Finale VM 2022 Argentina - Frankrike

Svar
Champis

Re: Finale VM 2022 Argentina - Frankrike

Legg inn av Champis »

tomi skrev: søn des 18, 2022 7:41 pm Kan vi ta et øyeblikk og sette pris på at det er NRK som sender finalen. Så deilig å se dette uten å ha gått glipp av halvparten pga fem reklamepauser.

Heller 10 reklamepauser og gode kommentatorer enn ingen reklame og NRK-kommentatorer.

Champis

Legg inn av Champis »

Scuderia skrev: søn des 18, 2022 11:20 pm
Champis skrev: søn des 18, 2022 7:56 pm
Scuderia skrev: søn des 18, 2022 6:52 pm Lov å gå ut fra linja igjen.. rart ikke dommere reagerer

Så lenge man har én fot på linja akkurat når straffen slås, så kan man selvsagt kaste seg ut fra linja.
Var vel det han ikke hadde..

I så fall må du gå tilbake og se på bildene. Han har helt klart venstrefoten på streken når ballen skytes på de to straffene hvor Frankrike bommer.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Champis skrev: man des 19, 2022 12:59 am
tomi skrev: søn des 18, 2022 7:41 pm Kan vi ta et øyeblikk og sette pris på at det er NRK som sender finalen. Så deilig å se dette uten å ha gått glipp av halvparten pga fem reklamepauser.

Heller 10 reklamepauser og gode kommentatorer enn ingen reklame og NRK-kommentatorer.
Hvem er gode, norske kommentatorer?

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Hudsucker skrev: man des 19, 2022 12:38 am Av alle franskmenn som sover dårlig i natt, tipper jeg Dembélé sover aller dårligst. Snakk om å komme til kort mens hele verden ser på.
Han som bommet alene med keeper i det 123. minutt er kanskje en god nr 2?

Champis

Legg inn av Champis »

tomi skrev: man des 19, 2022 1:14 am
Champis skrev: man des 19, 2022 12:59 am
tomi skrev: søn des 18, 2022 7:41 pm Kan vi ta et øyeblikk og sette pris på at det er NRK som sender finalen. Så deilig å se dette uten å ha gått glipp av halvparten pga fem reklamepauser.

Heller 10 reklamepauser og gode kommentatorer enn ingen reklame og NRK-kommentatorer.
Hvem er gode, norske kommentatorer?

Nja, er vel ikke så mange veldig gode. Men Nilssen er vel den verste du kan finne av samtlige som finnes i Norge, med et mulig unntak i Traaen.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Champis skrev: man des 19, 2022 1:16 am Nja, er vel ikke så mange veldig gode. Men Nilssen er vel den verste du kan finne av samtlige som finnes i Norge, med et mulig unntak i Traaen.
Er enig i at han ikke er kjempeunderholdende å høre på, men jeg synes faktisk han gjorde en vel så god jobb som ensemblet på TV2, eller -gud forby- Drillo og Semb. Jeg er faktisk fornøyd. Så fornøyd som jeg kan bli med et norsk opplegg.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

tomi skrev: man des 19, 2022 1:15 am
Hudsucker skrev: man des 19, 2022 12:38 am Av alle franskmenn som sover dårlig i natt, tipper jeg Dembélé sover aller dårligst. Snakk om å komme til kort mens hele verden ser på.
Han som bommet alene med keeper i det 123. minutt er kanskje en god nr 2?
Kolo Muani. Nei, han spilte en bra kamp etter at han kom inn, og det var ingen dårlig avslutning han leverte, ikke noe å skjemmes over. Enorm redning av Martinez først og fremst.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Hudsucker skrev: man des 19, 2022 1:20 am Kolo Muani. Nei, han spilte en bra kamp etter at han kom inn, og det var ingen dårlig avslutning han leverte, ikke noe å skjemmes over. Enorm redning av Martinez først og fremst.
Er helt enig, det er ingenting å skjemmes over. Tror likevel jeg ville hatt problemer med å sove etter å ha bommet i den situasjonen. Ikke av skam, men bare fordi jeg vet hva jeg burde ha utrettet. «Tenk hvis ...»

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

tomi skrev: man des 19, 2022 1:21 am
Hudsucker skrev: man des 19, 2022 1:20 am Kolo Muani. Nei, han spilte en bra kamp etter at han kom inn, og det var ingen dårlig avslutning han leverte, ikke noe å skjemmes over. Enorm redning av Martinez først og fremst.
Er helt enig, det er ingenting å skjemmes over. Tror likevel jeg ville hatt problemer med å sove etter å ha bommet i den situasjonen. Ikke av skam, men bare fordi jeg vet hva jeg burde ha utrettet. «Tenk hvis ...»
Tipper vel egentlig at ingen av de involverte sover et sekund i natt. Må da ta minst tre døgn å få bukt med et slikt adrenalinnivå.

TWU

Legg inn av TWU »

SirJames skrev: søn des 18, 2022 11:38 pm
Forøvrig mye Messi- og Argentinahat i denne tråden. Tidenes beste spiller får et vanvittig punktum på sin karriere, og blir hetset av norske sofasupportere. Beyond pinlig, og et klassisk eksempel på at Janteloven dessverre hersker blant neka.
Er vel C Ronaldo fanclub som trår til, som det har vært tidligere? Spiller uansett ingen rolle, Messi fikk det han fortjente til slutt. Blir nok ikke mange flere landskamper på han nå, kan gi seg på topp.

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: søn des 18, 2022 5:32 pm Tenk om vi får 2-2 og EO og straffer? Tidenes finale?
Jeg sier mye rart av og til men denne traff man altså... :roll:

Ghost

Legg inn av Ghost »

TWU skrev: man des 19, 2022 1:37 am
SirJames skrev: søn des 18, 2022 11:38 pm
Forøvrig mye Messi- og Argentinahat i denne tråden. Tidenes beste spiller får et vanvittig punktum på sin karriere, og blir hetset av norske sofasupportere. Beyond pinlig, og et klassisk eksempel på at Janteloven dessverre hersker blant neka.
Er vel C Ronaldo fanclub som trår til, som det har vært tidligere? Spiller uansett ingen rolle, Messi fikk det han fortjente til slutt. Blir nok ikke mange flere landskamper på han nå, kan gi seg på topp.
Tja. Må vel ikke være Ronaldo-fan for å ikke unne personen Messi dette. Men fotballspilleren Messi fortjener det absolutt.

Selv syns jeg begge er ganske usmakelige. På hvert sitt vis. Messi i valg og Ronaldo i fremtreden (og forsåvidt valg om han går til Saudi).

Men det gjelder selvsagt et godt knippe franskmenn også.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Frode Grytten med en liten hyllest til Messi.

https://www.tv2.no/video/sport/fotball/ ... t/1819371/

Tormund

Legg inn av Tormund »

SirJames skrev: søn des 18, 2022 11:32 pm
Tormund skrev: søn des 18, 2022 4:36 pm KOMMER TIL Å SKRIVE MED CAPS LOCK RESTEN AV KAMPEN!
Liar
Tok en risikovurdering, hvor provoserende det hadde vært :)

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ghost skrev: man des 19, 2022 2:52 am
TWU skrev: man des 19, 2022 1:37 am
SirJames skrev: søn des 18, 2022 11:38 pm
Forøvrig mye Messi- og Argentinahat i denne tråden. Tidenes beste spiller får et vanvittig punktum på sin karriere, og blir hetset av norske sofasupportere. Beyond pinlig, og et klassisk eksempel på at Janteloven dessverre hersker blant neka.
Er vel C Ronaldo fanclub som trår til, som det har vært tidligere? Spiller uansett ingen rolle, Messi fikk det han fortjente til slutt. Blir nok ikke mange flere landskamper på han nå, kan gi seg på topp.
Tja. Må vel ikke være Ronaldo-fan for å ikke unne personen Messi dette. Men fotballspilleren Messi fortjener det absolutt.

Selv syns jeg begge er ganske usmakelige. På hvert sitt vis. Messi i valg og Ronaldo i fremtreden (og forsåvidt valg om han går til Saudi).

Men det gjelder selvsagt et godt knippe franskmenn også.
Av de store stjernene er det vanskelig å finne noen som man både liker som person og som har en anstendig oppførsel på banen. Hvis jeg skal ta en vurdering av de aller største, blir den ikke veldig positiv (i dalende rekkefølge):

1. Messi - får avsmak for ham på det økonomiske området, men har ikke noe å utsette på atferden hans på banen. Rolig og jordnær stil når han får på seg fotballskoene og nesten aldri kort eller tull. Må være deilig å spille sammen med.
2. Mbappe - egentlig litt likedan. Driver åpenbart et stort pengespill med å sette opp ny kontrakt med PSG mot andre beilere (Real Madrid). Men på banen er han en kjernekar. Aldri noe tøv og en som gjerne gir ballen til en bedre plassert lagkamerat, selv med en slik målteft.
3. Ronaldo - ekkel fyr, både på og utenfor banen. Tenker spesielt på denne saken hans borti USA, og så er han liksom en god kristen og helligere enn paven. Usympatisk og egosentrisk inntil det infantile på banen. Unner ingen andre enn seg selv suksess. Fikk bare enda mer avsmak for ham i dette VMet.
4. Neymar - den største dritten av dem alle. Skuespill, etterslenger, provokasjoner, drittsekk-gimmick, egoisme, ja, i grunnen hele pakka. Som om ikke det er nok støtter han helhjertet fascisten Bolsonaro. Aner meg at disse to har mye til felles på det personlige området. Må innrømme at jeg frydet meg da han grein etter Kroatia-kampen.
Sist redigert av Folk_flesk den man des 19, 2022 8:13 am, redigert 1 gang totalt.

TWU

Legg inn av TWU »

Ghost skrev: man des 19, 2022 2:52 am
Tja. Må vel ikke være Ronaldo-fan for å ikke unne personen Messi dette. Men fotballspilleren Messi fortjener det absolutt.

Selv syns jeg begge er ganske usmakelige. På hvert sitt vis. Messi i valg og Ronaldo i fremtreden (og forsåvidt valg om han går til Saudi).

Men det gjelder selvsagt et godt knippe franskmenn også.
Det er helt greit, og forståelig. Tenkte heller på det som i beste fjortis-stil har gått i at mesterskapet er rigget og alle andre mer enn litt salte kommentarene underveis.

Og som du og flere er inne på; om man først skal gå etter moralske grunner så er det ikke mange av de største nasjonene (eller spillerne) som slipper unna kritikk.

taknina

Legg inn av taknina »

Champis skrev: man des 19, 2022 12:42 am
taknina skrev: søn des 18, 2022 7:10 pm At en kan vinne ett VM med en stopper som otamendi forteller vel noe om at nivået ikke er så skyhøyt som mange vil ha det til. For kjeden i ett fotballag er heller ikke sterkere enn den svakeste lenka selv om mange mener noe annet.

Så skal det jo sies at han har vært veldig skjerpet under dette mesteskapet da but still.

Et fotballag kan være både bedre og svakere enn det svakeste laddet - det er langt mer komplekst enn som så. Og nivået kan være skyhøyt i mesterskapet eller på de beste lagene selv om det er noen enkeltspillere som ikke er verdensklasse. Landslagsfotball er noe helt annet enn klubbfotball. I sistnevnte kan de rikeste og beste klubbene hente de aller beste spillerne fra hele verden. På landslaget er man prisgitt å bruke de spillerne som kan representere det respektive landet. Så de aller fleste landslagene har noen mangler på veldig gode spillere i enkelte posisjoner, og sånn vil det alltids være.

Du har selvsagt rett i dette.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tomi skrev: man des 19, 2022 1:14 am
Hvem er gode, norske kommentatorer?
For min del så vil jeg nevne Per-Jarle Heggelund, Magnar Kvalvik, Petter Veland og Lars Tjærnås (som ekspert). Annet enn dem så synes jeg at Kasper Wikestad er en kar med god fotballforståelse og mye kunnskap - men med en ikke akkurat fornøyelig stemme - og at Morten Langli er en interessant karakter som sidekommentator. Petter Myhre har også hatt endel kamper som en grei sidekommentator, men ikke helt i toppklasse.

Øyvind Alsaker har en veldig behagelig stemme, men det skorter av og til på fotballforståelsen og han har en ekstremt tendensiøs kommentatorstil hvor han bortimot alltid blir partisk til laget som leder. Kasper Wikestad sin personlighet og forståelse med Alsaker sin stemme hadde vært noe.

Endre Olav Osnes er jo kos. Men han synes jeg tar seg hakket bedre ut i tekstform.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jolla skrev: man des 19, 2022 8:46 am
tomi skrev: man des 19, 2022 1:14 am
Hvem er gode, norske kommentatorer?
Magnar Kvalvik
Er dette han Serie A-fyren fra Sunnmøre? Han må vel være blant de mest slitsomme å høre på av norske kommentatorer, sammen med typer som Kasper Wikestad og Tor Hammerø. Mulig han har brukbar oversikt og forståelse, men dialekten og stemmen er helt jævlig.

Langli, Stamsø Møller og Mathisen - da snakker vi!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

LeSorcier skrev: man des 19, 2022 8:58 am Er dette han Serie A-fyren fra Sunnmøre? Han må vel være blant de mest slitsomme å høre på av norske kommentatorer, sammen med typer som Kasper Wikestad og Tor Hammerø. Mulig han har brukbar oversikt og forståelse, men dialekten og stemmen er helt jævlig.

Langli, Stamsø Møller og Mathisen - da snakker vi!
Mathisen er iallfall en solid versting av de som kommenterer fotball til vanlig. Jævlig slitsom type.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

LeSorcier skrev: man des 19, 2022 8:58 am
Er dette han Serie A-fyren fra Sunnmøre?
La Liga-fyren fra Årdal. (Det ulærde gjerne ville kalt Sogndalsdialekt.)

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

KongOlav2 skrev: man des 19, 2022 9:03 am
LeSorcier skrev: man des 19, 2022 8:58 am Er dette han Serie A-fyren fra Sunnmøre? Han må vel være blant de mest slitsomme å høre på av norske kommentatorer, sammen med typer som Kasper Wikestad og Tor Hammerø. Mulig han har brukbar oversikt og forståelse, men dialekten og stemmen er helt jævlig.

Langli, Stamsø Møller og Mathisen - da snakker vi!
Mathisen er iallfall en solid versting av de som kommenterer fotball til vanlig. Jævlig slitsom type.
Ingen er bedre til å lese spillet og formidle hendelsesforløpet i kampene enn Mathisen. I tillegg har han en behagelig stemme og dialekt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jolla skrev: man des 19, 2022 9:12 am
LeSorcier skrev: man des 19, 2022 8:58 am
Er dette han Serie A-fyren fra Sunnmøre?
La Liga-fyren fra Årdal. (Det ulærde gjerne ville kalt Sogndalsdialekt.)
Det var han jeg tenkte på, ja.

Wellé

Legg inn av Wellé »

LeSorcier skrev: man des 19, 2022 9:18 am Ingen er bedre til å lese spillet og formidle hendelsesforløpet i kampene enn Mathisen. I tillegg har han en behagelig stemme og dialekt.
Det er rart hvor forskjellig man kan oppfatte ting. Syns han fremstår helt bak mål, manglende basic fotballforståelse og tidvis veldig masete. Det er ikke mange navn jeg ville puttet bak han på en oversikt over kommentatorer.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

LeSorcier skrev: man des 19, 2022 9:18 am Ingen er bedre til å lese spillet og formidle hendelsesforløpet i kampene enn Mathisen. I tillegg har han en behagelig stemme og dialekt.
Nei, slitsom dialekt. Og jævlig irriterende kommentatorstil. Høres alltid ut som han står og oppsummerer forløpet i en reportasje etter kampen, og ikke kommenterer en kamp live.

Dessuten er han i en del tilfeller feilaktig skråsikker på ting og tang.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

LeSorcier skrev: man des 19, 2022 9:19 am
Jolla skrev: man des 19, 2022 9:12 am
LeSorcier skrev: man des 19, 2022 8:58 am
Er dette han Serie A-fyren fra Sunnmøre?
La Liga-fyren fra Årdal. (Det ulærde gjerne ville kalt Sogndalsdialekt.)
Det var han jeg tenkte på, ja.
Fantastisk kommentator.

taknina

Legg inn av taknina »

Når folk henger seg opp i dialekt og stemme da ringer alarmklokkene noe helt øredøvende hos meg.
Sist redigert av taknina den man des 19, 2022 10:57 am, redigert 1 gang totalt.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Jeg må være en utdøende rase, men mitt favoritt kommentatorpar er Alsaker og Semb. Den rette blandingen av entusiasme og fotballforståelse.

Når man sitter alene i boksen syns jeg Wikestad er den beste. Han klarer å kjøre showet på egenhånd.

Generelt syns jeg norske formidlere av fotball er meget gode. Litt i motsetning til de som ofte sitter i studio.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det skal NRK ha. Jeg synes at de hadde tre dyktige og fornøyelige folk i studioet sitt med Åge Hareide, Andrine Hegerberg og Kristoffer Løkberg.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jolla skrev: man des 19, 2022 11:06 am Det skal NRK ha. Jeg synes at de hadde tre dyktige og fornøyelige folk i studioet sitt med Åge Hareide, Andrine Hegerberg og Kristoffer Løkberg.
Du synes ikke noe om Tete? Jeg hadde aldri hørt om fyren før dette mesterskapet, men ble imponert over kunnskapsnivået. Han hadde også en ganske "chill" væremåte, i tillegg til en helt fenomenal klesstil!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»