Dele abb.på strømmetjenester-bør man ha dårlig samvittighet?

Svar
fiskefinger

Dele abb.på strømmetjenester-bør man ha dårlig samvittighet?

Legg inn av fiskefinger »

Det er fullt mulig,og tillatt fra de forskjellige leverandører av strømmetjenester og dele sitt abbonnement med opptil 5-6 familiemedlemmer eller venner.Det oppfordres fra leverandørene og lages klart til deling på nettside/app.F.eks har Netflix,Viaplay og andre oppsett for å lage et x-antall profiler for innlogging..Med de priser som grådige leverandører krever,og de stadig økende generelle levekostnadene stiller jeg spørsmålet om det er noe som det finnes tungtveiende grunner til ikke å gjøre.Jeg deler selv et par strømmetjenester med venner,og får tilsvarende tilbake.Når det gjelder eventuelle krav om familietilhørighet kan jo hvem som helst være din svoger/fetter/datter......eller venn....
Det samme gjelder forsåvidt abb.på aviser og tidsskrifter.Om man har et abb.på f.eks.Dagbladet,og ønsker seg abb.på VG er det jo ingenting som forhindrer å"svappe" brukerinfo med en som har tilsvarende ønske motsatt.På forum's er det jo også enkelt å kommunisere på PM(privat melding)
Jeg antar at dette er nokså utbredt,men jeg har aldri sett innlegg eller diskusjoner som går på dette.
Det er jo ingen lov mot dette-det eneste måtte jo være interne forumregler ell.lign,så jeg synest det er litt rart at det ikke skrives noe om emnet.
Forøvrig er jo min mening at mediehusene håver inn kontanter på overprisete tjenester så de klarer seg,så min samvittighet er ganske pur og ren! Men.......det kan jo være at jeg er en banditt som burde sitte på vann og brød....eller??

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Netflix stopper vel passordeling nå fra nyttår av ?
Har ikke hørt om noen andre som har planer om det foreløpig.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »


tom k

Legg inn av tom k »

Jeg har div aviser og et par streamingtjenester.Dele?? PM om interesse.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Xpoolman skrev: lør des 10, 2022 8:23 am Netflix stopper vel passordeling nå fra nyttår av ?
Har ikke hørt om noen andre som har planer om det foreløpig.
Hvordan kan de gjøre dette i praksis, når abonnementet inkluderer opp til 4 brukere samtidig?

fiskefinger

Legg inn av fiskefinger »

tom k skrev: man des 19, 2022 10:59 am Jeg har div aviser og et par streamingtjenester.Dele?? PM om interesse.
du har pm! 8-)

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Neptun skrev: man des 19, 2022 12:53 pm
Xpoolman skrev: lør des 10, 2022 8:23 am Netflix stopper vel passordeling nå fra nyttår av ?
Har ikke hørt om noen andre som har planer om det foreløpig.
Hvordan kan de gjøre dette i praksis, når abonnementet inkluderer opp til 4 brukere samtidig?
Legger inn overvåking av IP-adresse kanskje ?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Xpoolman skrev: man des 19, 2022 2:16 pm
Neptun skrev: man des 19, 2022 12:53 pm
Xpoolman skrev: lør des 10, 2022 8:23 am Netflix stopper vel passordeling nå fra nyttår av ?
Har ikke hørt om noen andre som har planer om det foreløpig.
Hvordan kan de gjøre dette i praksis, når abonnementet inkluderer opp til 4 brukere samtidig?
Legger inn overvåking av IP-adresse kanskje ?
Det sies at det skal gå på IP-adresse ja, men spørsmålet er hvordan dette skal fungere i praksis. Vil Netflix være ubrukelig hvis den ene parten er på hytta, mens en er hjemme?

Det har vel aldri kommet en ordentlig avklaring rundt dette som jeg har fått med meg i hvert fall.

fiskefinger

Legg inn av fiskefinger »

Jeg mener å ha lest en plass at netflix skal gå over til en form for"dobbel"innlogging hvor ip blir registrert for hver gang man logger på,og man bare kan ha et bestemt antall ip'er pålogget til enhver tid,og man må slette tilgang til adresser man der og da ikke benytter(noe i likhet med TV2/engelsk fotball)
Da kan det gjøres å være flere (4...)brukere samtidig,men da fra samme husstand/ip.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Xpoolman skrev: man des 19, 2022 2:16 pm
Neptun skrev: man des 19, 2022 12:53 pm
Xpoolman skrev: lør des 10, 2022 8:23 am Netflix stopper vel passordeling nå fra nyttår av ?
Har ikke hørt om noen andre som har planer om det foreløpig.
Hvordan kan de gjøre dette i praksis, når abonnementet inkluderer opp til 4 brukere samtidig?
Legger inn overvåking av IP-adresse kanskje ?
Da må de sperre for VPN også - og dermed gjøre det umulig å se andre lands innhold.
Kanskje de spenner bein på seg selv med dette?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»