Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
VisionQuest

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av VisionQuest »

GatlingGun skrev: tir des 06, 2022 11:42 pm
VisionQuest skrev: tir des 06, 2022 11:04 pm

På tide! Det er nok ikke mange ukene før Chilwell er tilbake på feltet også.
Lyskestrekk på begge to incoming i januar. Brace for impact.
Det går fint, da henter vi bare tilbake Malang ‘Big Daddy’ Sarr.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Da er det vel bare vi og Real Madrid igjen. Det høyner vel håpet en smule, men gutten har nok halvannen fot i den spanske hovedstaden.

Edit; Never mind, denne kom minutter etter jeg postet.



Jaja. Okei. Kanskje var det aldri håp uansett.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Vi må bare gi opp brasilianere under 36 år. Gå for europeere heller. Det trygge valget.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Tror fortsatt Barcelona er i kampen, om enn i det skjulte - siden de strengt tatt har FFP-problemer.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »



Har vist seg å være en troverdig kilde denne kontoen her.

Har ikke sett allverden av han, men har jo meget gode tall til å være så ung. Kontrakten går ut til sommeren også, så her gjelder det å være på vil jeg tro. Noen som vet hvorfor Dortmund ikke har forlenget med han tidligere? Har han ikke ønsket eller har de ventet for lenge?

Tar gjerne i mot noen beskrivelser om han som spilletype også. Jeg innbiller meg at han har en bra fysikk i alle fall. Uansett spennende rykte og nok et tegn på at klubben leter etter fremtidens stjerner.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Moro så lenge det varte med Endrick, men det var aldri realistisk når Real Madrid og Barcelona var inne i bildet. Ti år etter Hazard ble signert fikk vi ikke enda en spiller "alle" var ute etter. Kanskje er det like greit. De seksti-sytti millionene vi hadde måttet bruke på Endrick må brukes til og forsterke stallen vår nå - ikke om to år.

Jeg har bare så lyst til at vi skal treffe på noen spillerkjøp. Gjerne to stykk på midtbanen. Synd vi ikke hentet Lucas Gourna (eller Fofana, for den saks skyld) fra St. Etienne. Kanskje det er mulig å få til noe lurt med Romeo Lavia. Har langt større tro på at han kan bli så god som vi trenger, istedenfor Alvarez og/eller Bennacer. Førstnevnte har blitt avkledd hver gang jeg har sett han, og sistnevnte tror jeg blir for treig for PL.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Vi må starte å satse på de som ikke helt har slått helt til ennå. De talentene som ligger og vaker i sivet som en gjedde. Det er der gevinsten kan komme for oss.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: ons des 07, 2022 3:41 pm
Jeg har bare så lyst til at vi skal treffe på noen spillerkjøp. Gjerne to stykk på midtbanen. Synd vi ikke hentet Lucas Gourna (eller Fofana, for den saks skyld) fra St. Etienne. Kanskje det er mulig å få til noe lurt med Romeo Lavia.
Kanskje Ahamada fra Stuttgart hadde vært noe? Minner meg om Thomas Partey når han var på samme alder.

Ellers så har du jo Lavia (som du nevner) og Tyler Adams i PL. Begge er spillere som jeg mener at har nivået til å spille for et topplag i verden. I VM så har Sofyan Amrabat fra Fiorentina dominert for Marokko på midtbanen, så der er det et potensielt billig kjøp.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ellers kan dere jo kjøpe Koundé fra Sevilla og plassere ham på midtbanen



Nei, vent. Tüchel sa nei takk. Stemmer det.

(Videoen er snart to år gammel, så ikke den beste kvaliteten, og Koundé har blitt bedre etter dette. Men dette var den beste videoen jeg fant som highlighter hans evner til å forsere ledd og skape sjanser fra sin midtstopperposisjon. Den flate langpasningen som han utfører på 2:53 i videoen er blitt et av varemerkene hans.)

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tror han er for lav til å lykkes som midtstopper i PL, ikke god nok hode-/duellspiller var det vel en tidligere PL-manager som mente om jeg ikke husker helt feil.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Grådigheten tok overhånd. Synd.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: ons des 07, 2022 5:22 pm Tyler Adams i PL.
Ja takk. Kongespeller.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

26 år siden Zola scoret sitt første mål for oss.
Screenshot_20221207_205643_Facebook.jpg

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Den tragiske historien om Yann Gueho. Totalt ukjent spiller for meg men kanskje kjent blant noen av Chelsea-gutta her?
https://theathletic.com/3975061/2022/12 ... ed-article

Lezah

Legg inn av Lezah »

thewaterfall skrev: ons des 07, 2022 6:03 pm Tror han er for lav til å lykkes som midtstopper i PL, ikke god nok hode-/duellspiller var det vel en tidligere PL-manager som mente om jeg ikke husker helt feil.
Kan bekrefte at lave stoppere er ut. Mot dagens Jostein Flo-kloninger duger ikke slike tasser. Minimumskravet må være 1.90.
Mvh Carra the spitting lad

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TerryMcDermott skrev: fre des 09, 2022 1:05 pm --- Den tragiske historien om Yann Gueho. Totalt ukjent spiller for meg men kanskje kjent blant noen av Chelsea-gutta her?
https://theathletic.com/3975061/2022/12 ... ed-article
Fantastisk artikkel fra Stuart James det der. Alltid trist med supertalenter som mangler den mentale biten for å bli det man kunne ha vært. Fotballverdenen er jo full av slike spillere, men Gueho sin historie er ekstra trist.

Kjente faktisk ikke til spilleren eller historien hans. Var ikke like god tilgang til stoff om akademispillerne for 10-12 år siden men burde jo ihvertfall ha hørt om ham. Vanligvis blir slike historier om hypertekniske spillere og hva de kunne ha blitt litt oppblåst, men Gueho virker å ha vært spesiell:

Swift laughs. “There was a story when Yann went over with the first team and trained, bearing in mind he was only 14 or 15 years old at the time. I don’t know whether he got sent back, but I just remember people saying that he basically took the piss out of first-team players, nutmegging them in a mini game and everyone was a bit like, ‘What’s he doing? He’s 15 years old and he’s embarrassing first-team players.’ (Michael) Ballack was there then and Deco. It was a big story going around the training ground at the time.”

Uansett, det virker jo som det aldri var håp for ham. Fyren virker å ha vært en vandrende bombe, fullstendig ustabil.

Nditi sighs. “Yann is the best player I’ve ever played with or seen. He had everything. Everything apart from attitude. He had the worst attitude you could think of. The (Mario) Balotellis… they’ve got nothing on Yann when it comes to attitude.”

Haha. Drev og hoppet over billettbommene på togstasjonen i Chelsea-utstyr, og kom i slagsmål med vaktene...selv om han fikk togbilletter fra klubben. Ser ut til at klubben gjorde det man kunne for å hjelpe ham og familien, og at Nathaniel Chalobah forsøkte å bistå. Men null håp.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Nevnes jo at han var bipolar så teoretisk;tenk om han f eks hadde blitt medisinert tidligere....
Artikkelen sier jo også noe om dette om man er født med en "gave" eller ikke. Virker jo som at Gueho var ganske nærme dette.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Lezah skrev: fre des 09, 2022 1:21 pm
thewaterfall skrev: ons des 07, 2022 6:03 pm Tror han er for lav til å lykkes som midtstopper i PL, ikke god nok hode-/duellspiller var det vel en tidligere PL-manager som mente om jeg ikke husker helt feil.
Kan bekrefte at lave stoppere er ut. Mot dagens Jostein Flo-kloninger duger ikke slike tasser. Minimumskravet må være 1.90.
Mvh Carra the spitting lad
Tuchel sier seg enig.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Thiago Silva på full fart i mot semifinale 🇧🇷

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Men Kovacic og Modric tok innersvingen på dem 🇭🇷

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Gvardiol enorm. Herregud for en maestro Modric er. Løper og løper i tillegg. TSilva Brasils beste

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Må vel være helt der oppe, om ikke øverst på listen over spillerne som glapp. Modric altså.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ja. Han var vel så godt som klar sommeren 2011. Han ville dit selv, klubbene var enige, og alt lå til rette for en knallgod overgang.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jeg mener å huske at det var Levy som nektet å selge han til oss, selv om Modric selv ønsket dette og mente han hadde en "avtale" med Tottenham om at de skulle selge han hvis det kom en storklubb på banen som la inn et akseptabelt bud.

Og £40M i 2011 var absolutt et akseptabelt bud. Ble vel også solgt for £10M mindre sommeren 2012 til Real Madrid, som viser hvor uaktuelt det var for Levy å selge til oss.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

thewaterfall skrev: fre des 09, 2022 7:53 pm Jeg mener å huske at det var Levy som nektet å selge han til oss, selv om Modric selv ønsket dette og mente han hadde en "avtale" med Tottenham om at de skulle selge han hvis det kom en storklubb på banen som la inn et akseptabelt bud.

Og £40M i 2011 var absolutt et akseptabelt bud. Ble vel også solgt for £10M mindre sommeren 2012 til Real Madrid, som viser hvor uaktuelt det var for Levy å selge til oss.
Misliker Levy ekstremt, men må bare gi kudos her. Hadde foten vært på den andre siden hadde jeg hyllet Roman(se bort fra ellers grums) til evig tid

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Joda, hvis man klarer å se på det slik så kan jeg være tilbøyelig til å være enig.

Men egentlig har jeg lyst til å si det var dårlig gjort av Levy å ikke selge til oss og brøt løftet til Modric. Men det er kun fordi at da kan jeg være bitter på Levy med god grunn for at Modric aldri fikk dra på seg den blå drakten og spille for et godt London-lag.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Alltid fascinerende med spillere som var bekreftet klare og så endte det annerledes.

De tre jeg kommer på for Atlético i nyere tid er Ivan Rakitic (sommeren han dro til Sevilla), Lautaro Martínez (kanskje den merkeligste - der hadde man kontrakten signert med agenten hans og et akseptert bud fra Racing Club, men så skiftet han agent og den nye agenten tok ham til Inter) og Dani Olmo.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

thewaterfall skrev: fre des 09, 2022 5:19 pm
Tuchel sier seg enig.
Ja, jeg er altså dypt uenig med Tüchel. Høyde på fotballspillere er helt irrelevant for meg.

Jeg tar heller en spiller som er 160 cm og som vinner alle hodedueller enn en kar på to meter som står som en saltstøtte. Gode spillere er gode spillere, enten de heter Carles Puyol eller Virgil van Dijk.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jeg er på linje med deg, jeg syntes det virket som en kjempespennende signering og det så jo ut som han var på vei hit også. Frem til Tuchel satte foten ned.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Helt enig med Jolla. Kanskje taper Kounde et par ekstra hodedueller kontra en lyktestolpe, men hva med alle gangene Kounde (eller lignende) kan følge med kjappe driblere? Eller hva med de gangene han kan starte spillet bakfra? Martinez i United ble latterliggjort etter en kamp mot Brentford, hvor hele laget deres lå som en bord og ingen visste hva de skulle gjøre. Et par måneder senere er han en av ligaens beste stoppere.

Jeg har forresten sett nok av Enzo Fernandez i VM og har bestemt meg for at han burde være 1b til Rices 1a. Den ene er like viktig som den andre. En midtbane med de to og Kova (burde selvsagt spilt hver kamp om kroppen hadde holdt) eller Mount er veldig mye bedre enn alt vi har hatt siden pansermidtbanen vi hadde med Essien, Ballack og Lampard.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»