24-stjerners julekalender

Svar
B.O.B.

24-stjerners julekalender

Legg inn av B.O.B. »

Her var det mange kjendiser. Bra blanding av kjendiser, og ikke bare de vanlig PR-kåte som vil bygge karrieren opp fra bloggen. Noen av de har vi jo med, men med flaks ryker de ut.

Dagens første øvelse; sang! Der var det mye surt antar jeg, men klart var Ailo Gaup dårligst. Gleder meg til dag 3, det var det mest kvalmende og verste VGs anmelder hadde vært borti og det resulterte i terningkast 2. Det betyr antageligvis at dette blir skikkelig bra og at jeg kommer til å le meg i hjel eller storkose meg over det jeg ser.

Hva tenker dere?

kibby

Legg inn av kibby »

B.O.B. skrev: tor des 01, 2022 11:17 pm Hva tenker dere?
Tråd rett under denne.

viewtopic.php?t=4643

Edit: Skjønte hvorfor nå :lol:

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Episode 2 var jo sånn medium, men episode nummer 3 var jo episk. Hva får man ikke disse kjendisene til å gjøre?! Her må de ha fått servert dop i pausen. Den godeste Lasse skulle pisse på sin isklump og de andre gnei den i skrittet - halleluja! Det var meldt at dette var det kvalmeste anmelderen hadde sett på TV, vel det var det kanskje ikke, men det var jammen meg greit på kanten.

Julekalenderen leverer.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Medium interessant oppgave i dag synes jeg. Hvorfor tenkte ingen å fylle vannpistolen med vann?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Jøss, hvordan klarer man å skjære seg på et målebånd? Lasse på legevakt er nesten litt sprøtt.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Martin Lepperød - litt usympatisk.

Aurora bye bye.. Synd.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Lepperød absolutt usympatisk, ja, selv om det vel «skuespill» alt sammen for å gjøre narr av intrigene i annen reality.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Så programmet for første gang i går. Må være det verste sølet som noen gang er laget. Ikke en fornuftig eller sammenhengende samtale eller kommentar i løpet av programmet. Sjokkert over at NRK har sunket så lavt.
Også interessant å se alle såkalte "tv-personligheter" som var med. En kjendis er ikke lenger hva det engang var. Kunne like gjerne plukket 24 tilfeldige deltakere fra gaten. Hadde gitt litt bedre underholdningsverdi.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Oy vey.

Downlight

Legg inn av Downlight »

palimpsest skrev: fre des 09, 2022 7:51 amOy vey.
Nettopp.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Neste år blir deltakerne i NRKs julekalender ansatte som kjemper om å få den største sluttpakken.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Downlight skrev: fre des 09, 2022 6:46 am Så programmet for første gang i går. Må være det verste sølet som noen gang er laget. Ikke en fornuftig eller sammenhengende samtale eller kommentar i løpet av programmet. Sjokkert over at NRK har sunket så lavt.
Også interessant å se alle såkalte "tv-personligheter" som var med. En kjendis er ikke lenger hva det engang var. Kunne like gjerne plukket 24 tilfeldige deltakere fra gaten. Hadde gitt litt bedre underholdningsverdi.
Programmet er lett underholdning, ikke Åpen Post (Kjell Arnljot Wiig-versjonen). I slike programmer blir det servert lett underholdning, ikke fornuftige samtaler. Siden verken Leif Juster, Rolv Wesenlund eller Jahn Teigen er tilgjengelige så er det dessverre umulig å få med skikkelige tv-personligheter og dess like. Da må NRK nøye seg med fremtredende personligheter fra noen av landets mest sette programmer samt kanskje til og med folk som man må være under 30 for å kjenne til.

Skulle det bli for ille så finnes alltids Jul i Skomakergata tilgjengelig i Nrk-arkivet, men jeg advarer: når nostalgieffekten er oppbrukt, og den forsvinner et lite stykke ut i episode 1, så er den gudskjemmerlig kjedelig.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Brezjnev skrev: fre des 09, 2022 4:35 pm
Downlight skrev: fre des 09, 2022 6:46 am Så programmet for første gang i går. Må være det verste sølet som noen gang er laget. Ikke en fornuftig eller sammenhengende samtale eller kommentar i løpet av programmet. Sjokkert over at NRK har sunket så lavt.
Også interessant å se alle såkalte "tv-personligheter" som var med. En kjendis er ikke lenger hva det engang var. Kunne like gjerne plukket 24 tilfeldige deltakere fra gaten. Hadde gitt litt bedre underholdningsverdi.
Skulle det bli for ille så finnes alltids Jul i Skomakergata tilgjengelig i Nrk-arkivet, men jeg advarer: når nostalgieffekten er oppbrukt, og den forsvinner et lite stykke ut i episode 1, så er den gudskjemmerlig kjedelig.
Hva har egentlig en Barne-TV serie med dette kjendiseriet å gjøre? Greit at man synes den er kjedelig; men det som nå forsøpler NRK er hverken interessant eller har noen som helst verdi; utover å være sløseri med skattebetalernes penger.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fazam skrev: man des 12, 2022 2:57 am
Brezjnev skrev: fre des 09, 2022 4:35 pm
Downlight skrev: fre des 09, 2022 6:46 am Så programmet for første gang i går. Må være det verste sølet som noen gang er laget. Ikke en fornuftig eller sammenhengende samtale eller kommentar i løpet av programmet. Sjokkert over at NRK har sunket så lavt.
Også interessant å se alle såkalte "tv-personligheter" som var med. En kjendis er ikke lenger hva det engang var. Kunne like gjerne plukket 24 tilfeldige deltakere fra gaten. Hadde gitt litt bedre underholdningsverdi.
Skulle det bli for ille så finnes alltids Jul i Skomakergata tilgjengelig i Nrk-arkivet, men jeg advarer: når nostalgieffekten er oppbrukt, og den forsvinner et lite stykke ut i episode 1, så er den gudskjemmerlig kjedelig.
Hva har egentlig en Barne-TV serie med dette kjendiseriet å gjøre? Greit at man synes den er kjedelig; men det som nå forsøpler NRK er hverken interessant eller har noen som helst verdi; utover å være sløseri med skattebetalernes penger.
Nå er jo dette kjendisprogrammet veldig populært da, så kan man da si at det er sløseri med statens penger?

Det kommer jo an på hvilken holdning man har til statsfinansiert TV.

Hvis man mener at NRK skal betales over skatteseddelen kan man nesten ikke klage på at de lager et program som mange følger og synes er underholdende.

Investor

Legg inn av Investor »

Uten å ha sett programmet kan jeg på bakgrunn av kommentarene både her og der konkludere med at NRK har falt for fristelsen til å synke ned på samme lave, smakløse, hjernedøde nivå som de andre kanalene.
For pokker, NRK, hva tenker dere på?!

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Har humret meg igjennom programmene, uten at jeg nødvendigvis har oversikt på alle deltagerne. Men godkjent underholdning for min del.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Fazam skrev: man des 12, 2022 2:57 am
Brezjnev skrev: fre des 09, 2022 4:35 pm
Downlight skrev: fre des 09, 2022 6:46 am Så programmet for første gang i går. Må være det verste sølet som noen gang er laget. Ikke en fornuftig eller sammenhengende samtale eller kommentar i løpet av programmet. Sjokkert over at NRK har sunket så lavt.
Også interessant å se alle såkalte "tv-personligheter" som var med. En kjendis er ikke lenger hva det engang var. Kunne like gjerne plukket 24 tilfeldige deltakere fra gaten. Hadde gitt litt bedre underholdningsverdi.
Skulle det bli for ille så finnes alltids Jul i Skomakergata tilgjengelig i Nrk-arkivet, men jeg advarer: når nostalgieffekten er oppbrukt, og den forsvinner et lite stykke ut i episode 1, så er den gudskjemmerlig kjedelig.
Hva har egentlig en Barne-TV serie med dette kjendiseriet å gjøre? Greit at man synes den er kjedelig; men det som nå forsøpler NRK er hverken interessant eller har noen som helst verdi; utover å være sløseri med skattebetalernes penger.
Jeg nevnte Juli i Skomakergata som et eksempel på en julekalender med det du etterlyser, altså fornuftige samtaler og kommentarer. Nå er jo TV-seerne uenige med deg om hvorvidt dette er sløsing med statens penger, i og med at programmet er så populært, men om det så var så er sløseri med skattebetalernes penger er en undervurdert kunst, og ikke minst viktig oppgave:

https://www.nrk.no/video/humor/har-du-h ... 72108ed528

Fazam

Legg inn av Fazam »

Investor skrev: man des 12, 2022 1:39 pm Uten å ha sett programmet kan jeg på bakgrunn av kommentarene både her og der konkludere med at NRK har falt for fristelsen til å synke ned på samme lave, smakløse, hjernedøde nivå som de andre kanalene.
Der er du ved kjernen med dette problemet.
Hadde det blitt produsert for Netflix eller andre kommersielle aktører, ville man ikke brydd seg overhodet.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Brezjnev skrev: man des 12, 2022 2:54 pm Jeg nevnte Juli i Skomakergata som et eksempel på en julekalender med det du etterlyser, altså fornuftige samtaler og kommentarer.
Ingenting som minner om fornuft når du sammenligner et barneprogram med dette.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Var vel også skeptisk. Dog enda ikke sett på det, men sett noen morsomme glipp og skjønner det kan være helt grei hjernedød underholdning i førjulstiden!

Fazam

Legg inn av Fazam »

VivaLV skrev: ons des 14, 2022 10:41 pm hjernedød underholdning
Hjernedødt er det, men slikt burde enten kun vært tilgjengelig i nett-utgaven, eller (som sagt) konseptet kunne vært tilgjengelig på en kommersiell kanal.
NRK er i alle fall på ville veier, og det er første steg fra å bli fjernet fra skatte-seddelen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»