Manchester United

Svar
Bongis

Re: Manchester United

Legg inn av Bongis »

Jolla skrev: ons des 07, 2022 6:00 pm
Bongis skrev: ons des 07, 2022 5:40 pm Jeg må i annledning avatarskifte hylle vår portugisiske maestro! Jeg har egentlig ikke en favorittspiller på United, men har alltid hatt en forkjærlighet for tier rollen. Det er den spilleren som har mest ansvar på hele banen, og må levere i forsvar, assister og mål. Bruno passer denne beskrivelsen perfekt. Han jobber utrettelig, og har et øye for spillet som er helt unikt!


Synes du at Bruno fremstår best som en tier?

Jeg synes nesten at han kommer enda bedre til sin rett i Portugal hvor han nærmest spiller som Salah i Liverpool, altså mer som en vid spiss enn noe annet.

Han har vært Portugals beste spiller der oppe som førsteforsvarer, som løper mye mer uten ball enn med ball, og som ikke dropper ned mot forsvarslinjen for å diktere spillet, men heller skaper rom gjennom å holde posisjonen sin og dra av forsvarsspillere.
Han er litt overalt i United også. En av styrkene til Bruno er evnen til å både finne rom og skape rom. Vi finner ofte Bruno på kanten, fordi han fant en åpning for innlegg. Det er hans evne til å lese spillet jeg beundrer mest.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: ons des 07, 2022 6:00 pm
Bongis skrev: ons des 07, 2022 5:40 pm Jeg må i annledning avatarskifte hylle vår portugisiske maestro! Jeg har egentlig ikke en favorittspiller på United, men har alltid hatt en forkjærlighet for tier rollen. Det er den spilleren som har mest ansvar på hele banen, og må levere i forsvar, assister og mål. Bruno passer denne beskrivelsen perfekt. Han jobber utrettelig, og har et øye for spillet som er helt unikt!
Synes du at Bruno fremstår best som en tier?

Jeg synes nesten at han kommer enda bedre til sin rett i Portugal hvor han nærmest spiller som Salah i Liverpool, altså mer som en vid spiss enn noe annet.

Han har vært Portugals beste spiller der oppe som førsteforsvarer, som løper mye mer uten ball enn med ball, og som ikke dropper ned mot forsvarslinjen for å diktere spillet, men heller skaper rom gjennom å holde posisjonen sin og dra av forsvarsspillere.
Da Man Utd ansatte EtH hadde jeg en spådom om at Bruno ville få en mer ren angriperrolle. Foreløpig har vi sett lite til en slik rolle i Man Utd. Jeg vil tro det handler litt om hvilke andre alternativer vi har i de ulike posisjonene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bongis skrev: ons des 07, 2022 6:08 pm
Han er litt overalt i United også. En av styrkene til Bruno er evnen til å både finne rom og skape rom. Vi finner ofte Bruno på kanten, fordi han fant en åpning for innlegg. Det er hans evne til å lese spillet jeg beundrer mest.
Men det var litt av poenget. Jeg følte at han kom enda mer til sin rett når han ikke hadde ansvaret for å droppe dypt og prøve å finne gode løp, men heller være den som en playmaker kan spille til, siden han selv gjør gode løp.

Sammen med João Félix (som var playmaker) så var han dynamitt mot Sveits.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jolla skrev: ons des 07, 2022 7:00 pm
Bongis skrev: ons des 07, 2022 6:08 pm
Han er litt overalt i United også. En av styrkene til Bruno er evnen til å både finne rom og skape rom. Vi finner ofte Bruno på kanten, fordi han fant en åpning for innlegg. Det er hans evne til å lese spillet jeg beundrer mest.
Men det var litt av poenget. Jeg følte at han kom enda mer til sin rett når han ikke hadde ansvaret for å droppe dypt og prøve å finne gode løp, men heller være den som en playmaker kan spille til, siden han selv gjør gode løp.

Sammen med João Félix (som var playmaker) så var han dynamitt mot Sveits.
https://www.sofascore.com/player/bruno-fernandes/288205

Det kan hende jeg er dårlig til å tolke heatmap, men jeg synes ikke det var så stor forskjell på landslag og klubblag. I united så beveger han seg mest på hele banen mellom forsvar og midtbane. Av og til dropper han dypt ser det ut til, men ikke så alt for ofte. Men jeg tolker det slik at han gjør det for Portugal også. Men definitivt mest i tier rommet. Men det er bare slik jeg tolker tallene. Kan hende jeg er helt på bærtur :p

Vi har Eriksen som er vår dyptliggende playmaker, og det er en link vi har sett mange ganger. Eriksen-Bruno-angrepsspiller.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

rommegrot skrev: ons des 07, 2022 5:45 pm
Fint å se Williams igjen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Er jo fest på arenaen i aften.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Lezah skrev: ons des 07, 2022 7:58 pm Er jo fest på arenaen i aften.
Føler epliepsien er på vei.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Er det Scotts første kapteinsbind?

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: ons des 07, 2022 8:01 pm Er det Scotts første kapteinsbind?
Nei, har i all fall vært det i en cup-kamp under OGS.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ligger under 2-0 alt. Forsvaret henger ikke med.
Garnacho viser mye bra

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Starter bra ... 😂

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Stor fan av at Williams returnerer, for så å sparke ned vingen sin, tilsynelatende med vilje? Ble selvsagt mål, karma.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Forsvaret ser bra ut i aften.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

F_Brandy skrev: ons des 07, 2022 8:20 pm Stor fan av at Williams returnerer, for så å sparke ned vingen sin, tilsynelatende med vilje? Ble selvsagt mål, karma.
Tror jeg har sett totalt 90 sekunder med ok fotball fra Williams.

Jack

Legg inn av Jack »

Må da være mulig å dyrke Zidane Iqbal på en eller annen måte. Det er mye fotball i gutten.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Greit at det ikke har vært en festforestilling fra United, men kan vi snakke om dommeren eller. Elendig

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Mainoo :)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Missa de første 5 av andreomgang, seff.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: ons des 07, 2022 5:17 pm
DuncanE skrev: ons des 07, 2022 6:26 am
Tinkler skrev: tir des 06, 2022 10:39 pm

Tja, han er en del av et Benfica som har imponert stort i CL denne sesongen hvor han har 7 målpoeng (kvalik inkludert), og ble vurdert foran en spiller som Leao i køen for Portugal.

Felix er også en nydelig spiller, men er jo også et steg foran Ramos i karrieren og vil nok bli vesentlig dyrere selv om han ryktes bort fra Atletico nå.
Tror absolutt Ramos er en spiller vi følger. Og det må jo uansett være innafor å kunne foreslå og diskutere spillere vi opplever i VM på "nært hold", helt uavhengig av om vi tror United eventuelt scouter vedkommende aktivt. At det kommer et par setninger på Ramos nå skyldes selvsagt at de fleste av oss ikke har inngående kjennskap til denne spilleren fra før. Jeg kjente navnet, har sjekka stat'sene og titta litt på youtube-snuttene. Men det stoppet der. Skulle man plukke bort disse åpenbare, men også mer aparte, forslagene ville tråden blitt langt fattigere. Her er rom for spekulasjon, selv om potensielle genitrekk som Ayoze Perez.

Ramos virker ikke ekstrem på noe vis. Hverken ekstremt rask, ekstremt sterk eller ekstreme tekniske ferdigheter. Men totalpakken imponerer. Har mye av det meste, i en ung kropp. Dessuten god spilleforståelse og jobber hardt på banen. Lukter sjansene og setter de. Interessant.

Joao Felix spiller en kjempekamp.
https://www.skysports.com/football/news ... d-movement

Kort vurdering fra noen som burde ha inngående kjennskap til spilleren. Usikker på hvor mye man skal vektlegge vurderinger fra tidligere trenere. Fordel at de kjenner spilleren, men kan åpenbart være biased.
Ja, jeg føler han som type ikke er langt unna ETHs "perfect fit". Så kan vi selvsagt være litt usikre alle mann på det nåværende nivået.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

rommegrot skrev: ons des 07, 2022 8:55 pm Greit at det ikke har vært en festforestilling fra United, men kan vi snakke om dommeren eller. Elendig
Helt sprøtt faktisk hvor dårlig han har vært. Litt som forsvaret og keeperen til Uniten

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

rommegrot skrev: ons des 07, 2022 8:55 pm Greit at det ikke har vært en festforestilling fra United, men kan vi snakke om dommeren eller. Elendig
Så ikke kampen i går, men virker som dømmingen var av kaliberet man er blitt vant til denne sesongen.
Det har vært helt ekstremt mye elendig dømming som har gått utover United så langt, så får man håpe det bedrer seg siste halvdel av sesongen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Må si det er mye penger og rare klausuler i dagens fotball; pga James' og Cavanis involveringer i VM får United 315,000. Vi får over £2 mill pga VM.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

rommegrot skrev: ons des 07, 2022 8:55 pm Greit at det ikke har vært en festforestilling fra United, men kan vi snakke om dommeren eller. Elendig
Det var en treningskamp, så det gir lite mening i grunn, selv om det er fristende.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



Tråden starter her:

Jack

Legg inn av Jack »

Glazerne har klart å tømme klubben for penger. Digg. Dette er altså grunnen til at de utsatte kvartalsrapporten såpass lenge. Er dette første gang Glazers ikke tar ut utbytte? Bare det i seg selv kan tolkes relativt dramatisk.

Det har blitt betalt £917m (!!!) i renter etter overtakelsen, noe som utgjør £1.02m pr uke siden 2005. Spinnville summer.

At cashbalansen har forvitret var i grunn ganske forventet.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jack_Daniels skrev: tor des 08, 2022 11:31 pm Glazerne har klart å tømme klubben for penger. Digg. Dette er altså grunnen til at de utsatte kvartalsrapporten såpass lenge. Er dette første gang Glazers ikke tar ut utbytte? Bare det i seg selv kan tolkes relativt dramatisk.

Det har blitt betalt £917m (!!!) i renter etter overtakelsen, noe som utgjør £1.02m pr uke siden 2005. Spinnville summer.

At cashbalansen har forvitret var i grunn ganske forventet.
Ser ikke slik ut:

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jack_Daniels skrev: tor des 08, 2022 11:31 pm Glazerne har klart å tømme klubben for penger. Digg. Dette er altså grunnen til at de utsatte kvartalsrapporten såpass lenge. Er dette første gang Glazers ikke tar ut utbytte? Bare det i seg selv kan tolkes relativt dramatisk.

Det har blitt betalt £917m (!!!) i renter etter overtakelsen, noe som utgjør £1.02m pr uke siden 2005. Spinnville summer.

At cashbalansen har forvitret var i grunn ganske forventet.
De skulle selvfølgelig aldri fått kjøpe klubben, de gjorde det kun for å lense den for penger.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg vil heller si at fjorårets tall ser suspekte ut enn årets tall.

Det å lese balansen til en forretning som en fotballklubb er alltid rart, for det er kun tjenester som blir produsert, og dette er tjenester som er veldig vanskelige å forutsi verdien av.

Det sagt så er det forventet at månedene juli, august og september 2022 ville bringe inn mindre enn månedene juli, august og september 2021. I 2021 så spilte dere seks kamper i PL, én hjemmekamp i ligacupen og to kamper i CL (samt at dere mottok betalingen for å kvalifisere til gruppespillet i CL i denne perioden). I 2022 så spilte dere seks kamper i PL (men måtte avlyse to kamper til - som jeg er usikker på om regnes som en kostnad, sannsynligvis så var det forsikring) og to kamper i EL (samt at dere mottok betalingen for å kvalifisere til gruppespillet i EL i denne perioden).

Men jeg synes ikke det skulle være såpass stor forskjell, til å forsvare at i 2021 så ble det regnet at dere "tjente" £65 millioner på tjenester som dere hadde betalt lønn for, mens i 2022 så ble det regnet at dere kun "tjente" £9 millioner på tjenester som dere hadde betalt lønn for. Men det er nok noe jeg ikke har tatt høyde for.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ahh, deilg!
Casemiro og Fred får en velfortjent pause, god hvile og stiller friske&raske til gjenopptakelsen av PL for United!

Topp! 😊

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Skal ikke legge for mye i enkeltkamper, men det er ikke akkurat sånn at jeg fortsatt ligger langflat etter de Jong når jeg ser hans opptreden mot Argentina.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»