Test - kanelboller Oslo

Svar
DoktorS

Test - kanelboller Oslo

Legg inn av DoktorS »

Denne er bak mur, men kan avsløre at Samson vant testen.

Panelet syntes den så delikat ut, men kunne vært penere. Det var godt at den hadde flere lag med karamellisert sukker og mye smak av kanel. Den lot til å være bakt i form, slik at smøret ble værende inni bollen. «Svært syndig», var dommen. Én i panelet skulle ønske den var et lite hakk saftigere.

https://vink.aftenposten.no/artikkel/RG ... anelboller

Så - ble nysgjerrig og stakk innom Samson Majorstuen i dag og kjøpte to boller - synes de så rare ut, veldig mørke på toppen og temmelig annerledes enn avbildet i artikkelen...

... synes også at det var rart at Åpent Bakeri var nede på 10. plass - for jeg synes de er veldig gode, og jeg har testet flere ganger.

Nuvel - hvordan var Samson? Riktig gjettet: Helt forferdelig!

Jeg fikk faktisk tre for to, fordi den ene var så liten, sa hun i disken. Mulig hele greiene hadde falt sammen. For det må være en feil

Det hele smaker bare deig, jeg liker litt seig gjærbakst - men dette er jo bare sammensmelta sukker, smør og deig.....

Rareste jeg har vært ute for. Terningkast 2.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Tok bare den "miste" ut av posen, men ser jo nå at jeg har fått to små - dvs, det er jo to boller som aldri skulle vært båret ut i butikken... Er ikke skikkelig hevet eller stekt, bare deigklum... Sender en klage til bakeriet på dette. Dette burde de sortert ut før de sendte ut i butikken, og ekspeditøren burde jo selvsagt ikke selge slikt...

Ble så mett av fett og sukker at jeg nok ikke får testet den som ser grei ut før i natt eller i morgen tidlig..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»