Siktet for å ha voldtatt egne barn, slektning og dyresex

Svar
Winnowill

Siktet for å ha voldtatt egne barn, slektning og dyresex

Legg inn av Winnowill »

https://www.nrk.no/vestland/foreldrepar ... 1.16219918

Få disse syke menneskene innelåst for evig og alltid.

Er det en perversjon ute å går, så er veien tydeligvis kort for å begå andre uhyrligheter.

stefan16

Legg inn av stefan16 »

Fy faen for en sak.

Noen som vet hvordan man kan finne navn på de siktede?

Blir det lagt ut rettsdokumenter etc?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

I enkelte tilfeller er steining definitivt den best egnede straffen!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

stefan16 skrev: ons des 14, 2022 5:23 pm Fy faen for en sak.

Noen som vet hvordan man kan finne navn på de siktede?

Blir det lagt ut rettsdokumenter etc?
Nei og det skal og bør det heller ikke gjøres om ikke slatted versjon når det er mindreårige/egne barn. Ikke alle som har lyst å være kiden til pappa som var voldteksmann i full offentlighet og et google søk.

stefan16

Legg inn av stefan16 »

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ha ... /11414700/

Hans Olav Overn drepte sønnen sin etter at overgrep ble kjent.

Vil det si at identiteten på mor, far og nabo i denne pågående saken kunne blitt kjent først kun dersom barna var blitt drept?

Eller, hvem/hva bestemmer når navn på tiltalte skal offentliggjøres eller ikke, er det et slags etisk utvalg innenfor jusen?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

stefan16 skrev: ons des 14, 2022 5:43 pm https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ha ... /11414700/

Hans Olav Overn drepte sønnen sin etter at overgrep ble kjent.

Vil det si at identiteten på mor, far og nabo i denne pågående saken kunne blitt kjent først kun dersom barna var blitt drept?

Eller, hvem/hva bestemmer når navn på tiltalte skal offentliggjøres eller ikke, er det et slags etisk utvalg innenfor jusen?
Hvis du identifiserer foreldrene, identifiserer du samtidig ofrene - som ser ut til å være mindreårige, siden de avhøres på Barnehuset og følges opp av barnevernet.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Winnowill skrev: ons des 14, 2022 12:30 pm https://www.nrk.no/vestland/foreldrepar ... 1.16219918

Få disse syke menneskene innelåst for evig og alltid.

Er det en perversjon ute å går, så er veien tydeligvis kort for å begå andre uhyrligheter.
Nå nekter de straffeskyld og er ikke dømt ennå. Viktig å ha i bakhodet. Folk ropte etter både innlåsing i evig tid og nakkeskudd for Viggo Kristiansen også, men det viste seg at han var uskyldig.

Når det er sagt, så er jeg enig i at voldtekt mot barn bør straffes meget hardt. Livsstid fengsel etter norske lover helt klart på sin plass for en slik grusom handling. Så er de skyldige, så ønsker jeg dem ikke mye godt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

stefan16 skrev: ons des 14, 2022 5:43 pm Eller, hvem/hva bestemmer når navn på tiltalte skal offentliggjøres eller ikke, er det et slags etisk utvalg innenfor jusen?
Det ligger vel til redaktør. Nå er det jo ikke så ofte det skjer uansett. Kan vel telle på to hender hvor navn på tiltalte er offentliggjort de siste ti årene. Nylig ble en bergenser dømt til 18 års fengsel for drap, og der ble navnet litt overraskende offentliggjort etter dom.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

stefan16 skrev: ons des 14, 2022 5:23 pm Fy faen for en sak.

Noen som vet hvordan man kan finne navn på de siktede?

Blir det lagt ut rettsdokumenter etc?
PS! De er ikke dømt ennå.

Dessuten så er det som nevnt av andre mindreårige barn som er angivelige offer her. Å ikke avsløre navn på foreldre vil samtidig også beskytte dem mot videre ubehag.

Og viktigst av alt. Det er domstolene som skal dømme og lkke lynsjemobben.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

lok1 skrev: ons des 14, 2022 5:55 pm
stefan16 skrev: ons des 14, 2022 5:43 pm Eller, hvem/hva bestemmer når navn på tiltalte skal offentliggjøres eller ikke, er det et slags etisk utvalg innenfor jusen?
Det ligger vel til redaktør. Nå er det jo ikke så ofte det skjer uansett. Kan vel telle på to hender hvor navn på tiltalte er offentliggjort de siste ti årene. Nylig ble en bergenser dømt til 18 års fengsel for drap, og der ble navnet litt overraskende offentliggjort etter dom.
Men det var etter drap. Her snakker vi om barn som skal beskyttes. Også hvis gjerningspersoner blir dømt. Hvis dere bryr dere om barna, så skal dere selvsagt ikke blåse ut navna på foreldrene selv om dere visste det.

For det er vel barnas beste vi tenker på? Eller?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Kul_Djevel skrev: ons des 14, 2022 5:59 pm
lok1 skrev: ons des 14, 2022 5:55 pm
stefan16 skrev: ons des 14, 2022 5:43 pm Eller, hvem/hva bestemmer når navn på tiltalte skal offentliggjøres eller ikke, er det et slags etisk utvalg innenfor jusen?
Det ligger vel til redaktør. Nå er det jo ikke så ofte det skjer uansett. Kan vel telle på to hender hvor navn på tiltalte er offentliggjort de siste ti årene. Nylig ble en bergenser dømt til 18 års fengsel for drap, og der ble navnet litt overraskende offentliggjort etter dom.
Men det var etter drap. Her snakker vi om barn som skal beskyttes. Også hvis gjerningspersoner blir dømt. Hvis dere bryr dere om barna, så skal dere selvsagt ikke blåse ut navna på foreldrene selv om dere visste det.

For det er vel barnas beste vi tenker på? Eller?
Jeg har ikke sagt at noe bør offentliggjøres. Jeg heller egentlig motsatt, med unntak av de aller største sakene (ABB, Manshaus osv.) så tjener det ikke offentligheten noe å vite navn eller bilde på en som skal sitte i fengsel i 20 år.

stefan16

Legg inn av stefan16 »

Ja, jeg er enig i at barna må skånes.

Jeg er bare veldig nysgjerrig på rettspraksis, og den type ting. Får ta en tur opp på Juridisk fakultet på UiO hvis jeg trenger å dypdykke mer i jusen.

Jeg er også nysgjerrig på de tiltalte, men de er jo uansett ikke dømt ennå så. I utgangspunktet ville jeg grave etter mer informasjon rundt de tiltalte, men jeg legger saken død fra min side.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

stefan16 skrev: ons des 14, 2022 6:08 pm Ja, jeg er enig i at barna må skånes.

Jeg er bare veldig nysgjerrig på rettspraksis, og den type ting. Får ta en tur opp på Juridisk fakultet på UiO hvis jeg trenger å dypdykke mer i jusen.

Jeg er også nysgjerrig på de tiltalte, men de er jo uansett ikke dømt ennå så. I utgangspunktet ville jeg grave etter mer informasjon rundt de tiltalte, men jeg legger saken død fra min side.
Bra du har moderert deg noe da fra "Noen som vet hvordan man kan finne navn på de siktede?"

Da virket du nemlig meget bestemt. Som om du skulle oppsøke dem og være både dommer og bøddel. Viktig å ta det med ro og la rettsvesenet gjøre jobben sin. De trenger ikke din hjelp så lenge de ikke har spurt etter den :D

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: ons des 14, 2022 5:28 pm I enkelte tilfeller er steining definitivt den best egnede straffen!
Nei, det vil aldri, aldri, aldri dukke opp noen saker der steining er en del av straffen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: tor des 15, 2022 9:31 am
Henningsen skrev: ons des 14, 2022 5:28 pm I enkelte tilfeller er steining definitivt den best egnede straffen!
Nei, det vil aldri, aldri, aldri dukke opp noen saker der steining er en del av straffen.
Det har du selvfølgelig helt rett i, det vil heller aldri være en ok straffemetode for noe som helst.
Det er først og fremst et uttrykk for mitt irrasjonelle primale syn på folk som mishandler barn, og spesielt sexuelt. Slike saker får frem et irrasjonelt hat i den primale delen av hjernen min, og innlegget er vel først og fremst et bevis på dette.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: tor des 15, 2022 9:31 am
Henningsen skrev: ons des 14, 2022 5:28 pm I enkelte tilfeller er steining definitivt den best egnede straffen!
Nei, det vil aldri, aldri, aldri dukke opp noen saker der steining er en del av straffen.
Bra du har moderert deg MYE. Husker fra VGD-.tiden at du mente islamiseringen av Norge hadde gått så langt at vi var kun få år unna å ble et muslimsk land basert på sharia og at steining ble en del av straffemetodene.

Godt å se at du har moderert deg noe ja. Så Norge blir ikke en islamsk stat innen kort tid da lenger og kanskje ifølge deg siden du bestemt sier ALDRI ALDRI ADLRI vil dukke opp saker der steining er en del av straffen.

Vel, jeg kunne aldri skrevet ALDRI ALDRI ALDRI, for hvem vet hvilket regime som styrer her i f.eks. 2143. En ting jeg ihvertfall føler meg sikker på og det er at det ikke er noen som kaller seg Ap eller Høyre idag. Mest sannsynlig har vi ikke engang et storting.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Kul_Djevel skrev: ons des 14, 2022 5:55 pm Nå nekter de straffeskyld og er ikke dømt ennå. Viktig å ha i bakhodet. Folk ropte etter både innlåsing i evig tid og nakkeskudd for Viggo Kristiansen også, men det viste seg at han var uskyldig.

Når det er sagt, så er jeg enig i at voldtekt mot barn bør straffes meget hardt. Livsstid fengsel etter norske lover helt klart på sin plass for en slik grusom handling. Så er de skyldige, så ønsker jeg dem ikke mye godt.
Så ved incest er du altså villig til å la tvilen komme tiltalte til gode, men når en politimann skyter i nødverge er du raskt ute med å fordømme politiet for talentløs håndtering. Hva gjør man vel ikke for å være i opposisjon.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

MurderOnZidanesFloor skrev: tor des 15, 2022 11:47 am
Kul_Djevel skrev: ons des 14, 2022 5:55 pm Nå nekter de straffeskyld og er ikke dømt ennå. Viktig å ha i bakhodet. Folk ropte etter både innlåsing i evig tid og nakkeskudd for Viggo Kristiansen også, men det viste seg at han var uskyldig.

Når det er sagt, så er jeg enig i at voldtekt mot barn bør straffes meget hardt. Livsstid fengsel etter norske lover helt klart på sin plass for en slik grusom handling. Så er de skyldige, så ønsker jeg dem ikke mye godt.
Så ved incest er du altså villig til å la tvilen komme tiltalte til gode, men når en politimann skyter i nødverge er du raskt ute med å fordømme politiet for talentløs håndtering. Hva gjør man vel ikke for å være i opposisjon.
Hva babler du om. De sakene er jo ikke sammenlignbar i det hele tatt.

Dessuten har vi et problem med at ingen etterforsker politiet på ordentlig, så der må vi bare forholde oss til den informasjonen som kommer frem. Det vi vet er at de har skutt og drept en syk mann. Ser også flere stiller seg tvilende til om det var nødvendig.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: tor des 15, 2022 9:46 am Bra du har moderert deg MYE. Husker fra VGD-.tiden at du mente islamiseringen av Norge hadde gått så langt at vi var kun få år unna å ble et muslimsk land basert på sharia og at steining ble en del av straffemetodene.
Jeg skrev aldri om "få år". Jeg har alltid vært klar på at noe slikt ikke vil skje i vår levetid. Men det er jo lett å fortelle om usannheter fra VGD-tiden nå som den er stengt.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: tor des 15, 2022 5:22 pm
Kul_Djevel skrev: tor des 15, 2022 9:46 am Bra du har moderert deg MYE. Husker fra VGD-.tiden at du mente islamiseringen av Norge hadde gått så langt at vi var kun få år unna å ble et muslimsk land basert på sharia og at steining ble en del av straffemetodene.
Jeg skrev aldri om "få år". Jeg har alltid vært klar på at noe slikt ikke vil skje i vår levetid. Men det er jo lett å fortelle om usannheter fra VGD-tiden nå som den er stengt.
Og du fortsetter med løgner :lol: :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»