Puzzles

Svar
Gjellsimle

Re: Puzzles

Legg inn av Gjellsimle »

Shine skrev: ons des 07, 2022 5:38 pm Te1, Kxe1, Th8, a1D, Th1 (sjakk med spidder på dronning a1)
Husk spoiler :)

Shine

Legg inn av Shine »

Gjellsimle skrev: ons des 07, 2022 5:45 pm
Shine skrev: ons des 07, 2022 5:38 pm Te1, Kxe1, Th8, a1D, Th1 (sjakk med spidder på dronning a1)
Husk spoiler :)
Hvordan gjør man det?

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Shine skrev: ons des 07, 2022 5:49 pm
Gjellsimle skrev: ons des 07, 2022 5:45 pm
Shine skrev: ons des 07, 2022 5:38 pm Te1, Kxe1, Th8, a1D, Th1 (sjakk med spidder på dronning a1)
Husk spoiler :)
Hvordan gjør man det?
Trykk på øyet med en strek over.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Bilde

Hvit trekker og vinner.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Hmm, roter meg bare inn i pattstillinger, men må tillegge at jeg er nybegynner...! ;)

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Atom Vinter skrev: fre des 09, 2022 2:48 pm Bilde

Hvit trekker og vinner.
Wow, den er ganske vill! Jeg måtte ta den med Stockfish, for den hadde jeg aldri klart selv.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Gjellsimle skrev: tir des 06, 2022 6:15 pm sjakk5.pngNy puzzle, her er det hvit som trekker og vinner
Jeg er fersk, spiller langsomt og omstendlig, og fordrer at svart er en like dårlig spiller som meg og at jeg har nok tid igjen på klokka, for stillingen i utgangspunktet burde være enkel seier for hvit.
Here goes nothing. ;)
► Show Spoiler

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Gjellsimle skrev: ons des 07, 2022 5:07 pm Ingen som vil prøve? Jeg kan gi hint om det etterspørs😊
Har enda en omstendelig variant som jeg ikke skal kjede dere med, så et hint er velkomment. 😉

Gjellsimle

Legg inn av Gjellsimle »

InsVerderben skrev: tir des 13, 2022 2:55 pm
Gjellsimle skrev: ons des 07, 2022 5:07 pm Ingen som vil prøve? Jeg kan gi hint om det etterspørs😊
Har enda en omstendelig variant som jeg ikke skal kjede dere med, så et hint er velkomment. 😉
Er det mulig å få til en sjakk, som spidder kongen og bonde bak, eventuelt dronning om svart har promotert? :)

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Atom Vinter skrev: fre des 09, 2022 2:48 pm Bilde

Hvit trekker og vinner.
Det ser ikke ut til at noen klarer å hoste opp løsningen, så den følger her. Jeg løste denne på 5 min., så den er fint mulig å klare, om noen ikke har lyst til å gi opp helt ennå.
► Show Spoiler

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sjakk»