Brennpunkt: Thaimassasje

Svar
Fordomsfull

Re: Brennpunkt: Thaimassasje

Legg inn av Fordomsfull »

Knaberaps skrev: tor des 08, 2022 6:06 am
greyserpent skrev: ons des 07, 2022 11:06 pm På generelt grunnlag tror jeg de fleste hadde vært villige til å selge seg for barna sine. Meg selv inkludert.
Jeg fordømmer ikke de som går til slike steg, men jeg har ikke mye til overs for de som benytter seg av tilbudet
En litt merkelig holdning du utviser her. Du mener du ville solgt deg i nød for barna dine, men fordømt dem som "hjelper" til?
En prostituert som døde av HIV, skal ha sagt til en felles bekjent - at hun hadde prøvd å spre HIV til alle de som betalte for å stikke sin penis inn i hennes kroppsåpninger. Her kan du lese om henne og hun er ikke noe vakkert syn, men hun var sånn modell-pen som ung, penere enn Vibecke Løkkeberg - som jo var modell og knapt 10 år eldre
https://www.bt.no/btmagasinet/i/JJnWjb/ ... i-19532004

Da jeg var ung var Malmø regnet som nordens narkotikahovedstad og med et omfattende prostitusjonsproblem. Så laget de et prosjekt, Malmø-prosjektet, der sosialetaten, boligetaten, politiet, skole&utdanningsetaten og arbeidsetaten - samarbeidet; boligetaten skaffet de prostituerte husvære, sosialetaten sørget for penger til livsopphold og skole/utdanning ga nok skolegang til enten videre studier eller til at arbeidsetaten kunne skaffe dem jobb. Politiet tok hånd om plagsomme halliker. Malmøprosjektet var en kanonsuksess; de ble kvitt 96% av de registrerte prostituerte og bare 4 prosent - de tyngste rusmisbrukene - klarte de ikke å få bort fra prostitusjon. Malmøprosjektet varte i to år, ble så lagt ned og etter noen få år, var prostitusjonsproblemet likestort som før de satte igang. Jeg har googlet 'Malmøprosjektet' tidligere og funnet linker, men fant det ikke nå.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 9:05 am
Henningsen skrev: tor des 08, 2022 8:54 am
Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 8:33 am

Som sunnmøring betaler jeg ikke for noe jeg får gratis ved å legge ned litt innsats ;)
Tipper du har vesentlig mer glede av det du får også!


Blir litt som den gamle vitsen; "Er du seksuelt aktiv? - Nei, jeg bare ligger der"
Vittig, hadde ikke hørt den før.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Teoretisk sett så kan selvfølgelig alle ende opp med å kjøpe sex akkurat som alle kan ende opp å kjøpe Hapå. Sannheten er at veldig mange menn aldri kjøper sex, enda færre kvinner gjør det. Tror dere at disse ikke har behov for intimitet og nærhet? Hvorfor skal menn ha en gudegitt rett på sex? Hva er vesensforskjellen mellom slike menn og dere?

Jeg blir oppriktig kvalm over gutteklubben grei her inne, det er prisverdig at dere viser deres sanne jeg, men jeg synes helt ærlig at både holdninger og ytringer som har kommet er motbydelige. En kvinne som har mulighet og forutsetninger til å velge et annet liv vil ikke selge kroppen sin, det strider mot alt vi er. Dere kan gjerne forfekte at det angår ingen, men all den tid man utnytter et desperat eller skadet menneske så er det faktisk helt forventet med både fordømmelse og avsky.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Fordomsfull skrev: tor des 08, 2022 10:03 am
Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 9:05 am
Henningsen skrev: tor des 08, 2022 8:54 am

Tipper du har vesentlig mer glede av det du får også!


Blir litt som den gamle vitsen; "Er du seksuelt aktiv? - Nei, jeg bare ligger der"
Vittig, hadde ikke hørt den før.
"Kelner, suppen min er kald"
"hvordan vet du det, du har jo ikke smakt??"
"Fluen i suppen har gåsehud"

Queenie

Legg inn av Queenie »

Henningsen skrev: tor des 08, 2022 9:30 am
... men jeg kunne aldri fått noe nytte ut av det. Umulig å få tenning av en som egentlig bare vil ha pengene, og ikke vil ha sex med deg
Ethvert oppegående menneske har det på samme måten.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Queenie skrev: tor des 08, 2022 10:07 am
Henningsen skrev: tor des 08, 2022 9:30 am
... men jeg kunne aldri fått noe nytte ut av det. Umulig å få tenning av en som egentlig bare vil ha pengene, og ikke vil ha sex med deg
Ethvert oppegående menneske har det på samme måten.
Jeg har krabba rundt på knærne som rørlegger i vinterkulda i førti år.
Ikke fordi jeg likte det spesielt godt, men det var for pengene.

Queenie

Legg inn av Queenie »

fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:15 am
Queenie skrev: tor des 08, 2022 10:07 am
Henningsen skrev: tor des 08, 2022 9:30 am
... men jeg kunne aldri fått noe nytte ut av det. Umulig å få tenning av en som egentlig bare vil ha pengene, og ikke vil ha sex med deg
Ethvert oppegående menneske har det på samme måten.
Jeg har krabba rundt på knærne som rørlegger i vinterkulda i førti år.
Ikke fordi jeg likte det spesielt godt, men det var for pengene.
Kun århundrets idiot vil sammenligne det med å selge kropp og intimitet. Bare det å være intim koster ganske mye for en kvinne, samme hva feministene forfekter.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Queenie skrev: tor des 08, 2022 10:05 am Teoretisk sett så kan selvfølgelig alle ende opp med å kjøpe sex akkurat som alle kan ende opp å kjøpe Hapå. Sannheten er at veldig mange menn aldri kjøper sex, enda færre kvinner gjør det. Tror dere at disse ikke har behov for intimitet og nærhet? Hvorfor skal menn ha en gudegitt rett på sex? Hva er vesensforskjellen mellom slike menn og dere?

Jeg blir oppriktig kvalm over gutteklubben grei her inne, det er prisverdig at dere viser deres sanne jeg, men jeg synes helt ærlig at både holdninger og ytringer som har kommet er motbydelige. En kvinne som har mulighet og forutsetninger til å velge et annet liv vil ikke selge kroppen sin, det strider mot alt vi er. Dere kan gjerne forfekte at det angår ingen, men all den tid man utnytter et desperat eller skadet menneske så er det faktisk helt forventet med både fordømmelse og avsky.
En annen ting er at dersom det skulle finnes ett eller annet kvinnemenneske der ute som selger sex fordi hun har oppriktig lyst, så er hun fremdeles med på å bidra til å opprettholde et marked preget av mye tvang og trafficking.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

GiPazzini_85 skrev: tor des 08, 2022 10:27 am
Queenie skrev: tor des 08, 2022 10:05 am Teoretisk sett så kan selvfølgelig alle ende opp med å kjøpe sex akkurat som alle kan ende opp å kjøpe Hapå. Sannheten er at veldig mange menn aldri kjøper sex, enda færre kvinner gjør det. Tror dere at disse ikke har behov for intimitet og nærhet? Hvorfor skal menn ha en gudegitt rett på sex? Hva er vesensforskjellen mellom slike menn og dere?

Jeg blir oppriktig kvalm over gutteklubben grei her inne, det er prisverdig at dere viser deres sanne jeg, men jeg synes helt ærlig at både holdninger og ytringer som har kommet er motbydelige. En kvinne som har mulighet og forutsetninger til å velge et annet liv vil ikke selge kroppen sin, det strider mot alt vi er. Dere kan gjerne forfekte at det angår ingen, men all den tid man utnytter et desperat eller skadet menneske så er det faktisk helt forventet med både fordømmelse og avsky.
En annen ting er at dersom det skulle finnes ett eller annet kvinnemenneske der ute som selger sex fordi hun har oppriktig lyst, så er hun fremdeles med på å bidra til å opprettholde et marked preget av mye tvang og trafficking.
Det er urovekkende mange som sverger til historien om "den lykkelige hore". Det er nok en kun en myte.

Når det er sagt, så burde nok sexarbeid blitt lovlig, f.eks etter den australske modellen. Det hadde nok på mange måter bedret forholdene for både de som selger og de som kjøper. Det hadde imidlertid krevd at man hadde stålkontroll på forholdene for de som selger, spesielt de som skulle komme fra utlandet på "korttidskontrakter".

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Har jeg gått glipp av noe vesentlig eller blir Henningsen kalt incel fordi han ikke velger å kjøpe sex? Det var en logisk brist jeg ikke hadde sett komme.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

MurderOnZidanesFloor skrev: tor des 08, 2022 10:50 am Har jeg gått glipp av noe vesentlig eller blir Henningsen kalt incel fordi han ikke velger å kjøpe sex? Det var en logisk brist jeg ikke hadde sett komme.
Njaa...

Beskydlningen kom etter at Henningsen nevnte at å ha sex med en prostituert som har hatt X antall kunder samme dag ikke var noe å trakte etter.

Dette ble sammenliknet med de typiske incelkommentarene om at de ikke vil ha "brukte" damer, men helst jomfruer.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Queenie skrev: tor des 08, 2022 10:27 am
fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:15 am
Queenie skrev: tor des 08, 2022 10:07 am

Ethvert oppegående menneske har det på samme måten.
Jeg har krabba rundt på knærne som rørlegger i vinterkulda i førti år.
Ikke fordi jeg likte det spesielt godt, men det var for pengene.
Kun århundrets idiot vil sammenligne det med å selge kropp og intimitet. Bare det å være intim koster ganske mye for en kvinne, samme hva feministene forfekter.
Som sagt foreslår jeg å forby sexsalg, så er problemet løst.
Kan det være så jævlig vanskelig, a?
Forbud mot salg av Hasj har vi hatt siden forrige århundre, og det er jo en suksess.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:53 am
Queenie skrev: tor des 08, 2022 10:27 am
fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:15 am
Jeg har krabba rundt på knærne som rørlegger i vinterkulda i førti år.
Ikke fordi jeg likte det spesielt godt, men det var for pengene.
Kun århundrets idiot vil sammenligne det med å selge kropp og intimitet. Bare det å være intim koster ganske mye for en kvinne, samme hva feministene forfekter.
Som sagt foreslår jeg å forby sexsalg, så er problemet løst.
Kan det være så jævlig vanskelig, a?
Forbud mot salg av Hasj har vi hatt siden forrige århundre, og det er jo en suksess.
Ingen vil vel påstå at forbudet mot lettere stoffer som cannabis har vært en suksess, mtp å få stoffet bort.

Man kan kanskje argumentere for at suksessen ligger i at man har færre brukere enn man ville hatt med et lovlig produkt.

Corvus

Legg inn av Corvus »

pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 2:09 am
Hetfield skrev: tor des 08, 2022 2:05 am
Corvus skrev: ons des 07, 2022 11:57 pm Det er vel mange som koser seg med damer til vanlig, og som også betaler for det av og til. Trenger ikke være enten eller.
Mange har behov for intimitet de ikke får dekket som forever alone, eller er i et ræva ekteskap.

Flere på autismespekteret også som aldri har sjans på noen som helst pga. vanskene med diagnosen man ikke får gjort noe med, og naturlig nok blir deprimerte og ulykkelige.
Men kvinner har altså ikke samme behovene altså?
Det er da nok av eksempler på at eldre kvinner blir "kjærester" med unge afrikanere. Som er overlykkelige med å få komme til Norge.

Number4

Legg inn av Number4 »

fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:53 am Forbud mot salg av Hasj har vi hatt siden forrige århundre, og det er jo en suksess.
Ja, for selgerne. :D

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 10:36 am
Det er urovekkende mange som sverger til historien om "den lykkelige hore". Det er nok en kun en myte.
Hovedsakelig på grunn av fattigdom ja.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 10:55 am
fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:53 am
Queenie skrev: tor des 08, 2022 10:27 am

Kun århundrets idiot vil sammenligne det med å selge kropp og intimitet. Bare det å være intim koster ganske mye for en kvinne, samme hva feministene forfekter.
Som sagt foreslår jeg å forby sexsalg, så er problemet løst.
Kan det være så jævlig vanskelig, a?
Forbud mot salg av Hasj har vi hatt siden forrige århundre, og det er jo en suksess.
Ingen vil vel påstå at forbudet mot lettere stoffer som cannabis har vært en suksess, mtp å få stoffet bort.

Man kan kanskje argumentere for at suksessen ligger i at man har færre brukere enn man ville hatt med et lovlig produkt.
Tja. Hørte i nyhetene i morges at salget av alkohol synker her i landet.
Til tross for at det er et lovlig produkt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am
fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:53 am
Queenie skrev: tor des 08, 2022 10:27 am

Kun århundrets idiot vil sammenligne det med å selge kropp og intimitet. Bare det å være intim koster ganske mye for en kvinne, samme hva feministene forfekter.
Som sagt foreslår jeg å forby sexsalg, så er problemet løst.
Kan det være så jævlig vanskelig, a?
Forbud mot salg av Hasj har vi hatt siden forrige århundre, og det er jo en suksess.
En sannhet med enorme modifikasjoner. Jeg kaller det ikke en suksess når ungdom kan bestille hasj via snapchat og få det levert på døra eller hvor som helst de måtte ønske. De eneste forbudet har vært en suksess for er svartebørsmarkedet og NNPF.
Jeg glemte å skrive en undertekst for å forklare at innlegget inneholdt sarkasme.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Ale skrev: ons des 07, 2022 4:45 pm https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2022 ... /avspiller

Brennpunkt avdekker grums i norsk massasjebusiness. Hva skjer bak tildekkede vinduer? I to år har Brennpunkt kartlagt en bransje der kundene forventer sex. Massasjesalonger skulle egentlig være noe nyttig, men har blitt noe ekkelt.

Hva tenker folket om avsløringene i programmet?
Nå så jeg ikke brennpunkt, men har hatt en del thaimassage på 3 forskjellige turer til thailand.
Jeg skal være såpass ærlig at ikke en eneste gang hadde jeg noe "happy ending". Ble tilbudt kun 1 gang og takket nei.
Det sagt, så gikk jeg vel på litt finere plasser.
Når det kommer til thaimassage i Norge, så er det kjempeflott. Det er en veldig fin generell behandling.
Men er det damene selv som har lagt opp til dette, eller er det noe norske menn har presset frem.
Ut fra min erfaring i thailand, så vet jeg jo at veeeeldig mange tilbyr det ene og det andre på bakrommet.
Jeg er overbevist om at dette er et tilbud DE tilbyr og ikke noe norske gamle griser har KREVD.
Problemet er bare at det er helt lovlig å selge sex, men du er kriminell om du kjøper.
Det er et spm jeg generelt er uenig i. Enten er det lovlig for begge, eller ulovlig for begge.
Men en ting er uheldig. Dersom en mann går inn i en salong og forventer seksuelle tjenester og de ikke tilbyr det.
Så dersom der skal driver bakromsvirksomhet, så kunne der ihvertfall vært forum eller andre steder der dette kunne blitt kommunisert på en trygg måte for begge parter.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am
fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:53 am
Queenie skrev: tor des 08, 2022 10:27 am

Kun århundrets idiot vil sammenligne det med å selge kropp og intimitet. Bare det å være intim koster ganske mye for en kvinne, samme hva feministene forfekter.
Som sagt foreslår jeg å forby sexsalg, så er problemet løst.
Kan det være så jævlig vanskelig, a?
Forbud mot salg av Hasj har vi hatt siden forrige århundre, og det er jo en suksess.
NNPF.
Ny-Norsk Pedo Forening?

Corvus

Legg inn av Corvus »

fargerik skrev: tor des 08, 2022 11:13 am
Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 10:55 am
fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:53 am
Som sagt foreslår jeg å forby sexsalg, så er problemet løst.
Kan det være så jævlig vanskelig, a?
Forbud mot salg av Hasj har vi hatt siden forrige århundre, og det er jo en suksess.
Ingen vil vel påstå at forbudet mot lettere stoffer som cannabis har vært en suksess, mtp å få stoffet bort.

Man kan kanskje argumentere for at suksessen ligger i at man har færre brukere enn man ville hatt med et lovlig produkt.
Tja. Hørte i nyhetene i morges at salget av alkohol synker her i landet.
Til tross for at det er et lovlig produkt.
Det er vel et par millioner minst som nyter det lovlige stoffet alkohol. Det betyr ikke at man skal tilstrebe at et par millioner skal bruke narkotika i tillegg.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Corvus skrev: tor des 08, 2022 12:08 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 11:13 am
Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 10:55 am

Ingen vil vel påstå at forbudet mot lettere stoffer som cannabis har vært en suksess, mtp å få stoffet bort.

Man kan kanskje argumentere for at suksessen ligger i at man har færre brukere enn man ville hatt med et lovlig produkt.
Tja. Hørte i nyhetene i morges at salget av alkohol synker her i landet.
Til tross for at det er et lovlig produkt.
Det er vel et par millioner minst som nyter det lovlige stoffet alkohol. Det betyr ikke at man skal tilstrebe at et par millioner skal bruke narkotika i tillegg.
Vel, siden alkohol er et langt farligere stoff enn cannabis, så hadde ikke jeg hatt noe imot at flere gikk over fra alkohol til cannabis. Legalisering ønskes velkommen samt avkriminalisering for bruk av annen type narkotika. Legalisere sexkjøp i tillegg, så er vi på god vei til et bedre og mindre moralistisk samfunn.

På en annen side, så er det jo knyttet en del spenning i å nyte ting som er ulovlig. Gjør kanskje cannabisrusen litt bedre :D

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 12:14 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 12:05 pm
Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am

NNPF.
Ny-Norsk Pedo Forening?
Du bommer ikke så veldig mye, det er litt den samme gata med voksne som liker å beføle og kikke unge mennesker i skrittet, gjerne med lommelykt. Men korrekt svar er nok Norsk Narkotikapolitiforening.
2. gangen eg får meg en latter idag; takk.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
Det er prostituerte fra mange land som jobber i Norge.
Statistikk pr. i dag vet jeg ikke, men mange av disse sexarbeiderne har kommet fra land som Nigeria, Bulgaria, Estland, Litauen, Polen, Albania.
For å nevne noen.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 12:14 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 12:05 pm
Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am

NNPF.
Ny-Norsk Pedo Forening?
Du bommer ikke så veldig mye, det er litt den samme gata med voksne som liker å beføle og kikke unge mennesker i skrittet, gjerne med lommelykt. Men korrekt svar er nok Norsk Narkotikapolitiforening.
Aha. Hadde ikke hørt om dem før. Takk for oppklaringen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Corvus skrev: tor des 08, 2022 11:00 am
pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 2:09 am
Hetfield skrev: tor des 08, 2022 2:05 am

Mange har behov for intimitet de ikke får dekket som forever alone, eller er i et ræva ekteskap.

Flere på autismespekteret også som aldri har sjans på noen som helst pga. vanskene med diagnosen man ikke får gjort noe med, og naturlig nok blir deprimerte og ulykkelige.
Men kvinner har altså ikke samme behovene altså?
Det er da nok av eksempler på at eldre kvinner blir "kjærester" med unge afrikanere. Som er overlykkelige med å få komme til Norge.
Eller kjøper seg menn i Gambia mens de er på "ferie" der....

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Corvus skrev: tor des 08, 2022 12:08 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 11:13 am
Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 10:55 am

Ingen vil vel påstå at forbudet mot lettere stoffer som cannabis har vært en suksess, mtp å få stoffet bort.

Man kan kanskje argumentere for at suksessen ligger i at man har færre brukere enn man ville hatt med et lovlig produkt.
Tja. Hørte i nyhetene i morges at salget av alkohol synker her i landet.
Til tross for at det er et lovlig produkt.
Det er vel et par millioner minst som nyter det lovlige stoffet alkohol. Det betyr ikke at man skal tilstrebe at et par millioner skal bruke narkotika i tillegg.
Jeg tror selve røykingen er en skranke mot å røyke hasj, pot og lignende - for ihvertfall ungdommen. I 2021 var det rundt 8 prosent av befolkningen mellom 16 og 74 år som røykte daglig - om lag 9 prosent blant kvinner og 6 prosent blant menn. Totalt tilsvarer dette om lag 360 000 personer. I tillegg sier rundt 8 prosent at de røyker av og til. Det er flest som røyker daglig blant dem over 45 år, færrest blant de yngste. I 1950 røykte 3 av 4 voksne menn i Norge og i år 2000, røykte 32% av voksne menn&kvinner.
Jeg tror lignende vil skje etterhvert som lege&helsetjenesten når ut til folk med de seinere års forskning om at for kroppen vår - finnes det ingen, null, keine&nix gode grunner for å drikke alkohol. Men det finnes 200 grunner som er skadelige for kroppen vår - til altså ikke drikke alkohol. Kjendiser som står frem og beretter om hvor mye bedre de føler seg uten alkohol, hjelper til å få spredt 'budskapet'.
Sist redigert av Fordomsfull den tor des 08, 2022 12:59 pm, redigert 2 ganger totalt.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

fargerik skrev: tor des 08, 2022 12:25 pm Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
.
Helt enig. Det er vanvittig å se den rasismen som feministene fra NRK brennpunkt her utviser når de henger ut et helt lands kvinner på grunnlag av noen få enkeltsaker og stiller alle kvinner fra Thailand i et dårlig lys. Soleklar sak for PFU!
Faktum er at det nesten ikke er noen thailandske prostituerte i Norge. Prostituerte i Norge kommer fra Norge, Polen, Ukraina, Spania, Russland, Romania. Sånn!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fordomsfull skrev: tor des 08, 2022 12:44 pm
Corvus skrev: tor des 08, 2022 12:08 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 11:13 am
Tja. Hørte i nyhetene i morges at salget av alkohol synker her i landet.
Til tross for at det er et lovlig produkt.
Det er vel et par millioner minst som nyter det lovlige stoffet alkohol. Det betyr ikke at man skal tilstrebe at et par millioner skal bruke narkotika i tillegg.
Jeg tror selve røykingen er en skranke mot å røyke hasj, pot og lignende - for ihvertfall ungdommen. Det er nå at rundt 8 prosent av befolkningen mellom 16 og 74 år røykte daglig i 2021, om lag 9 prosent blant kvinner og 6 prosent blant menn. Totalt tilsvarer dette om lag 360 000 personer. I tillegg sier rundt 8 prosent at de røyker av og til. Det er flest som røyker daglig blant dem over 45 år, færrest blant de yngste. I 1950 røykte 3 av 4 voksne menn i Norge.
Jeg tror lignende vil skje etterhvert som lege&helsetjenesten når ut til folk med de seinere års forskning om at for kroppen vår - finnes det ingen, null, keine&nix gode grunner for å drikke alkohol. Men det finnes 200 grunner som er skadelige for kroppen vår - til altså ikke drikke alkohol. Kjendiser som står frem og beretter om hvor mye bedre de føler seg uten alkohol, hjelper til å få spredt 'budskapet'.
Nå må jo ikke hasj/pot røykes da. Man kan innta det oralt (sånn for å holde det litt ontopic i forhold til tråden :lol: ) gjennom 'hasjkaker' f.eks men da tar det lenger tid å få virkning.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Oberman skrev: tor des 08, 2022 12:46 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 12:25 pm Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
.
Helt enig. Det er vanvittig å se den rasismen som feministene fra NRK brennpunkt her utviser når de henger ut et helt lands kvinner på grunnlag av noen få enkeltsaker og stiller alle kvinner fra Thailand i et dårlig lys. Soleklar sak for PFU!
Faktum er at det nesten ikke er noen thailandske prostituerte i Norge. Prostituerte i Norge kommer fra Norge, Polen, Ukraina, Spania, Russland, Romania. Sånn!
Leste om en som driver et Thai massage Institutt og som var så lei av slibrige spørsmål, så hun hang en plakat på utsiden;
"Om du ønsker Happy Ending, spørre mora di."

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»