Norske lag i Europa 2022/23

Svar
Champis

Re: Norske lag i Europa 2022/23

Legg inn av Champis »

PapaSmurf skrev: man okt 31, 2022 12:34 am
Champis skrev: man okt 31, 2022 12:31 am
Taururu skrev: søn okt 30, 2022 10:18 pm

Nja, anser sjansen for 90% for Glimt og 35% for Molde til å ta en Ecl playoffplass.

For Glimt sin del må de håpe på Arsenalpoeng om de selv ikke skulle vinne. Arsenal må vinne for å sikre gruppeseier, men har nok Chelsea borte søndag kl.13 i beregningen. Xhaka er suspendert og Saka trolig ute med skade. Spørsmålet er hvor mange endringer de gjør utenom dette, hvor redusert tør de å starte mot Zurich? Zurich ser ut til å ha funnet formen med ny seier mot topplaget Sion. Zurich er nok et langt bedre lag enn resultatene hittil har vist. Jeg er slett ikke sikker på at Arsenal bare feier over Zurich, og frykter at denne kan bli jevnere enn mange tror.

Gent ligger på 6.plass i Belgia. Fire lag stikker seg ut i toppen. Molde borte på naturgress mot et lag som har alt å spille for, kan bli tøft. Er litt redd for det defensive til Molde og spesielt forsvarsleddet med keeper. Viktig for Molde at Linnes er tilbake og også helst Haugen. Gent en knepen favoritt til å klare det, men jevnt her. Molde klarer seg med uavgjort.

Sjansen er langt større for Glimt sin del! Arsenal må nå vinne mot Zürich for å sikre gruppeseieren, som gjør at de vil være skjerpet i den. Og Zürich må vinne den kampen for å kunne passere Glimt. Jeg anser sjansen for Zürich-seier til rundt 5%. Og HVIS Zürich skulle vinne, så kan fortsatt Glimt vinne sin kamp, som jeg vil anse at det er ca. 30% sjanse for. I så fall vil jeg anslå Glimt sine sjanser for avansement til rundt 96-97%.

Ja, fordelen til Molde er at det holder med uavgjort. Og derfor må sjansen anses som minst 50%.
Tror du tar litt hardt i med både Molde og Glimt.

85-90% Glimt og 40-45% Molde ville jeg sagt.

Tror du Zürich vinner 1 av 5 ganger borte mot Arsenal? Et Arsenal-lag som MÅ vinne for å sikre gruppeseieren?

Jeg ser at oddsen er ganske lik min spådom. Den gir Zürich 17 i odds for å vinne og 3,20 på Glimt-seier.

Oddsen på Molde-poeng er 1,85.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Tipper Arsenal starter noe sånt:

Ramsdale
Cedric-Holding-Saliba-Tierney
Ødegaard-Lokonga-Viera
Nelson-Nketiah-Martinelli

Bør være greie favoritter til å slå Zurich, om de stiller med dette laget.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Jadda dere, bortsett fra at Tsjekkia er ferdigspilt er det ikke mye positivt å hente ut fra denne Europa-runden heller. Tsjekkia skal da kunne passeres, også må vi håpe på at Midtjylland får juling i knockout-kampen i EL. Hvis ikke klarer vi å rote bort topp 15 på en ganske utrolig måte. Noe høyere enn den 15-plassen ser vanskelig ut nå dessverre, da må Glimt gjøre noe magi i Conference etter nyttår

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Fiorentina
Anderlecht
Lech Poznan
Partizan Beograd
SC Dnipro-1
Gent
CFR Cluj
Basel
Dette er motstanderne som venter Bodø/Glimt i knockoutrunden.
Trekning førstkommende mandag kl.1400.
Kampene spilles torsdag 16. og 23.februar.
Sist redigert av Korgutt den tor nov 03, 2022 11:16 pm, redigert 1 gang totalt.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Glimt må sannsynligvis vinne en enkeltkamp mot en av de lagene hvis drømmen om topp 15 for Norge skal leve.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Ingen klubbkoeffisientpoeng i knockoutrunden. Nasjonskoeffisienten derimot vil det bli delt ut poeng i.

Solo1980

Legg inn av Solo1980 »

aderyn skrev: tor nov 03, 2022 11:15 pm Glimt må sannsynligvis vinne en enkeltkamp mot en av de lagene hvis drømmen om topp 15 for Norge skal leve.
Er vel hakket mer enn «sannsynligvis», siden Ukraina fortsatt har 2 lag igjen.

Sånn sett har Tsjekkias exit gjort det ganske enkelt: Hvis Glimt vinner minimum 1 av playoffkampene får Norge topp 15, med 2 lag i CL-kvalik og 5 lag i Europa. Gjør de det ikke, blir det 16. plass, og samme opplegg som i dag.

No pressure.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Blir vel 16.plassen da, typisk norsk tradisjon det

HarryH

Legg inn av HarryH »

Spent på om Glimt får Gent og slår ut dem i neste runde. I så fall er det bare å stålsette seg for oss Molde-tilhengere. Blir årevis med mobbing.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

When are the the Europa Conference League knockout round play-offs?
The first legs are scheduled for 16 February, with the second legs a week later on 23 February.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

The Europa Conference League knockout round play-off draw takes place at UEFA headquarters in Nyon, Switzerland, on Monday 7 November. The ceremony begins at 14:00 CET

aderyn

Legg inn av aderyn »

Lech Poznan på Glimt, må vel være nær en drømmetrekning.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

aderyn skrev: man nov 07, 2022 2:16 pm Lech Poznan på Glimt, må vel være nær en drømmetrekning.
Er vel bare Cluj som hadde vært bedre? Ser at polakkene sliter i serien, men de knuste Villareal 3-0 hjemme nå siste runde i UECL

aderyn

Legg inn av aderyn »

FranciscoM skrev: man nov 07, 2022 2:22 pm
aderyn skrev: man nov 07, 2022 2:16 pm Lech Poznan på Glimt, må vel være nær en drømmetrekning.
Er vel bare Cluj som hadde vært bedre? Ser at polakkene sliter i serien, men de knuste Villareal 3-0 hjemme nå siste runde i UECL
Utrolig sterkt resultat det, men ja formen i ligaen ser ikke veldig bra ut. Midt på tabellen i en liga som er rangert langt under Eliteserien. Så litt vanskelig å si hva man får av de. Blir nok ikke en lett match, Glimt røk mot Legia som heller ikke var i spesielt god form på det tidspunktet. Men var nok en av de bedre trekningene Glimt kunne fått ja. Cluj hadde vært hakket bedre.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg vil ikke være han misunnelige fyren som alltid snakker ned norske lags motstandere i Europa, men dette må være en bra trekning. Det skader vel kanskje heller ikke at den polske ligaen snart tar 11 ukers vinterferie. Lykke til med forberedelsene, Glimt!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

FranciscoM skrev: man nov 07, 2022 2:22 pm
aderyn skrev: man nov 07, 2022 2:16 pm Lech Poznan på Glimt, må vel være nær en drømmetrekning.
Er vel bare Cluj som hadde vært bedre? Ser at polakkene sliter i serien, men de knuste Villareal 3-0 hjemme nå siste runde i UECL
Sliter og sliter, de ligger 1 poeng bak tredjeplassen, med 1 kamp mindre spilt.
Villareal hadde jo ingenting å spille for egentlig, så spørs hvor realistsik den knusinga var.
Langt mer imponerende at de klarte 3-4 borte mot Villareal.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Korgutt skrev: tor nov 03, 2022 11:18 pm Ingen klubbkoeffisientpoeng i knockoutrunden. Nasjonskoeffisienten derimot vil det bli delt ut poeng i.
Er vi sikre på at det deles ut nasjonspoeng for seier i play-off runden? I så fall bør det jo nå se lyst ut mtp 15.plass:)

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Stonesy skrev: man nov 07, 2022 2:35 pm
Korgutt skrev: tor nov 03, 2022 11:18 pm Ingen klubbkoeffisientpoeng i knockoutrunden. Nasjonskoeffisienten derimot vil det bli delt ut poeng i.
Er vi sikre på at det deles ut nasjonspoeng for seier i play-off runden? I så fall bør det jo nå se lyst ut mtp 15.plass:)
Jepp, Glimt bidro med nasjonspoeng etter seierne mot Celtic i samme runde i fjor

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Slik jeg ser det bør det da holde med seier på Aspmyra mot polakkene for å være rimelig sikre på å ende topp 15 etter denne sesongen.
Sveits er også på skuddhold og Basel fikk en ganske seig trekning med Trabzonspor som de nok ryker ut mot.
Danmark (Midtjylland) fikk Sporting, og bør vel slik sett også kunne ryke ut.

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2023.html

startelver

Legg inn av startelver »

Forventer ingenting lenger, alle lag er tøffe nå og Glimt har vist svakheter gjennom hele sesongen.

Champis

Legg inn av Champis »

Uansett hvilket lag man hadde trukket, så ville det blitt tøft. Samtidig er det også sånn at de aller fleste lagene her KAN Glimt straffe på en god dag. Er faktisk veldig jevnt nivå blant alle lagene som er igjen i ECL, og jeg vil også si at nivået er jevnere i EL og CL enn det har vært på lenge.

Hadde det vært før europacupene startet i høst, så ville jeg sagt at Lech Poznan var det beste laget å trekke av de Glimt kunne trekke her. Så skal det sies at de har sett litt sterkere ut enn ventet i enkelte kamper i høst. Uten at det skal overdrives. De har møtt B-laget til Villarreal i to kamper, de har spilt to uavgjorte kamper mot Hapoel (som ikke skal undervurderes) og de har tatt fire poeng mot Austria Wien, hvor de har vært litt heldige. Totalt sett var nok Lech Poznan er fin trekning.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Manglende suksess i Europa svir på pungen økonomisk til de resterende klubbene i Eliteserien. Så når dere jubler når Bodø/Glimt røk ut av Champions League kvaliken i sommer så vit at det kunne koste klubben deres en ny spiller i stallen.
https://www.tv2.no/sport/fotball/jublet ... /15311055/

Biscan

Legg inn av Biscan »

Om Football Manager har rett blir det fra og med 24/25 sesongen tøft for Norske lag som kommer til gruppespill i EL eller CL. Siste av 10(!) gruppespillkamper spilles i slutten av Januar før det går rett til sluttspill. Opphold på litt over en måned mellom kamp 8(10/12) og kamp 9(21/1).

På min save hadde jeg 12 dager fri mellom sesongene.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Biscan skrev: tor des 08, 2022 11:45 pm Om Football Manager har rett blir det fra og med 24/25 sesongen tøft for Norske lag som kommer til gruppespill i EL eller CL. Siste av 10(!) gruppespillkamper spilles i slutten av Januar før det går rett til sluttspill. Opphold på litt over en måned mellom kamp 8(10/12) og kamp 9(21/1).

På min save hadde jeg 12 dager fri mellom sesongene.
Her kan du se hvilke datoer som det er tatt utgangspunkt i når det utvides til 36 lag istedenfor 32.
https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=4266

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Noen som føler trang til å sette opp en topp 20 liste? Norge er vel klart innafor der.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Big George skrev: tir des 13, 2022 2:55 pm Noen som føler trang til å sette opp en topp 20 liste? Norge er vel klart innafor der.
Her kan du se for sesongen 2022/23. Er denne som er gjeldende når man skal ut i Europa sesongen 2024/25. Bodø/Glimt kan fortsatt sanke poeng til seg selv og Norge i februar og mars. Her er vi på 15.plass
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2023.html

Listen vi går inn i Europa til sommeren 2023 er denne her. Der er vi på 17.plass.
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2022.html

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Stonesy skrev: man nov 07, 2022 2:52 pm Slik jeg ser det bør det da holde med seier på Aspmyra mot polakkene for å være rimelig sikre på å ende topp 15 etter denne sesongen.
Sveits er også på skuddhold og Basel fikk en ganske seig trekning med Trabzonspor som de nok ryker ut mot.
Danmark (Midtjylland) fikk Sporting, og bør vel slik sett også kunne ryke ut.

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2023.html
Drar opp igjen denne siden det er match imorgen.
Kan ikke skjønne annet at denne blir ufattelig spennende å følge med på mtp fremtidig ranking?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Stonesy skrev: ons feb 15, 2023 3:14 pm
Stonesy skrev: man nov 07, 2022 2:52 pm Slik jeg ser det bør det da holde med seier på Aspmyra mot polakkene for å være rimelig sikre på å ende topp 15 etter denne sesongen.
Sveits er også på skuddhold og Basel fikk en ganske seig trekning med Trabzonspor som de nok ryker ut mot.
Danmark (Midtjylland) fikk Sporting, og bør vel slik sett også kunne ryke ut.

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2023.html
Drar opp igjen denne siden det er match imorgen.
Kan ikke skjønne annet at denne blir ufattelig spennende å følge med på mtp fremtidig ranking?
Bodø/Glimt trenger 1 seier eller 2 uavgjorte slik jeg ser det.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Ja.
Ukraina kommer bakfra, men passerer vel Tsjekkia med seier og også gode muligheter til å passere Sveits.

Tenk det. Seier mot Lech Poznan på torsdag og vi kan være ganske sikre på topp 15 til sesongen 24-25!!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Det er jo klart at med minst 80 proffer i utlandet tappes norske klubber for kvalitet.
Det er nesten naturstridig av Norge ligger så høyt og over både Danmark og Sverige.
De mister vel også spillere til utlandet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»