Største idrettsutøver: MESSI?

Svar
Yourexperiencemaydif

Re: Største idrettsutøver: MESSI?

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

PapaSmurf skrev: søn des 18, 2022 8:07 pm
Koffer skrev: søn des 18, 2022 7:36 pm Vet ikke om noe mer harry enn når lubbene middelaldrende menn prater om Messi, og at han er den største noensinne..
Hva med oss veltrente middelaldrende menn da?

Seriøst. Dette er det andre innlegget der du insinuerer at fotballfans er tapere. NAV og ølmage var det ikke det du skrev i VM-finalens kamptråd?

Skjerp deg.
Nå kjenner jo ikke jeg deg personlig, men visst jeg ikke husker feil fra VGD så skremte jo du et titalls RBK fans i balaklava med lite annet enn et morskt blikk. Det gjør en jo ikke uten en viss fysikk. For de som måtte tvile på at du må være godt trent.

Samtidig mener jeg også å huske at du ble observert sovende på en cafe på et kjøpesenter, så det er jo ikke helt godt å si.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: søn des 18, 2022 8:24 pm
VivaLV skrev: søn des 18, 2022 8:14 pm
Nå diskvalifiserer selvsagt ikke det i seg selv. Men ishockey er jo ikke akkurat en verdensidrett!
Nei, men Gretzky pleier alltid å bli brakt opp i denne typen diskusjoner. Når det kommer til disse lagidrettene som blir dominert av den nordamerikanske ligaen - Typ Amerikansk fotball, Basketball, Ishockey og Baseball - så er Gretzky den mest dominante innen sin idrett, mens i basketball så er det en større diskusjon mellom spillere i forskjellige epoker som Wilt Chamberlain, Michael Jordan og LeBron James (for meg så blir det LeBron James som er best av de tre - delvis av samme grunn som Messi > Maradona).

Wayne Gretzky hadde flere assister enn noen andre spillere har målpoeng (mål+assists). Han var hovedsaklig en playmaker heller enn en hovedscorer, og allikevel så står han med flest mål igjennom historien. Han kunne ha scoret NULL mål, og allikevel vært den største hockeyspilleren gjennom tidene.
Når man begynner å kikke nærmere på statistikken til Gretzky skjønner man hvor latterlig det han holdt på med egentlig var.

Hans 92 scorede mål i en sesong er tilnærmet untouchable. Han vant prisen for flest målpoeng seks ganger hvor differansen til nestemann var på 70 poeng. Om han stod med null mål ville han fortsatt nådd 100 målpoeng 11 sesonger på rad, og vunnet prisen fire ganger.

Han har åtte MVP-sesonger på rad.

Det er kun fem spillere som har hatt en 150-poengssesong i historien til NHL, Gretzky gjorde det ni ganger, eller i 45% av karrieren hans.

Gretzky er den eneste spilleren som har hatt en 200-poeng sesong, og han gjorde det fire ganger.

Han har 60 NHL-rekorder i sitt navn.

Tallene hans er helt uhørte, og selv om spillere som feks Mario Lemioux har vært i nærheten i enkeltsesonger så er det ingen som er det over hele karrieren.

Mannen var helt latterlig fra start til slutt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Yourexperiencemaydif skrev: søn des 18, 2022 9:03 pm
PapaSmurf skrev: søn des 18, 2022 8:07 pm
Koffer skrev: søn des 18, 2022 7:36 pm Vet ikke om noe mer harry enn når lubbene middelaldrende menn prater om Messi, og at han er den største noensinne..
Hva med oss veltrente middelaldrende menn da?

Seriøst. Dette er det andre innlegget der du insinuerer at fotballfans er tapere. NAV og ølmage var det ikke det du skrev i VM-finalens kamptråd?

Skjerp deg.
Nå kjenner jo ikke jeg deg personlig, men visst jeg ikke husker feil fra VGD så skremte jo du et titalls RBK fans i balaklava med lite annet enn et morskt blikk. Det gjør en jo ikke uten en viss fysikk. For de som måtte tvile på at du må være godt trent.

Samtidig mener jeg også å huske at du ble observert sovende på en cafe på et kjøpesenter, så det er jo ikke helt godt å si.
Du må ikke øke antallet trøndere så voldsomt, ellers er det sant. Dessverre på grunn av andres feighet, ikke min fremtoning, det andre var dessverre oppspinn fra en byoriginal som rotet seg inn på VGD. Men det var jo morsomt da. Jeg hadde skjemtes til døde om det var sant. Den type oppmerksomhet hadde jeg hatet.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Jolla skrev: søn des 18, 2022 8:05 pm Vi får nevne kandidatene. Wayne Gretzky og Usain Bolt vil nok bli nevnt av endel.
Av amerikanere så er amerikansk fotball den største sporten, og der vil jeg si at Tom Brady er den største gjennom tidene (men ikke nødvendigvis den beste gjennom tidene). Spør du amerikanerne om tidenes beste amerikanske idrettsutøver så kommer nok muligens Michael Phelps til å bli nevnt mer enn Tom Brady, så han er kanskje USA sitt sterkeste kort. Men når det kommer til "OL-grener" så vil jeg rangere Usain Bolt over ham.

Usain Bolt har også den fordelen sammen med Lionel Messi om at hans sport er noe som de fleste i verden har fått prøvd seg på - og at det dermed er mer sannsynlig at den beste spurteren i verden ble oppdaget. Det sagt så er det langt flere som driver på med fotball profesjonelt.


Jeg personlig vil nok si at Lionel Messi er tidenes idrettsutøver, men det blir en enda vanskeligere debatt enn kun å sammenligne Messi med Maradona og Pelé (som allerede er vanskelig.)

Vil også nevne at det er enklere å argumentere for at Lionel Messi er tidenes STØRSTE idrettsutøver enn å argumentere for at Lionel Messi er tidenes BESTE idrettsutøver - selv om jeg igjen synes han er begge deler.
Hvor er Ali?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Queenie skrev: søn des 18, 2022 9:01 pm
Taururu skrev: søn des 18, 2022 8:58 pm
Queenie skrev: søn des 18, 2022 8:52 pm

Tipper han er et vesentlig bedre menneske enn Ronaldo mfl. Har du sett Messi med andre damer enn kona si? Det ser nesten autistisk ut og er veldig tillitsvekkende, at han ikke har lyst til å skatte mer enn han må skjønner jeg veldig godt.
Ja, det rettferdiggjør jo at Messi svindler "litt"🤷
Det sa jeg ikke, men veldig mange velbemidlede får bistand fra skatteadvokater. Sier ikke at han er en helgen, men heller det der enn en pur drittsekk - om man må velge.

Zidane var vel ikke en engel han heller.
Synes bare ikke det er noe godt forbilde av milliardærer som forsøker å svindle samfunnet sitt for titalls millioner kroner. Ei heller, å være en reklamefigur for et regime (Saidi-Arabia) som bruker halshugging som straffemetode, forfølger skeive og undertrykker kvinner osv.
Sist redigert av Taururu den søn des 18, 2022 9:17 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

greyserpent skrev: søn des 18, 2022 9:13 pm
Jolla skrev: søn des 18, 2022 8:05 pm Vi får nevne kandidatene. Wayne Gretzky og Usain Bolt vil nok bli nevnt av endel.
Av amerikanere så er amerikansk fotball den største sporten, og der vil jeg si at Tom Brady er den største gjennom tidene (men ikke nødvendigvis den beste gjennom tidene). Spør du amerikanerne om tidenes beste amerikanske idrettsutøver så kommer nok muligens Michael Phelps til å bli nevnt mer enn Tom Brady, så han er kanskje USA sitt sterkeste kort. Men når det kommer til "OL-grener" så vil jeg rangere Usain Bolt over ham.

Usain Bolt har også den fordelen sammen med Lionel Messi om at hans sport er noe som de fleste i verden har fått prøvd seg på - og at det dermed er mer sannsynlig at den beste spurteren i verden ble oppdaget. Det sagt så er det langt flere som driver på med fotball profesjonelt.


Jeg personlig vil nok si at Lionel Messi er tidenes idrettsutøver, men det blir en enda vanskeligere debatt enn kun å sammenligne Messi med Maradona og Pelé (som allerede er vanskelig.)

Vil også nevne at det er enklere å argumentere for at Lionel Messi er tidenes STØRSTE idrettsutøver enn å argumentere for at Lionel Messi er tidenes BESTE idrettsutøver - selv om jeg igjen synes han er begge deler.
Hvor er Ali?
Godt poeng. Der har man enda en klar kandidat. Visste det var noen jeg glemte.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Queenie skrev: søn des 18, 2022 8:52 pm
Taururu skrev: søn des 18, 2022 8:28 pm https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... ge/9553814

God til å spille fotball er en ting, men andre faktorer bør spille en rolle.
Tipper han er et vesentlig bedre menneske enn Ronaldo mfl. Har du sett Messi med andre damer enn kona si? Det ser nesten autistisk ut og er veldig tillitsvekkende, at han ikke har lyst til å skatte mer enn han må skjønner jeg veldig godt.
Milliardærer som snyter på skatten og blir dømt for det skal unnskyldes ja.... Verden er rettferdig.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Hvordan kan dere glemme Leonidas of Rhodes?

Ingen over. Ingen ved siden.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Det er mulig at Messi fikk spille og vinne en VM-finale på 120 minutter, men har han noen gang oppnådd å la seg intervjue av selveste Piers Morgan i 90 minutter? Nei! Det har Cristiano Ronaldo, som dermed er en større legende.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Chromeback skrev: søn des 18, 2022 9:04 pm
Jolla skrev: søn des 18, 2022 8:24 pm
VivaLV skrev: søn des 18, 2022 8:14 pm
Nå diskvalifiserer selvsagt ikke det i seg selv. Men ishockey er jo ikke akkurat en verdensidrett!
Nei, men Gretzky pleier alltid å bli brakt opp i denne typen diskusjoner. Når det kommer til disse lagidrettene som blir dominert av den nordamerikanske ligaen - Typ Amerikansk fotball, Basketball, Ishockey og Baseball - så er Gretzky den mest dominante innen sin idrett, mens i basketball så er det en større diskusjon mellom spillere i forskjellige epoker som Wilt Chamberlain, Michael Jordan og LeBron James (for meg så blir det LeBron James som er best av de tre - delvis av samme grunn som Messi > Maradona).

Wayne Gretzky hadde flere assister enn noen andre spillere har målpoeng (mål+assists). Han var hovedsaklig en playmaker heller enn en hovedscorer, og allikevel så står han med flest mål igjennom historien. Han kunne ha scoret NULL mål, og allikevel vært den største hockeyspilleren gjennom tidene.
Når man begynner å kikke nærmere på statistikken til Gretzky skjønner man hvor latterlig det han holdt på med egentlig var.

Hans 92 scorede mål i en sesong er tilnærmet untouchable. Han vant prisen for flest målpoeng seks ganger hvor differansen til nestemann var på 70 poeng. Om han stod med null mål ville han fortsatt nådd 100 målpoeng 11 sesonger på rad, og vunnet prisen fire ganger.

Han har åtte MVP-sesonger på rad.

Det er kun fem spillere som har hatt en 150-poengssesong i historien til NHL, Gretzky gjorde det ni ganger, eller i 45% av karrieren hans.

Gretzky er den eneste spilleren som har hatt en 200-poeng sesong, og han gjorde det fire ganger.

Han har 60 NHL-rekorder i sitt navn.

Tallene hans er helt uhørte, og selv om spillere som feks Mario Lemioux har vært i nærheten i enkeltsesonger så er det ingen som er det over hele karrieren.

Mannen var helt latterlig fra start til slutt.
Gretzky er kjappeste spilleren til 1000 målpoeng i historien. Han er også den nest kjappeste (1000-2000)

Trolig enda mer overlegen i sin sport enn det Messi er i sin, men så er ishockey mindre, så da ender vi på Messi eller Usain Bolt som tidenes idrettsutøver. Jeg stemmer på Messi.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Alltid vanskelig å rangere sporter og epoker opp mot hverandre, må nesten være ganske ihuga fan av det som er av sport og relativt kunnskapsrik og ha sett veldig mye opptak også. du må jo være godt over 70-år for å ha hatt et erfarent nok øye mens Pelè var aktiv (og ha ekstrem hukommelse) for å i det hele tatt sette ham opp mot Messi.

I tillegg så kommer det punktet at man i sportens verden har tatt noen enorme steg på analysearbeid og kunnskap om trening, ernæring og psykologi i senere tid, så jevnt over så er dagens idrettsutøvere langt bedre trent fysisk, teknisk, mentalt og taktisk enn tidligere generasjoner.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»