Oppsummering av VM

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Oppsummering av VM

Legg inn av tbb »

Rob Harris med intervju av Al Thawadi som har ledet arrangeringen av dette VM’et:

https://news.sky.com/story/qatar-world- ... d-12770401

Hvordan har folket som har sett VM opplevd det? Gjerne sammenlignet med tidligere VM?

Mine takes er som følger:

- Rent sportslig har det vært en suksess. Til å være internasjonal fotball har kvaliteten vært overraskende bra. Veldig mange spennende og jevne kamper. Ett par underdogs som lykkes. Ett av de bedre mesterskapene i så måte.

- Qatar som arrangør? Med menneskerettighetsbrudd og generelt kritikkverdige forhold for arbeiderne vil de aldri komme godt ut av dette. Det er dette, og intoleransen til Qatarene, VM vil huskes for. Og slik skal det være. Men selve avviklingen av VM har vært langt bedre enn jeg hadde fryktet. Det har fremstått som et familievennlig arrangement uten tribunebråk eller annet tull. Uten at det gjør noe særlig for å endre på etterlatt inntrykk.

- Jeg kan ta feil, men det slår meg fortsatt at boikott var en dårlig måte å aksjonere på. Det gjorde at mye av støyen vi hadde innledningsvis dabbet av. Fordi de mest engasjerte hadde valgt å plassere seg selv på sidelinjen. Veldig synd, men i mine øyne en katastrofalt dårlig avgjørelse og tilnærming.

- Tilliten til FIFA i Vesten har knapt vært lavere. Kan det få etterspill med involvering fra EU/USA?

Til slutt vil jeg bare si at det hadde vært veldig stas å se Messi løfte pokalen. For en måte å avrunde den debatten på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»