset, selv om det eneste han egentlig kunne var å spille fotball. Det virker i alle fall slik når han dukker opp i det ene realityprogrammet etter det andre.Det mest talentfulle med ham nå for tidener at han nå snakker en veldig rar og tilgjort dialekt som minner aller mest om en bulgarsk-ettet taxisjåfør fra Stokmarknes!

kibby

Legg inn av kibby »

MacanT skrev: ons des 07, 2022 9:14 pm Jeg har sett alle episoder så langt, helt grei underholdning.
Enig. Jeg har faktisk endret mening. Mayoo, Aleksander og Aurora er jo sitatmaskiner, og Aurora er en legende.

Aleksander hadde nesten ikke hørt om noen av kalenderne, og hadde ikke engang hørt om The Julekalender :lol:

Fazam

Legg inn av Fazam »

Morsomt at NRK kaller dette for et familieprogram når sendetiden er i forkant eller etterkant av Kveldsnytt. Dette kunne like gjerne vært et eksklusivt nett-tilbud for målgruppen de ønsker å nå.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Fy faen så klein den dansinga! Haha

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Dette er en meget bra kalender faktisk. Christian Borch på dansegulvet var hysterisk!

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Har ikke sett noe dansing jeg, de holdt jo på med julegaver i gårdagens episode.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

fiskefinger skrev: fre des 09, 2022 11:13 am Jeg vet jeg nå fort kan havne i kategorien gammel, gretten gubbe. Men jeg klarer bare ikke å la være. Jeg bare må rope ut at det har tatt fullstendig av med intetsigende, selvdiggende, idiotiske programmer på TV, radio og all verdens andre plattformer, der B-, C-, D,- og E-kjendiser får boltre seg i hverandres idiotiske programkonsepter, der det eneste poenget ser ut til å være at deltakerne skal få høynet kjendis-statusen sin slik at de kan få være med i enda flere fordummende programmer. Det verste er at det er vi som ser og hører på som gjør det mulig at dette vrøvlet får fortsette. For produsentene ser bare på seertall, og da er vi altså nok idioter som følger med på tullet til at NRK, TV 2, TV Norge og de andre fortsetter med å pjåte i oss intetsigende kjendiseri.

Gjengangere
Ja, kjendis og kjendis, fru Blom. Man er visstnok det nå hvis man er en såkalt influenser, blogger eller en stand-up-person i Oslo. Personlig har jeg aldri hørt om mange av de såkalte kjendisene som florerer i disse påståtte kjendis-programmene.

I 2020 skrev jeg i denne spalten at jeg var lut lei Jon Almaas, Else Kåss Furuseth og deres ti-talls venner som gikk igjen i stort sett alle underholdningsprogrammer, i alle kanaler. Det resulterte i en rekke leserbrev og henvendelser der det virket som om jeg slett ikke var alene om å mene det. Vår påvirkningskraft fra Bergen var imidlertid ikke stor. Runddansen i programmene til disse «superkjendisene» bare fortsetter og fortsetter. Det virker imidlertid som om noen har tenkt at de ikke bare skal bruke de ti-tolv gjengangerne. Og det er da disse langt ned på kjendisstigen kommer inn. Dessverre er det nesten verre.

Humor?
Jeg har alltid hatt sansen for eks-håndballspilleren Mia Hundvin fra Bergen. Og lenge gledet jeg meg over at hun ble et friskt pust i flere av disse programmene der stort sett bare gjengangerne får digge hverandre. Derfor så jeg på «Gym» på NRK, der Mia skulle være programleder/gymlærer i et nytt programkonsept. NRK markedsførte det som «en splitter ny humorreality som tar kjendiser tilbake til skolens gymtimer». Det er mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men kjenner du Truls Torp (dødser), Arman Surizehi (komiker og YouTuber), Erlend Mørk (komiker og manusforfatter), Marlene Stavrum (komiker og manusforfatter) eller Fetisha Williams (influenser)? Det var også flere tilsvarende «kjendiser» med, samt Thomas «Fingern» Gullestad, som faktisk er kjent, blant annet gjennom en stor filmrolle.

Hele greien gikk ut på at deltakerne skulle gjennomføre tradisjonelle øvelser fra gymtimene, og så skulle Hundvin gi dem karakterer. Av og til dukket det opp ekstra-lærere som Mikkel Niva og eks-fotballspilleren John Arne Riise, uten at programmet ble noe bedre av det. Og hvor ble det av humoren?

Nye jobber
Slik jeg så det var hele poenget for deltakerne å gjøre og si mest mulig dumt for å bli lagt merke til. Ikke av «lærer» Hundvin, men av TV-seerne og sånne som skaffer dem nye jobber på TV. I mine øyne var det desperate ungdommer som prøvde hva det måtte være for å bli kjente TV-fjes. Jeg aner ikke om serien ble populær, men jeg er overbevist om at NRK virkelig er på ville veier. Er det et desperat forsøk på å få ungdom til å se på statskanalen? Eller er det slik TV skal være nå? Reality, reality, reality, med «kjendiser» folk flest ikke ante var kjente. Er det et forsøk på å gjøre flere «berømte», slik at NRK skal få nok deltakere i fremtidens fordummende «Maskorama»?

Ser ikke NRK og andre programskapere at de misbruker kjendiskåte noksagter, som gjør hva som helst bare for å gjennomføre drømmen om å bli skikkelig kjendis? Og som står i fare for å ikke takle et liv utenfor rampelyset, når man ikke lenger er interessant for TV-selskapene.

Kan gå ille
Verden er full av eksempler på berømtheter det går ille med når lyskasterne er slått av. Det skulle være nok å nevne tidligere idrettshelter som var «pop-stjerner» i sin ungdom, men som ikke taklet å være utenfor rampelyset da karrieren var over. Jeg har selv møtt tidligere stjernespillere både i Norge og i England som det virkelig gikk ille med da de ikke lenger var stjerner. Og siden jeg har nevnt Jon Arne Riise, vil jeg nevne ham som et eksempel på en tidligere storhet som desperat forsøker å bli i rampelyset, selv om det eneste han egentlig kunne var å spille fotball. Det virker i alle fall slik når han dukker opp i det ene realityprogrammet etter det andre.Det mest talentfulle med ham nå for tidener at han nå snakker en veldig rar og tilgjort dialekt som minner aller mest om en bulgarsk-ettet taxisjåfør fra Stokmarknes!
Jeg kan bekrefte at du havner i kategorien «gretten gammel gubbe» med denne kommentaren.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Lettbeint underholdning denne kalenderen, men helt grei underholdning. Ikke alt må være så dypt. Foretrekker dog nissene til Eckbo.

Fazam

Legg inn av Fazam »

oddvar_kjempebra skrev: søn des 11, 2022 2:49 pm Jeg kan bekrefte at du havner i kategorien «gretten gammel gubbe» med denne kommentaren.
Hvorfor følte du trang til å understreke noe han selv skrev?
Innlegget var med substans, i motsetning til....

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fazam skrev: søn des 11, 2022 8:12 pm
oddvar_kjempebra skrev: søn des 11, 2022 2:49 pm Jeg kan bekrefte at du havner i kategorien «gretten gammel gubbe» med denne kommentaren.
Hvorfor følte du trang til å understreke noe han selv skrev?
Innlegget var med substans, i motsetning til....
Regner med at han (i motsetning til deg) skjønte at det bare var en humoristisk kommentar.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»