Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
DennisB

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: man des 05, 2022 12:33 pm
DennisB skrev: man des 05, 2022 12:29 pm
Enzino skrev: man des 05, 2022 12:16 pm Hva tenker folk om det lanserte alternativet at vi kjøper en ving (type Mudryk), og setter Martinelli inn sentralt?

Jeg kjente først på at jeg synes det er veldig dumt å flytte på en spiller som fungerer så ekstremt bra i posisjonen sin.

Og at han antakelig ikke får tatt med forsvarsspillere på løpetur i samme grad sentralt, som jeg mener er en av de aller største styrkene han har.

Samtidig kjenner han systemet og rollene veldig godt, er en god avslutter, og flink til å løpe i de riktige rommene, så det kan faktisk bli en suksess.

For laget som helhet vil det jo selvsagt også spille en rolle hvem som da overtar på venstre kant.

Jeg klarer ikke helt konkludere den der, kjenner jeg.
Å flytte vinger inn som 9`er, er absolutt en vanskelig oppgave å forutse resultatet av. Vi har prøvd mange opp igjennom årene, bl.a. Alexis. Jeg synes Martinelli er så mye mer typisk en ving enn andre vi har prøvd i rollen. Han har et driv og en fart med ballen som få har, og han liker å komme bakfra, og så gjøre en del av den samme finta som vi så med Alexis, innover for å skyte. Med Martinelli er jeg redd han blir som mange andre gjerne opplever, ganske anonym i en sentral spissrolle.

Nå har Jesus vært alt annet enn anonym, og bevegelsene hans har vært verdensklasse, for å bruke et slitt uttrykk. Vår nummer 9 skal bevege seg mye, og Jesus har vært perfekt i den rollen. Martinelli kjenner systemet, og han hadde også kanskje taklet det greit, men personlig tror jeg vi taper såpass mye på å miste hans egenskaper fra vingen, at jeg helst ser andre i front.

Balogun hadde vært et alternativ, men jeg er skeptisk til om han er god nok, rett og slett, for et topp 2 eller 4-lag i PL.
Alltid en ganske stor risiko å tukle med noe som funker. Martinelli har knekt koden på venstre kant, og leverer på skyhøyt nivå. Det er hovedgrunnen til at jeg er skeptisk. Tror han kan løse sentral rolle godt, men må da knekke en annen kode først og det kan ta litt tid.
Nettopp. Det tok litt tid å knekke den vingkoden, selv om han hadde mange lovende innhopp. I dag ser vi en Martinelli som har sementert plassen sin på en måte som få andre i Arsenal har greid. Kan bare komme på en håndfull som har gjort den plassen til sin egen på samme måte. Henry, Pires, Alexis, Overmars, Brady. Har lyst til å ta med to andre kule vinger også, Graham Rix og Anders Limpar.

Godt mulig Martinelli kan ta spissrollen greit, men jeg synes det er risikofylt å endre på noe som funker så bra, midt i en sesong vi håper på gull og grønne skoger.
Sist redigert av DennisB den man des 05, 2022 12:56 pm, redigert 2 ganger totalt.

taknina

Legg inn av taknina »

Bone8 skrev: man des 05, 2022 10:56 am Æsj. Kommentaren til Wenger om politiske markeringer og fotball-VM skuffer meg.

Så utrolig lat forsøk på årsakssammenheng av en så smart mann.

Nei, Arsene. Må må jeg si at du skuffet stort.
Det er de som ikke tuter med ulvene men som tørr å flagge si ega mening med vitende om motbør i orkan styrke som følge en bør stå opp for

Ikke dermed sagt at en må være enig med ham eller dem å ikke selv kunne flagge motsatt mening

Eller har tida virkelig blitt slik i vestlige demokratier også at en vil tie folk med andre meninger ihel ved forsøk på latterliggjøring.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

taknina skrev: man des 05, 2022 12:52 pm
Bone8 skrev: man des 05, 2022 10:56 am Æsj. Kommentaren til Wenger om politiske markeringer og fotball-VM skuffer meg.

Så utrolig lat forsøk på årsakssammenheng av en så smart mann.

Nei, Arsene. Må må jeg si at du skuffet stort.
Det er de som ikke tuter med ulvene men som tørr å flagge si ega mening med vitende om motbør i orkan styrke som følge en bør stå opp for

Ikke dermed sagt at en må være enig med ham eller dem å ikke selv kunne flagge motsatt mening

Eller har tida virkelig blitt slik i vestlige demokratier også at en vil tie folk med andre meninger ihel ved forsøk på latterliggjøring.
Håper ikke du tror jeg mener han ikke skal få komme med sin egen mening?

Jeg er bare vant med en progressiv og velfundert argumentasjon fra Wenger.

Her virker det som han argumenterer for at Tyskerne brukte mye tid og krefter, og ikke forberedte seg godt nok, fordi de også var opptatt av rettighetene til folk i Qatar.

For meg er det bare absurd.

Hvor mye tid tror vi de tyske spillerne og trenerstaben brukte på å tenke på en markering, eller å vise at de var uenige i avgjørelsen om regnbuebindet? 10 minutter? en halvtime?

Hvis noen, inkludert Wenger, tror at det er fokuset på rettigheter som gjorde at tyskerne og danskene røk ut, så faller de et hakk eller to i anseelse hos meg.

taknina

Legg inn av taknina »

Bone8 skrev: man des 05, 2022 1:59 pm
taknina skrev: man des 05, 2022 12:52 pm
Bone8 skrev: man des 05, 2022 10:56 am Æsj. Kommentaren til Wenger om politiske markeringer og fotball-VM skuffer meg.

Så utrolig lat forsøk på årsakssammenheng av en så smart mann.

Nei, Arsene. Må må jeg si at du skuffet stort.
Det er de som ikke tuter med ulvene men som tørr å flagge si ega mening med vitende om motbør i orkan styrke som følge en bør stå opp for

Ikke dermed sagt at en må være enig med ham eller dem å ikke selv kunne flagge motsatt mening

Eller har tida virkelig blitt slik i vestlige demokratier også at en vil tie folk med andre meninger ihel ved forsøk på latterliggjøring.
Håper ikke du tror jeg mener han ikke skal få komme med sin egen mening?

Jeg er bare vant med en progressiv og velfundert argumentasjon fra Wenger.

Her virker det som han argumenterer for at Tyskerne brukte mye tid og krefter, og ikke forberedte seg godt nok, fordi de også var opptatt av rettighetene til folk i Qatar.

For meg er det bare absurd.

Hvor mye tid tror vi de tyske spillerne og trenerstaben brukte på å tenke på en markering, eller å vise at de var uenige i avgjørelsen om regnbuebindet? 10 minutter? en halvtime?

Hvis noen, inkludert Wenger, tror at det er fokuset på rettigheter som gjorde at tyskerne og danskene røk ut, så faller de et hakk eller to i anseelse hos meg.

Jeg også tror nok at han i all hovedsak tok feil her og at han kansje uansett burde holdt dette for seg selv istedet for å flagge det når han vet\visste at hans mening her nok gjorde at hans personlige anseelse tok noe av et nose dive i visse kretser ved å gjøre dette til ett offentlig statement.

Men nå er nå jeg personlig sånn samensatt at jeg elsker folk som tørr å gå mot strømmen når det faktisk er rimelig åpenbart for alle og også dem selv at det vil koste dem noe opp mot personlig anseelse og kanskje også på pengepungen.

Men rent umiddelbart så kan jeg ikke si meg enig med ham men har samtidig i bakhodet når det gjelder Wenger at dette er mannen som revolusjonerte den engelske fotballen mye mer enn noen der vel de gamle haukene og da også SAF vel nærmest prøvde å latterliggjøre hans strikse metoder og manglende kjennskap til engelsk fotball da han annkom balløya. Men pipen fikk ganskje snart enn annen lyd.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Da kan Tomi ta et par ukes pause og være klar til boxing day.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Blitt en gammel skrulling på sine eldre dager, Wenger. Kan holde seg vekke fra Emirates så lenge han jobber for F

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

taknina skrev: man des 05, 2022 2:39 pm
Bone8 skrev: man des 05, 2022 1:59 pm
taknina skrev: man des 05, 2022 12:52 pm

Det er de som ikke tuter med ulvene men som tørr å flagge si ega mening med vitende om motbør i orkan styrke som følge en bør stå opp for

Ikke dermed sagt at en må være enig med ham eller dem å ikke selv kunne flagge motsatt mening

Eller har tida virkelig blitt slik i vestlige demokratier også at en vil tie folk med andre meninger ihel ved forsøk på latterliggjøring.
Håper ikke du tror jeg mener han ikke skal få komme med sin egen mening?

Jeg er bare vant med en progressiv og velfundert argumentasjon fra Wenger.

Her virker det som han argumenterer for at Tyskerne brukte mye tid og krefter, og ikke forberedte seg godt nok, fordi de også var opptatt av rettighetene til folk i Qatar.

For meg er det bare absurd.

Hvor mye tid tror vi de tyske spillerne og trenerstaben brukte på å tenke på en markering, eller å vise at de var uenige i avgjørelsen om regnbuebindet? 10 minutter? en halvtime?

Hvis noen, inkludert Wenger, tror at det er fokuset på rettigheter som gjorde at tyskerne og danskene røk ut, så faller de et hakk eller to i anseelse hos meg.

Jeg også tror nok at han i all hovedsak tok feil her og at han kansje uansett burde holdt dette for seg selv istedet for å flagge det når han vet\visste at hans mening her nok gjorde at hans personlige anseelse tok noe av et nose dive i visse kretser ved å gjøre dette til ett offentlig statement.

Men nå er nå jeg personlig sånn samensatt at jeg elsker folk som tørr å gå mot strømmen når det faktisk er rimelig åpenbart for alle og også dem selv at det vil koste dem noe opp mot personlig anseelse og kanskje også på pengepungen.

Men rent umiddelbart så kan jeg ikke si meg enig med ham men har samtidig i bakhodet når det gjelder Wenger at dette er mannen som revolusjonerte den engelske fotballen mye mer enn noen der vel de gamle haukene og da også SAF vel nærmest prøvde å latterliggjøre hans strikse metoder og manglende kjennskap til engelsk fotball da han annkom balløya. Men pipen fikk ganskje snart enn annen lyd.
Jeg kunne vært enig OM det er ikke er for det faktum at han er en av Infantinos tjenere i FIFA. Det lukter beordring, evt en lojalitet til korrupsjonens høyborg - jeg vet ikke hva som er verst😢

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: søn des 04, 2022 11:41 pm
Enzino skrev: søn des 04, 2022 11:39 pm
Jolla skrev: søn des 04, 2022 8:00 pm Dere trenger Morata hører jeg.
Han er vel neppe til salgs midt i sesongen? :lol:
Atlético er såpass godt skodd i den posisjonen at det nok ikke er umulig å kjøpe.

Griezmann, Morata, João Félix, Ángel Correa og Cunha.
Er vel bare Griezmann som er helt uaktuell å selge.

Edit: Cunha er vel potensielt på vei til Wolves som virkelig er i ferd med å bygge opp rundt Julen med potensielt både Cunha og David García.
Det får man si. Da er det kanskje ikke helt uaktuelt likevel. Men vi er (jeg vil si nesten merkelig nok i og med situasjonen) ikke linket til noe av dem.

Har du noen synspunkter på Yeremy Pino? God i link up? God i presspill? Han er et av navnene som kommer opp.

Jeg ser han kan spille på begge kantene, men også i midten. Det er en sånn type jeg ser for meg at Edu og Arteta kan gå for, siden det vil dekke både kortsiktige og langsiktige behov. Han har også riktig alder opp mot hvordan klubben har prioritert den senere tiden, og prislappen ser ut til å være innenfor mulighetsområdet.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir des 06, 2022 12:12 pm
Jolla skrev: søn des 04, 2022 11:41 pm
Enzino skrev: søn des 04, 2022 11:39 pm

Han er vel neppe til salgs midt i sesongen? :lol:
Atlético er såpass godt skodd i den posisjonen at det nok ikke er umulig å kjøpe.

Griezmann, Morata, João Félix, Ángel Correa og Cunha.
Er vel bare Griezmann som er helt uaktuell å selge.

Edit: Cunha er vel potensielt på vei til Wolves som virkelig er i ferd med å bygge opp rundt Julen med potensielt både Cunha og David García.
Det får man si. Da er det kanskje ikke helt uaktuelt likevel. Men vi er (jeg vil si nesten merkelig nok i og med situasjonen) ikke linket til noe av dem.

Har du noen synspunkter på Yeremy Pino? God i link up? God i presspill? Han er et av navnene som kommer opp.

Jeg ser han kan spille på begge kantene, men også i midten. Det er en sånn type jeg ser for meg at Edu og Arteta kan gå for, siden det vil dekke både kortsiktige og langsiktige behov. Han har også riktig alder opp mot hvordan klubben har prioritert den senere tiden, og prislappen ser ut til å være innenfor mulighetsområdet.
Jeg kan se for meg at han er en spiller vi signerer, men tviler på at han får noe særlig minutter på topp for oss. 1,72 og 65kg er jeg skeptisk til vil fungere som midtspiss i systemet vårt. Jesus er ikke mye større, men han er merkverdig god til å holde unna motstandere. Det jeg har sett av Pino vitner ikke om det samme.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir des 06, 2022 12:14 pm
Enzino skrev: tir des 06, 2022 12:12 pm
Jolla skrev: søn des 04, 2022 11:41 pm

Atlético er såpass godt skodd i den posisjonen at det nok ikke er umulig å kjøpe.

Griezmann, Morata, João Félix, Ángel Correa og Cunha.
Er vel bare Griezmann som er helt uaktuell å selge.

Edit: Cunha er vel potensielt på vei til Wolves som virkelig er i ferd med å bygge opp rundt Julen med potensielt både Cunha og David García.
Det får man si. Da er det kanskje ikke helt uaktuelt likevel. Men vi er (jeg vil si nesten merkelig nok i og med situasjonen) ikke linket til noe av dem.

Har du noen synspunkter på Yeremy Pino? God i link up? God i presspill? Han er et av navnene som kommer opp.

Jeg ser han kan spille på begge kantene, men også i midten. Det er en sånn type jeg ser for meg at Edu og Arteta kan gå for, siden det vil dekke både kortsiktige og langsiktige behov. Han har også riktig alder opp mot hvordan klubben har prioritert den senere tiden, og prislappen ser ut til å være innenfor mulighetsområdet.
Jeg kan se for meg at han er en spiller vi signerer, men tviler på at han får noe særlig minutter på topp for oss. 1,72 og 65kg er jeg skeptisk til vil fungere som midtspiss i systemet vårt. Jesus er ikke mye større, men han er merkverdig god til å holde unna motstandere. Det jeg har sett av Pino vitner ikke om det samme.
Ser den. Få så små spillere som er det. Og PL er definitivt mer fysisk enn Primera uansett hvordan man vrir og vender på det.

Abraham har vel fysikken, men er han god nok i link up og som første forsvarer? Usikker på om han er noe særlig bedre altn enn Ed.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Er det vanlig at klubben slipper en pressemelding om hvor lenge en spiller ventes å være ute?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir des 06, 2022 1:02 pm
Wellé skrev: tir des 06, 2022 12:14 pm
Enzino skrev: tir des 06, 2022 12:12 pm

Det får man si. Da er det kanskje ikke helt uaktuelt likevel. Men vi er (jeg vil si nesten merkelig nok i og med situasjonen) ikke linket til noe av dem.

Har du noen synspunkter på Yeremy Pino? God i link up? God i presspill? Han er et av navnene som kommer opp.

Jeg ser han kan spille på begge kantene, men også i midten. Det er en sånn type jeg ser for meg at Edu og Arteta kan gå for, siden det vil dekke både kortsiktige og langsiktige behov. Han har også riktig alder opp mot hvordan klubben har prioritert den senere tiden, og prislappen ser ut til å være innenfor mulighetsområdet.
Jeg kan se for meg at han er en spiller vi signerer, men tviler på at han får noe særlig minutter på topp for oss. 1,72 og 65kg er jeg skeptisk til vil fungere som midtspiss i systemet vårt. Jesus er ikke mye større, men han er merkverdig god til å holde unna motstandere. Det jeg har sett av Pino vitner ikke om det samme.
Ser den. Få så små spillere som er det. Og PL er definitivt mer fysisk enn Primera uansett hvordan man vrir og vender på det.

Abraham har vel fysikken, men er han god nok i link up og som første forsvarer? Usikker på om han er noe særlig bedre altn enn Ed.
Tammy? Han kommer til å bli dyrere enn Jesus var tror jeg så tviler på at det er et alternativ. Da sitter vi også med 4 spillere neste år som har spiss som foretrukne posisjon. Det syns jeg er litt i overkant.

Min foretrukne løsning hvis det er mulig er å hente Ferran Torres fra Barcelona på lån med en opsjon (evt obligasjon) om kjøp. En spiller jeg liker veldig godt, han kan spille falsk 9-er og venstrekant, er bare 22 år og tror han vil passe inn i systemet vårt. Man kan da pushe en eventuell signering av Mudryk eller Pino til sommeren.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Wengerist skrev: tir des 06, 2022 1:22 pm Er det vanlig at klubben slipper en pressemelding om hvor lenge en spiller ventes å være ute?
Jeg vet ikke om de pleier å slippe en pressemelding, men i langvarige fravær er de alltid inkludert i injury report som publiseres med jevne mellomrom.
Det vil uansett bli lekket hvor lenge det er ventet at han er ute så tipper vi sitter på ganske accurate informasjon innen en uke eller noe.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wengerist skrev: tir des 06, 2022 1:22 pm Er det vanlig at klubben slipper en pressemelding om hvor lenge en spiller ventes å være ute?
Når Villa poster "we wish xxx a speedy recovery" på Twitter er det minimum to måneder. Så kommer det gjerne informasjon om hva slags skade, men husker ikke om det er offisielle eller ikke

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir des 06, 2022 1:28 pm
Enzino skrev: tir des 06, 2022 1:02 pm
Wellé skrev: tir des 06, 2022 12:14 pm
Jeg kan se for meg at han er en spiller vi signerer, men tviler på at han får noe særlig minutter på topp for oss. 1,72 og 65kg er jeg skeptisk til vil fungere som midtspiss i systemet vårt. Jesus er ikke mye større, men han er merkverdig god til å holde unna motstandere. Det jeg har sett av Pino vitner ikke om det samme.
Ser den. Få så små spillere som er det. Og PL er definitivt mer fysisk enn Primera uansett hvordan man vrir og vender på det.

Abraham har vel fysikken, men er han god nok i link up og som første forsvarer? Usikker på om han er noe særlig bedre altn enn Ed.
Tammy? Han kommer til å bli dyrere enn Jesus var tror jeg så tviler på at det er et alternativ. Da sitter vi også med 4 spillere neste år som har spiss som foretrukne posisjon. Det syns jeg er litt i overkant.

Min foretrukne løsning hvis det er mulig er å hente Ferran Torres fra Barcelona på lån med en opsjon (evt obligasjon) om kjøp. En spiller jeg liker veldig godt, han kan spille falsk 9-er og venstrekant, er bare 22 år og tror han vil passe inn i systemet vårt. Man kan da pushe en eventuell signering av Mudryk eller Pino til sommeren.
Tammy er den som har blitt mest omtalt på flest steder. Men hvor troverdig det er vet jeg ikke.

Tror du Barca slipper ham da? Jeg tillater meg å tvile. Men enig i at det kunne vært en god løsning, i den forstand at han nok er bedre enn Ed, selv om han neppe går rett inn og holder Jesus’ nivå.

P.S. Denne er ikke bare til deg, men generelt: Hvem er det som har funnet på at obligation på engelsk skal oversettes til obligasjon på norsk? Sportsjournalister? I juridisk terminologi er en obligation på engelsk, en forpliktelse på norsk. En obligasjon på norsk er et rentepapir (Eng: bond). Riktignok kalles den delen av jusen som omhandler avtaleforpliktelser for obligasjonsrett. Men man bruker aldri ordet obligasjon om en forpliktelse i norsk jus. I hvert fall så jeg det aldri da jeg tok juridisk embedseksamen, og har aldri sett det i avtaler eller andre sammenhenger brukt sånn senere. For meg blir det som oversette eventually til eventuelt. Eller det svenske rar (som betyr søt) til rar på norsk. En skikkelig språklig blemme, rett og slett. Sorry for rant, men det skjærer i sjela hver gang jeg ser det.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir des 06, 2022 2:23 pm
Wellé skrev: tir des 06, 2022 1:28 pm
Enzino skrev: tir des 06, 2022 1:02 pm

Ser den. Få så små spillere som er det. Og PL er definitivt mer fysisk enn Primera uansett hvordan man vrir og vender på det.

Abraham har vel fysikken, men er han god nok i link up og som første forsvarer? Usikker på om han er noe særlig bedre altn enn Ed.
Tammy? Han kommer til å bli dyrere enn Jesus var tror jeg så tviler på at det er et alternativ. Da sitter vi også med 4 spillere neste år som har spiss som foretrukne posisjon. Det syns jeg er litt i overkant.

Min foretrukne løsning hvis det er mulig er å hente Ferran Torres fra Barcelona på lån med en opsjon (evt obligasjon) om kjøp. En spiller jeg liker veldig godt, han kan spille falsk 9-er og venstrekant, er bare 22 år og tror han vil passe inn i systemet vårt. Man kan da pushe en eventuell signering av Mudryk eller Pino til sommeren.
Tammy er den som har blitt mest omtalt på flest steder. Men hvor troverdig det er vet jeg ikke.

Tror du Barca slipper ham da? Jeg tillater meg å tvile. Men enig i at det kunne vært en god løsning, i den forstand at han nok er bedre enn Ed, selv om han neppe går rett inn og holder Jesus’ nivå.

P.S. Denne er ikke bare til deg, men generelt: Hvem er det som har funnet på at obligation på engelsk skal oversettes til obligasjon på norsk? Sportsjournalister? I juridisk terminologi er en obligation på engelsk, en forpliktelse på norsk. En obligasjon på norsk er et rentepapir (Eng: bond). Riktignok kalles den delen av jusen som omhandler avtaleforpliktelser for obligasjonsrett. Men man bruker aldri ordet obligasjon om en forpliktelse i norsk jus. I hvert fall så jeg det aldri da jeg tok juridisk embedseksamen, og har aldri sett det i avtaler eller andre sammenhenger brukt sånn senere. For meg blir det som oversette eventually til eventuelt. Eller det svenske rar (som betyr søt) til rar på norsk. En skikkelig språklig blemme, rett og slett. Sorry for rant, men det skjærer i sjela hver gang jeg ser det.
De er vel rimelig skodd i offensive posisjoner og han har falt ned pecking order der såvidt jeg har fått med meg så er derfor jeg nevnte han. Tatt fra hukommelsen har de Dembele, Fati Lewandowski, Depay og Raphinha. Samtlige av disse vil jeg tro er på rimelig dyre kontrakter, kanskje med unntak av Fati om han ikke har signert noen forlengelse. Jeg vil derfor ikke bli overrasket om de ønsker å offloade Torres når han ikke er førstevalg, men tipper "drømmen" er å bli kvitt Depay.

Vi har også blitt linket til Asensio, men han har jeg ikke lyst på. Kan ikke si at jeg har sett noe særlig rykter om Tammy, men har ikke vært så "plugged in" som det jeg normalt sett er. Jeg har sett litt om Sané, men de ryktene er så svake at jeg ikke har giddet å nevne de.

Jeg har definitvt brukt det hyppig. Du har helt sikkert rett i at jeg bruker det feil, men basert på tolkningen Norske Akademis Ordbok https://naob.no/ordbok/obligasjon så er det to definisjoner av ordet. Det er:
1: Verdipapirer (økonomisk tolkning)
2: Forpliktelse (juridisk tolkning)

Så nå jeg skriver et lån med obligasjon om kjøp så mener jeg den juridiske tolkningen, altså forpliktelse om kjøp. Ergo så har jeg snakket meg inn i at jeg mener jeg har brukt det rett :P Men hvis det er en pet peeve for deg kan jeg godt endre til forpliktelse. Det er ikke en kamp jeg bryr meg om.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Wellé skrev: tir des 06, 2022 2:30 pm Jeg har definitvt brukt det hyppig. Du har helt sikkert rett i at jeg bruker det feil, men basert på tolkningen Norske Akademis Ordbok https://naob.no/ordbok/obligasjon så er det to definisjoner av ordet. Det er:
1: Verdipapirer (økonomisk tolkning)
2: Forpliktelse (juridisk tolkning)

Så nå jeg skriver et lån med obligasjon om kjøp så mener jeg den juridiske tolkningen, altså forpliktelse om kjøp. Ergo så har jeg snakket meg inn i at jeg mener jeg har brukt det rett :P Men hvis det er en pet peeve for deg kan jeg godt endre til forpliktelse. Det er ikke en kamp jeg bryr meg om.
Nå har jeg tatt dette videre til Head of Legal i selskapet mitt. Han mener at det kan brukes slik innenfor fotballen, men at lån med forpliktelse om kjøp er mer ryddig for å unngå misforståelser

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir des 06, 2022 3:09 pm
Wellé skrev: tir des 06, 2022 2:30 pm Jeg har definitvt brukt det hyppig. Du har helt sikkert rett i at jeg bruker det feil, men basert på tolkningen Norske Akademis Ordbok https://naob.no/ordbok/obligasjon så er det to definisjoner av ordet. Det er:
1: Verdipapirer (økonomisk tolkning)
2: Forpliktelse (juridisk tolkning)

Så nå jeg skriver et lån med obligasjon om kjøp så mener jeg den juridiske tolkningen, altså forpliktelse om kjøp. Ergo så har jeg snakket meg inn i at jeg mener jeg har brukt det rett :P Men hvis det er en pet peeve for deg kan jeg godt endre til forpliktelse. Det er ikke en kamp jeg bryr meg om.
Nå har jeg tatt dette videre til Head of Legal i selskapet mitt. Han mener at det kan brukes slik innenfor fotballen, men at lån med forpliktelse om kjøp er mer ryddig for å unngå misforståelser
Jeg skulle til å svar på det forrige innlegget, at du kommer nok unna med det rent teknisk så lenge det står i ordboka (det står dog "sjelden", som vel indikerer at det ikke akkurat brukes normalt sett).

Men jeg tror ikke du finner det i noen gjeldende lov, eller noen normale avtaler som er laget de siste 30 årene. Og spør du 100 forretningsadvokater hva du skal bruke i en avtale så sier 99 forpliktelse eller plikt, mens han ene som tok jussen bare fordi livet hans går ut på å kverulere kanskje vil bruke obligasjon fordi han kan og dermed kan krangle om det og føle seg spesiell! :lol:

For meg høres det bare så inn i granskauen feil ut. Men nok om du står fritt og jeg skal avslutte akkurat det tematet her og bite meg i leppa (fingrene?) neste gang noen bruker det.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »


Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Tinkler skrev: tir des 06, 2022 5:02 pm
Da blir det vel minimum 6-8 uker før han kan trene igjen i hvert fall. Selvsagt ikke bra, men hvis vi kan gjøre et klipp på overgangsmarkedet i januar, kan det i hvert fall komme noe positivt ut av det (selv om jeg selvsagt hadde foretrukket at han ikke ble skadet, eller ved skade ikke måtte operere).

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Enzino skrev: tir des 06, 2022 5:13 pm
Tinkler skrev: tir des 06, 2022 5:02 pm
► Show Spoiler
Da blir det vel minimum 6-8 uker før han kan trene igjen i hvert fall. Selvsagt ikke bra, men hvis vi kan gjøre et klipp på overgangsmarkedet i januar, kan det i hvert fall komme noe positivt ut av det (selv om jeg selvsagt hadde foretrukket at han ikke ble skadet, eller ved skade ikke måtte operere).
Man skal aldri undervurdere et skikkelig godt klipp.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Da blir det tøft nok å klare topp 4. Utrolig trist. Ikke sikkert han hadde fått spille stort mer i vm uansett, så dette er så unødvendig.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wengerist skrev: tir des 06, 2022 9:55 pm Da blir det tøft nok å klare topp 4. Utrolig trist. Ikke sikkert han hadde fått spille stort mer i vm uansett, så dette er så unødvendig.
Men hvis det har vært som ryktene sier at han har sletet med kneet gjennom hele sesongen, så er det sånn sett bra at han opererer nå og ikke etter nyttår.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Jeg tenker at det viktigste for Jesus nå er at han får hvile.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Wengerist skrev: tir des 06, 2022 9:55 pm Da blir det tøft nok å klare topp 4. Utrolig trist. Ikke sikkert han hadde fått spille stort mer i vm uansett, så dette er så unødvendig.
Jeg spår vi er utenfor topp 4, kl 22.55 den 3 januar.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Viktigste blir å klamre seg til conference league nå så vi får noe cash inn hvertfall. Kanskje vi kan flakse oss til EL dersom ESR kommer tilbake fort.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Tinkler skrev: tir des 06, 2022 5:02 pm
Så mye juling han har fått i Premier League denne sesongen, som han har ristet av seg, så er det selvsagt i de få minuttene han har spilt i VM at han blir skadet.

Jeg får van Persie-vibber her. Han var strålende i PL, men så skulle han på landslagsoppdrag, og var ute i mange måneder etterpå.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jokkemedkniven skrev: tir des 06, 2022 10:11 pm
Wengerist skrev: tir des 06, 2022 9:55 pm Da blir det tøft nok å klare topp 4. Utrolig trist. Ikke sikkert han hadde fått spille stort mer i vm uansett, så dette er så unødvendig.
Men hvis det har vært som ryktene sier at han har sletet med kneet gjennom hele sesongen, så er det sånn sett bra at han opererer nå og ikke etter nyttår.
#sleti :D

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ohlaien skrev: tir des 06, 2022 10:12 pm Jeg tenker at det viktigste for Jesus nå er at han får hvile.
Kanskje han en dag kommer tilbake for å redde menneskene fra oss selv?

Har ventet på Messias i alle år jeg. Det nærmeste jeg tror vi har kommet, er Messi.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: ons des 07, 2022 12:22 pm
Tinkler skrev: tir des 06, 2022 5:02 pm
Så mye juling han har fått i Premier League denne sesongen, som han har ristet av seg, så er det selvsagt i de få minuttene han har spilt i VM at han blir skadet.

Jeg får van Persie-vibber her. Han var strålende i PL, men så skulle han på landslagsoppdrag, og var ute i mange måneder etterpå.
Jeg klarte ikke å se at han fikk noen spesiell belastning i kneet i kampen mot Kamerun. Og han var veldig annonym fra 1. minutt. Så jeg mistenker at det der var en belastnings/slitasjeskade, som hadde kommet uansett. Men det kan man selvsagt ikke vite sikkert, og uansett kjempesurt hver gang en spiller blir skadet på landslagsoppdrag. Men enda verre når det er en mindre viktig trenings- eller NL-kamp selvsagt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»