Atlético de Madrid - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Atlético de Madrid - Klubbtråd

Legg inn av Jolla »

► Show Spoiler

Lezah

Legg inn av Lezah »

Nå skal det bli godt å få i gang Atleticmotivet igjen!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg skulle gjerne hatt oss til å spille med litt samme idé som Frankrike, altså Griezmann i en "trio" på midtbanen og en trio på topp. I en drømmeverden så hadde det jo funket.

Men Atlético har ikke de samme klassespillerne i forsvar til at man kan ta oss råd til slikt.

Det er jo også en oversimplifisering å si at Frankrike spilte 4-3-3. Mer reelt så spilte de i en skjev/løs 3-5-2 hvor Mbappé gjerne var lenger fremme i banen enn Giroud (men litt ute mot venstre), mens Dembélé kun var hakket lenger fremme i banen enn Theo på motsatt kant, og en Koundé som IKKE fosset frem slik Theo, men heller var del av en stoppertrio sammen med Varane og Upamecano.

Jeg kjenner at jeg ikke likte å ha både Koundé og Upamecano på banen samtidig, men planen var vel i utgangspunktet at stoppertrioen skulle være Varane+Upamecano+Lucas, og da med Pavard som den som løp opp til midtbanen. Og den stoppertrioen er mer solid defensivt enn når både Upamecano og Koundé spiller samtidig. Det smarteste (når Varane absolutt skulle starte) hadde nok vært å startet med Koundé ELLER Upamecano sammen med Varane og Konaté ELLER Saliba. Da får du en bedre balanse i typer.



Men ja, det blir spennende å se Atlético igjen. Koke er tilbake, Rodrigo De Paul spilte som Prime Koke i VM, og João Félix og Griezmann kommer fra et mesterskap hvor de fikk briljere som offensive playmakere - en rolle som Atlético ikke har. Félix ønsker å dra (forståelig nok). Cunha SKAL nok dra, og Felipe forsøker vi å kvitte oss med.

All I want for Christmas is a team full of players that don't get injured every five minutes. YOU HEAR THAT GIMÉNEZ?! YOU ABSOLUTE BUFFOON!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Faen, nå mistet jeg hele 2005 som jeg hadde skrevet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: man des 19, 2022 4:15 pm Men ja, det blir spennende å se Atlético igjen. Koke er tilbake, Rodrigo De Paul spilte som Prime Koke i VM, og João Félix og Griezmann kommer fra et mesterskap hvor de fikk briljere som offensive playmakere - en rolle som Atlético ikke har. Félix ønsker å dra (forståelig nok). Cunha SKAL nok dra, og Felipe forsøker vi å kvitte oss med.
Her vil dere jo kreve silly money (eller, hvor silly de pengene er kan jo diskuteres, fyren har enormt med fotball i seg), hvem tror dere pdd kan by rundt det dere ønsker? Dere vil vel neppe godta særlig tap på et salg, og innkjøpsprisen var heftig.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Cunha til Wolves er klar.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Jolla skrev: tir des 20, 2022 5:37 pm Cunha til Wolves er klar.
Dersom man håper Wolves rykker ned, bør man bli veldig bekymret for denne overgangen eller er flopp-potensialet stort?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

george_hincapie skrev: ons des 21, 2022 10:46 am
Jolla skrev: tir des 20, 2022 5:37 pm Cunha til Wolves er klar.
Dersom man håper Wolves rykker ned, bør man bli veldig bekymret for denne overgangen eller er flopp-potensialet stort?
Tror det bør bekymre ja. Det blir interessant å se hva Julen bringer til Wolves. Hvis Cunha OG David García kommer inn så er de i hvert fall styrket.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Pablo Barrios sender oss i føringen.

Jeg skal se kampen senere, lover. Men akkurat ikveld så ble det City v Liverpool med en kompis.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

For de som er spesielt interesserte - og du må vel være spesielt interessert for å bry deg - så er dette lagoppstillingen fra start idag:

Oblak
JM Giménez - Savic - Hermoso
M Llorente - Koke - Witsel - Barrios - Carrasco
Morata - Lemar

Lemar, Carrasco og Llorente har byttet litt på hvem som er oppe som hengende spiss.

Vi gikk under 0-1. Så fikk Carrasco oss tilbake på straffespark i førsteomgang. Så bommet man på straffe. Deretter sendte Barrios oss i ledelsen. Og nå har Carrasco scoret igjen.

Edit: 3-1 seier

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Jolla skrev: tir des 20, 2022 5:37 pm Cunha til Wolves er klar.
Hvor god er egentlig Cunha? Toppspillerpotensial med tillit og i riktig system?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

KongOlav2 skrev: tor des 22, 2022 11:03 pm
Jolla skrev: tir des 20, 2022 5:37 pm Cunha til Wolves er klar.
Hvor god er egentlig Cunha? Toppspillerpotensial med tillit og i riktig system?
Spørs hva du legger i begrepet toppspiller. Tror han er nærmere å ende opp som en Roberto Firmino enn en Thierry Henry.

Han har vært veldig sjanseskapende per minutt spilt for Atlético - men han har alltid fungert som en backup, og en spiller som ofte kommer inn mot slitne spillere.

Nivået han holder akkurat den dag idag vil nok være litt som om hvis Wolves hadde kjøpt eksempelvis Rashford. Så det er jo mer inne - men vanskelig å spå eksakt hvordan det vil gå når han får mer spilletid.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Da har Diego Simeone vært treneren til Atlético igjennom 600 offisielle kamper! Kun 12 kamper opp til Luis Aragonés som står med flest kamper som Atleti-trener.

600 kamper
351 seiere
140 uavgjorte
109 tap

982 mål scoret - (1,63 per kamp)
470 mål sluppet inn - (0,78 per kamp)
Totalt 1452 mål i Atléticokamper (for og mot) - (2,42 mål per kamp)
239 smultringer - (Holdt nullen i 40% av kampene)

Atlético scorte eksakt 1000 mål iløpet av Aragonés sine 612 kamper (1,63 per kamp) - så mangler noen mål også for å ta igjen Aragonés. Hadde langt flere innslupne mål skal sies, med 699 innslupne på de 612 kampene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det blir gøy med La Liga-fotball igjen. Så idag så tror jeg at jeg ser alle tre kampene.

Real Betis - Athletic Club er jo indrefileten idag, men de andre kampene er også høyinteressante. Girona har et veldig kult backpar på høyre (faktisk har de tre gode unge backer i laget), samt Roro Riquelme.

Og så kommer Atlético Madrid som det blir veldig interessant å se ikveld, etter det som var et veldig sterkt VM for Atletispillere.

Diego Simeone som er ydmyk:

Lezah

Legg inn av Lezah »

Pøsj, Simeone er flink, han. Går seg til, og ja; det blir greit at andre ligaer utenom PL er igang igjen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg synes at det er et fint svar av Simeone. Forsvarer spillerne sine, og tar fokuset og ansvaret selv.

Uten at jeg føler at han viser klare tegn til at han mener at han er ferdig. Men han må finne en måte å få maks ut av spillermateriellet.

Akkurat nå så er det kun midtstopperne (samt at man ville tjent på å ha en ny Trippier) som er det som holder Atlético fra å spille feiende flott fotball etter min mening. Jeg skulle gjerne hatt forsvaret til Newcastle. Schär er samme type som Savic. En solid, erfaren stopper uten klare svakheter (men uten å være verdensklasse). Botman og Trippier er toppspillere. Matt Targett er også et solid kjøp. Flott kvartett.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: tor des 29, 2022 2:28 pm
Girona har et veldig kult backpar på høyre (faktisk har de tre gode unge backer i laget), samt Roro Riquelme.
Det var ikke Riquelme, men heller Camello som satte igang med en scoring på Montilivi.
Den (etter min mening) verste av de tre unge spennende backene til Girona - Miguel Gutiérrez - var spilleren som sendte den helt idiotiske headingen bakover som Camello snappet opp.

Couto og Arnau styrer høyresiden til Girona idag.

Etter scoringen så ligger Rayo helt oppe på 4. plass i skrivende stund!

Edit: Men kun ett poeng foran Athletic, Real Betis og Atlético. Etter kampen mellom Athletic Club og Real Betis så kommer uansett ett av de lagene til å gå forbi Rayo igjen, og Atlético Madrid spiller hjemme mot det klart dårligste laget i ligaen..

startelver

Legg inn av startelver »

Kan dere se å få den ballen i mål ? Det er Elche liksom.

ProphetSe7en

Legg inn av ProphetSe7en »

Ser dårlig ut nå

ProphetSe7en

Legg inn av ProphetSe7en »

Og der puttet de 😅

startelver

Legg inn av startelver »

Hold ut nå da så jeg får inn oddsen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

startelver skrev: tor des 29, 2022 10:57 pm Hold ut nå da så jeg får inn oddsen.
Vennligst gi faen i å spille på Atlético. Jeg ønsker ikke dine magiske krefter i nærheten av min klubb

Tipper du satte et par kronasjer på at Atlético kom til å vinne ligaen forrige sesong også, som den slyngelen du er!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Den der 2005-lista mi er cursed.

Nå har jeg skrevet ferdig rangeringen tre ganger (denne gang som en oppdatering med nye spillere i en ny post), men hver gang så har jeg mistet innlegget kort tid før jeg skulle poste det (og hver gang har jeg nok hatt forskjellig rangering - bare for å understreke hvor meningsløst det føles)...

startelver

Legg inn av startelver »

Penger inn, var aldri truet dette.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: søn des 18, 2022 5:30 pm
► Show Spoiler
OPPDATERING!
► Show Spoiler

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: tor des 29, 2022 10:59 pm
startelver skrev: tor des 29, 2022 10:57 pm Hold ut nå da så jeg får inn oddsen.
Vennligst gi faen i å spille på Atlético. Jeg ønsker ikke dine magiske krefter i nærheten av min klubb

Tipper du satte et par kronasjer på at Atlético kom til å vinne ligaen forrige sesong også, som den slyngelen du er!
ALLE har interesse av løpende oppdateringer på tippingen hans. ALLE! 24/7!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: tor des 29, 2022 4:09 pm Akkurat nå så er det kun midtstopperne (samt at man ville tjent på å ha en ny Trippier) som er det som holder Atlético fra å spille feiende flott fotball etter min mening. Jeg skulle gjerne hatt forsvaret til Newcastle. Schär er samme type som Savic. En solid, erfaren stopper uten klare svakheter (men uten å være verdensklasse). Botman og Trippier er toppspillere. Matt Targett er også et solid kjøp. Flott kvartett.
I all fall på backen fins det mange kule hipster-alternativer. Kunne Ndicka vært en fyr på stopperplass? Kontrakten går ut til sommeren og han syns jeg allerede er bra og (skulle man tro) kun vil bli bedre.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: fre des 30, 2022 12:15 pm
I all fall på backen fins det mange kule hipster-alternativer. Kunne Ndicka vært en fyr på stopperplass? Kontrakten går ut til sommeren og han syns jeg allerede er bra og (skulle man tro) kun vil bli bedre.
Jo, men på backen så er man jo egentlig greit beskodd med spillere som Molina og M Llorente på den ene siden, og Carrasco og Renan Lodi/Reguilon (kanskje Reinildo) på den andre siden. Men alle mangler litt for å være topp, topp kvalitet i forhold til det man hadde i Trippier (som var blant verdens beste høyrebacker mens han var i klubben - og etter min mening også denne sesongen.)
M Llorente har ikke kommet seg tilbake til der han var i året etter COVID-pausen, og han har uansett alltid vært bedre som offensiv indreløper eller hengende spiss enn som back - noe man også kan se på landslaget. Carrasco er heller ikke like god som han var i gullsesongen 20/21, og selv da var han ikke en komplett "vingback".
Jeg er nok farget av at det fungerte så bra sist gang, men jeg skulle gjerne sett at Atlético hentet en erfaren back som tidligere ble sett på som et topptalent, men som ikke har briljert de siste sesongene, og gjerne en spiller som ville ha tjent på å bli bedre defensivt (igjen som det Trippier opplevde under Simeone). Raphaël Guerreiro er således et navn som jeg kan slenge ut uten at jeg vet at det blir en suksess. Ellers så er det jo talenter på listen min som jeg selvfølgelig er keen på.

Når det kommer til stoppere så er jeg der at vi bør bruke pengene våre her. Gjerne selg Cunha (som vi har gjort), Carrasco, Saúl, Felipe (gi vekk), Hermoso, ++. Kanskje til og med enten Marcos Llorente eller Lemar hvis vi klarer å beholde Félix og flytter ham ned som midtbanespiller. Bruk pengene på megatalenterpå midtstopperplass, eller i hvert fall ett, og én mer erfaren etablert spiller. Nå som Koundé og Gvardiol (og tydeligvis også Hincapié) er utilgjengelige, så får man gå etter spillere som António Silva, Strahinja Pavlovic eller Josip Sutalo. Ndicka vil også være fantastisk å sikre seg på free transfer, og ellers har man andre relativt billige stoppertalenter som Valentín Gómez, Samson Baidoo og en Vuskovic på pre-kontrakt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: fre des 30, 2022 2:28 pm Når det kommer til stoppere så er jeg der at vi bør bruke pengene våre her. Gjerne selg Cunha (som vi har gjort), Carrasco, Saúl, Felipe (gi vekk), Hermoso, ++. Kanskje til og med enten Marcos Llorente eller Lemar hvis vi klarer å beholde Félix og flytter ham ned som midtbanespiller. Bruk pengene på megatalenterpå midtstopperplass, eller i hvert fall ett, og én mer erfaren etablert spiller. Nå som Koundé og Gvardiol (og tydeligvis også Hincapié) er utilgjengelige, så får man gå etter spillere som António Silva, Strahinja Pavlovic eller Josip Sutalo. Ndicka vil også være fantastisk å sikre seg på free transfer, og ellers har man andre relativt billige stoppertalenter som Valentín Gómez, Samson Baidoo og en Vuskovic på pre-kontrakt.
Veldig enkelt; bare hent Skriniar og Ndicka på free. (Neida, men som oss mener jeg dere har muligheter på Bosman-markedet, drømte faktisk en gang at Tielemans spilte for dere, btw, og jeg er en sanndrømt jævel).

Hva skjer med Hincapié? Ikke fått med meg at han har dratt noe sted, men falt litt av muppet-toget i det siste. Du har garantert mer kontroll enn meg, ville kanskje tenkt at Inácio var en fyr å vurdere også? Han har jeg likt godt de gangene jeg har sett ham, i all fall, og registrerer at det er litt hype rundt ham uten at de aller største ser ut til å ville kaste silly money etter ham (enda).

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: fre des 30, 2022 3:01 pm
Hva skjer med Hincapié?
Chelsea skal ha forhørt seg om ham som et alternativ til Gvardiol, siden han også er en teknisk god venstrefotet stopper, og da satte Leverkusen en prislapp på €70 mill(?!) på denne karen som de hentet for €6 mill for halvannet år siden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»