Norske fotballspillere i utlandet

Svar
Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av Mr.Meep »

Kakebart skrev: man nov 14, 2022 10:03 am går han alltid på mål selv?
This!

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Schjelderup står med en xA på 2,6 denne sesongen, som er delt 8.plass i Superligaen (og han står faktisk med 0 assist i følge fotmob). Mulig han sliter med lite effektive lagkamerater?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

FranciscoM skrev: man nov 14, 2022 10:36 am Schjelderup står med en xA på 2,6 denne sesongen, som er delt 8.plass i Superligaen (og han står faktisk med 0 assist i følge fotmob). Mulig han sliter med lite effektive lagkamerater?
Transfermarkt har gitt han assist på denne:

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Fra hva jeg har sett på U landslag så går Schjelderup veldig ofte på mål selv. Til og med når lagkamerater står 45 grader ut i boks så har jeg sett han skyte med død vinkel rett på keeper.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: man nov 14, 2022 11:28 am Fra hva jeg har sett på U landslag så går Schjelderup veldig ofte på mål selv. Til og med når lagkamerater står 45 grader ut i boks så har jeg sett han skyte med død vinkel rett på keeper.
Får satse på at det endrer seg når det er Haaland som står i boksen.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Kakebart skrev: man nov 14, 2022 11:40 am
mogandisu skrev: man nov 14, 2022 11:28 am Fra hva jeg har sett på U landslag så går Schjelderup veldig ofte på mål selv. Til og med når lagkamerater står 45 grader ut i boks så har jeg sett han skyte med død vinkel rett på keeper.
Får satse på at det endrer seg når det er Haaland som står i boksen.
Eller at han skyter såpass hardt at Haaland er klar til å pirke inn returen....

benib

Legg inn av benib »

Litt off-topic, men leser at PSV og Hoffenheim er interessert i Boris Popovic, Jesper Dalands stopperpartner i Cercle Brugge. De er samme årgang og lik kontaktlengde, men de fleste Cercle-fans rangerer Daland som bedre.

Det er jo en fin indikasjon på hva som kan være det neste steget til Daland. Jeg mener han bør gå videre i sommer til en klubb på et høyere nivå for å ikke stagnere slik man kanskje følte at Ajer gjorde de siste par sesongene i Celtic.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

benib skrev: man nov 21, 2022 9:36 am Det er jo en fin indikasjon på hva som kan være det neste steget til Daland. Jeg mener han bør gå videre i sommer til en klubb på et høyere nivå for å ikke stagnere slik man kanskje følte at Ajer gjorde de siste par sesongene i Celtic.
Enig. Dal🦆 er klar for det neste steget.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Klarer ikke helt å se at dette skal bli en suksess, men tar gjerne feil.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Lew_Ashby skrev: man nov 21, 2022 1:41 pm Klarer ikke helt å se at dette skal bli en suksess, men tar gjerne feil.
Ikke jeg heller. Skjønner hvorfor han drar til Roma når han først får muligheten, men er ikke overrasket hvis han er i en ny klubb allerede om et år.

Men hadde vært utrolig morsomt hvis han blir en suksess.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Veldig gode spillere har mislyktes i Roma. Spent på hvilken rolle han får. Vingback?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Da var det klart-klart


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

mogandisu skrev: ons nov 23, 2022 1:03 pm Da var det klart-klart

Gud bedre karrieren ødelagt blir et hauge karriere

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Interview

startelver

Legg inn av startelver »

Fikk AC Milan Hauge vibber av det intervjuet.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Tror faktisk han vil gjøre det bedre enn Hauge, men det skal vel ikke så mye til?
Går vel til Nederland om 12 mnd for ca 80-100 mill.
Italienerne er slue forretningsfolk.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

FranciscoM skrev: man nov 14, 2022 10:36 am Schjelderup står med en xA på 2,6 denne sesongen, som er delt 8.plass i Superligaen (og han står faktisk med 0 assist i følge fotmob). Mulig han sliter med lite effektive lagkamerater?
Kan jo hende det. Husker Ødegaard skapte svært mange sjanser i kvaliken sist, men ble vel utrolig nok ståenede uten assist fordi Braut og de andre sløste de bort.

Ross

Legg inn av Ross »

Oliver Berg signert 4 år med Djurgården

aderyn

Legg inn av aderyn »

Gravde litt på twitter her om dagen og noe interessant



Jesper Daland trent med Monaco siste tiden. Må ikke nødvendigvis bety for mye, fordi Monaco og hans klubb Cercle Brugge har samme eier og opererer veldig tett men skal ikke helt utelukke at det kan skje noe der. Tweeten hevder det er et prøvepsill, så vi får se.

Hadde i såfall vært en meget spennende overgang. Føler Daland snart bør ta neste steget fra en bunn/midtenklubb i Belgia, og er det noe vi trenger på landslaget er det flere stoppere i toppligaene.

benib

Legg inn av benib »

Hvilken belgisk klubb er det som har bydd på Hove?

Er det Deila som vil ha han til Liege? Kan det være talentfabrikkene Club Brugge eller Genk? Håper mest på det sistnevnte, men kan leve med Standard, Gent, Royal Antwerp, USG eller Anderlecht også.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Så nesten hvilken som helst klubb i den belgiske toppdivisjonen med andre ord?

benib

Legg inn av benib »

thewaterfall skrev: tir des 06, 2022 8:14 pm Så nesten hvilken som helst klubb i den belgiske toppdivisjonen med andre ord?
Ihvertfall topp 8 + Anderlecht. Så halvparten.

aderyn

Legg inn av aderyn »

benib skrev: tir des 06, 2022 8:19 pm
thewaterfall skrev: tir des 06, 2022 8:14 pm Så nesten hvilken som helst klubb i den belgiske toppdivisjonen med andre ord?
Ihvertfall topp 8 + Anderlecht. Så halvparten.
Kan nok være en klubb under det også. Hove har kun kontrakt til sommeren, blir neppe veldig dyr. Nesten alle lagene i Belgia har råd til å betale 5-10 millioner for en spiller.

benib

Legg inn av benib »

aderyn skrev: tir des 06, 2022 8:34 pm
benib skrev: tir des 06, 2022 8:19 pm
thewaterfall skrev: tir des 06, 2022 8:14 pm Så nesten hvilken som helst klubb i den belgiske toppdivisjonen med andre ord?
Ihvertfall topp 8 + Anderlecht. Så halvparten.
Kan nok være en klubb under det også. Hove har kun kontrakt til sommeren, blir neppe veldig dyr. Nesten alle lagene i Belgia har råd til å betale 5-10 millioner for en spiller.
Det kan det, men da kan jeg ikke skjønne at det ikke skal komme mer spennende muligheter for Hove.

startelver

Legg inn av startelver »

Ser ingen lagoppstilling, men regner med Østigård starter for Napoli i kveldens treningskamp i Tyrkia. 18:45

startelver

Legg inn av startelver »

Han starter ja


stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

benib skrev: tir des 06, 2022 8:48 pm
aderyn skrev: tir des 06, 2022 8:34 pm
benib skrev: tir des 06, 2022 8:19 pm

Ihvertfall topp 8 + Anderlecht. Så halvparten.
Kan nok være en klubb under det også. Hove har kun kontrakt til sommeren, blir neppe veldig dyr. Nesten alle lagene i Belgia har råd til å betale 5-10 millioner for en spiller.
Det kan det, men da kan jeg ikke skjønne at det ikke skal komme mer spennende muligheter for Hove.
Hove er god men mitt ankepunkt er at han ikke er særlig god u banespillet. Styrer og dikterer lite om ingenting av spillet. Hadde han hatt litt playmaker egenskaper hadde han vært solgt ut av landet.

startelver

Legg inn av startelver »

En kontrollert omgang av Østigård. Napoli leder 2-0.

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: ons des 07, 2022 7:28 pm En kontrollert omgang av Østigård. Napoli leder 2-0.
Slet litt mer i 2. omgang, kan kanskje skylde litt på svakt forsvarsspill på et av målene, ble byttet ut etterhvert.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Hjelde med 90 minutter for Leeds som vant Trofeo Festa d’Elx mot LaLiga-jumbo Elche.

Hjelde spilte venstreback og gjorde egentlig ikke en spesielt god kamp. Nesten fraværende på motstanderens halvdel og også litt shaky defensivt.
Han er defintivt mye bedre som stopper.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»