Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Henningsen

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Henningsen »

Solvgutt1 skrev: tor des 08, 2022 5:22 pm Focault fortsetter å spy ut alle anti-ukrainske kilder han kan finne, men prorusser? Neeei da ;)
If it looks like a duck... osv osv ;)

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 781

Legg inn av Foucault »

missChance skrev: tor des 08, 2022 5:33 pm
Foucault skrev: tor des 08, 2022 5:15 pm
missChance skrev: tor des 08, 2022 3:28 pm

Ikke at jeg - eller mange andre - har tid til å se hele, men som svar på en av de første "poengene" hans, så jeg denne: "Why would the Ukrainians, outmanned and outgunned, want to keep their troop movements secret and their enemy guessing? How inconvenient of them."
Hvorfor i helsike skulle Ukraina gi informasjon som tjener russere. Det er ikke å legge føringer på noen, det er å sikre informasjon.
Denne journalisten kritiserer selvsagt på ingen måte at ukrainerne ikke avslører hvor deres styrker befinner seg.
Han forteller blant annet at han aldri før, i sin lange karriere som krigsreporter, har opplevd såpass strenge krav mht hva han kunne stille spørsmål ved og rapportere om.

Jeg forstår at det kan være vanskelig å vurdere innholdet i en video du ikke har sett, men jeg forstår ikke at du da føler behov for å kommentere den.
Det finnes desverre ingen snarveier til kunnskap, det kreves ofte mer enn korte twitterposter for et fullgodt bilde av en problemstilling.
Det hadde jo vært litt lettere hvis du påpekte hvor i videoen poengene dine er. De færreste har tid til å sitte i nesten halvannen time for å se på noe som er av begrenset interesse.
Og når det gjelder strenge krav - han har aldri vært i en krig som denne, så at han opplever noe nytt, kan da ikke være noe å undre seg over.

Ellers var jeg innom videoen og så litt, men har som sagt begrenset tid.
Og du kan legge av deg den nedlatende tonen. Om en ikke ser på dine videoer, kan en plukke opp kunnskap andre steder.
Hele videoen er relevant for det du omtaler som «mine poeng», det er som sagt ingen snarveier.
Jeg postet denne som et svar til tohjuling, fordi han etterspurte kilder til min påstand.
At du velger å svare uten å ha sett intervjuet, må nesten stå for din regning.

Du hevder at denne journalisten aldri har vært i en krig som denne. Har du lyst til å utdype denne påstanden, for jeg forstår ikke hva du mener med det.

Ja, selvsagt kan man plukke opp kunnskap andre steder enn i denne videoen, har jeg sagt noe annet?
Se den hvis du vil, ingen tvang fra min side.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 781

Legg inn av Foucault »

Karatel skrev: tor des 08, 2022 5:35 pm
Foucault skrev: tor des 08, 2022 5:15 pm Denne journalisten kritiserer selvsagt på ingen måte at ukrainerne ikke avslører hvor deres styrker befinner seg.
Han forteller blant annet at han aldri før, i sin lange karriere som krigsreporter, har opplevd såpass strenge krav mht hva han kunne stille spørsmål ved og rapportere om.
Commitee to Protect Journalists har noen artikler om journalister i denne krigen. Jeg synes de ser svært saklige og objektive ut. Jeg tviler forøvrig ikke på at journalister får arbeide friere i de ukrainskkontrollerte områdene enn i de russiskkontrollerte. Russiske myndigheter har tradisjonelt et forhold til utenlandske aktører som ser noe paranoid ut.

https://cpj.org/europe/ukraine/
Du har selvsagt rett i at pressen trolig står «friere» i Ukraina enn i Russland, men at det legges visse føringer begge steder er det liten tvil om. Dette var poenget mitt i utgangspunktet.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 781

Legg inn av Foucault »

Solvgutt1 skrev: tor des 08, 2022 5:22 pm Focault fortsetter å spy ut alle anti-ukrainske kilder han kan finne, men prorusser? Neeei da ;)
Oppfatter du dette intervjuet som anti-ukrainsk? Hvorfor?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Foucault skrev: tor des 08, 2022 5:55 pm
Karatel skrev: tor des 08, 2022 5:35 pm
Foucault skrev: tor des 08, 2022 5:15 pm Denne journalisten kritiserer selvsagt på ingen måte at ukrainerne ikke avslører hvor deres styrker befinner seg.
Han forteller blant annet at han aldri før, i sin lange karriere som krigsreporter, har opplevd såpass strenge krav mht hva han kunne stille spørsmål ved og rapportere om.
Commitee to Protect Journalists har noen artikler om journalister i denne krigen. Jeg synes de ser svært saklige og objektive ut. Jeg tviler forøvrig ikke på at journalister får arbeide friere i de ukrainskkontrollerte områdene enn i de russiskkontrollerte. Russiske myndigheter har tradisjonelt et forhold til utenlandske aktører som ser noe paranoid ut.

https://cpj.org/europe/ukraine/
Du har selvsagt rett i at pressen trolig står «friere» i Ukraina enn i Russland, men at det legges visse føringer begge steder er det liten tvil om. Dette var poenget mitt i utgangspunktet.
Ja jeg tror ikke det finnes noen krigførende som ikke prøver å påvirke journalister til å se krigen fra deres synsvinkel. Noe annet ville være merkelig.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 781

Legg inn av Foucault »

Karatel skrev: tor des 08, 2022 5:58 pm
Foucault skrev: tor des 08, 2022 5:55 pm
Karatel skrev: tor des 08, 2022 5:35 pm

Commitee to Protect Journalists har noen artikler om journalister i denne krigen. Jeg synes de ser svært saklige og objektive ut. Jeg tviler forøvrig ikke på at journalister får arbeide friere i de ukrainskkontrollerte områdene enn i de russiskkontrollerte. Russiske myndigheter har tradisjonelt et forhold til utenlandske aktører som ser noe paranoid ut.

https://cpj.org/europe/ukraine/
Du har selvsagt rett i at pressen trolig står «friere» i Ukraina enn i Russland, men at det legges visse føringer begge steder er det liten tvil om. Dette var poenget mitt i utgangspunktet.
Ja jeg tror ikke det finnes noen krigførende som ikke prøver å påvirke journalister til å se krigen fra deres synsvinkel. Noe annet ville være merkelig.
Ja, det ville vært «mot normalt».
Mitt innlegg ons des 07, 2022 2:04 pm viser for øvrig hva jeg svarte på her.

Deila

Legg inn av Deila »

Som en liten baby:


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Deila skrev: tor des 08, 2022 7:40 pm Som en liten baby:

Såpass bedugget at han blandet Donetsk og Krim som ble nektet vann av Ukraina. Det forklarer den påstanden hans.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

Fernandovonarb skrev: tor des 08, 2022 9:14 pm
Deila skrev: tor des 08, 2022 7:40 pm Som en liten baby:
► Show Spoiler
Såpass bedugget at han blandet Donetsk og Krim som ble nektet vann av Ukraina. Det forklarer den påstanden hans.
Det er greit å vite hva man prater om før man kommenterer. Det er en kanal til Donetsk som ukrainerne blokkerer også.
http://www.encyclopediaofukraine.com/pi ... 938+in+the

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Garindan skrev: tor des 08, 2022 9:18 pm
Fernandovonarb skrev: tor des 08, 2022 9:14 pm
Deila skrev: tor des 08, 2022 7:40 pm Som en liten baby:
► Show Spoiler
Såpass bedugget at han blandet Donetsk og Krim som ble nektet vann av Ukraina. Det forklarer den påstanden hans.
Det er greit å vite hva man prater om før man kommenterer. Det er en kanal til Donetsk som ukrainerne blokkerer også.
http://www.encyclopediaofukraine.com/pi ... 938+in+the
Men full var han. Ikke sant ?

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

Crazy Horse skrev: tor des 08, 2022 9:24 pm
Garindan skrev: tor des 08, 2022 9:18 pm
Fernandovonarb skrev: tor des 08, 2022 9:14 pm

Såpass bedugget at han blandet Donetsk og Krim som ble nektet vann av Ukraina. Det forklarer den påstanden hans.
Det er greit å vite hva man prater om før man kommenterer. Det er en kanal til Donetsk som ukrainerne blokkerer også.
http://www.encyclopediaofukraine.com/pi ... 938+in+the
Men full var han. Ikke sant ?
Tror han hadde et vinglass i hånda også? Menneh....hva har det med situasjonen i Ukraina egentlig?

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Garindan skrev: tor des 08, 2022 9:18 pm
Fernandovonarb skrev: tor des 08, 2022 9:14 pm
Deila skrev: tor des 08, 2022 7:40 pm Som en liten baby:
► Show Spoiler
Såpass bedugget at han blandet Donetsk og Krim som ble nektet vann av Ukraina. Det forklarer den påstanden hans.
Det er greit å vite hva man prater om før man kommenterer. Det er en kanal til Donetsk som ukrainerne blokkerer også.
http://www.encyclopediaofukraine.com/pi ... 938+in+the
Så de blokkerer en kanal til sin egen by? :o Krise.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Var dette klippet før eller etter han dreit i buksa?

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

LD-Johnson skrev: tor des 08, 2022 9:39 pm
Garindan skrev: tor des 08, 2022 9:37 pm Ellers rapporterer DPA at tre HIMARSer har tatt kvelden sammen med 110 raketter til dem.
► Show Spoiler
De ødela jo 30++ første uka også så :lol: + at de solgte noen som du snakket om.
Ja, de har jo bare fått 18 stk eller noe.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Garindan skrev: tor des 08, 2022 9:40 pm
LD-Johnson skrev: tor des 08, 2022 9:39 pm
Garindan skrev: tor des 08, 2022 9:37 pm Ellers rapporterer DPA at tre HIMARSer har tatt kvelden sammen med 110 raketter til dem.
► Show Spoiler
De ødela jo 30++ første uka også så :lol: + at de solgte noen som du snakket om.
Ja, de har jo bare fått 18 stk eller noe.
Jepp for vi vet jo nazi-ruZZland aldri lyver :lol: Hele flyvåpenet var jo også utslått dag 1.
Gøy at du tror på dette da.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Er ikke den dritten der debunket som russer sprøyt for lengst?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

LD-Johnson skrev: tor des 08, 2022 9:31 pm Var dette klippet før eller etter han dreit i buksa?
To glass cava så er den spasmedvergen så drita at det ikke forundrer meg om han fór på ræv ned trappa og avsluttet med en kabel i trusa.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

nlc skrev: tor des 08, 2022 4:28 pm Putin virker være i godt humør, men han ser ikke helt frisk ut.
Full, dum, svak, feig, avskyelig liten rotte.

Men, forbilde for russerne.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

LD-Johnson skrev: tor des 08, 2022 9:51 pm
Garindan skrev: tor des 08, 2022 9:47 pm
LD-Johnson skrev: tor des 08, 2022 9:41 pm

Jepp for vi vet jo nazi-ruZZland aldri lyver :lol: Hele flyvåpenet var jo også utslått dag 1.
Gøy at du tror på dette da.
Jeg sier bare hva som rapporteres jeg. Har ikke uttalt meg om hva jeg tror på.
► Show Spoiler
Defence asia bloggen din rapporterer litt hva han vil tenker jeg, merkelig at du ikke tror på dette søppelet når det er det eneste du linker.
"Only a sith deals in absolutes".
Jeg tror du projiserer litt vel mye her. At du har en tro på alt eller mistro til alt, avhengig av hvem "kilden" er, er ikke nødvendigvis tilfelle for andre enn deg selv.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Neptun skrev: tor des 08, 2022 10:05 pm
nlc skrev: tor des 08, 2022 4:28 pm Putin virker være i godt humør, men han ser ikke helt frisk ut.
Full, dum, svak, feig, avskyelig liten rotte.

Men, forbilde for russerne.
Forbilde for veldig mange kinesere også. De ser på ham som en sterk leder.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Garindan skrev: tor des 08, 2022 10:07 pm
LD-Johnson skrev: tor des 08, 2022 9:51 pm
Garindan skrev: tor des 08, 2022 9:47 pm

Jeg sier bare hva som rapporteres jeg. Har ikke uttalt meg om hva jeg tror på.
► Show Spoiler
Defence asia bloggen din rapporterer litt hva han vil tenker jeg, merkelig at du ikke tror på dette søppelet når det er det eneste du linker.
"Only a sith deals in absolutes".
Jeg tror du projiserer litt vel mye her. At du har en tro på alt eller mistro til alt, avhengig av hvem "kilden" er, er ikke nødvendigvis tilfelle for andre enn deg selv.
Gøy når dette kommer fra Mr 8 November :lol:
Er vel fra dette søppelet du har fått alle fantasiene dine om innside jobber.

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Neptun skrev: tor des 08, 2022 10:05 pm
nlc skrev: tor des 08, 2022 4:28 pm Putin virker være i godt humør, men han ser ikke helt frisk ut.
Full, dum, svak, feig, avskyelig liten rotte.

Men, forbilde for russerne.
For å være et forbilde for en så maskulin stat som Russland, må man holde seg unna å surre rundt med et champagenglass med femiknekk i håndleddet.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Og da dropper vi "defence politics asia" som kilde fra nå av, da vi har sett denne kontoen spre hat mot homoseksuelle/LGBT og russisk propaganda om at Ukrainsk ledelse er nazister. /mod

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Da Ukraina hadde 16 HIMARS hadde russerne ødelagt 44 av dem, så vi tror selvfølgelig på at de har ødelagt to nå. For vi har jo ikke sett noen av disse komiske videoene russerne poster av at de tar ut lokkeduene ukrainerne har snekret sammen av tre. Man må jo ha samme forholdet til vodka som russerne for å faktisk tro på alt dette vrøvlet.




Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

PapaSmurf skrev: tor des 08, 2022 10:02 pm
LD-Johnson skrev: tor des 08, 2022 9:31 pm Var dette klippet før eller etter han dreit i buksa?
To glass cava så er den spasmedvergen så drita at det ikke forundrer meg om han fór på ræv ned trappa og avsluttet med en kabel i trusa.
Kniis. Så Darth var ute og kommenterte "jeg blir mer og mer Jeltsin"😁
Sist redigert av Fernandovonarb den fre des 09, 2022 12:16 am, redigert 1 gang totalt.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Neptun skrev: tor des 08, 2022 10:05 pm
nlc skrev: tor des 08, 2022 4:28 pm Putin virker være i godt humør, men han ser ikke helt frisk ut.
Full, dum, svak, feig, avskyelig liten rotte.

Men, forbilde for russerne.
Tror faktisk ikke den vanlige russer liker dette, altså mennesker som ikke kan eller vil tenke selvstendig. De vil bare legge livene sine i hendene på en sterk leder som ordner alt slik at de slipper å tenke selv. Denne fylliken er neppe en person de ser på som en sterk leder. Begynnelsen på slutten for Putler ?!?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

greyserpent skrev: tor des 08, 2022 10:09 pm Forbilde for veldig mange kinesere også. De ser på ham som en sterk leder.
Det er slike russerne vil ha, gang på gang igjennom århundrene.

"Tar" det han/hun vil ha, og ofrer et utall av sine egne underveis. Selv St. Petersburg ble bygget på blod av titusener, som Putins store helt Peter beordret.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

https://www.businessinsider.com/putin-h ... ?r=US&IR=T

Ah, tar ruta til nazistene altså..

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Hetfield skrev: fre des 09, 2022 3:03 am
greyserpent skrev: tor des 08, 2022 10:09 pm Forbilde for veldig mange kinesere også. De ser på ham som en sterk leder.
Det er slike russerne vil ha, gang på gang igjennom århundrene.

"Tar" det han/hun vil ha, og ofrer et utall av sine egne underveis. Selv St. Petersburg ble bygget på blod av titusener, som Putins store helt Peter beordret.
Det er ikke helt riktig. Selv da tsardømmet var på sitt mektigste var det ikke mulig å ignorere folkelige stemninger som Putin har gjort, selv ikke Peter den store hadde gjort det, hans krig først til sør var i russernes sentrale interesser i møte med krimtartarene, og til nord mot svenskene var ansett som en revansjkrig over omstridte territorier, den brutale tyrannen hadde kunne få folket med seg fordi han undertrykket bojararistokratiet og hadde etablere statskontroll på den russisk-ortodokse kirken, dessuten var russernes krigstap marginalt slik at St. Petersburg-prosjektet ble det meste kostbare i et land med omfattende slavehold. Peter den store var også en dyktig og ikke-korrupt administrator som det sto respekt av. Ingen andre tsar siden ham hadde kunne gripe så sterkt inn i russernes folkedybden fram til 1914.

Det var mange upopulære kriger i Russlands historie, men ingen av disse var uklokt eller basert på falske premisser, og var ikke heller hendt mot omfattende folkelig motstand i form av tap av tillit som demonstrert i dag, de hadde sjeldent blitt trukket inn i større kriger på egenhånd - disses krig mot andre som Napoleon og Hitler var ansett som forsvarskrig. En russisk historiker før han flyktet, hadde sagt at Putins krig er den meste idiotiske i Russlands historie fordi dette er til stor skade for Russlands anseelse, interesser og folkelige aksept.

Selv sterke lederne har sine grenser. Og Putin har sprengte hans grenser. Han er rådvilt og desperat, og bare så ikke ut til å realisere at hans stahet og uvillighet gjør det verre og verre.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Nei nå har de røyket og pimpet vodka på jobben igjen.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/on ... oepesenter

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»