Skiskyttersesongen 2022/2023

Svar
Skraevadottir

Re: Skiskyttersesongen 2022/2023

Legg inn av Skraevadottir »

sertono skrev: ↑tor des 08, 2022 2:52 pm Lampic imponerer. Veldig synd hun sluttet med langrenn.
Vanvittig fart i sporet. MĂ„ vel ha suverent beste langrennstid i dag?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Greit lÞp av Knotten, kan gjÞre det bra pÄ jaktstarten vis ho fortsetter den skytingen.

lund

Legg inn av lund »

Skraevadottir skrev: ↑tor des 08, 2022 3:11 pm
sertono skrev: ↑tor des 08, 2022 2:52 pm Lampic imponerer. Veldig synd hun sluttet med langrenn.
Vanvittig fart i sporet. MĂ„ vel ha suverent beste langrennstid i dag?
27 sekunder foran Øberg og 42 ned til 3. plass. Faktisk en reell pallkandidat i VM pÄ sprinten. Kanskje gjorde hun det rette valget likevel.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Sodajr skrev: ↑tor des 08, 2022 3:15 pm Greit lĂžp av Knotten, kan gjĂžre det bra pĂ„ jaktstarten vis ho fortsetter den skytingen.
Veldig bra, vil jeg si!

Ellers meldes det vel om at Lampic slÄr Elvira, som er nest best, med 27 sekunder i rein langrennstid. Er dette det beste langrennet i en kvinnesprint ever?

lund

Legg inn av lund »

PÄ herresprint har vel bÄde BjÞrndalen og BÞ hatt bestetid pÄ en sprint med over halvminuttet (kan ikke huske at Fourcade har hatt det), men det mÄ vel vÊre topp tre i nyere tid dette skulle jeg tro.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lund skrev: ↑tor des 08, 2022 3:22 pm PĂ„ herresprint har vel bĂ„de BjĂžrndalen og BĂž hatt bestetid pĂ„ en sprint med over halvminuttet (kan ikke huske at Fourcade har hatt det), men det mĂ„ vel vĂŠre topp tre i nyere tid dette skulle jeg tro.
Ja, og jeg presiserte kvinnesprint. MÄ vel kanskje ha vÊrt Neuner eller Domratsjeva om noen. Sistnevnte hadde noen helt utrolige langrennstider i Sotsji, men det var vel mest overlegent pÄ de lengre distansene.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Skulle bare mangle at Lampic leverer sÄpass i sporet, hun var generelt bedre pÄ distanserenn i intervallstart enn det Nilsson var som langrennslÞper og derfor bÞr hun ha bedre forutsetninger enn det Nilsson hadde da hun byttet idrett.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Skraevadottir skrev: ↑tor des 08, 2022 3:19 pm

Ellers meldes det vel om at Lampic slÄr Elvira, som er nest best, med 27 sekunder i rein langrennstid. Er dette det beste langrennet i en kvinnesprint ever?
Sanna GrÞnlid var jo bortimot uslÄelig i sine glansdager, sÄ jeg tipper hun har gÄtt fortere i forhold til konkurrentene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Guttorm123 skrev: ↑tor des 08, 2022 5:02 pm
Skraevadottir skrev: ↑tor des 08, 2022 3:19 pm

Ellers meldes det vel om at Lampic slÄr Elvira, som er nest best, med 27 sekunder i rein langrennstid. Er dette det beste langrennet i en kvinnesprint ever?
Sanna GrÞnlid var jo bortimot uslÄelig i sine glansdager, sÄ jeg tipper hun har gÄtt fortere i forhold til konkurrentene.
Da var det for en B-sport Ă„ regne i forhold til hva den er i dag, da.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

george_hincapie skrev: ↑tor des 08, 2022 4:45 pm Skulle bare mangle at Lampic leverer sĂ„pass i sporet, hun var generelt bedre pĂ„ distanserenn i intervallstart enn det Nilsson var som langrennslĂžper og derfor bĂžr hun ha bedre forutsetninger enn det Nilsson hadde da hun byttet idrett.
Tja, ikke sÄ mye bedre, og her er det jo snakk om knusing. Vi har sett det med alle som kommer fra langrenn at det ikke er noen automatikk i at de takler overgangen sÄ bra.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Er vel to helt forskjellige ting teknisk Ä gÄ vanlig langrenn og skiskyting pga gevÊret med den ekstra vekten det gir, samt balansen og stabiliteten mener jeg Ä ha lest at noen har uttalt.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Skraevadottir skrev: ↑tor des 08, 2022 3:42 pm
lund skrev: ↑tor des 08, 2022 3:22 pm PĂ„ herresprint har vel bĂ„de BjĂžrndalen og BĂž hatt bestetid pĂ„ en sprint med over halvminuttet (kan ikke huske at Fourcade har hatt det), men det mĂ„ vel vĂŠre topp tre i nyere tid dette skulle jeg tro.
Ja, og jeg presiserte kvinnesprint. MÄ vel kanskje ha vÊrt Neuner eller Domratsjeva om noen. Sistnevnte hadde noen helt utrolige langrennstider i Sotsji, men det var vel mest overlegent pÄ de lengre distansene.

Denne videoen er fin ,den gÄr gjennom 20 Är(01-21) med best langrennstid.

Ut ifra det jeg kan se sÄ er Neuner den med den mest dominerende peaken, med renn som var over 2% bedre enn den nest beste.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »


Herrene over den samme perioden

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

For ei ekstremt sjarmerende menneske Anamarija er og! Konstant smil i hele intervjuet, smilet gikk jo rundt. Ikke helt ren engelsk, men klarer seg fint igjennom pÄ ren sjarm! Gleda meg til Ä se hun i WC og det leverte!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kule statistikker, LBJ91!

Ser jo at det er de man husker som har ligget lengst pÄ topp pÄ begge statistikkene, selv om det har vÊrt en god del navn pÄ toppen i kortere tid. SÄ er det jo ogsÄ slik at tidene forandrer seg. Statistikken viser at det er vanskeligere Ä vÊre like dominant i dag med tanke pÄ avstand til andre i langrennstid. Som venta.

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Dagens lagrennstider:

1. Lampic
2. E Öberg +27,0
3. Davidova +42,3
4. H. Öberg +45,4
5. Colombo +47,3

13. Lien +1:04,6
16. Tandrevold +1:08,2
35. Knotten +1:31,4
45. Kalkenberg +1:43,2
47. Femsteinvik +1:48,2
50. Erdal +1:49,5

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

"Maskulin" pall i dag: 😊

1: Herrmann-Wick
2: Davidova
3: Simon

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

JTB med enda et superlĂžp!

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

2 fulle hus pÄ Johannes Thingnes BÞ og da kan vi vel gratulere med nok en verdenscupseier!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Fulthus pÄ JTB idag, da vinner han

ms_8

Legg inn av ms_8 »

JTB med eit fantastisk lĂžp.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Maktdemonstrasjon av Johannes.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Bra skyting av FF

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Johannes, kongen som vanlig! Skal vel bli vanskelig Ä slÄ han i dag.

lund

Legg inn av lund »

BÞ slÄr faktisk Lampic i dag. 29 sekunder foran Dale og Jacquelin. Ellevilt.

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Thingnes BÞ i en klasse for seg i sporet i dag. Langrennstider av de som er kommet i mÄl:

1. Thingnes BĂž
2. Dale +29,2
2. Jacquelin +29,2
4. Doll +30,5
5. LĂŠgreid +30,9
6. Ponsiluoma +31,0
7. Christiansen +41,9

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Rastorgujevs tilbake fra 18-mÄneders dopingsperre med 5.plass. Et diskutabelt gjensyn. Denne mannen ble forÞvrig knust av Endre StrÞmsheim i IBU-cupen sist helg, sÄ hvilket nivÄ er egentlig StrÞmsheim pÄ nÄ? Og hva kreves egentlig for Ä ta steget opp fra IBU-cupen, dersom 3 seire og 1 annenplass pÄ 4 lÞp ikke er nok?

janesaj

Legg inn av janesaj »

e-lectron skrev: ↑fre des 09, 2022 4:20 pm Og hva kreves egentlig for Ă„ ta steget opp fra IBU-cupen, dersom 3 seire og 1 annenplass pĂ„ 4 lĂžp ikke er nok?
Problemet til StrÞmsheim og de andre som banker pÄ dÞra er vel gjerne at de som lÄ pÄ vippen i forkant av den fÞrste WC-helgen har prestert ganske bra, iallfall i enkeltlÞp. Men spesielt Tarjei bÞr vel begynne Ä kjenne pusten litt i nakken etter en middelmÄdig sesongstart sÄ langt.

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Enig med janesaj i at det nok er Tarjei BÞ som mÄ ut, hvis noen andre skal inn pÄ verdenscuplaget vÄrt.

Plasseringene til de 6 herrelÞperne vÄre som har gÄtt alle de 4 fÞrste individuelle konkurransene i verdenscupen:

Johannes T. BĂž: 1-1-1-12
Sturla Holm LĂŠgreid: 2-2-3-6
Filip Fjeld Andersen: 4-6-15-23
Vetle SjÄstad Christiansen: 7-10-13-16
Johannes Dale: 7-10-16-55
Tarjei BĂž: 9-18-39-53

Vi har ett sÄ sterkt herrelag at det selvfÞlgelig er blytungt Ä gÄ seg inn pÄ laget, men kanskje har Tarjei BÞ godt av Ä stÄ over en verdenscuprunde. Skytingen hans har vÊrt for dÄrlig sÄ langt, med unntak av jaktstarten i Kontiolahti hvor 2 bom var godkjent.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Thingnesen er jo vill om dagen! SÄ bra som dette har han ikke vÊrt pÄ noen sesonger, i hvert fall ikke hvis man ser bort fra OL, hvor han fikk med seg et par individuelle gull.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

GÄ tilbake til «Vintersport»