Politiet har drept en person

Svar
Henningsen

Re: Politiet har drept en person

Legg inn av Henningsen »

Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:23 pm
Henningsen skrev: lør des 10, 2022 12:21 pmBle han drept av skudd nr 1 så blir han ikke mer eller mindre død av flere treff.
Handler om moral. Drepes han av første skuddet er det ikke nødvendig å tømme magasinet. Trigger happy polititjenestemenn er det siste vi trenger her til lands. Med forbehold om de faktiske hendelser.
Enig med deg i det. Godt sagt det.
Kan også ha vært at han ikke stoppet etter et par skudd, eller det rett og slett ha vært en handling i panikk fra politibetjenten sin side.
Men det er bare spekulasjon fra min side.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

B.E. skrev: lør des 10, 2022 12:27 pm
startelver skrev: lør des 10, 2022 10:36 am Jeg mener det er riktig å skyte hvis livet ditt står i fare.
Men jeg regner med politifolka siktet på personen for å skade han, ikke drepe han.
16 kulehull konsentrer inn sidedøra i førerhuset, rett inn på føreren som sitter der.

Da er det vel ikke skadeskyting akkurat.

Bilde
Kilde: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sk ... /15342796/
Det kule hullet (sic) som er nærmest midten, er det første - altså varselskuddet.
De øvrige kule hullene, kom etter å ha ventet i evigheter på at personen skulle overgi seg - altså etter varselskuddet.

(Må leses med en smule galgenhumor).

Number4

Legg inn av Number4 »

PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:51 pmHvor mange skudd er innafor
12 sentrerte skudd vitner ikke om panikk. Da har man hatt tid.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Henningsen skrev: lør des 10, 2022 1:52 pm
Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:23 pm
Henningsen skrev: lør des 10, 2022 12:21 pmBle han drept av skudd nr 1 så blir han ikke mer eller mindre død av flere treff.
Handler om moral. Drepes han av første skuddet er det ikke nødvendig å tømme magasinet. Trigger happy polititjenestemenn er det siste vi trenger her til lands. Med forbehold om de faktiske hendelser.
Enig med deg i det. Godt sagt det.
Kan også ha vært at han ikke stoppet etter et par skudd, eller det rett og slett ha vært en handling i panikk fra politibetjenten sin side.
Men det er bare spekulasjon fra min side.
Skal han løpe bort og sjekke tilstanden til han som kjører hjullasteren for hvert skudd han avfyrer slik at han er sikker på at han ikke dreper en død mann?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Kul_Djevel skrev: lør des 10, 2022 1:25 pm
Karatel skrev: lør des 10, 2022 1:03 pm
Kul_Djevel skrev: lør des 10, 2022 12:57 pm Nå som mer informasjon kommer frem, som f.eks at dette skjedde på hans egen eiendom, så er det mer og mer tydelig at politiet skapte en farlig situasjon og ikke han som bodde der. Helsepersonellet bør også klandres. Disse politifolkene virker mer og mer skyldig i overlagt drap, men det får selvsagt en domstol avgjøre. Dessverre kommer nok saken aldri dit takket være spesialenheten for henleggelse av politisaker.
Var det ikke helsevesenet som skapte den farlige situasjonen og dermed er de skyldige?

"Politiet ble tilkalt for å bistå helsevesenet på en privatadresse i Lavangen kommune i Troms."

Hvis ikke helsevesenet hadde tilkalt politiet for å deres bistand, ville dette aldri ha skjedd. Da må det være helsevesenet som har alt ansvar og all skyld.
Skyldig i drapet er den som skjøt og drepte.
Nå har vel politiet lov til å beskytte seg, om nødvendig med dødelig makt, om de blir angrepet og forsøkt drept?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:54 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:51 pmHvor mange skudd er innafor
12 sentrerte skudd vitner ikke om panikk. Da har man hatt tid.
Tull. Han hadde kastet seg ut av en bil som var i ferd med å bli rammet av en hjullaster med en syk person bak rattet. Da har man ikke tid, da haster det å redde kollegaen. Men det var godt skutt.

Her har vi en som med stor sannsynlighet har reddet livet til en politikollega. Jeg håper han får ros heller enn kjeft.
Sist redigert av PapaSmurf den lør des 10, 2022 1:58 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Henningsen skrev: lør des 10, 2022 1:55 pm
Kul_Djevel skrev: lør des 10, 2022 1:25 pm
Karatel skrev: lør des 10, 2022 1:03 pm

Var det ikke helsevesenet som skapte den farlige situasjonen og dermed er de skyldige?

"Politiet ble tilkalt for å bistå helsevesenet på en privatadresse i Lavangen kommune i Troms."

Hvis ikke helsevesenet hadde tilkalt politiet for å deres bistand, ville dette aldri ha skjedd. Da må det være helsevesenet som har alt ansvar og all skyld.
Skyldig i drapet er den som skjøt og drepte.
Nå har vel politiet lov til å beskytte seg, om nødvendig med dødelig makt, om de blir angrepet og forsøkt drept?
Det har de. Og det må de ha. Hvis ikke blir det umulige forhold for de som jobber i politiet.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Karatel skrev: lør des 10, 2022 1:41 pm
Når denne mannen kjørte enn hjullaster inn i en bil der det satt to mennesker, tyder det på at helsevesenets vurdering av hans tilstand var riktig.
Etter langvarig bruk av gaslighting, vil det være enkelte som reagerer sterkt. Det offentlige kan da "sanke inn" den sterke reaksjonen og bruke den til nådeløs anklage. Det offentlige vil alltid si at de hadde rett. Og det er usmakelig.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:54 pm
Henningsen skrev: lør des 10, 2022 1:52 pm
Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:23 pm

Handler om moral. Drepes han av første skuddet er det ikke nødvendig å tømme magasinet. Trigger happy polititjenestemenn er det siste vi trenger her til lands. Med forbehold om de faktiske hendelser.
Enig med deg i det. Godt sagt det.
Kan også ha vært at han ikke stoppet etter et par skudd, eller det rett og slett ha vært en handling i panikk fra politibetjenten sin side.
Men det er bare spekulasjon fra min side.
Skal han løpe bort og sjekke tilstanden til han som kjører hjullasteren for hvert skudd han avfyrer slik at han er sikker på at han ikke dreper en død mann?
Min enighet var først og fremst myntet på at vi ikke trenger triggerhappy politi her i landet.
Men nå vet vi hverken rekkefølgen av skudd, eller helheten i situasjonen.
Har det vært i panikk for å redde kollegaen og hjullasteren ikke stopper så ser jeg på det som naturlig at han bruker alt han kan av makt for å forsøke å stoppe angrepet.
Vi er nok i utgangspunktet enige her

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:47 pm
Oberman skrev: lør des 10, 2022 1:27 pm
Latterlig artikkel fra selveste Quisling-avisa. Her slipper altså politiet til med en oppkonstruert løgn-historie som åpenbart er tilpasset for å frikjenne de aktuelle politiansatte hønsehjernene som forvoldte mannens død. Dette selv om det i begynnelsen av artikkelen forsøkes å gis inntrykk av at politiet ikke vil kommentere saken fordi spesialenheten skal liksom-etterforske den. Men kommentere i politiets favør kan de tydeligvis likevel!
De aktuelle politiansatte hønsehjernene skulle selvfølgelig blitt pågrepet umiddelbart og plassert på hver sine glattceller så de ikke fikk samkjørt sine forklaringer, hvilket det jo av artikkelen fremgår at de allerede har gjort.
For den politibilen som var velta av en dumper var sikkert planta der for å beskytte politiet da eller?
Tviler på det gutt og ingen har heller påstått noe slikt.
Sist redigert av Oberman den lør des 10, 2022 2:10 pm, redigert 1 gang totalt.

madiba

Legg inn av madiba »

Jeg vil med denne tråden over tid finne ut om det var absolutt nødvendig å drepe han, eller om der var mulig å vurdere andre løsninger.
........................................................

Ganske mye å reflektere over ved å lese rapporten om drapet på en psykisk syk mann på Bolkesjø. Poitiets taktiske valg var å forberede seg på "knivoppsett".
I det tilfellet så kom pasienten for brått på politiet og da hadde de ikke andre muligheter enn å skyte for å drepe.



https://www.spesialenheten.no/avgjorels ... -bolkesjo/

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:56 pm
Henningsen skrev: lør des 10, 2022 1:55 pm
Kul_Djevel skrev: lør des 10, 2022 1:25 pm

Skyldig i drapet er den som skjøt og drepte.
Nå har vel politiet lov til å beskytte seg, om nødvendig med dødelig makt, om de blir angrepet og forsøkt drept?
Det har de. Og det må de ha. Hvis ikke blir det umulige forhold for de som jobber i politiet.
Definitivt. Og her virker det som situasjonen har vært såpass dramatisk at det sto om eget og partnerens liv.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Oberman skrev: lør des 10, 2022 2:02 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:47 pm
Oberman skrev: lør des 10, 2022 1:27 pm

Latterlig artikkel fra selveste Quisling-avisa. Her slipper altså politiet til med en oppkonstruert løgn-historie som åpenbart er tilpasset for å frikjenne de aktuelle politiansatte hønsehjernene som forvoldte mannens død. Dette selv om det i begynnelsen av artikkelen forsøkes å gis inntrykk av at politiet ikke vil kommentere saken fordi spesialenheten skal liksom-etterforske den. Men kommentere i politiets favør kan de tydeligvis likevel!
De aktuelle politiansatte hønsehjernene skulle selvfølgelig blitt pågrepet umiddelbart og plassert på hver sine glattceller så de ikke fikk samkjørt sine forklaringer, hvilket det jo av artikkelen fremgår at de allerede har gjort.
For den politibilen som var velta av en dumper var sikkert planta der for å beskytte politiet da eller?
Tviler på det gutt og ingen har hellee påstått noe slikt.
Hersketeknikk much?

Men lenge siden jeg ble kalt gutt. Takk for det.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Zpiff skrev: lør des 10, 2022 1:53 pm
B.E. skrev: lør des 10, 2022 12:27 pm
startelver skrev: lør des 10, 2022 10:36 am Jeg mener det er riktig å skyte hvis livet ditt står i fare.
Men jeg regner med politifolka siktet på personen for å skade han, ikke drepe han.
16 kulehull konsentrer inn sidedøra i førerhuset, rett inn på føreren som sitter der.

Da er det vel ikke skadeskyting akkurat.

Bilde
Kilde: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sk ... /15342796/
Det kule hullet (sic) som er nærmest midten, er det første - altså varselskuddet.
De øvrige kule hullene, kom etter å ha ventet i evigheter på at personen skulle overgi seg - altså etter varselskuddet.

(Må leses med en smule galgenhumor).
Joda, varselskuddet i midten er rett i hodet på sjåføren.

Eller alle de 4 øverste skuddene er hodeskudd.

Så ser man han er skutt 9 skudd i hals og skulder og ut i armene som er på rattet.

Og 3 skudd i magen.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:56 pm
Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:54 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:51 pmHvor mange skudd er innafor
12 sentrerte skudd vitner ikke om panikk. Da har man hatt tid.


Jeg håper han får ros heller enn kjeft.
Dette var sannsyligvis årets høydepunkt for drapspersonen, der han fikk lov å leve ut det han tidligere har sett på amerikansk actionfilm og tømme et helt magasin mot en person. Han skulle naturligvis vært satt på glattcelle umiddelbart.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Oberman skrev: lør des 10, 2022 2:10 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:56 pm
Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:54 pm

12 sentrerte skudd vitner ikke om panikk. Da har man hatt tid.


Jeg håper han får ros heller enn kjeft.
Dette var sannsyligvis årets høydepunkt for drapspersonen, der han fikk lov å leve ut det han tidligere har sett på amerikansk actionfilm og tømme et helt magasin mot en person. Han skulle naturligvis vært satt på glattcelle umiddelbart.
Kjenner du vedkommende? Har du noen som helst forutsetninger om å utalle deg om dette.
Tipper vedkommende har fryktet for livet og hatt en dypt traumatisk opplevelse som kan ende med ptsd og et ødelagt liv. Først og fremst trenger han å bli tatt vare på!

Du fremstår som en skikkelig dott.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

Henningsen skrev: lør des 10, 2022 1:46 pm
Oberman skrev: lør des 10, 2022 1:27 pm
Latterlig artikkel fra selveste Quisling-avisa. Her slipper altså politiet til med en oppkonstruert løgn-historie som åpenbart er tilpasset for å frikjenne de aktuelle politiansatte hønsehjernene som forvoldte mannens død. Dette selv om det i begynnelsen av artikkelen forsøkes å gis inntrykk av at politiet ikke vil kommentere saken fordi spesialenheten skal liksom-etterforske den. Men kommentere i politiets favør kan de tydeligvis likevel!
De aktuelle politiansatte hønsehjernene skulle selvfølgelig blitt pågrepet umiddelbart og plassert på hver sine glattceller så de ikke fikk samkjørt sine forklaringer, hvilket det jo av artikkelen fremgår at de allerede har gjort.
jeg støtter kytec
Hvordan de 114 norske avisene som utkom i alle krigsår, og på ulike måter ble underlagt både tysk og NS-regimets sensur, inntok rollen som distributør av nasjonalsosialistisk propaganda og tjente store beløp på å gå okkupasjonsmaktens ærend.

Aftenposten var den største av disse avisene
.

https://www.aftenposten.no/meninger/led ... en-sviktet

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Oberman skrev: lør des 10, 2022 2:20 pm
Henningsen skrev: lør des 10, 2022 1:46 pm
Oberman skrev: lør des 10, 2022 1:27 pm

Latterlig artikkel fra selveste Quisling-avisa. Her slipper altså politiet til med en oppkonstruert løgn-historie som åpenbart er tilpasset for å frikjenne de aktuelle politiansatte hønsehjernene som forvoldte mannens død. Dette selv om det i begynnelsen av artikkelen forsøkes å gis inntrykk av at politiet ikke vil kommentere saken fordi spesialenheten skal liksom-etterforske den. Men kommentere i politiets favør kan de tydeligvis likevel!
De aktuelle politiansatte hønsehjernene skulle selvfølgelig blitt pågrepet umiddelbart og plassert på hver sine glattceller så de ikke fikk samkjørt sine forklaringer, hvilket det jo av artikkelen fremgår at de allerede har gjort.
jeg støtter kytec
Hvordan de 114 norske avisene som utkom i alle krigsår, og på ulike måter ble underlagt både tysk og NS-regimets sensur, inntok rollen som distributør av nasjonalsosialistisk propaganda og tjente store beløp på å gå okkupasjonsmaktens ærend.

Aftenposten var den største av disse avisene
.

https://www.aftenposten.no/meninger/led ... en-sviktet
Det er jo ikke lenge siden i det hele tatt så det stemmer nok sikkert.
Saksdetaljene ble først omtalt i NRK.

Har du noe som helst som tilsier at det de skriver ikke stemmer?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:54 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:51 pmHvor mange skudd er innafor
12 sentrerte skudd vitner ikke om panikk. Da har man hatt tid.
Det er jo det man trener på, så det kan jo like gjerne være ryggmargshukommelsen som slår inn som om at politimannen har drept i kaldt blod.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Henningsen skrev: lør des 10, 2022 2:12 pm
Oberman skrev: lør des 10, 2022 2:10 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:56 pm



Jeg håper han får ros heller enn kjeft.
Dette var sannsyligvis årets høydepunkt for drapspersonen, der han fikk lov å leve ut det han tidligere har sett på amerikansk actionfilm og tømme et helt magasin mot en person. Han skulle naturligvis vært satt på glattcelle umiddelbart.
Kjenner du vedkommende? Har du noen som helst forutsetninger om å utalle deg om dette.
Tipper vedkommende har fryktet for livet og hatt en dypt traumatisk opplevelse som kan ende med ptsd og et ødelagt liv. Først og fremst trenger han å bli tatt vare på!
Ja, håper han får hjelp i motsetning til hva den avdøde har fått opp gjennom årene.
Og ja, jeg kjenner til den avdøde da jeg er inne i landbruksmiljøet i Troms.
Det er ikke rushistorikk inne i bilde for dem som spekulerer i det.
Hva som trigget den tragiske hendelsen får vi vite etter hvert.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Farmer skrev: lør des 10, 2022 2:33 pm
Henningsen skrev: lør des 10, 2022 2:12 pm
Oberman skrev: lør des 10, 2022 2:10 pm

Dette var sannsyligvis årets høydepunkt for drapspersonen, der han fikk lov å leve ut det han tidligere har sett på amerikansk actionfilm og tømme et helt magasin mot en person. Han skulle naturligvis vært satt på glattcelle umiddelbart.
Kjenner du vedkommende? Har du noen som helst forutsetninger om å utalle deg om dette.
Tipper vedkommende har fryktet for livet og hatt en dypt traumatisk opplevelse som kan ende med ptsd og et ødelagt liv. Først og fremst trenger han å bli tatt vare på!
Ja, håper han får hjelp i motsetning til hva den avdøde har fått opp gjennom årene.
Og ja, jeg kjenner til den avdøde da jeg er inne i landbruksmiljøet i Troms.
Det er ikke rushistorikk inne i bilde for dem som spekulerer i det.
Hva som trigget den tragiske hendelsen får vi vite etter hvert.
Ja det er uten tvil store hull i spesielt det psykiske helsevernet, som fører til at mange hjelpetrengende ikke får hjelp overhodet, eller at man får feil eller utilstrekkelig hjelp.
Og det bør naturligvis ses på, hva som har skjedd i forkant.
Ekstra tragisk hvis det viser seg at vedkommende ikke fikk hjelp og det er årsak til at det kulminerte i denne hendelsen

Farmer

Legg inn av Farmer »

Henningsen skrev: lør des 10, 2022 2:39 pm
Farmer skrev: lør des 10, 2022 2:33 pm
Henningsen skrev: lør des 10, 2022 2:12 pm

Kjenner du vedkommende? Har du noen som helst forutsetninger om å utalle deg om dette.
Tipper vedkommende har fryktet for livet og hatt en dypt traumatisk opplevelse som kan ende med ptsd og et ødelagt liv. Først og fremst trenger han å bli tatt vare på!
Ja, håper han får hjelp i motsetning til hva den avdøde har fått opp gjennom årene.
Og ja, jeg kjenner til den avdøde da jeg er inne i landbruksmiljøet i Troms.
Det er ikke rushistorikk inne i bilde for dem som spekulerer i det.
Hva som trigget den tragiske hendelsen får vi vite etter hvert.
Ja det er uten tvil store hull i spesielt det psykiske helsevernet, som fører til at mange hjelpetrengende ikke får hjelp overhodet, eller at man får feil eller utilstrekkelig hjelp.
Og det bør naturligvis ses på, hva som har skjedd i forkant.
Ekstra tragisk hvis det viser seg at vedkommende ikke fikk hjelp og det er årsak til at det kulminerte i denne hendelsen
Det vil også bestandig være slik at folk som kjente avdøde ser hva man selv kunne gjort annerledes. Håper både meg selv og resten av samfunnet lærer noe av dette.

Number4

Legg inn av Number4 »

Chromeback skrev: lør des 10, 2022 2:26 pm
Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:54 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 1:51 pmHvor mange skudd er innafor
12 sentrerte skudd vitner ikke om panikk. Da har man hatt tid.
Det er jo det man trener på
Er de så godt trent burde det ikke være nødvendig med 12 skudd i senter!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Farmer skrev: lør des 10, 2022 2:41 pm
Henningsen skrev: lør des 10, 2022 2:39 pm
Farmer skrev: lør des 10, 2022 2:33 pm
Ja, håper han får hjelp i motsetning til hva den avdøde har fått opp gjennom årene.
Og ja, jeg kjenner til den avdøde da jeg er inne i landbruksmiljøet i Troms.
Det er ikke rushistorikk inne i bilde for dem som spekulerer i det.
Hva som trigget den tragiske hendelsen får vi vite etter hvert.
Ja det er uten tvil store hull i spesielt det psykiske helsevernet, som fører til at mange hjelpetrengende ikke får hjelp overhodet, eller at man får feil eller utilstrekkelig hjelp.
Og det bør naturligvis ses på, hva som har skjedd i forkant.
Ekstra tragisk hvis det viser seg at vedkommende ikke fikk hjelp og det er årsak til at det kulminerte i denne hendelsen
Det vil også bestandig være slik at folk som kjente avdøde ser hva man selv kunne gjort annerledes. Håper både meg selv og resten av samfunnet lærer noe av dette.
Viktig at man ikke blir for selvbebreidende også.
Håper folk i lokalsamfunnet og pårørende får hjelp, og også politibetjenten.
Dypt tragisk sak.
Takk for at du bidro med noen ord fra begivenhetens sentrum.
Bare tapere i denne saken.

MRSA

Legg inn av MRSA »

Kul_Djevel skrev: lør des 10, 2022 12:57 pm Nå som mer informasjon kommer frem, som f.eks at dette skjedde på hans egen eiendom, så er det mer og mer tydelig at politiet skapte en farlig situasjon og ikke han som bodde der. Helsepersonellet bør også klandres. Disse politifolkene virker mer og mer skyldig i overlagt drap, men det får selvsagt en domstol avgjøre. Dessverre kommer nok saken aldri dit takket være spesialenheten for henleggelse av politisaker.
No legg du til grunn masse synsing.
Det vi veit er at helsevesenet ved ein ambulanse hadde som oppdrag å hente denne mannen, dei vurderte det som for farleg og tilkalte politi.
Når politiet kjem går pasienten til angrep på politet med dødeleg våpen. Politiet forsvarere seg med å avfyre skudd mot pasienten.
Det vi og veit, ingen ambulanse blir sendt på eit oppdrag for å hente nokon for morro skuld. Nokon har varsla helsevesenet og sannsynlegvis har pasienten vore ei fare for seg eller andre.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Number4 skrev: lør des 10, 2022 2:43 pm
Chromeback skrev: lør des 10, 2022 2:26 pm
Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:54 pm

12 sentrerte skudd vitner ikke om panikk. Da har man hatt tid.
Det er jo det man trener på
Er de så godt trent burde det ikke være nødvendig med 12 skudd i senter!
Det kommer jo helt an på situasjonen. Stanset hjullasteren etter de tre første skuddene feks?

Så lenge ingen vet akkurat hva som skjedde, så er det umulig å si om det var nødvendig eller ikke.

MRSA

Legg inn av MRSA »

Number4 skrev: lør des 10, 2022 2:43 pm
Chromeback skrev: lør des 10, 2022 2:26 pm
Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:54 pm

12 sentrerte skudd vitner ikke om panikk. Da har man hatt tid.
Det er jo det man trener på
Er de så godt trent burde det ikke være nødvendig med 12 skudd i senter!
Senter? Skudda er jo plassert over heile blinken.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:23 pm
Henningsen skrev: lør des 10, 2022 12:21 pmBle han drept av skudd nr 1 så blir han ikke mer eller mindre død av flere treff.
Handler om moral. Drepes han av første skuddet er det ikke nødvendig å tømme magasinet. Trigger happy polititjenestemenn er det siste vi trenger her til lands. Med forbehold om de faktiske hendelser.
Moral? Ja, etter første skuddet skulle polititjenestemannen hoppet opp på hjullasteren og sjekket tilstanden mens den angrep kollegaen. Et skudd og vent om noe mer skjer, så et skudd til og vent litt til. Hadde vært mange døde politi i Norge om de skulle fulgt rådene dine. Tosk.

Number4

Legg inn av Number4 »

ehall skrev: lør des 10, 2022 2:59 pm
Number4 skrev: lør des 10, 2022 1:23 pm
Henningsen skrev: lør des 10, 2022 12:21 pmBle han drept av skudd nr 1 så blir han ikke mer eller mindre død av flere treff.
Handler om moral. Drepes han av første skuddet er det ikke nødvendig å tømme magasinet. Trigger happy polititjenestemenn er det siste vi trenger her til lands. Med forbehold om de faktiske hendelser.
Moral? Ja, etter første skuddet skulle polititjenestemannen hoppet opp på hjullasteren og sjekket tilstanden mens den angrep kollegaen. Et skudd og vent om noe mer skjer, så et skudd til og vent litt til. Hadde vært mange døde politi i Norge om de skulle fulgt rådene dine. Tosk.
Sjekk hvor tett skuddene sitter da. Eneste som mangler er Ola Lunde som sier treff høg/låg på en blink som er på størrelse med en fyrstikkeske. Smaker overkill av hele situasjonen.

Number4

Legg inn av Number4 »

MRSA skrev: lør des 10, 2022 2:56 pm
Number4 skrev: lør des 10, 2022 2:43 pm
Chromeback skrev: lør des 10, 2022 2:26 pm

Det er jo det man trener på
Er de så godt trent burde det ikke være nødvendig med 12 skudd i senter!
Har ingen problemer med at politiet i gitte situasjoner må skyte for å drepe, i dette tilfelle smaker det hele av overkill.

Senter? Skudda er jo plassert over heile blinken.
Har ingen problemer med at politiet i gitte situasjoner må skyte for å drepe, i dette tilfelle smaker det hele av overkill.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»