Manchester United

Svar
InsVerderben

Re: Manchester United

Legg inn av InsVerderben »

tbb skrev: man des 05, 2022 10:19 pm Litt røyk rundt Sommer igjen. Men ikke klart for meg om det blir Sommer i januar i 2023 eller juni. Ingenting med klimaendringene å gjøre.
...er det jo delte meninger om!
Er vi united-fans mer samkjørte i valg av målvakt....?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Diogo Costa bør bli neste Manchester United-målvakt.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Våre menn starter mot Sveits. Ronaldo på benk. Makan til mangel på respekt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pardon my ignorance, men er ikke Yann Sommer en kopi av De Gea? Inntrykket jeg har er at han er glimrende på strek/skuddstopper og tvilsom i feltet. Bedre med ball i beina kanskje? Men akkurat det skal jo ikke så mye til.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Glycinello skrev: tir des 06, 2022 7:46 pm Pardon my ignorance, men er ikke Yann Sommer en kopi av De Gea? Inntrykket jeg har er at han er glimrende på strek/skuddstopper og tvilsom i feltet. Bedre med ball i beina kanskje? Men akkurat det skal jo ikke så mye til.
Det er vel fort grunnen til at man også vil skifte keeper,. Han er vel også god på straffer imotsettning til David.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: tir des 06, 2022 5:07 pm Diogo Costa bør bli neste Manchester United-målvakt.
Helt sikkert et godt alternativ, men hadde foretrukket Unai Simon om vi skulle bruke mye penger.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Burde ikke Goncalo Ramos være et spissalternativ da?

Bongis

Legg inn av Bongis »

Dalot har vært knallgod mot Sveits. Snakk om å snu ryktet sitt. Var 100% sikker på at Dalot var ferdig i United da han gikk til AC Milan. Nå leverer han stabilt bra, og nå tenker jeg at hvis vi skal ha en høyrevack, så er det for å steppe inn hvis Dalot blir skadet.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

En assist også nå. Han er rett og slett god. Mtp. de siste kampene for Portugal er det fullt fortjent at han starter denne. Fernando Santos har virkelig funnet egne cojones, hadde jeg aldri trodd.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lovende generasjon på gang i Portugal nå.

Er flere vi bør ha på blokka der..

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Tinkler skrev: tir des 06, 2022 8:19 pm Burde ikke Goncalo Ramos være et spissalternativ da?
Sånn sier vi hver gang noen skårer., ....det jeg mener er at spillerne er ikke plutslig bedre etter akkurat denne kampen. Fort gjort å glemme. Må da finnes bedre alternativ for våres del.
Sist redigert av TrueTopRed den tir des 06, 2022 10:07 pm, redigert 2 ganger totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Sommer var en skikkelig friskus i mål for Sveits. Men men, iblandt skjer slike ting og en mer kollektiv kollaps enn en keeper som var dårlig.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

TrueTopRed skrev: tir des 06, 2022 9:58 pm
Tinkler skrev: tir des 06, 2022 8:19 pm Burde ikke Goncalo Ramos være et spissalternativ da?
Sånn sier vi hver gang noen skårer., ....det jeg mener er at spillerne er ikke plutslig bedre etter akkurat denne kampen. Fort gjort å glemme. Må da finnes bedre alternativ for våres del.
Han har scoret bra med mål i Benfica denne sesongen også. En type som absolutt burde være på blokka.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Tinkler skrev: tir des 06, 2022 10:08 pm
TrueTopRed skrev: tir des 06, 2022 9:58 pm
Tinkler skrev: tir des 06, 2022 8:19 pm Burde ikke Goncalo Ramos være et spissalternativ da?
Sånn sier vi hver gang noen skårer., ....det jeg mener er at spillerne er ikke plutslig bedre etter akkurat denne kampen. Fort gjort å glemme. Må da finnes bedre alternativ for våres del.
Han har scoret bra med mål i Benfica denne sesongen også. En type som absolutt burde være på blokka.
Kanskje, men det nivået sier kanskje ikke allverden? Ei heller en kamp mot Sveits? Spennende spiller likevel, og har sett ut som en spillertype jeg tror EtH har sans for.

Mitt tips er fortsatt Memphis i januar. Og et stunt mot Kane i sommer. Skulle vi hentet noen fra Portugal burde det være Felix. Selv om jeg strengt tatt er usikker på om han heller er riktig. Men han har hvertfall talentet.
Sist redigert av tbb den tir des 06, 2022 10:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Midt i sluttspillet i VM, så markedsfører VGTV treningskampen mellom United og Cadiz som «en skikkelig godbit».

Er det selvironisk sarkasme, eller er det virkelig der virkelighetsforståelsen ligger der i gården?

Jack

Legg inn av Jack »

Hva er poenget med å endre trådens tittel?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Tinkler skrev: tir des 06, 2022 10:08 pm Han har scoret bra med mål i Benfica denne sesongen også. En type som absolutt burde være på blokka.
For all del, scouter de han godt og det er noe mer enn bare overskrifter i denne vm kampen, så stiller jeg meg annerledes til det. Men noen mål som skaper overskrifter er noe jeg sjelden tar av for. Kikket litt raskt på hvem han har skårt mot og det er i stort sett de dårligere lagene i portugal og alltid målløs mot de andre store som i Porto og Sporting.

Han er enda ung, så klart det kan finnes en sollid oppside her.

Men er helt imot å forandre planer totalt fordi en spiller gjør noe vm eller en enkel kamp. Men hvis han allerede var med planene og dette bare er beviset på at de ser på riktig folk, så ser det straks bedre ut.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

tbb skrev: tir des 06, 2022 10:13 pm
Tinkler skrev: tir des 06, 2022 10:08 pm
TrueTopRed skrev: tir des 06, 2022 9:58 pm

Sånn sier vi hver gang noen skårer., ....det jeg mener er at spillerne er ikke plutslig bedre etter akkurat denne kampen. Fort gjort å glemme. Må da finnes bedre alternativ for våres del.
Han har scoret bra med mål i Benfica denne sesongen også. En type som absolutt burde være på blokka.
Kanskje, men det nivået sier kanskje ikke allverden? Ei heller en kamp mot Sveits? Spennende spiller likevel, og har sett ut som en spillertype jeg tror EtH har sans for.

Mitt tips er fortsatt Memphis i januar. Og et stunt mot Kane i sommer. Skulle vi hentet noen fra Portugal burde det være Felix. Selv om jeg strengt tatt er usikker på om han heller er riktig. Men han har hvertfall talentet.
Tja, han er en del av et Benfica som har imponert stort i CL denne sesongen hvor han har 7 målpoeng (kvalik inkludert), og ble vurdert foran en spiller som Leao i køen for Portugal.

Felix er også en nydelig spiller, men er jo også et steg foran Ramos i karrieren og vil nok bli vesentlig dyrere selv om han ryktes bort fra Atletico nå.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Tinkler skrev: tir des 06, 2022 10:39 pm
tbb skrev: tir des 06, 2022 10:13 pm
Tinkler skrev: tir des 06, 2022 10:08 pm

Han har scoret bra med mål i Benfica denne sesongen også. En type som absolutt burde være på blokka.
Kanskje, men det nivået sier kanskje ikke allverden? Ei heller en kamp mot Sveits? Spennende spiller likevel, og har sett ut som en spillertype jeg tror EtH har sans for.

Mitt tips er fortsatt Memphis i januar. Og et stunt mot Kane i sommer. Skulle vi hentet noen fra Portugal burde det være Felix. Selv om jeg strengt tatt er usikker på om han heller er riktig. Men han har hvertfall talentet.
Tja, han er en del av et Benfica som har imponert stort i CL denne sesongen hvor han har 7 målpoeng (kvalik inkludert), og ble vurdert foran en spiller som Leao i køen for Portugal.

Felix er også en nydelig spiller, men er jo også et steg foran Ramos i karrieren og vil nok bli vesentlig dyrere selv om han ryktes bort fra Atletico nå.
Slik som dette VM'et skrider frem så ender fort Gapko, Felix og Ramos opp med å koste rundt 100 mill euro om man skal få til en overgang.
Ramos fra samme klubb som Nunez i fjor sommer som også hadde kun en sesong med ville tall igjen.

Også er det konkurrende klubber, rimelig sikker på at RM skal ut neste sommer å kjøpe en spiss igjen, så altså bare å feste på setebeltene for dette blir fort jævlig dyrt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

TrueTopRed skrev: tir des 06, 2022 10:17 pm
Men hvis han allerede var med planene og dette bare er beviset på at de ser på riktig folk, så ser det straks bedre ut.
Ifølge Lezah så var dere linket til ham tidligere i høst, ref:
Lezah skrev: tir nov 15, 2022 9:03 am
Jolla skrev: man nov 14, 2022 10:41 pm
Lezah skrev: man nov 14, 2022 3:46 pm
Vi trenger jo en spiss uansett. Januar er virkelig ikke optimalt tidspunkt for å hente spillere, men kanskje vi faktisk bare tar en utgiftspost litt på forskudd nå?
Gonçalo Ramos er en god spiss hvis dere er på titt etter en kar. Men tvilsomt at han flytter på seg midt i sesongen som du sier.
Vi har faktisk vært linket til ham i høst.

På en annen side har/er vi linket til de fleste som kan trikse mer enn 10 ganger.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Tinkler skrev: tir des 06, 2022 10:39 pm
tbb skrev: tir des 06, 2022 10:13 pm
Tinkler skrev: tir des 06, 2022 10:08 pm

Han har scoret bra med mål i Benfica denne sesongen også. En type som absolutt burde være på blokka.
Kanskje, men det nivået sier kanskje ikke allverden? Ei heller en kamp mot Sveits? Spennende spiller likevel, og har sett ut som en spillertype jeg tror EtH har sans for.

Mitt tips er fortsatt Memphis i januar. Og et stunt mot Kane i sommer. Skulle vi hentet noen fra Portugal burde det være Felix. Selv om jeg strengt tatt er usikker på om han heller er riktig. Men han har hvertfall talentet.
Tja, han er en del av et Benfica som har imponert stort i CL denne sesongen hvor han har 7 målpoeng (kvalik inkludert), og ble vurdert foran en spiller som Leao i køen for Portugal.

Felix er også en nydelig spiller, men er jo også et steg foran Ramos i karrieren og vil nok bli vesentlig dyrere selv om han ryktes bort fra Atletico nå.
Tror absolutt Ramos er en spiller vi følger. Og det må jo uansett være innafor å kunne foreslå og diskutere spillere vi opplever i VM på "nært hold", helt uavhengig av om vi tror United eventuelt scouter vedkommende aktivt. At det kommer et par setninger på Ramos nå skyldes selvsagt at de fleste av oss ikke har inngående kjennskap til denne spilleren fra før. Jeg kjente navnet, har sjekka stat'sene og titta litt på youtube-snuttene. Men det stoppet der. Skulle man plukke bort disse åpenbare, men også mer aparte, forslagene ville tråden blitt langt fattigere. Her er rom for spekulasjon, selv om potensielle genitrekk som Ayoze Perez.

Ramos virker ikke ekstrem på noe vis. Hverken ekstremt rask, ekstremt sterk eller ekstreme tekniske ferdigheter. Men totalpakken imponerer. Har mye av det meste, i en ung kropp. Dessuten god spilleforståelse og jobber hardt på banen. Lukter sjansene og setter de. Interessant.

Joao Felix spiller en kjempekamp.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Det er treningskamp mot Cadiz i aften kl 20.
Sendes iallefall på MUTV.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: ons des 07, 2022 6:26 am
Tinkler skrev: tir des 06, 2022 10:39 pm
tbb skrev: tir des 06, 2022 10:13 pm

Kanskje, men det nivået sier kanskje ikke allverden? Ei heller en kamp mot Sveits? Spennende spiller likevel, og har sett ut som en spillertype jeg tror EtH har sans for.

Mitt tips er fortsatt Memphis i januar. Og et stunt mot Kane i sommer. Skulle vi hentet noen fra Portugal burde det være Felix. Selv om jeg strengt tatt er usikker på om han heller er riktig. Men han har hvertfall talentet.
Tja, han er en del av et Benfica som har imponert stort i CL denne sesongen hvor han har 7 målpoeng (kvalik inkludert), og ble vurdert foran en spiller som Leao i køen for Portugal.

Felix er også en nydelig spiller, men er jo også et steg foran Ramos i karrieren og vil nok bli vesentlig dyrere selv om han ryktes bort fra Atletico nå.
Tror absolutt Ramos er en spiller vi følger. Og det må jo uansett være innafor å kunne foreslå og diskutere spillere vi opplever i VM på "nært hold", helt uavhengig av om vi tror United eventuelt scouter vedkommende aktivt. At det kommer et par setninger på Ramos nå skyldes selvsagt at de fleste av oss ikke har inngående kjennskap til denne spilleren fra før. Jeg kjente navnet, har sjekka stat'sene og titta litt på youtube-snuttene. Men det stoppet der. Skulle man plukke bort disse åpenbare, men også mer aparte, forslagene ville tråden blitt langt fattigere. Her er rom for spekulasjon, selv om potensielle genitrekk som Ayoze Perez.

Ramos virker ikke ekstrem på noe vis. Hverken ekstremt rask, ekstremt sterk eller ekstreme tekniske ferdigheter. Men totalpakken imponerer. Har mye av det meste, i en ung kropp. Dessuten god spilleforståelse og jobber hardt på banen. Lukter sjansene og setter de. Interessant.

Joao Felix spiller en kjempekamp.
https://www.skysports.com/football/news ... d-movement

Kort vurdering fra noen som burde ha inngående kjennskap til spilleren. Usikker på hvor mye man skal vektlegge vurderinger fra tidligere trenere. Fordel at de kjenner spilleren, men kan åpenbart være biased.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jo mer jeg leser hvor sliten infrastrukturen er rundt Manchester United er, jo mer jeg leser av hvor sliten Old Trafford er. Ronaldo touchet jo også innom mye med treningsannlegget også. Jeg tror nesten vi profiterer mest på dette rundt et eierskifte, at de nye eierne tar Old Trafford og andre fasiliteter i fritt fall på alvor. Gjelden også selvsagt, men det henger kanskje sammen det også.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jeg må i annledning avatarskifte hylle vår portugisiske maestro! Jeg har egentlig ikke en favorittspiller på United, men har alltid hatt en forkjærlighet for tier rollen. Det er den spilleren som har mest ansvar på hele banen, og må levere i forsvar, assister og mål. Bruno passer denne beskrivelsen perfekt. Han jobber utrettelig, og har et øye for spillet som er helt unikt! Han er dessuten en fantastisk ledertype, og definitivt den kapteinstypen jeg liker best.


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Bongis skrev: ons des 07, 2022 5:29 pm Jo mer jeg leser hvor sliten infrastrukturen er rundt Manchester United er, jo mer jeg leser av hvor sliten Old Trafford er. Ronaldo touchet jo også innom mye med treningsannlegget også. Jeg tror nesten vi profiterer mest på dette rundt et eierskifte, at de nye eierne tar Old Trafford og andre fasiliteter i fritt fall på alvor. Gjelden også selvsagt, men det henger kanskje sammen det også.
Litt delte meningee rundt dette når det gjelder Carrington. Når det gjelder Old Trafford er det åpenbart riktig, men så er man også ved et veiskille der hvor man må vurdere vedlikehold opp mot ny stadion. Sånn sett synes jeg både det er fornuftig og fair å melke de fasilitetene man har.

I tillegg er det faktisk slik at eierne til Man Utd må vurdere investeringer opp mot nytteverdi. Slik er det for de fleste kiubber, og man vil ikke til enhver tid kunne ha den mest oppgraderte stadionen og treningsanlegget. Mye kritikk rundt at Glazer ikke har gjort nok mht dette, men dette var også top notch da de investerte i klubben. Sånn sett er det naturlig at det har blitt investert mindre de siste tyve årene.

En ny eier vil helt sikkert regne inn et investeringsbehov.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »


Bongis

Legg inn av Bongis »

tbb skrev: ons des 07, 2022 5:42 pm
Bongis skrev: ons des 07, 2022 5:29 pm Jo mer jeg leser hvor sliten infrastrukturen er rundt Manchester United er, jo mer jeg leser av hvor sliten Old Trafford er. Ronaldo touchet jo også innom mye med treningsannlegget også. Jeg tror nesten vi profiterer mest på dette rundt et eierskifte, at de nye eierne tar Old Trafford og andre fasiliteter i fritt fall på alvor. Gjelden også selvsagt, men det henger kanskje sammen det også.
Litt delte meningee rundt dette når det gjelder Carrington. Når det gjelder Old Trafford er det åpenbart riktig, men så er man også ved et veiskille der hvor man må vurdere vedlikehold opp mot ny stadion. Sånn sett synes jeg både det er fornuftig og fair å melke de fasilitetene man har.

I tillegg er det faktisk slik at eierne til Man Utd må vurdere investeringer opp mot nytteverdi. Slik er det for de fleste kiubber, og man vil ikke til enhver tid kunne ha den mest oppgraderte stadionen og treningsanlegget. Mye kritikk rundt at Glazer ikke har gjort nok mht dette, men dette var også top notch da de investerte i klubben. Sånn sett er det naturlig at det har blitt investert mindre de siste tyve årene.

En ny eier vil helt sikkert regne inn et investeringsbehov.
Jeg er litt ambvialent til Old Trafford situasjonen. Et nytt moderne stadion ville vært helt fantastisk å få på plass. Å se Tottenham Hotspur stadium er et fantastisk eksempel på hvor bra det kan bli. Samtidig er jo denne løsningen den desidert dyreste løsningen, som selvsagt er med i vurderingen til de som avgjør.
Men det er tross alt snakk om Old Trafford... der utallige minner er delt og historier er skapt. Rive Old Trafford vil være trist, men jo eldre den blir jo mer nødvendig og aktuelt blir det.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bongis skrev: ons des 07, 2022 5:40 pm Jeg må i annledning avatarskifte hylle vår portugisiske maestro! Jeg har egentlig ikke en favorittspiller på United, men har alltid hatt en forkjærlighet for tier rollen. Det er den spilleren som har mest ansvar på hele banen, og må levere i forsvar, assister og mål. Bruno passer denne beskrivelsen perfekt. Han jobber utrettelig, og har et øye for spillet som er helt unikt!
Synes du at Bruno fremstår best som en tier?

Jeg synes nesten at han kommer enda bedre til sin rett i Portugal hvor han nærmest spiller som Salah i Liverpool, altså mer som en vid spiss enn noe annet.

Han har vært Portugals beste spiller der oppe som førsteforsvarer, som løper mye mer uten ball enn med ball, og som ikke dropper ned mot forsvarslinjen for å diktere spillet, men heller skaper rom gjennom å holde posisjonen sin og dra av forsvarsspillere.

Jack

Legg inn av Jack »

Bruno Fernandes har i det siste fremstått som en vaskeekte raumdeuter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»