Rangering av landslagene i VM

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Rangering av landslagene i VM

Legg inn av Jolla »

k9b skrev: tor nov 24, 2022 11:11 am
lund skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am Kan både Brasil og Belgia ha VMs beste keeper altså. Lewandowski må vel regnes som VMs beste spiss. Utenom det var det ikke mye å plukke på her. Trolig ganske nær fasit (skal sies at dette er basert på rangering på papiret).
Brasil, Belgia og Sveits har alle sammen VMs beste keeper.

Tjaaa.. Tror kanskje Kane er skarpere for England enn det Lewandowski er for Polen.
Verdens beste spiss* på landslag er det jo Belgia som har, enten det er Batshuayi eller Lukaku.
Harry Kane har 51 mål på 5 899 minutter. Ett mål hvert 116. minutt.
Romelu Lukaku og Michy Batshuayi har 95 mål på 8 947 minutter. Ett mål hvert 94. minutt.

Robert Lewandowski har forøvrig 76 mål på 10 482 minutter. Ett mål hvert 138. minutt.
Olivier Giroud har 51 mål på 6 517 minutter. Ett mål hvert 128. minutt.

Hvis du kun regner EM og VM så har man dette:

Harry Kane har 10 mål (og nå 2 assists) på 1538 minutter. Ett mål hvert 154. minutt.
Romelu Lukaku og Michy Batshuayi har 14 mål (og 1 assist) på 1722 minutter. Ett mål hvert 123. minutt.

Robert Lewandowski har 5 mål (og 0 assists) på 1410 minutter. Ett mål hvert 282. minutt.
Olivier Giroud har 6 mål (og 5 assists) på 1329 minutter. Ett mål hvert 222. minutt.


*Regner med at spillere som Messi, Neymar og Mbappé ikke teller her.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: tor nov 24, 2022 1:44 pm
I grove trekk ganske enig med denne. England noe høyt. Har dessuten større tro på Portugal enn feks Frankrike og Tyskland. Synes Jolla alltid overvurderer Belgia (mer oppskrytt spillerstall i landslagssammenheng skal man jammen lete lenge etter!).
Stallen er ikke så særlig, men de resultatene som Bobby Martínez konstant får med gjengen er imponerende.

Frankrike har en mer imponerende stall enn Brazil synes jeg, men Tite >>>>> Deschamps.
Skulle jeg ha skrevet listen om igjen, medregnet Ghana sine nye spillere, medregnet at Lukaku er skadet og medregnet de gode poengene til Milwaukee_Bucks_2021 så hadde jeg
satt Belgia noe ned (bak England - og med kun Argentina og Spania på hakket under Brasil og Frankrike),
satt Ghana noe opp (Over Qatar)
og satt Costa Rica i samme gjeng som Australia, Tunisia og Cameroon. Sannsynligvis mellom Tunisia og Cameroon.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

lund skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am Kan både Brasil og Belgia ha VMs beste keeper altså.
Belgia har verdens beste keeper, mens Brasil muligens har VMs beste keeper (selv om jeg er uenig). Så jeg kan se argumentet begge veier.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

k9b skrev: tor nov 24, 2022 9:29 am 10. Sveits - Umulig å spille mot. Slipper ikke inn mål, og Embolo har alltid 1 eller 2 megakamper. VMs beste keeper? Vinner ikke hele greia, men har et meget, meget solid lag.
Forsterket inntrykk etter dagens kamp. Tipper Sveits går til semien etter å ha slått ut Belgia/Tyskland/Japan i kvarten.

William_S

Legg inn av William_S »

Hvorfor ranker folk England så høyt? De flopper alltid i mesterskap og gjør nok det i år og.

lund

Legg inn av lund »

Jolla skrev: tor nov 24, 2022 6:05 pm
lund skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am Kan både Brasil og Belgia ha VMs beste keeper altså.
Belgia har verdens beste keeper, mens Brasil muligens har VMs beste keeper (selv om jeg er uenig). Så jeg kan se argumentet begge veier.
Etter min partiske mening har Brasil verdens to beste keepre og Belgia verdens tredje beste.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:23 pm Hvorfor ranker folk England så høyt? De flopper alltid i mesterskap og gjør nok det i år og.
Nå floppet de vel ikke totalt med EM-finale for litt over 1 år siden?

Mannskapet til England er spennede, og første 11ern er topp 4-5 imo. Bredden i en del posisjoner er kanskje ikke helt oppe der.

Men jeg ser ikke Southgate ta dem hele veien i et VM, når han ikke klarte det i et EM hvor flertallet av kampene, inklusive de viktigste ble spilt med hjemmefordel.

Jeg skulle likt å ha sett det mannskapet bli coachet av en verdensklasse-manager. Da hadde jeg gitt dem en reell sjanse.

William_S

Legg inn av William_S »

Enzino skrev: tor nov 24, 2022 6:29 pm
William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:23 pm Hvorfor ranker folk England så høyt? De flopper alltid i mesterskap og gjør nok det i år og.
Nå floppet de vel ikke totalt med EM-finale for litt over 1 år siden?

Mannskapet til England er spennede, og første 11ern er topp 4-5 imo. Bredden i en del posisjoner er kanskje ikke helt oppe der.

Men jeg ser ikke Southgate ta dem hele veien i et VM, når han ikke klarte det i et EM hvor flertallet av kampene, inklusive de viktigste ble spilt med hjemmefordel.

Jeg skulle likt å ha sett det mannskapet bli coachet av en verdensklasse-manager. Da hadde jeg gitt dem en reell sjanse.
Nå har jo tilhengere av England og særlig her til lands trodd de vil ta gull i hvert eneste mesterskap siden 1966. Men selv på hjemmebane i fjor klarte de ikke gullet selv om alt var så å si tilrettelagt for dem.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:35 pm
Enzino skrev: tor nov 24, 2022 6:29 pm
William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:23 pm Hvorfor ranker folk England så høyt? De flopper alltid i mesterskap og gjør nok det i år og.
Nå floppet de vel ikke totalt med EM-finale for litt over 1 år siden?

Mannskapet til England er spennede, og første 11ern er topp 4-5 imo. Bredden i en del posisjoner er kanskje ikke helt oppe der.

Men jeg ser ikke Southgate ta dem hele veien i et VM, når han ikke klarte det i et EM hvor flertallet av kampene, inklusive de viktigste ble spilt med hjemmefordel.

Jeg skulle likt å ha sett det mannskapet bli coachet av en verdensklasse-manager. Da hadde jeg gitt dem en reell sjanse.
Nå har jo tilhengere av England og særlig her til lands trodd de vil ta gull i hvert eneste mesterskap siden 1966. Men selv på hjemmebane i fjor klarte de ikke gullet selv om alt var så å si tilrettelagt for dem.
Jeg vet. Og jeg har ledd mye av England og supporterne deres gjennom årene, inklusive de i Norge.

EM 1996 var jo også alt tilrettelagt for dem og de ledet semien mot Tyskland.

Men første 11ern til England er dog nærmere de beste på kvalitet enn på veldig lenge.

Jeg er rimelig sikker på at de ikke går hele veien, men en kvartfinale tror jeg de når. Der blir de klar underdog mot det som mest sannsynlig blir Frankrike. Går de videre der er det mest sannsynlig Portugal eller Belgia i semi, og i den er de nok ca. 50/50. Så med en lucky punch kan de faktisk nå finale. Men det er lang vei frem dit.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:23 pm Hvorfor ranker folk England så høyt? De flopper alltid i mesterskap og gjør nok det i år og.
Spania floppet også alltid før de plutselig ikke gjorde det. England har nå en semifinale og en finale i de to siste turneringene og har en stall sammensatt av flere av de beste spillerne i verdens beste liga. Bare tøys å ikke rangere dem høyt. Hva som skjedde i 2006, 2010 og 2014 har ingenting å si, da det ikke er noen (omtrent) spillere igjen fra de lagene

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Everenga skrev: tor nov 24, 2022 2:48 pm
k9b skrev: tor nov 24, 2022 9:29 am
2. England - Først og fremst enormt med hurtighet i angrep, og kanskje VMs beste spiss. Voldsomt med bredde i angrep og samme som Brasil, har "spilt sammen" i mange år nå. Meget solid midtbane, og gode backer. Svakhet i midtforsvaret og en keeper som kan være høyst ustabil.
.
Her skal jeg gråte for min syke mor og si at det er virkelig ikke keeperen som er Englands problem.

De har som du sier kanskje VMs beste spiss (i hvert fall mest komplette) men han har en tendens til å rote på seg småskader og et England med Callum Wilson på topp vinner ikke VM. At ikke Southgate tok Kane av på 3-0 mot et fysisk Iran er bekymringsfullt, de er totalt avhengige av ham.

Midtforsvaret er også som du påpeker suspekt. Det slenges så mye møkk i retning Maguire at Stones går under radaren. Stones er en rivende flott angripende stopper og en virkelig trussel offensivt men han har en evne til å ha en skikkelig hodemist per kamp og mot Frankrike er det nok til å tape matchen. Det synes ikke så ofte på City som dominerer kampene sine, men i kamp mot jevngode eller kanskje bedre lag blir det veldig synlig.
Keeperen er ikke det største problemet de har nei, men sammenlignet med de lagene som er i samme gruppe som dem så stiller de betraktelig svakere

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:35 pm
Enzino skrev: tor nov 24, 2022 6:29 pm
William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:23 pm Hvorfor ranker folk England så høyt? De flopper alltid i mesterskap og gjør nok det i år og.
Nå floppet de vel ikke totalt med EM-finale for litt over 1 år siden?

Mannskapet til England er spennede, og første 11ern er topp 4-5 imo. Bredden i en del posisjoner er kanskje ikke helt oppe der.

Men jeg ser ikke Southgate ta dem hele veien i et VM, når han ikke klarte det i et EM hvor flertallet av kampene, inklusive de viktigste ble spilt med hjemmefordel.

Jeg skulle likt å ha sett det mannskapet bli coachet av en verdensklasse-manager. Da hadde jeg gitt dem en reell sjanse.
Nå har jo tilhengere av England og særlig her til lands trodd de vil ta gull i hvert eneste mesterskap siden 1966. Men selv på hjemmebane i fjor klarte de ikke gullet selv om alt var så å si tilrettelagt for dem.
Alt dette er totalt irrelevant. Det hjelper ikke Tyskland noe som helst at de «alltid» gjør det sterkt i dette mesterskapet, og det hjelper ikke Italia noe som helst at de har 4 VM-gull når de ikke kommer dit engang.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Nr 1. Brasil

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jeg tror det har vært ganske bred felles enighet de siste årene om at England har hatt noe på gang. Ikke at de har vært veldig gode, men at vi har sett konturene av noe som kan bli det.

Nå mener jeg man er der. England har et veldig bra lag, men man er fortsatt der at jeg tror de vil være enda bedre i neste mesterskap (EM 24) og trolig enda bedre i ‘26. Det er kanskje kun Kane og Maguire som må erstattes til neste VM? Maguire bør gå greit. Kane noe verre, men han skal kunne gjøre en god figur i en alder av 33 år også.

Så skal det sies at kvalitet er relativt, og flere av de andre store nasjonene også har mye spennende. Det viktigste for England nå er at de ikke har disse kritiske hullene eller «ad hoc»-løsningene. Det skiller England i 2022 fra de fleste England-mannskapene jeg har opplevd tidligere. I tillegg tror jeg Klopp, Pep etc påvirker det taktiske nivået deres.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kul_Djevel skrev: ons nov 16, 2022 10:40 pm 1. Uruguay
2. Argentina
3. Tyskland

Det blir plasseringene.
:lol:

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

netrebske skrev: lør des 03, 2022 9:52 am
Kul_Djevel skrev: ons nov 16, 2022 10:40 pm 1. Uruguay
2. Argentina
3. Tyskland

Det blir plasseringene.
:lol:
He he, ja bommet fælt der :lol: :lol: Men Argentina kan da fortsatt gjøre det stort

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: fre nov 18, 2022 7:28 pm Samuel Eto'o er uenig i min rangering, og spår en markant bedre skjebne for Ghana, Tunisia, Qatar, Marokko, Cameroon og Senegal enn det jeg gjør.

Bilde
Han traff på den ene semifinalen, den godeste Eto'o. I det hele tatt relativt godt jobbet på den ene siden av tablået. (Det sagt så var jo åpenbart kriteriet hans hvor afrikanske / hvor nærme Kamerun landene var)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»